Telgang, hoe krijg ik hem eruit.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hetismij

Re: Telgang, hoe krijg ik hem eruit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:56

wat dus al eerder gezegd, die van mij doet het ook, en ik weet dat het MIJN fout is doordat ik veel moeite heb met de stap, vooral de middenstap, maar nu is mijn vraag dus, wat kan ik dan daaraan doen, met normale stap doet ze het niet alleen met de middenstap

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 06:12

Dit dus:

Nevermind85 schreef:
Hey Goldstar, super je opmerking! Ik was er al op aan het wachten. Heel wat mensen vergeten dat paarden in stap (en in galop) hun hoofd bewegen en dat je met je hand hun hoofdbeweging moet volgen, doe je dat niet, dan krijg je telgang en dit bij het ene paard sneller dan het andere.

Heel erg stil zitten, en meebewegen met het hooft. Dit komt erg nauw als je namelijk teveel meebeweegt gaat het ook mis. Een paar goede video's kijken van dressuurruiters aan de top is ook erg nuttig.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:35

Inderdaad, beweeg je niet of tegen de beweging in, heb je allebei een probleem. Probeer daar eerst aan te werken i.p.v. met schouderbinnenwaarts en weet ik veel wat, het willen oplossen.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 10:38

oosterhoff schreef:
Heel erg stil zitten, en meebewegen met het hooft. Dit komt erg nauw als je namelijk teveel meebeweegt gaat het ook mis. Een paar goede video's kijken van dressuurruiters aan de top is ook erg nuttig.

Hiermee bedoel ik dus alleen met je handen de mond volgen en verder heel netjes stil zitten.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:30

oke dan was ik het toch op de goeie manier aan het oplossen,