Steffie(shet) @ dressuurwork

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pietpiraat

Re: Steffie(shet) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:50

CKdamour schreef:
Citaat:
Heb een mini. 80/85 hoog.
als ik erop ga zitten is het helemaal leuk, en ik heb zelfs met haar gesprongen, ik ben in de 1,70 en 50/55 kilo zwaar. En als ik met me benen wijd sta kan ze eronder door lopen, dus tja.

sorry, dat vind ik gewoon mishandeling

inderdaad, dit is eigenlijk niet normaal..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 02:05

Ik vind het altijd wel jammer hier....een shet is evengoed een paard, met karakter en sommige hebben gewoon een ouder *groter* iemand nodig.
Een shet hoeft niet per definitie alleen maar te hobbelen met kleintjes erop, kunnen ook gewoon normaal gereden worden, en zijn niet alleen maar geschikt voor grasmaaien en karrepony's.

Natuurlijk, het plaatje is minder compleet, maar het plaatje van mij op mijn haf is ook minder mooi dan ik op een 1.70 paard.

Het is maar net waar je voor kiest, ik rij lekker met mijn haf, zij rijdt lekker met haar shet.

Je kan niet een 70 kg persoon op een shet zetten ok, maar afhankelijk van de shet kan er heus wel een volwassen of ouder iemand op rijden.

Heb zelf een shet waar ik dan niet op rijdt, omdat ik te zwaar ben in mijn ogen, maar nadat er 2 volwassen meiden vanaf gegaan zijn is iig duidelijk dat er geen kind op komt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 02:55

Sily schreef:
Ik vind het altijd wel jammer hier....een shet is evengoed een paard, met karakter en sommige hebben gewoon een ouder *groter* iemand nodig.
Een shet hoeft niet per definitie alleen maar te hobbelen met kleintjes erop, kunnen ook gewoon normaal gereden worden, en zijn niet alleen maar geschikt voor grasmaaien en karrepony's.

Natuurlijk, het plaatje is minder compleet, maar het plaatje van mij op mijn haf is ook minder mooi dan ik op een 1.70 paard.

Het is maar net waar je voor kiest, ik rij lekker met mijn haf, zij rijdt lekker met haar shet.

Je kan niet een 70 kg persoon op een shet zetten ok, maar afhankelijk van de shet kan er heus wel een volwassen of ouder iemand op rijden.

Heb zelf een shet waar ik dan niet op rijdt, omdat ik te zwaar ben in mijn ogen, maar nadat er 2 volwassen meiden vanaf gegaan zijn is iig duidelijk dat er geen kind op komt.

het is niet alleen het beeld... de houding van de ruiter ( en ja das idd wel alleen hun probleem) komt niet ten goede, maar ook de beweging van de pony niet... wanneer je zo te groot bent dat je de pony tegen zijn benen kunt schoppen, ben je gewoon te groot...ik vind sommige speeltoestellen in een speeltuin ook nog steeds erg leuk, maar helaas, ik ben volwassen en te groot... sommige dingen moet je gewoon niet meer doen...een shet kan heel wat trekken, maar dat is wel iets anders dan draag kracht... ik zeg niet dat deze shet haar niet kan dragen hoor...

ik heb zelf ook een shet gehad... en ik denk heus niet dat een shet alleen maar een kinder pony is, juist niet vaak, en alleen maar wat hoeft en kan hobbelen.. maar dat wil nog niet zeggen dat er een echt te groot en te lang persoon op moet zitten, en die er dan dus ook echt vaker op zit en mee aan het werk gaat.. je kunt als te groot en lang persoon ook wel wat ander met je shet, denk aan VD of aangespannen, waarom er nou perse op zitten?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:50

Je zal idd je houding aan moeten passen, maar dat is hun keuze en ik denk ook dat als je perse op een shet wilt rijden, en serieus ook, je dat gewoon moet doen, ook vanwege de wedstrijden want de punten komen niet voor niets.

Waar het vooral om gaat is dat mensen bij zo'n topic snel beginnen over zielig en mishandeling en durf je wel, terwijl er mensen zijn die op grote paarden rijden, vd doen met shets of aangespannen rijden waarbij het er veel rotter uitziet.

Het zijn vaak van die standaard antwoorden zonder dat mensen even lezen of goed naar de foto's kijken of nadenken, hierbij had ik het eigenlijk niet over jouw post.
Sporen bij een shet waar je met je benen onderuit steken hebben idd weinig zin.
Maar ze had dan ook gemeld dat ze die voortaan laat hangen.

Of ze moet ze op haar kuiten vastgespen

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:43

Dennis schreef:
En een shet niet kunnen verzamelen? Wat doen mijn pony's dan allemaal nagevelijk, rond, ontspannen, scherp aan de hulpen met hun achterhand er onder?

dit echt hele grote onzin!!!! als je paard/pony nageefelijk loopt betekend dat niet dat 'ie metteen verzameld is!!! en de beentjes van een shetlander zijn er niet voor om te veramelen (te kort duzz) .en het is trouwens ook super moeilijk om een shetlander nagefelijk te laten lopen.

(''ik heb ook nog nooit een shet hoger dan L zien lopen'')

carlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:50

.. ik heb ook heel lang op een shetlander gereden, die was 1.10m zie een foto in mijn profiel, ik was ook wel iets groot, maar een shetlander kan dat makkelijk houden.. en dit meisje van wie dit topic is kan er ook gerust nog op rijden ik vind het er ook leuk uit zien, maar ik zeg vast tegen je, er zullen heel veel mensen tegen je zeggen dat je te groot bent maar dat moet je je niet te veel aantrekken, want dat is niet leuk, zeker niet als iedereen hier op bokt altijd dat zo vaak zegt, als er 1 of 2 er wat van zeggen oke, maar blijf er niet met z'n allen over doorgaan..
verder wel een leuke shet!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:52

leuk shetjje!! + mooi setje..
ik vind dat je te groot ben voor je pony,
het is wel zonde want je rijd haar netjjes!

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:56

celintjuh schreef:
Dennis schreef:
En een shet niet kunnen verzamelen? Wat doen mijn pony's dan allemaal nagevelijk, rond, ontspannen, scherp aan de hulpen met hun achterhand er onder?

dit echt hele grote onzin!!!! als je paard/pony nageefelijk loopt betekend dat niet dat 'ie metteen verzameld is!!! en de beentjes van een shetlander zijn er niet voor om te veramelen (te kort duzz) .en het is trouwens ook super moeilijk om een shetlander nagefelijk te laten lopen.

met dat laatste ben ik het niet eens, want er is iemand die Z rijd met haar shetlander!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:31

rijdt er iemand met haar shet dressuur? wow dat wist ik niet

01puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:47

u onderlegger is veel te groot ma is wel assorti met u bandages

en das wel mooi en die kleur staat haar mooooi

maar ze loopt veel te vel op de voorhand

het is wel en mooie shet

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:37

celintjuh schreef:
Dennis schreef:

Dennis heeft nogal wat ervaring met shetjes, denk dat zij dus ook wel weet wat ze zegt.
Daarbij kan een shet ook verzamelen, damn een shet kan alles wat een "normaal" paard kan, alleen dan in het miniatuur, iets anders etc.
Je meot er zeg maar net iets meer oog voor hebben, kleine pasjes kunnen ook verzamelen, korte nekjes kunnen ook nageefelijk zijn etc.etc.
Een shet nageefelijk laten lopen is niet super moeilijk, zelfde idee als een "normaal"paard of pony, alleen moet je het wel zien, de nekjes zijn korter, dus het zal er anders uitzien, maar dat betekend niet dat een shet dit allemaal niet kan.

Verder zijn er als ik me niet vergis mensen hier die op shets rijden, dressuur, tussen de paarden en wel degelijk hoger dan L.

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:44

Bobbielover schreef:
hetismij schreef:
alleen ik denk toch een beetje dat je grootte wel een beetje te maken heeft met je houding, doordat je het minder goed kan uitzitten

Ik denk dat je houding idd een beetje met je grootte te maken heeft!

Verder vind ik het heel schattig, dat setje

Helemaal mee eens

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:05

Veel Shetlanders komen niet zo hoog in de dressuur, omdat de ruiters vaak te groot zijn. A/B proeven lopen ook t/m de M, omdat kleine ruiters vaak niet ervaren genoeg zijn en bij zowiezo bij de M al wel overgestapt zijn op een grotere pony. Zie jij Welsh Mountains dan wel hoger dan de L? Die hebben wel degelijk dressuuraanleg, maar op het moment dat ze hoger komen, is de ruiter er bijna altijd weer afgegroeid.
Snappie?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:10

celintjuh schreef:

Een shet kan heel goed verzamelen, mits de ruiter weet hoe het moet Ik rijdt met Zorro eenvoudige galopswissels, moet ie toch verrekte verzameld zijn om goed van galop naar stap te gaan....

Een shet nooit hoger zien lopen dan L wil niet zeggen dat ze dit niet kunnen. mss over 1½ jaar dat Zorro en ik M starten (mss ook niet )

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:42

maar ik denk als je echt wilt verzamelen, en eenvoudige wissels wilt rijden, en oefeningen rijden, etc. dan kun je volgens mij het beste een SPORTpony/paard kopen. sorry maar ik vind dat een shetlander er niet de bouw voor heeft om M-dressuur oefeningen of hoger te lopen --> dat vind ik echt zielig!!!

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:44

ik keur alleen direct de sporen af

Verderrest zal ik een keer netjes mn mond dicht houden.
De rest van bokt kibbeld hier maar een end weg.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:45

Zo te zien wil je inderdaad serieus gaan rijden, dan kun je inderdaad beter een sport paard of pony kopen. Dat wil niet zeggen dat je hem oneerlijk rijdt hoor.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:06

omaxje schreef:
maar ik denk als je echt wilt verzamelen, en eenvoudige wissels wilt rijden, en oefeningen rijden, etc. dan kun je volgens mij het beste een SPORTpony/paard kopen. sorry maar ik vind dat een shetlander er niet de bouw voor heeft om M-dressuur oefeningen of hoger te lopen --> dat vind ik echt zielig!!!

ja das sjielig hoor

Wat weet jij van en shettenbouw behalve dan het feit dat het kleiner is?

Er zijn ook mensen die niet perse een sportpaard willen, of het geld daarvoor hebben wat dat betreft.

Een shet die goed dressuurmatig gereden wordt zal er alleen maar beter op worden, niet minder en zeker niet zielig, omdat die lekker los en soepel wordt.
ogisch dat je het dier niet volkomen onmogelijke eisen moet stellen, maar dat moet je oko niet bij een sport pony/paard die aan zijn top zit.

gewoon en portie gezond verstand, bij groot en bij klein.

Fanny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 14:12

Citaat:
Wauw, geweldig een Ankydekje op een shet. Nooit gedacht dat dat zou passen

Het past ook niet;)
Het ziet er op zich wel leuk uit alleen ze loopt gigantisch op de voorhand. Als je zo groot bent is het moeilijker om zijn evenwicht te behouden daar al ooit aan gedacht..?

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 22:00

ja ik vin het er nergens op slaan dat ik een sport pony moet kopen!
lekker haar in de wei mikken en er nooit meerr naar omkijken
SHETLANDERS KUNNEN OOK DRESSUUR LOPEN!!!

ik hoef haar helemaal niet te verzamelen ze hoef ook geen piaf en passage te lopen of wat dan ook!!
ik wil haar gewoon ontspanne laten lopen!
in het begin ging ik vaak op buitenrit maar dat gaat vervelen!
en je wilt tog wat niews proberen en dit bevalt me erg goed!

Ik rijd haar iedere dag ene dag longeer ik en andere dag rijd ik en ik rijd haar dan ook een uur lang(heb het wel opgebouwd)
ze houd het pria vol en loopt dan ook heel netjes we hebben samen veel plezier!!
Ook gaan we stukjes wandelen en maken we af en toe een buitenritje

maar het meest tog wel dresuur(zonder sporen)
waarom tog altijd dat bokt gezeik over het te groot zijn
zoón pony kan makkelijk 65 kilo aan!
en dat weeg ik nog langggg niet!!
mensen bedankt als je een leuke nuttige reactie gaf

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 01:12

Sily schreef:

Mijn reactie ging over iemand van 1.70 en 50-55 kilo die op een shet van 80 cm rijd en spijt me zeer maar dat vind ik gewoon belachelijk. Niet alleen dat ze hem rijd maar vooral ermee springen!

doe ff normaal zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 02:07

Hartstikke leuk

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:03

Fanny16 schreef:
Citaat:
Wauw, geweldig een Ankydekje op een shet. Nooit gedacht dat dat zou passen

Het past ook niet;)
Het ziet er op zich wel leuk uit alleen ze loopt gigantisch op de voorhand. Als je zo groot bent is het moeilijker om zijn evenwicht te behouden daar al ooit aan gedacht..?

en @ hessy8 je zegt dat je haar ontspannen wil laten lopen,waarom rijdt je haar dan met je handen zo aan de teugel,dat is geen ontspanning meer,want met je benen kun je dit beestje niet aan de teugel rijden,daarvoor ben je tegroot dus.

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 09:55

MEISKE 16 -->> HIER BEN IK HET DUZZ OOK HELEMAAL MEE EENS!!!!

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:37

Dat dekje staat je shetlander echt lief
En op shetlanders kan best wat gewicht hoor!De shetlander van mijn vriendin is 1m05 en daar rij ik op(ben zelf 1m64 en weeg 60kg)en daar spring ik met gemak 50 mee .
En dat is niet "sielug".