LICOR weer maar eens @ les in een nieuw setje!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Antoinette

Re: LICOR weer maar eens @ les in een nieuw setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:49

Ik blijf het een charmant (lees: mooi, maar dan eens anders) paard vinden om naar te kijken.

Jammer dat je zo ver weg zit...had hem graag eens irl gezien

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 21:53

lekker ding zeg!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 05:56

Antoinette schreef:
Ik blijf het een charmant (lees: mooi, maar dan eens anders) paard vinden om naar te kijken.

Jammer dat je zo ver weg zit...had hem graag eens irl gezien

Ja, echt jammer, ik had het ook wel eens fijn gevonden om door jou op de gevoelige plaat te worden gezet

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:11

Mooi paardje zeg loopt netjes en een hele toffe combinatie!!!Tof setje ook zeg!!!

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 08:27

Wat is Licor toch een knapperd, echt daar mag je terecht trots op zijn, ben best wel jaloers op je hoor!
Doe het binnekort goed als je gaat starten he!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 23:33

jaaa licor!!wat een super paard heb je toch onder je kont!!

hij blijft wel mooi op gewicht met al dat gras van jullie...(kan ik van maestro niet echt zeggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 07:51

Mn toetsenbord is bijna overleden, ik had geen bak meer over om mn kwijl op te vangen hehe.. hij straalt weer helemaal! Staat m gaar dat grijze! Gaat wel goed he zo te zien?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 10:01

kimmie261 schreef:
hij blijft wel mooi op gewicht met al dat gras van jullie...(kan ik van maestro niet echt zeggen)

Ja, echt dik wordt hij nooit, een grasbuikje had hij wel, maar door de trektocht is die ook weer weg . Maestro is ook ruin natuurlijk, Licor die raakt die kilootjes wel kwijt door zijn hormonen die door zijn lijf gieren

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:12

Mooi paard. En wat een manenpracht, en dan die voorpluk. Super.

Jullie zijn een mooie combinatie.

En dan een bruine Andalusiër, dat zie je niet zo heel veel. En ook nog eentje die super kan draven!

Veel succes als jullie op stap gaan in je "tulpje"

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:16

Wat een leuk paardje.
Het ziet er netjes uit en een super gaaf setje

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:19

Ziet er mooi uit! Wat me alleen opvalt (en volgens mij had ik dat al eerder in een topic van jou gezegd), dat hij redelijk stug en niet lekker soepel in de kaak oogt, hij loop op veel foto's dan ook een stukje voor de loodlijn.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 15:22

Maar dat is toch ook net de bedoeling dat hij voor de loodlijn loopt?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:40

patos schreef:
Ziet er mooi uit! Wat me alleen opvalt (en volgens mij had ik dat al eerder in een topic van jou gezegd), dat hij redelijk stug en niet lekker soepel in de kaak oogt, hij loop op veel foto's dan ook een stukje voor de loodlijn.

Waar zou jij hem dan liever zien en waarom?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:45

Euhmm, ga even een fotootje zoeken. Het is een bepaald gevoel dat je moet hebben als je aan het rijden bent, en dus best moeilijk uit te leggen. Soiezo, in de training heeft mijn paard nooit de neus voor de loodlijn, maar erop, en vaak genoeg erachter. Maar dat komt ook omdat ik een paard graag rond train zodat de rug- en buikspieren optimaal aan het werk gezet worden. Op wedstrijden heeft mijn paard de neus (als het goed is tenminste) op de loodlijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:49

Afbeelding

Afbeelding

Heb even een foto gejat, zal nog even toestemming vragen. Maar dit is wat ik bedoel, misschien voelt het anders dan dat het eruit ziet, dat kan, maar ik zie persoonlijk een paard in training graag wat meer door de kaak lopen. Overigens train ik zelf nog dieper en ronder dan het paard dat ik als voorbeeld gebruik.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:06

Maar, je vergelijkt hier twee zeer verschillende momenten met elkaar. Licor vertrekt voor een middendraf, waarbij het paard zich sowieso iets langer mag maken en de neus voor de loodlijn mag brengen.
Het paard op jouw foto is in galop en ik wil eigenlijk niet weten hoeveel gewicht de amazone in haar handen heeft.
Wij trainen overigens klassiek en dus zeker niet rond en diep.
Ik zou zeggen, ga zelf eens op handen en voeten op de grond zitten (alsof je paardje gaat spelen) en buig je hoofd rond en diep in, je zult voelen dat die beweging enkel tot in de knobbel aan het einde van je nek trekt.
Buikspieren worden aan het werk gezet doordat het paard het bekken kantelt, daardoor komt de rug automatisch omhoog. Blijf nog even op de grond zitten en kantel je bekken en voel wat er gebeurt.
Probeer nu je hoofd rond en diep in te stellen en tegelijkertijd je bekken te kantelen...moeilijk he

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:13

Je hebt wel een punt, eigenlijk had ik beter de volgende foto van Licor kunnen nemen. Als je in het topic kijkt zie je van hetzelfde paard ook draffoto's in dezelfde houding. Licor loopt op 9 van de 10 foto's ook in bovenstaande houding. Is de vergelijking volgens jou dan wel eerlijk? Wil anders best de juiste foto's voor je neerzetten.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 16:14

Nog iets, het is ook de bedoeling van het rond en diep trainen dat het paard flink aan het werk wordt gezet. Duimen draaien mag ie als ie in de wei staat.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 16:31

Dus jouw paard loopt in de wedstrijd OP de loodlijn? Daar zou hij er nochtans ook voor moeten lopen dacht ik.

En zoals Teigetje al zei train ik geen LDR maar klassiek
Daarbij vind ik dat paard op de galopfoto echt niet leuk lopen, zijn achterbenen staan niet mooi ondergetreden.

Volgens mij hebben we hier gewoon een discussie over verschillende trainingswijzen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:30

Ok, dat kan, maar Teigetje vroeg dan ook, hoe ik een paard liever zou zien en waarom. Ik hoop dat ik daar met deze foto's toch een bevredigend antwoord op gegeven heb?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:34

Licor is een echte spaanse schoonheid

Het is altijd weer een droomwereld als ik naar jou fotos kijk, wat een paard zeg!!! En dat terwijl ik toch meer van schimmels hou, maar licor, die overstijgt alles dan toch weer!

Volgens mij moet hij ook een genot zijn om op te rijden, of niet?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 17:37

Idra schreef:
Dus jouw paard loopt in de wedstrijd OP de loodlijn? Daar zou hij er nochtans ook voor moeten lopen dacht ik.

En zoals Teigetje al zei train ik geen LDR maar klassiek
Daarbij vind ik dat paard op de galopfoto echt niet leuk lopen, zijn achterbenen staan niet mooi ondergetreden.

Volgens mij hebben we hier gewoon een discussie over verschillende trainingswijzen

Overigens zou een paard op de wedstrijden idd voor de loodlijn moeten lopen, maar helaas waarderen de jury's van tegenwoordig dat niet erg. Met OP de loodlijn hebben ze al moeite, laat staan ervóór. Daar is al eerder een enorm topic op RT over geweest.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 18:40

patos schreef:
Overigens zou een paard op de wedstrijden idd voor de loodlijn moeten lopen, maar helaas waarderen de jury's van tegenwoordig dat niet erg. Met OP de loodlijn hebben ze al moeite, laat staan ervóór. Daar is al eerder een enorm topic op RT over geweest.

Dan kan ik er eigenlijk alleen maar blij om zijn dat mijn paard er geen moeite mee heeft

Maar wat betreft die 2de foto? Is dat hoe jij een paard wil zien lopen? Dat is toch geen mooie galopsprong? Of kijk jij enkel naar de hoofd-halshouding?

Toydoll schreef:
Volgens mij moet hij ook een genot zijn om op te rijden, of niet?

Ja, hij is echt heerlijk Mijn instructeur zegt over hem dat hij erg intelligent is, en dat maakt het makkelijk om mee te werken Als er dingen zijn die niet lukken, is het meestal omdat ik het niet goed doe en niet omdat hij het niet snapt Ook als hengst zijnde is hij gewoon ontzettend braaf.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 19:09

Een heel leuk setje echt supers gaaf vindt ik het

idledice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 20:13

Gaaf paard, ik heb alleen t gevoel dat ie net niet los laat in de rug, probeer m ietjes ronder te rijden dat ie zn nrug iets meer loslaat, ik heb t niet over die galopwissel groetjes linda

Idra schreef:
Gisteren is Anjatjeuh foto's van mijn les met Licor komen maken, waarvoor dank!!
Mijn nieuwe instructeur is geweldig en Licor gaat enkel beter lopen
Gisteren werkte we proefgericht.

Na 1 jaar zagen heeft Anja mij eindelijk haar Mystic Green Anky- setje verkocht, en ik ben er helemaal blij mee

Een impressie!

(Mijn zwakste punt: handen samen!)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier reden we op de diagonaal om aan het einde een eenvoudige wissel te maken, en daar werd Licor een beetje ijverig van, hij wil dan een vliegende wissel maken, vandaar het tegen de hand zijn
Afbeelding

Afbeelding

Mindere kwaliteit, maar leuke momenten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort ga ik dan ook eindelijk wat serieuzer starten met Licor, want sinds twee weken ben ik in het bezit van mijn Tulpje:
Afbeelding
Afbeelding