Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
fransheijs schreef:Ik rij nu ook een jonge gribaldi hengst van 4! en ik heb niet de mening dat ze moeilijk zijn! In tegendeel zelfs, het zijn fijne paarden, maar wel een beetje laatbloeiers en daarom iets minder snel van begrip, vandaar dat er ook iets meer aandacht en moeite voor gedaan moet worden
runningkawa schreef:Dan zou ik niet snel een jong paad aanraden, wat voor bloed ook
Mandyv schreef:Het ziet er allemaal erg gespannen uit en ik geloof nou niet echt dat het een lastige donder is?! Ze loopt er ook inderdaad niet bij dat ze het leuk vind. 3 maanden mee bezig en dat loopt dan zo....sorry maar dan inderdaad nog niet aan kunnen galloperen enz..en dan nog met sporen oooooooooooooeeeeeeeeeei grrrrr. HEt is meer dat ze het niet snapt of niet aankan wat je van haar vraagt! Je moet niet alles tergelijk van haar kunnen verwachten en recht lopen en ook nog galloperen....
ps over Rosanna Ansems...dat meisje op de foto dat is ze niet. Tenminste als ik denk over wie je het hebt.
heb ik er al bij gezet ze is nog erg eenkennig...zodra er een anderen ruiter op stapt gaan de oortjes al naar achteren. een lastig paard is t zeker wel ze probeert van alles uit om onder t werk uit te komen. Ze is nu ongeveer vanaf januari onder t zadel en heeft wel normaal kunnen galopperen alleen sprong ze dan steeds verkeerd aan. Ik bedoel niet degene waar jij het over hebt....
elmiran schreef:sorry hoor maar als een paard omhoog komt, bokt en steigert vind ik dat een reden om een paard dus te straffen anders word het de volgende keer alleen nog maar erger.
runningkawa schreef:Een goede houding neem je echt niet zomaar aan hoor
dat gaat ook vaak gepaard met een stukje samenspel, iig niet met een mafkees onder je die onder het werk uit wil komen.
De strake hand kan ik ook niet mee zitten als het paard gewend is dat hij door mag denderen en zijn zin mag hebben.
Maar daarom vind ik het wel zonde dat het zover komt, dat is niet nodig
mischien denken ander mensen hier anders oover maar leuk paardje hoor!!!
Als jij haar gaat straffen tijdens het aanspringen gaat ze de galop alleen maar vervelender vinden want ze associeert galop nu met straf.
Renske20 schreef:lichamelijk, of de ruiter
je kan een paard net zo lang verkeerd rijden, overvragen etc etc tot hij er echt niets meer van snapt en dus maar 1 uitweg ziet: verzet!
zn rug laten nakijken kan nooit kwaad, die van mij deed het oa ivm serieuze rugproblemen!
elmiran schreef:sorry hoor maar als een paard omhoog komt, bokt en steigert vind ik dat een reden om een paard dus te straffen anders word het de volgende keer alleen nog maar erger.
)maar gewoon het paard lekker voorwarts neerwaarts wil hebben op een eerlijke manier