Vannetey 3 jarige (kennedyxbelisar merrie)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Re: Vannetey 3 jarige (kennedyxbelisar merrie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 20:48

Thanx Mjah dat ik haar ruim de tijd geef is ook omdat ze een fikse groei achterstand heeft. maar goed kan haar nu wel op de wei zetten voor een half jaar maar daar schiet ik ook niks mee op, zo blijft ze alleen maar achter in de groei, kan beter wat spieren op gaan bouwen zodat de schouderpartij wat reder word en dan zien we het wel weer. 4 tot 5 keer in de week 20 tot 40 minuten rijden.twee keer in de week aan de longe en dan een dag vrij.

in varsseveld 16 september zal ik met haar de compititie voor de 3 jarige dressuurpaarden mee rijden, kijken hoe ze het doet en de 17 de zal ik een proef met haar rijden, ook kijken hoe ze het doet. maar goed als we lage punten hebben niet getreurd want intresseer me allemaal niks ga voor haar ervaring

iesolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 21:42

Ziet er goed uit hoor voor een 3 jarige ze loopt lekker!
Maar rijd je haar niet wat teveel voor haar leeftijd? 4 tot 5 keer rijden en dan nog 2 keer longeren. Mij is ooit verteld toendertijd met mijn jonge merrie die ook een groeiachterstand had van juist laten staan of heel voorzichtig 2 keer in de week te rijden en meer niet. Haar botten en kraakbeen is nog volop in de groei en als ze dan al een achterstand heeft lijkt het me niet handig dat je haar zo vaak traint. Zo heeft ze alleen maar grote kans op jong artrosse:S. Ik rijd nu een 3 jarig paard en rijd hem hoogstens 3 keer per week maar meestal 2 keer en ik merk dat ie elke keer fris en met veel plezier aan het werk gaat en dan rijd ik hoogstens een 20 minuutjes. Volgens mij kan het nooit gezond zijn door ze zo vaak te rijden maar ieder heeft daar denk ik een eigen mening over
Laatst bijgewerkt door iesolde op 14-08-05 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:16

ik zal het wel gemist hebben maar waar is je andere paard gebleven? er staat zelfs in je profiel niks over hem

blondie3866

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:28

leuk paard
probeer wat meer je schouders naar achteren te doen

in varsseveld ben ik er ook weer bij !
succes verders...

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:39

leuke foto's en leuk paardje!
fijn dat alles lekker rustig gaat!
suc6 met de wedstrijd.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-05 23:49

iesolde schreef:
Ziet er goed uit hoor voor een 3 jarige ze loopt lekker!
Maar rijd je haar niet wat teveel voor haar leeftijd? 4 tot 5 keer rijden en dan nog 2 keer longeren. Mij is ooit verteld toendertijd met mijn jonge merrie die ook een groeiachterstand had van juist laten staan of heel voorzichtig 2 keer in de week te rijden en meer niet. Haar botten en kraakbeen is nog volop in de groei en als ze dan al een achterstand heeft lijkt het me niet handig dat je haar zo vaak traint. Zo heeft ze alleen maar grote kans op jong artrosse:S. Ik rijd nu een 3 jarig paard en rijd hem hoogstens 3 keer per week maar meestal 2 keer en ik merk dat ie elke keer fris en met veel plezier aan het werk gaat en dan rijd ik hoogstens een 20 minuutjes. Volgens mij kan het nooit gezond zijn door ze zo vaak te rijden maar ieder heeft daar denk ik een eigen mening over

Ben het wel met je eens. maar dit is een paardje die aan het werk wil.
4 tot 5 keer in de week 20 minuten rijden is zat. en longeren doe ik ook maar 20 minuten en ik pak het ook niet te zwaar op.

heb er drie verschillende dierenartsen bij gehad, voor zekerheid, die allemaal zeggen dat ze aan het werk moet, rustig aan, aangezien haar schouderpartij breder wordt dan. en iets meer bespiering op die nek, is het ook een totaal ander beeld, en gaat ze ook lekkerder in der vel zitten. de hele dag op de wei is niks voor haar, loopt steeds maar te dartelen bij het hek, dan loopt ze weer naar achter neemt een hap gras en loopt weer trug naar het hek.

vannetey heeft niet zomaar een groeiachterstand, die groeiachterstand is gekomen door vroegere droes als jaarling.

Pellie ligt eraan welke je bedoeld. Baron is al bijna een jaar verkocht (cremello hengst) die heeft het nou goed bij een paardentandarts, die lekker recreatief met hem te werk gaat (leveraandoening)

die fries die eerder in me profiel stond die rij ik ook nog steeds, en die blijf ik voorlopig ook nog wel rijden.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 17:02

Ja ja hij doet het weer

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:36

ziet er netjes uit voor een 3jarige!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-05 18:37

Thanxx

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:39

Mooi paardje hoor zeker voor een 3 jarige ..
ehh misschien moet je je handen wat meer dragen.. maar jah hijs 3 jaar dus dan wil dat nog niet altijd