Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
BeLoVeD schreef:Slim hoor om een paardje van 3 nu al zoveel te laten springen, echt super voor zijn gewrichten!Die pony mag ook wel eens gecastreerd worden als er een kind van 9 of 10 op moet! En verder moet je je handen niet zo vast zetten, meegaan met de bewegingen! Voor de rest is je zit wel netjes..

kweet nii of je het weet maar in het parcour moet je paard tussen de hindernissen door rijden.. dat gaat je nii lukken als je hem nii dressuur matig voor elkaar hebt!!
want dii winstpunt, als ze zo rijden krijgen ze nii.. 
amie_x_mij schreef:Heb je alles wel gelezen ?
En om eerlijk te zijn kan hij best goed lopen in de dressuur hoor.. Voordat ik er mee begon heeft hij oko al een poosje onder het zadel gelopen met profesionele hulp dus hij kent al best veel dingen..
En na de vakantie wil ik hem gaan trainen in de dressuur..
.Verder zech je dat je het beste voor try wil<< hallo woord wakker, dat is dit dus niet<< je zegt ook dat je de pony klaar moet maken voor het echte werk< maar je zegt ook dat je het zelf ook niet echt goed kan, hoe kan je dan in vredesnaam zn jonge pony goed te leren springen,
verder vind ik ook dat je zn pony nioet lang laag moet rijden, maar juist voorwaarts en met zn hoofd lekker omhoog zodat ie zn balans vind!!!
.. 

amie_x_mij schreef:@ tirana: Ze gaat dan gewoon les met hem volgen.. Ze wouden gewoon dat hij het kende voordat skippy wegging..
Omdat ik alleen dta niet ga doen
@ sily..
Wat hij kan bestaat uit stap draf en galop.
En hij springt automatisch over, maar daar geef ik wel hulpen bij. en ja, hij kruipt behoorlijk snel achter de teugel, dus ik ben blijals hij voor de loodlijnloopt
En ik vind dressuur zelf leuker.. ik reed hem met 5 van de 6 keer in de week dressuur.. de rest balkjes werk en als skippy er een keertje bij was springwerk..
Maar ik vind springen zelf doodeng, en kan het ook niet..

aliesje schreef:aanvulling@tirana_nr1 zo 1 ben ik ook!
ik spring liever dan ik dressuur rij!
maar omdat je tussen hindernissen moet kunen schakelen is dressuur basis belangrijk voor jou en voor je paard!
daarbij moet je hem correct inrijden des te minder heb je werk met zeg maar corrigeren!
ikzelf rij een burggraaf paard zelf vind dressuur echt niets aan, maar ik rij toch alleen dressuur blok op oefeningen en vraag dingen!
rij haar nu dik anderhalve maand in beging een sprongetje gemaakt en nu maar je moest eens weten wat een verschil!
(voor die gene denken dat ze ook 3 jaar is ze is 10jaar )
zo zie je maar weer dat dressuur heel belangrijk is!
off-topic:@ tirana_nr1 *heeft stiekem profiel bekeken boah wat springt die van jou!wouw!
(( bedankt junior!!
)) in het begin wat er geen lang mee te bzeilen.. ik heb een keer een proef gereden waar mijn punten zo laag waren 117 het ging gewoon niet..!! geschreeuw naar alles wat er langs liep, en bok hier en daar,, dan werd je een beetje kwaad, corrigeerde hem een keer ontzettend streng.. en dan had je het helemaal voor elkaar!! ze ging recht op de achter benen niet normaal.. en dan tikte je hem weer bij.. ((je kan hem nii op z'n donder geven in een een dr proef)) en dan schoot ze zich af net als een rakket.. gewoon nii meer leuk.. toen hebben we overlegd met degene, en we besloten helemaal overnieuw te gaan beginnen..! je kan aan bijna wel iedereen vragen dii tirana kent.. hoe ze was.. gewoon oliebol!

Urko schreef:BeLoVeD schreef:Slim hoor om een paardje van 3 nu al zoveel te laten springen, echt super voor zijn gewrichten!Die pony mag ook wel eens gecastreerd worden als er een kind van 9 of 10 op moet! En verder moet je je handen niet zo vast zetten, meegaan met de bewegingen! Voor de rest is je zit wel netjes..
waarom moet een paard geastreerd worden als er iemand van 9 of 10 op moet?! Als het dier toch braaf is is het toch geen probleem! Ik kan me hier zo !@$#%#$! boos om maken! Waarom denken mensen zo over hengsten?!
maar weer on-topic !
Verder ben ik het er wel mee eens dat de ruiter hier haar handen haar handen vast zet! En ik ben het helemaal eens met aliesje

conny14 schreef:ik zou ook wachten met springen maar daar is al genoeg over gezegd denk ik.
En over het castereren, een kindje van 9/10 jaar mag nog niet op een hengst wedstrijden rijden. Er is een bepaalde leeftijd (volgens mij 12) en je moet een bepaald niveau hebben gereden, wil je een hengst uitbrengen. zo is het teminste in de dressuur. ik weet niet of het zo ook in het springen is maar dat lijkt me vrij logisch.