En dikkie dik is zo negatief als jij het zelf maakt. Ik vind het juist een lieve naam. Maar goed. Heb je die Mariska nou nog gekregen??
Edit: wat voor HM bit?? Heb je ook nog veel soorten in
. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
.
ChingYi schreef:tssssss..... dikkie dikok hij is dik maar dan hoef je hem nog niet zo te noemen. Ja nou, dus en ik denk dus dat hij zich beter op een happy motuh bitje looppt, dus ja laat me proberen, als het niks wordt neem ik het niet hoor. En ja ik doe zo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nou goed....

Nettie schreef:Ze heeft al een 10x zachter bit gekocht en nu is het nóg niet goed? Ik volg dit team al een tijdje, en ze boeken echt vooruitgang!Jammer dat je geen bak tot je beschikking hebt...
..patsur schreef:Kind, jij moet echt dringend les hebben van een goede instructeur. En dat hoeft geen Z-ruiter te zijn.
Deze foto's doen me denken aan mijn deelpony die meeloopt met de manegelessen, als hij dan even niet gestoord wordt in zijn rug door de ruiter knikt hij ook lekker in, ziet er mooi uit, maar stelt weinig voor. De motor is uit (achterhand) en niet over de rug.
- Ik denk dat jij eerst eens moet zorgen dat hij jouw hand gaat vertrouwen zonder gelijk grof geweld erin te gaan hangen (grof geweld omdat je niet weet hoe je er mee om moet gaan en kan dus erg pittige inwerking hebben).
- En “naar beneden rijden”? Naar beneden rijden kun je alleen als je contact hebt met de mond en de achterhand actief is. Verder moet je niet sturen met je teugels maar met je zit. Als jij je zithulp duidelijk doorgeeft en dat ondersteund met je kuiten is het probleem opgelost denk ik.
- spanning op de teugels? Spanning is nooit goed, daarom loopt je paard niet constant aan de teugel. Houd contact en zorg dat je hand en arm rustig mee kan veren met de beweging van het hoofd.
- bit met appeltjessmaak zou ik niet aanraden, zo gaat hij zich steeds concentreren op die appeltjes en niet op jouw hulpen.
- Dikker en dan beter op de achterhand? Wie heeft je dat verteld? Dan zouden er in de ring alleen maar van dat soort zwaar gebouwde paarden rondlopen! Nee, “op de achterhand lopen” verkrijg je niet door extra vet te kweken op de achterhand.
En wees even niet zo kinderachtig en ga niet steeds commentaar geven op het commentaar dat gegeven is. Hoe oud ben je?
Ik geloof dat ik nu wel klaar ben met dit topic. Doe ermee wat je wilt!
_/-o_

Citaat:Kind, jij moet echt dringend les hebben van een goede instructeur
Citaat:Ik vind het eerlijk gezegd uitzien als een beginner op een paard wat te sterk voor haar is en die toevallig af en toen zijn hoofd naar beneden doet wanneer hij er zin in heeft.
(zegt ze) 

Citaat:Ze is toch ook beginner.
Wat is daar mis mee...alle begin is moeilijk en ik wil wedden dat jij vroeger ook dingen deed die je nu nooit meer zou doen.