Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

loveprince schreef:Ik heb van de manege eigenaar en van me (toen) instructr.,en van mensen die daar stonden gehoord en ik vin dat wel kloppen dat ieder paard links is. Je moet immers links naast je paard lopen en links op en af stappen alles aan de linkerkant vast maken etc.etc
loveprince schreef:Ieder paard is linkshandig
en *mist de kotssmily*
.
Ania schreef:Ik irriteer me al een tijd aan een amazone die constant haar paard overal de schuld van geeft en niet inziet dat zij degene is die niet kan rijden.
Het begon 3 jaar geleden, toen ze haar begon te rijden, de merrie was toen 4. ze heeft haar zelf ingereden, en pas na een jaar nam ze les.
Het paard liep nergens naar,
maar dat kwam omdat ze pas met 4 jaar is ingereden, daarom is ze dus ook uitendelijk les gaan nemen.
Ondertussen loopt de merrie nog steeds nergens naar (ja maar ze heeft een veulen/ja maar haar rug zit vast/ja maar ze heeft last van haar tanden/ja maar ze is kreupel/ja maar ze is ziek/ ja maar ze heeft een slechte dag enzenz)
De tandarts is geweest, de fisiotherapeute is geweest, de hoefsmid is geweest, en de dierenarts is geweest, allen zagen niet veel aan het paard, (ja wel kleine dingen, maar niet bepaald grote dingen waar ze last van zou kunnen hebben).
Na de tandarts liep ze niet goed,
omdat ze last heeft van haar tanden omdat de tandarts eraan gevijlt heeft
Na de fisiotherapeute liep ze niet goed, ja maar ze heeft last van haar spieren
Na dat de hoefsmid is geweest liep ze niet goed, maar dat komt omdat ze aan haar ijzers moet wennen
Na de dierenarts liep ze niet goed, de antibiotica had ze last van
In overleg met de goedgelovige eigenaar (!!) is er besloten om met hulpstukken te gaan rijden......
Het begon met een thiedemann, onderussen is het uitgegroeid tot een slof, daarna stang, daarna een tonglepel, sporen, zweep.............. en met dat alles rijd ze momenteel.....
Vorig jaar is ze begonnen met wedstrijden.. dit is haar 2e jaar ze heeft nog maar 1 winstpunt in de B gereden... Alle andere wedstrijden (en ik spreek nu over een wedstrijd of 2 per maand) had ze tussen de 132 en de 149 punten, maar dat komt omdat de merrie zo nerveus is en ze nog moet wennen aan de omgeving.
En nog gelooft de eigenaar haar... ze kan l*llen als brugman dat weet ik... maar ziet die arme man het dan niet??? Hij is klauwen vol geld kwijt aan alles (en dan heb ik het nog niet gehad over de speciale brokken en poedertjes enz)
Sorry voor het lange verhaal... maar toen ze gister met de tonglepel aankwam werd het me even te veel....

lindsey schreef:Gelijk maar allerlei hulpteugels, tonglepels etc gebruiken daar ben ik helemaal tegen. Neem eerst maar eens goed les zodat je je problemen rijtechnisch kunt oplossen. Maar eens een paardentandarts, of fysiotherapeut naar je paard laten kijken is alleen maar goed. Zo weet je zeker dat je lichamelijke problemen kan uitsluiten. Dat het nog niet zo goed gaat op wedstrijden als je paard een veulen heeft gehad vindt ik wel logisch. Je hebt het toch een tijdje rustig aan moeten doen met trainen. Een jong paard dat hoog in het bloed staat en nog niets gewend is kan inderdaad nog wel eens nerveus reageren op wedstrijden. Vind ik ook nog wel een goede reden waarom het niet direct zo goed gaat.
Dus om nu maar gelijk te zeggen dat ze niet kan rijden en dat ze zich overal uit kletst vindt ik nogal wat. Maar ja jij hebt haar zien rijden en ik niet. Overigens als het paard inmiddels 7 is zouden de goede reslutataten binnenkort toch moeten komen..
milo schreef:vandaag merkte ik het bij mezelf nog op.
hij liep niet lekker, terwijl hij gister bij zijn eigenaresse (die er 2 jaar niet meer op heeft gezeten i.v.m wiplash) super liep.
kan ik wel gefrustreerd raken en dat paard de schul geven en allemaal oneerlijke dingen uitsproken, maar het ligt toch echt aan mij, ik doe iets niet goed.
ben ik lekker aan de lange teugel uit wezen draven en morgen proberen we het weer opnieuw.