Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
loutjuh schreef:ik kan me mond niet houden dus doe ook even irritant
volgens mij zit het namelijk zo:
- de vorige eigenaar keek ervan op dat vicky, brooklyn rond kon trekkenuhmm bedoel rijden
- vicky dat meisje dat rijd is de huidige eigenaar
- brooklyn is het verzorgpaard van nien_room
(check haar profiel....)
verder is het (zoals je het op de foto ziet) duidelijk waar je aan moet gaan werken...want het ziet er zoals iedereen al zegt gedwongen en niet ontspannen uit.

bakstertje schreef:loutjuh schreef:ik kan me mond niet houden dus doe ook even irritant
volgens mij zit het namelijk zo:
- de vorige eigenaar keek ervan op dat vicky, brooklyn rond kon trekkenuhmm bedoel rijden
- vicky dat meisje dat rijd is de huidige eigenaar
- brooklyn is het verzorgpaard van nien_room
(check haar profiel....)
verder is het (zoals je het op de foto ziet) duidelijk waar je aan moet gaan werken...want het ziet er zoals iedereen al zegt gedwongen en niet ontspannen uit.
ja dat zeg ik ook dus de hele tijd..

vicky schreef:hey allemaal
paardje is dus van mij en ben het met jullie eens dat dit zeker geen mooie foto`s zijn!
pony is alleen buiten gereden, op het moment dat jij je been aan legt om haar van achter naar voren te rijden gaat ze alleen maar harder. Ze is dan wel 9 maar dressuurmatig nauwelijks gereden.
Ze kent stap draf en galop en dat is het.
en ja als ik voor het eerst op een nieuw paard zit probeer ik haar wel uit, ze moet makkelijk te rijden zijn voor anderen.
Inmiddel is ze thuis paar keer onder het zadel geweest en rijden wij haar met elastieken dit gaat een stuk beter.
En ze is idd iets overbouwd.
)loutjuh schreef:maar waarom rijd je haar met elastieken als het paard de basis niet kent. Als ik je wou was zou ik haar eerst (fatsoenlijk) de basis aanleren aangezien ze weg rent voor je been, wat is dan het nut van het in de krul laten lopen (aangezien je dit niet in de hand kan noemen) als het paard nog niet eens fatsoenlijk op je been reageert. Hoe wil je haar dan de tijd en ruimte geven om die ontspanning op te zoeken en haar via je been in de leuning te rijden als je al een valse knik hebt aangeleerd door de elastieken.
Het lijkt me voor dit paardje beter dat het lang en laag gereden wordt....zo kan ze eerst zelf leren ontspannen en jouw als amazone leren te accepteren.
maar ja alles is makkelijk gezegd vanuit de comp., en moeilijk te beoordelen en ik heb op lange na niet de kampioenschappen van weet ik veel wat gereden maar goed prestatie is niet altijd beter dan je verstand en de logica. (niet aanvallend bedoeld trouwens..)

NieN_RooM schreef:Nja toch bedankt voor al het commentaar..
ik heb er wat aan is ik erop ga rijden.
ik heb vanavond cross les!
bedankt !
Lincy

LEUUUKKK:) 

vicky schreef:ja idd ze gaat met haar springen, is dat een probleem?
ze kent idd alleen de basis, maar daarom kan ze nog wel gaan springen.