Jaja Marcus@work(kijk zelf maar)verbetering?:D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Jaja Marcus@work(kijk zelf maar)verbetering?:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:17

Ja, maar kneveltrens is wel wat anders...............
En dikkie dik is zo negatief als jij het zelf maakt. Ik vind het juist een lieve naam. Maar goed. Heb je die Mariska nou nog gekregen??

Edit: wat voor HM bit?? Heb je ook nog veel soorten in .

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 20:19

ja wow, wie zegt dat ik het dan meteen in zijn mond ga doen?....... niemand dus, ik vraag alleen wat jullie ervan vinden.
ja het is idd negatief voor mij. NOG niet, tis nog niet eens 14 augustus

een watertrensje of bustrensje, graag een wat dunnere dus.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:21

ChinYi, in het begint van het topic noemt ook iemand hem een dikkertje - en dat is ie ook - en daar reageer je normaal op.

Ik ben ook van mening dat het bit een gaatje hoger mag.

Jouw probleem - en ook dat mag je zo negatief maken als je zelf wil - is dat jij je problemen oplost met speciale bitten. FOUT! Hij loopt nu fijn, ik vind dit prettigere foto's dan de eerdere foto's. Hij loopt weg. Ja tuurlijk! Hij heeft altijd onder je weg kunnen lopen, je hebt hem nooit onder controle gehad.... Je had alleen een bit dat gruwelijk hard inwerkt. Blijf dus met een gebroken of een dubbelgebroken trensje rijden, het is even wennen - voor jou! - maar je hebt er op de lange termijn des te meer profijt van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:21

Was maar een vraag........weet toevallig nog dat je tijdje terug een topic over haar had. Meer ook niet. Weet dus niks van data. Was gewoon interesse......vroeg het me af gezien je onderschrift.

Kan er niks aan doen dat jij het negatief vindt........ik niet. Leuk koppie heeft ie wel trouwens.

Edit: ben het helemaal met Sylvia eens .

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 20:23

Ik ben het volledig met Sylvia eens. Geen heel dunne bitjes, hij moet gewoon op een normaal bit gereden kunnen worden. Jij moet hem zo gaan rijden dat hij weer fijn in zijn mondje wordt, en dat betekent dus zachtjes van voren en nog veel meer op je zit en benen rijden!

er is nog geen verbetering op die korte tijd, maar iig goed dat je er een ander bitje in hebt gehangen. Verbetering heeft natuurlijk ook tijd nodig, dus ik denk dat het zeker een heel goed idee is om zo snel mogelijk les te nemen. Van mij mag je er nog iets meer vanachter aan rijden, dus naar je hand toe, maar ik kan er adhv de foto's verder weinig duidelijk commentaar op geven. Enne.. hij mag echt een gaatje korter hoor, bitje hangt toch echt iets te laag

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:52

Ze heeft al een 10x zachter bit gekocht en nu is het nóg niet goed? Ik volg dit team al een tijdje, en ze boeken echt vooruitgang! Jammer dat je geen bak tot je beschikking hebt...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 21:56

ChingYi schreef:
tssssss..... dikkie dik ok hij is dik maar dan hoef je hem nog niet zo te noemen. Ja nou, dus en ik denk dus dat hij zich beter op een happy motuh bitje looppt, dus ja laat me proberen, als het niks wordt neem ik het niet hoor. En ja ik doe zo nou goed....

Weet je..?
Volgens mij klikt je muis af en toe te vaak.
Er staan zoveel smilies, hij loopt vast vast (vast vast vast? Ja, vast vast! (oke, laat maar weer ))

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 10:54

ChingYi, ik zou niet zo afkeurend doen op commentaar. Daarmee verpest je je eigen topic.

Ik wil niet overkomen als moddie, maar toch even een waarschuwing.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:18

Ik vind het eerlijk gezegd uitzien als een beginner op een paard wat te sterk voor haar is en die toevallig af en toen zijn hoofd naar beneden doet wanneer hij er zin in heeft. Je moet ook een beetje op je handen letten, je hebt behoorlijke pianohandjes, en je benen steken op sommige foto's enorm af, het lijkt erop dat wanneer ie een keer zou bokken je er zo vanaf ligt, komt ook oa door het zadel. Misschien is het zelfs nog beter om zonder zadel te rijden? Dit zadel kan geen goed doen...sorry dat ik het zeg.
En daarnaast: waarom reageer je zo fel als iemand een dubbelgebroken bit voorstelt? Dit is alleen maar fijn voor zijn mond. Mijn paard is ook vaak enorm sterk, maar rij haar wel op een dubbel gebroken bit, net omdat ze zo gevoelig is en ik het niet wil oplossen met een bit. Met goede instructie kom je al een heel eind, als je alleen maar zelf problemen probeert op te lossen kom je denk ik niet echt verder, zelfs ervaren ruiters hebben absoluut goede instructie nodig.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 11:36

Nettie schreef:
Ze heeft al een 10x zachter bit gekocht en nu is het nóg niet goed? Ik volg dit team al een tijdje, en ze boeken echt vooruitgang! Jammer dat je geen bak tot je beschikking hebt...

Ik zie een hoop opmerkingen dat het er al stukken beter uit ziet. Waar ik en met mij nog een aantal anderen over struikelen is dat ze weer naar scherpere bitten wil gaan grijpen...

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:18

Je verpest je eigen topic weer door van die kinderachtige opmerkingen te maken met die ..

echt vooruitgang vind ik er niet in zitten. Ik vind het ook meer lijken op een beginner die op een paard zit die af en toe zijn hoofd naar beneden doet omdat hij dat lekker vind.

En ik vind echt dat je bit een gaatje hoger mag.
Hier kan je het goed zien ;

Afbeelding

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:03

Kind, jij moet echt dringend les hebben van een goede instructeur. En dat hoeft geen Z-ruiter te zijn.

Deze foto's doen me denken aan mijn deelpony die meeloopt met de manegelessen, als hij dan even niet gestoord wordt in zijn rug door de ruiter knikt hij ook lekker in, ziet er mooi uit, maar stelt weinig voor. De motor is uit (achterhand) en niet over de rug.

- Ik denk dat jij eerst eens moet zorgen dat hij jouw hand gaat vertrouwen zonder gelijk grof geweld erin te gaan hangen (grof geweld omdat je niet weet hoe je er mee om moet gaan en kan dus erg pittige inwerking hebben).

- En “naar beneden rijden”? Naar beneden rijden kun je alleen als je contact hebt met de mond en de achterhand actief is. Verder moet je niet sturen met je teugels maar met je zit. Als jij je zithulp duidelijk doorgeeft en dat ondersteund met je kuiten is het probleem opgelost denk ik.

- spanning op de teugels? Spanning is nooit goed, daarom loopt je paard niet constant aan de teugel. Houd contact en zorg dat je hand en arm rustig mee kan veren met de beweging van het hoofd.

- bit met appeltjessmaak zou ik niet aanraden, zo gaat hij zich steeds concentreren op die appeltjes en niet op jouw hulpen.

- Dikker en dan beter op de achterhand? Wie heeft je dat verteld? Dan zouden er in de ring alleen maar van dat soort zwaar gebouwde paarden rondlopen! Nee, “op de achterhand lopen” verkrijg je niet door extra vet te kweken op de achterhand.

En wees even niet zo kinderachtig en ga niet steeds commentaar geven op het commentaar dat gegeven is. Hoe oud ben je?

Ik geloof dat ik nu wel klaar ben met dit topic. Doe ermee wat je wilt!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:23

patsur schreef:
Kind, jij moet echt dringend les hebben van een goede instructeur. En dat hoeft geen Z-ruiter te zijn.

Deze foto's doen me denken aan mijn deelpony die meeloopt met de manegelessen, als hij dan even niet gestoord wordt in zijn rug door de ruiter knikt hij ook lekker in, ziet er mooi uit, maar stelt weinig voor. De motor is uit (achterhand) en niet over de rug.

- Ik denk dat jij eerst eens moet zorgen dat hij jouw hand gaat vertrouwen zonder gelijk grof geweld erin te gaan hangen (grof geweld omdat je niet weet hoe je er mee om moet gaan en kan dus erg pittige inwerking hebben).

- En “naar beneden rijden”? Naar beneden rijden kun je alleen als je contact hebt met de mond en de achterhand actief is. Verder moet je niet sturen met je teugels maar met je zit. Als jij je zithulp duidelijk doorgeeft en dat ondersteund met je kuiten is het probleem opgelost denk ik.

- spanning op de teugels? Spanning is nooit goed, daarom loopt je paard niet constant aan de teugel. Houd contact en zorg dat je hand en arm rustig mee kan veren met de beweging van het hoofd.

- bit met appeltjessmaak zou ik niet aanraden, zo gaat hij zich steeds concentreren op die appeltjes en niet op jouw hulpen.

- Dikker en dan beter op de achterhand? Wie heeft je dat verteld? Dan zouden er in de ring alleen maar van dat soort zwaar gebouwde paarden rondlopen! Nee, “op de achterhand lopen” verkrijg je niet door extra vet te kweken op de achterhand.

En wees even niet zo kinderachtig en ga niet steeds commentaar geven op het commentaar dat gegeven is. Hoe oud ben je?

Ik geloof dat ik nu wel klaar ben met dit topic. Doe ermee wat je wilt!

_/-o_
Oke, nu haal je me de woorden uit de mond

Oke, het plaatje ziet er al veel beter uit dan het ooit is geweest, maar probeer nu toch echt les te nemen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:23

Hahaha, ik heb dit topic even doorgelezen, maar ik snap niet dat iedereen zo'n commentaar heeft, laat die meid toch, dat paard heeft er echt geen last van hoor. Het is eerder dat Chingyi last heeft van der paard, dan het paard van haar. Maar zo op de foto's hebben ze er beide wel lol in. Laat elkaar in de waarde

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:48

Wat melina zegt vind ik ook:))

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 17:51

Ze hebben er beiden lol in omdat TS eens met een normaal bit rijdt... Het ziet er verre van "goed" uit maar deze foto's zijn 100x beter dan de foto's die in het verleden langs zijn gekomen.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:25

om precies dezelfde reden als Sylvia hierboven zegt reageer ik in dit topic. Valt em op dat chingyi zowaar niet binnen een uur geantwoord heeft!!!

Amy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:40

Ik ben het volkomen eens met mijn voorgangers!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:13

Ik vind dat sommige wel erg negatief doen.

Ik kan me de eerdere foto's nog wel herinneren(met pessoabit) maar wat me in die foto's opviel was de rustige hand en het gesloten mondje van het paard) Maar ja Bokt zal Bokt niet wezen als iedereen ineens overkomt als instructeur.

Zo ook nu weer.

TS doet haar best maar iedereen vergeet dat ze nog jong is en veel moet leren.

Citaat:
Kind, jij moet echt dringend les hebben van een goede instructeur

Echt wat een opmerking... }>
Kan het nog opbouwender?

Citaat:
Ik vind het eerlijk gezegd uitzien als een beginner op een paard wat te sterk voor haar is en die toevallig af en toen zijn hoofd naar beneden doet wanneer hij er zin in heeft.

Ze is toch ook beginner.
Wat is daar mis mee...alle begin is moeilijk en ik wil wedden dat jij vroeger ook dingen deed die je nu nooit meer zou doen.

Ik heb ook dingen gedaan waarvan ik dacht dat ze goed waren maar na een hoop leerjaren toch niet zo goed waren.

Valt me op dat veel bokkers direct een correct zittende ruiter en correct lopend paard willen zien.

TS hangt tenminste niet in de mond...rijd niet met elke willekeurige hulpteugel en vraagt netjes advies over een bepaald bit.
Als je dan zo afgesnauwd wordt kan ik me voorstellen dat je zo terug rageert.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:16

Cowgirl: ze rijd 9 jaar (zegt ze)

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:21

@Cowgirl: Natuurlijk is er niks mis met beginners! Maar dit meisje doet vaak overkomen alsof ze er o zo veel verstand van heeft, en als je beginner bent weet je toch ook wel van jezelf dat je geen pessoa bit in het mond van je pony moet hangen en een goed zadel ontzettend belangrijk is? Ik ben er niet op uit om haar aan te vallen, helemaal niet, ze zou alleen eens mogen aannemen dat goede les de basis is voor paardrijden, en niet een bit.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 12:33

Ik vind het er ook al beter uitzien dan de vorige keer. Je moet natuurlijk zelf weten wat voor bit je koopt, maar je kan bij de Horselover al een gewone watertrens voor 4.95 kopen, dus daar kun je je geen buil aan vallen lijkt me.

Ik snap dat je niet direct een ander zadel kan kopen, maar het zou voor je eigen rug ook beter zijn.

Volgens mij is je pony wel een ouwe snoeper, want veel afgevallen is is nog niet, maar ik vind het wel een leukerd

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:22

Citaat:
Ze is toch ook beginner.
Wat is daar mis mee...alle begin is moeilijk en ik wil wedden dat jij vroeger ook dingen deed die je nu nooit meer zou doen.

beginners horen niet met kneveltrensen of pessoabitten te rijden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 10:22

Ik vind het er idd al beter uit zien dit bitje. Maar het is maar geleend hé?? Jammer dat je er zelf nog geen gekocht hebt. Want je kunt het je wel veroorloven volgens mij.

Ik zag dat je op een tweede hands Anky Pad (op een ander topic) 21 euro biedt. Je was toch aan het sparen voor een goed zadel?

En het is toch beter om een cap te dragen. Maar dat wil je niet hè?

Moet er niet aan denken wat er met je gebeurd als Marcus in dat rotzooi weitje een keer zou struikelen.....

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 12:47

Marcus..aparte naam
Leuke foto's !