Dravers kunnen niet galopperen... WATCH THIS!!!:P

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gimli_

Re: Dravers kunnen niet galopperen... WATCH THIS!!!:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 12:37

Ziet er ontzettend netjes en soepel uit!
Je ziet gewoon dat het lekker zit

Zat mijn paardje maar zo lekker door

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 13:07

wrom kun je niet lekker zitten dan?
Ik vind je paardje trouwens wel een super leuk beest joh!
En ook een geweldige naam!!! Ben nou eenmaal fan van LOTR!

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:19

ik heb ook een draver, moet je die van mij hetl and es inzien galopperen. ze kunnen het wel hoor.Kost aleen wat meer moeite. Maar dan ben je wel veel blijer als het dan gaat haah

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 16:54

haha vet zeg! mn draver die kan hard in de rengalop ongelovelijk! mn vriend reed er met de bromer naast en we hadden dik 60 op de teller

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-05 20:58

Ja, maar ik vind ook dat het leuk blijft om lekker hard te draven. Ik heb toen op het strand gereden samen met een vriendin van mij met haar haffie. Zij in een snelle galop en ik in draf echt super leuk om te doen!!!!

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:54

Hoi, ( kan t ff niet laten om ff te reageren

Dit is toch een aardige galopsprong voor een draver ?

Afbeelding

groetjes,
Mariska

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 10:51

Het ziet er op zich leuk uit, maar idd weinig sprong achter. Wat ik jammer vind is dat dravers meestal kapot zijn op hun 15e. Heb je 'm net lekker aan het lopen kunnen ze niet meer..

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:26

BeLoVeD schreef:
Het ziet er op zich leuk uit, maar idd weinig sprong achter.

Ja, maar hier had ze ook al een woeste 30 km achter de rug met een endurance wedstrijd...dus een beetje minder sprong mag dan wel. Ze gaat juist heel economisch om met de bewegingen tijdens de lange ritten. Zo veelzijdig als ze is, kan ze zich dressuurmatig in een bak weer van een heel andere kant laten zien

Citaat:
Wat ik jammer vind is dat dravers meestal kapot zijn op hun 15e. Heb je 'm net lekker aan het lopen kunnen ze niet meer...

Schrik ik toch wel van hoor, ik hoop t niet...die van mij is nu 12, heb haar al vanaf d'r 5e en hoop toch wel wat langer van haar te kunnen genieten...de tijd zal het zeggen...afkloppen...tot nu aan toe is ze nog nooit ziek of ernstig kreupel geweest, vind juist dat dravers zo keihard en gezond zijn over t algemeen, maar dit is voor t eerst dat ik dit hoor, waar heb je dat vandaan ? En dat bedoel je dan betreft een draver met een jarenlange intensieve koers-geschiedenis, of puur de de dravers die onder t zadel gereden worden ?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 11:30

maaykuhhh schreef:
wrom kun je niet lekker zitten dan?
Ik vind je paardje trouwens wel een super leuk beest joh!
En ook een geweldige naam!!! Ben nou eenmaal fan van LOTR!

Hij heeft n ontzettende zweefdraf (typisch Trakehner) die ik vrij moeilijk vind om uit te zitten (terwijl anderen dat vaak niet vinden) en hij heeft n tja.. erg ruime galop zullen we maar zeggen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:02

Ik heb ervaring met dat van 15. Splash was 13 nog topfit geen rare dingen niks. Jaar erna ging ook nog wel, maar ze begint nu idd oud te worden. Alles wordt zwaarder en sneller last van der benen. Dat hoeft niet bij alle dravers te zijn, maar het risico is natuurlijk wel groter (helaas!!)

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:07

Nou super toch, en nu kan ie alleen nog maar beter worden toch.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:28

stiggeltje schreef:
BeLoVeD schreef:
Het ziet er op zich leuk uit, maar idd weinig sprong achter.

Ja, maar hier had ze ook al een woeste 30 km achter de rug met een endurance wedstrijd...dus een beetje minder sprong mag dan wel. Ze gaat juist heel economisch om met de bewegingen tijdens de lange ritten. Zo veelzijdig als ze is, kan ze zich dressuurmatig in een bak weer van een heel andere kant laten zien

Citaat:
Wat ik jammer vind is dat dravers meestal kapot zijn op hun 15e. Heb je 'm net lekker aan het lopen kunnen ze niet meer...

Dat weinig sprong achter sloeg op het filmpje dat geplaatst is. Verder heb ik dat van kapot zijn op hun 15e kortgeleden nog meegemaakt bij een paard van een kennis. Die beestjes worden veel te jong op de drafbaan gegooid en daar gaat hun lichaam kapot aan..

Schrik ik toch wel van hoor, ik hoop t niet...die van mij is nu 12, heb haar al vanaf d'r 5e en hoop toch wel wat langer van haar te kunnen genieten...de tijd zal het zeggen...afkloppen...tot nu aan toe is ze nog nooit ziek of ernstig kreupel geweest, vind juist dat dravers zo keihard en gezond zijn over t algemeen, maar dit is voor t eerst dat ik dit hoor, waar heb je dat vandaan ? En dat bedoel je dan betreft een draver met een jarenlange intensieve koers-geschiedenis, of puur de de dravers die onder t zadel gereden worden ?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:31

Ooooohhhh wat een galop voor zo'n dravertje!

stiggeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:44

BeLoVeD schreef:
Dat weinig sprong achter sloeg op het filmpje dat geplaatst is. Verder heb ik dat van kapot zijn op hun 15e kortgeleden nog meegemaakt bij een paard van een kennis. Die beestjes worden veel te jong op de drafbaan gegooid en daar gaat hun lichaam kapot aan..

Pfff...voor ons dan een geluk, k weet niet de gehele geschiedenis van mijn draver, maar volgens verhalen is zij pas laat ingezet en ongeveer met 4 jaar in training gezet, na een half jaar bleek ze niet geschikt te zijn en tot haar 5e jaar weinig tot niets mee gedaan. Wat onder t zadel gehobbelt, ging ook niet helemaal naar wens te en toen kwam ze op mijn pad
Dus dan heeft mijn paardje misschien het geluk en is er lichamelijk nog weinig aan kapot gemaakt, alhoewel ze een minder goed start heeft gehad, kan ik me niet voorstellen dat dit nare gevolgen heeft voor de toekomst. Gaat dit wel gebeuren, dan denk ik zowiezo dat dit niet alleen te gooien is op de te vroege start op de baan. Misschien ook wel dat deze wonderbaarlijke eerlijke en werklustige paarden oorspronkelijk ook niet gefokt zijn om onder het zadel te lopen, dus ook niet de juiste bouw hebben om te dragen...( en ik maar blijven rijden op mijn draver...schaam .. maar zolang zij er lol in heeft , denk ik niet dat t slecht is, maar nogmaals...de tijd zal t zeggen...en mocht ze idd vroegtijdig op zijn zal ik zeker het niet alleen op de drafbaan gooien, maar ook ns heel goed nadenken of t heel misschien niet zou kunnen dat een draver er niet op gebouwd is om zo veelzijdig te zijn. De werklust is zo groot en ze zijn zo enorm trouw en leergierig dat ze door t vuur voor je gaan, zelfs als dat ten koste gaat van hun eigen lichaam ! En daar moet je als draver eigenaar altijd rekening mee houden, blijf eerlijk tegenover je paard en vraag niet te veel al gaat het zo goed, maak niet al te snel en grote stappen vooruit, rustig aan opbouwen en je hebt langer plezier van een paard met een gouden hart.
Toevallig heb ik mijn draver laten dekken door een arabier en hoop zo een iets meer 'rijpaard' te fokken met het gouden karakter van een draver

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 08:24

Dat lijkt me een goed idee Ik hoop ook voor jou dat je nog heel lang van je paard kunt genieten! Ik denk dat het bij jou paard wel mee zal vallen. En idd dravers hebben een gouden hart. De draver waar ik het over had ging ook maar door voor zijn baasje terwijlie verging van de pijn. En het heeft ook wel te maken met de overgang naar dressuur, ze moeten dan hun benen in één keer op een heel andere manier gaan gebruiken.