Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:10

denken jullie omdat anky een olympisch kampioen is, de paarden die ze rijdt allemaal gelijk zo perfect lopen dat ze netjes stil kan zitten en nooit een goede ophouding hoeft te maken? ]Ik denk het niet..

tis trouwens echt een super paard PB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:10

Ik denk dat Anky wel heeft bewezen dat ze wel kan rijden. Ik vind het knap dat ze met een paard wat ze nog niet helemaal voor elkaar heeft in het openbaar rijdt. Hoge bomen vangen veel wind en aan de bakrand is het altijd makkelijk zat en wordt er op elk detail gelet.

Het is wel een bonk spieren en een hengst en Anky is nou niet echt een dragonder, ik moet ook wel eens flink de handrem erop trekken. Als je een drammerig bazig paard hebt en je bent in de training nooit eens een bitch en dramt ook een keer door om je zin te hebben, zit je straks met 600kg dat zijn eigen weg gaat en totaal geen respect meer heeft.

We moeten nou niet doen alsof wij dit rondje van de zaak beter hadden kunnen doen want dat zal heus wel meevallen. Het is veel erger als dat paard niet door een consequente ruiter op zijn tijd even op zijn plaats gezet wordt, verpest wordt en voorts door niemand meer te rijden valt.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:11

Dit heeft niks met arrogantie te maken, stel je rijd L2 dressuur dan zou je dus niks mogen zeggen van een Z amazone omdat zij hoger rijd en als je dat wel doet ben je arrogant? Lekker wereldje word dat dan.. Je mag toch commentaar geven op iemand z'n rijden dat kan toch, zelf als dat Anky is zie ik geen verschil in..

en je hoeft niet 20 ophoudingen te maken op zo'n brute wijze..( vind ik)

meisjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:14

wow wat zit ze eigenlijk veel naar achter, als het paard zo drammig is kan ze dat toch ook op een andere manier oplosse, en als ze wil dat die minder teugel krijgt kan ze toch ook gewoon de teugels wat korter neme? lijkt mij tenminste, en bedenk maar dat ook anky ooit in de B is begonnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:16

Zoro schreef:

Waren het er 20 dan? Wist niet dat je er bij was.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:17

Als je zo de foto's ziet, lijkt PB me echt geen makkelijk paard. Ik ga verder ook niets opmerken op de manier van rijden van Anky, ze zal het vast wel met reden doen...

Mooie foto's heb je wel gemaakt! PB is een mooi paard, maar persoonlijk ben ik niet echt wild van hem .

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:18

Whhaha nee , maar bijwijze van

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:18

Ze zal er vast een reden voor hebben gehad. Ik ga maar nooit foto's plaatsen want als mijn merrie dwars aan het doen is (en dat kan ze!) dan zet ik haar nog weleens flinker op haar plaats.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:21

waarom begint iedereen meteen te bleren of het zgn afzeiken van Anky?Is dat een nieuwe standaard reactie ofzo?!Mag er omdat het Anky v Grunsven is,niets iets kritisch over haar gezegd worden?!Ok,ze is goed,erg goed,MAAR NIET HEILIG.Er leiden meer wegen naar Rome.
Ze zal vast haar redenen hebben om PB wat meer door te pakken,maar als je als Olympisch Kampioen een paard op je teugels moet gaan halthouden en juist gaat staan in beugels in plaats van wat dieper te zitten dan klopt er toch iets niet?! Ik zou wel willen weten wat dat dan voor manier van hulpen geven voor halthouden is....

Btw ik weet niet of jullie het op het neiuws hebben gehoord,maar Anky gaat een of ander duits paardenblad aanklagen,omdat zij een foto van haar met een van de paardne bij een artikel hadden gezet over grove ruiters ofzoiets....Waarom zouden die duitsers dat doen??(ja als ik sommige van die foto s zien kan ik ze geen ongelijk geven,die stang die wordt gewoon tot aan zijn oren omhoog getrokken!!)

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:22

we hebben het niet over een Z ruiter maar over een olympisch kampioen en als je denkt het beter te kunnen op zon hengst vind ik dat arrogant ja

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:24

Anky weet heus wel wat ze doet.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:25

dit bedoel je zeker:

HAGEN (ANP) - Anky van Grunsven heeft tijdens de Europese kampioenschappen dressuur in Hagen besloten het Duitse paardensportblad St Georg voor de rechter te slepen. De amazone en bondscoach Sjef Janssen vinden dat ze op tendentieuze wijze in verband worden gebracht met dieronvriendelijke trainingspraktijken.

Dat de Olympisch kampioene haar paarden op de stal in Erp onheus behandelt staat er volgens Van Grunsven niet direct. "Maar er staat wel dat er rare dingen in de sport gebeuren en daar wordt dan een grote foto van mij bij geplaatst."

Volgens Van Grunsven is het niet de eerste keer dat er wordt geprobeerd haar op deze wijze in diskrediet te brengen. "Ik laat me er ook niet door afleiden. Eerlijk gezegd maakt Sjef zich er nog drukker om dat ik. Wel vinden we beiden dat er een grens is overschreden. Het artikel is niet alleen tegen mij gericht, maar tegen de hele sport."

Het kort geding dient waarschijnlijk op korte termijn in Hamburg. Wat Van Grunsven en Janssen precies eisen liet het paar in het midden.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:30

xx_ananda_xx schreef:
we hebben het niet over een Z ruiter maar over een olympisch kampioen en als je denkt het beter te kunnen op zon hengst vind ik dat arrogant ja

zelfs een beginneling kan aan sommige van de foto s zien,dat ze verschrikkelijk achterover hangt en in zijn smoel....dat heeft niets met arrogantie te maken,maar met gewoon niet blind zijn!!Misschien ben jij wel een beetje kippig,want je kan toch niet ontkennen dat dit er nu niet bepaald lekker uitziet....

Als ik hier foto zou plaatsen van mijn training en ik zou zo ver achterover hangen,dan zou ik van iedereen de opmerking krijgen,dat ik minder naar achter moet hangen,en dan hebben ze gelijk ook.Je mag zoeits iets toch gewoon zeggen,lijkt mij.OOK als het Anky betreft,ze staat niet boven alles en iedereen,is gewoon een mens van vlees en bloed hoor.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:33

op zon foto zie je toch alleen dat zij achterover hangt je kan niet voelen wat het paard doet als ze dat niet had gedaan was ie miss wel gaan rennen bijv. en kippig ben ik niet ik geef alleen niet commentaar op alles wat beweegt

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:35

flamingo schreef:
Misschien heeft het feit dat ze hem eerst binnen losreed hier wat mee te maken: De ruiters moeten hun paarden in eerste instantie losrijden in een binnenrijbaan. Zo'n 10 minuten voor aanvang van de proef mogen zij dan naar de zogenaamde 10-minuten ring. Daar mag een ruiter zijn paard in alle rust voorbereiden voor de proef, zonder enige andere combinaties in dezelfde ring.
Later heeft Sjef hierover tegen de organisatie geklaagd, omdat de overgang van binnen naar buiten wel eens van invloed kon zijn op de voorbereiding, en werden er twee rijbanen aangelegd op het buitenterrein.

Zowel het paard van Kirsten Beckers als het paard van Anky van Grunsven werden eerst in de binnenrijhal onder toeziend oog van Sjef in de binnenrijhal gereden, vlagen kon het publiek overigens wel zien van het rijden door de grote ramen van de binnenmanege. Daarna zijn beide dames naar een viereck gegaan links van de grote ring zij deden die dag niet mee aan het wedstrijd en painted black was voor de ervaring mee.

Het enige enorme verschil was dat het buiten 33 graden was en binnen stukken koeler.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:38

Cadish schreef:
Over deze foto word er wel iets gezegd;

Afbeelding

Maar over deze niet;

Afbeelding

Schijnbaar zijn de meeste Bokkers alleen in staat om selectief te kijken, eruit pikken waar een slechte momentopname te zien is, maar de rest bestaat dan even niet meer.

Wie heeft er nou niet eens een slechte dag, waarop zowel ruiter als paard een beetje geïrriteerd is.
We verwachten almaar dat Anky binnen komt rijden en dat ze adembenemend rijdt, dat het altijd goed gaat, want dat zien we immers als Anky haar proefje doet.
Anky is toch ook maar een mens? Ze kan ook niet álles goed doen. En van fouten kun je leren. Als Anky dit laatste niet had gedaan, was ze nooit van zn leven zo ver gekomen.

Foto twee was de aanloop naar een middendraf.
Enne anky rijd in het viereck zowat altijd perfect ze kan de knop echt bij zichezelf en paard omzetten en dat is heel erg knap. Dit was training en in training kan het nu eenmaal niet altijd perfect en knap zijn. Echter streven naar mag wel en als je op dat niveau acteert hebben mensen toch verwachtingen over de basis van bijvoorbeeld simpel halthouden via been en zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:40

@QueJira als je een dekhengst rijdt en op hoog niveau meedraait en je nieuwe paard aan het trainen bent om uit te brengen op hoog niveau, zul je waarschijnlijk niet zelf zo een foto plaatsen en als iemand het voor je doet, zul je waarschijnlijk wijzelijk gezien ook niet reageren.

Ik denk dat wij bokkertjes, op een paar na, ons rijkunstigheden niet moeten gaan vergelijken met Anky, evenzo onze paarden niet met het kaliber PB.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:41

Kafue schreef:
Echter streven naar mag wel en als je op dat niveau acteert hebben mensen toch verwachtingen over de basis van bijvoorbeeld simpel halthouden via been en zit.

Precies!!!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:44

helemaal eens met russel

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:45

Wie vergelijkt onze rijhouding nou met Anky? Zou ik niet eens durven..

Maar vind wel grappig van die Duitsers hihi alleen wat zullen ze een geld moeten betalen, dat ze dat er niet zomaar bij laten zitten..

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:46

Kafue schreef:
mensen toch verwachtingen over de basis van bijvoorbeeld simpel halthouden via been en zit.

Hier heb je helemaal gelijk in maar wat als het paard daar op dat moment niet op reageert? Dan zet ik ook de rem er even op. Als bij vriendelijk vragen geen reaktie komt, komt er een andere aktie net zolang er reaktie komt. Dus ik ben ervan overtuigd dat ze het eerst op een andere manier geprobeerd heeft.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 12:47

russel schreef:
Zoro schreef:

Waren het er 20 dan? Wist niet dat je er bij was.

Ik was er echt bij. En ze had heel veel meter nodig om halt te houden terwijl ze voor die tijd het paard goed aan het lopen had heel braaf krachtig en vriendelijk. Als het dier aan het zeuren was tjaa dan mag ze laten zien dat zij de baas is.
Maar man verdorie ze is de konigin van het viereck, had het dier super aan het marcheren en gaat dan zo aboninabel staan halthouden.
Dan vraag je er gewoon om. Als jullie dan in de B doen heb je echt een twee te pakken. En een paard met super veel karakteer zet je er direct naast.
Ik vraag me dus af waar een paard die zoveel elegantie, kracht, gratie dat aan verdiend heeft?
Die liep werkelijk prima niets aan de hand en dan zo af straffen. Of is dit om te laten zien dat zij de koningin is die regeert. Misselijk was het en het kommetaar was niet van de lucht van de toeschouwers. Maaare gewoon doorgaan en niet een keer nee continue. Zeker 10 minuten alleen maar passage halthouden passage halthouden.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:48

ook eens met cornelie dat heb je met foto's he

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:51

Kafue.. is het een keer geprobeerd ??

Ja maar met Uitgestrekte draf heeft ze de stang nog bijna verticaal op de kop zitten (overdrijven is ook een vak )

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:55

ze rijd hem wel erg hangerig strak, lijkt wel op sommige foto's alsof ze in hem hangt, als ze armspieren wil trainen doe het dan op de sportschool, ik zou op dat moment niet dat paardje willen zijn, vindt der meestal goed rijden, maar op deze moment foto's nee, olympysch kampioen dat zie je hier er niet echt vanaf