Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
* en tegenwoordig stappen we gewoon in, relaxed, en is ze niet meer zo opgefokt.

Esther schreef:Met rustig losgaloperen lijkt me weinig aan de hand, doe ik ook wel met mijn paard, hij is daarna lekker los en vrolijk. Ik probeer wel altijd eerst even te stappen en te draven, soms vindt hij dat ik een galophulp geef als ik wil draven, hij reageert tenminste op de voorwaartse hulp, het galoperen gebeurt dan wel op mijn voorwaarden.
Het klinkt mij toch in de oren dat je paard de controle overneemt als hij galoppeert. Als je gaat galoperen zet hem dan wel gelijk aan het werk. Rij bijvoorbeeld voltes en tempowisselingen, zodat jij wel degene bent die de controle heeft.
Als je dit niet doet denk ik dat het van kwaad tot erger wordt.
Zie dat je ook uit Terborg komt, waar in Terborg staat je paard? Mijn paard staat in Silvolde.
Gelukkig. Tempowisselingen doe ik altijd... voltes pas als hij al wat losser is.
.Lusitana schreef:, want bokken gaat niet in draf, .
Saskia9 schreef:Lusitana schreef:, want bokken gaat niet in draf, .
oh maar die van mij kan het het in stap draf en gallop hoor !
:D
:D
Bienotje schreef:
Trouwens, wat je zelf zegt. Als ie nooit iets doet wat jij niet wil en met de controle nix mis is. Wat is dan het probleem? Dan kun je toch gewoon in het vervolg voor de zekerheid iets meer tijd (ook onder het zadel) nemen voor het instappen om daarna pas gecontroleerd los te galopperen?Weet je zeker dat er nix gebeurt met de spieren..

En het gaat goed. Oefening baart kunst. En hij vond het in het begin ook echt niet leuk hoor!
Dus dat lekkere losse galopje schaffen we zeker niet af voor dat het echte werk begint.