Sily schreef:Ik vind het altijd wel jammer hier....een shet is evengoed een paard, met karakter en sommige hebben gewoon een ouder *groter* iemand nodig.
Een shet hoeft niet per definitie alleen maar te hobbelen met kleintjes erop, kunnen ook gewoon normaal gereden worden, en zijn niet alleen maar geschikt voor grasmaaien en karrepony's.
Natuurlijk, het plaatje is minder compleet, maar het plaatje van mij op mijn haf is ook minder mooi dan ik op een 1.70 paard.
Het is maar net waar je voor kiest, ik rij lekker met mijn haf, zij rijdt lekker met haar shet.
Je kan niet een 70 kg persoon op een shet zetten ok, maar afhankelijk van de shet kan er heus wel een volwassen of ouder iemand op rijden.
Heb zelf een shet waar ik dan niet op rijdt, omdat ik te zwaar ben in mijn ogen, maar nadat er 2 volwassen meiden vanaf gegaan zijn is iig duidelijk dat er geen kind op komt.
het is niet alleen het beeld... de houding van de ruiter ( en ja das idd wel alleen hun probleem) komt niet ten goede, maar ook de beweging van de pony niet... wanneer je zo te groot bent dat je de pony tegen zijn benen kunt schoppen, ben je gewoon te groot...ik vind sommige speeltoestellen in een speeltuin ook nog steeds erg leuk, maar helaas, ik ben volwassen en te groot... sommige dingen moet je gewoon niet meer doen...een shet kan heel wat trekken, maar dat is wel iets anders dan draag kracht... ik zeg niet dat deze shet haar niet kan dragen hoor...
ik heb zelf ook een shet gehad... en ik denk heus niet dat een shet alleen maar een kinder pony is, juist niet vaak, en alleen maar wat hoeft en kan hobbelen.. maar dat wil nog niet zeggen dat er een echt te groot en te lang persoon op moet zitten, en die er dan dus ook echt vaker op zit en mee aan het werk gaat.. je kunt als te groot en lang persoon ook wel wat ander met je shet, denk aan VD of aangespannen, waarom er nou perse op zitten?