Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re: Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:58

Ik heb een goede instructrice, na de vakantie ga ik weer wat vaker lessen van HAAR krijgen..

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:07

BeLoVeD schreef:
Slim hoor om een paardje van 3 nu al zoveel te laten springen, echt super voor zijn gewrichten! Die pony mag ook wel eens gecastreerd worden als er een kind van 9 of 10 op moet! En verder moet je je handen niet zo vast zetten, meegaan met de bewegingen! Voor de rest is je zit wel netjes..

waarom moet een paard geastreerd worden als er iemand van 9 of 10 op moet?! Als het dier toch braaf is is het toch geen probleem! Ik kan me hier zo !@$#%#$! boos om maken! Waarom denken mensen zo over hengsten?!

maar weer on-topic !
Verder ben ik het er wel mee eens dat de ruiter hier haar handen haar handen vast zet! En ik ben het helemaal eens met aliesje

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:26

kben het met... eem,, iedereen eens..
als een paardje 3 maand onder het zadel is moet hij eerst op eigen benen leren lopen.. en het hoeft nog echt nii in de krul te lopen.. ((je trekt hem ook aardig in de krul in draf,, je zet namelijk ook je handen vast!)).. ga eerst gewoon dressuren voor je aan springen denkt!! dressuur is de basis! mss vind je dat wel helemaal nii leuk (( ik haat dressuur! maar omdat mijn paard nog niet helemaal 100% onder conctrole heb in de galop ga ik toch dressuren, we hebben al heeell veell veruitgang geboekt.. en het komt eraan dat we na de vakantie eindelijk weer gaan springen!!))dat is bij jou nog cker nii goed... zie dat maar eerst voor elkaar te krijgen voordat je aan springen denkt. dressuur is voor de meeste pony's moeilijker dan springen.. springen kunnen ze allemaal.. sommige beter dan andere maar ze kunnen het allemaal!.. en wat denk je als er mensen komen kijken, en ze gaan inrijden en dat gaat helemaalniet goed.. dat ze dan hem kopen.. kweet nii of je het weet maar in het parcour moet je paard tussen de hindernissen door rijden.. dat gaat je nii lukken als je hem nii dressuur matig voor elkaar hebt!!
en neem please een andere instructrice.. als zei jou dit laat doen met een pony dat 3 maand onder zadel is.. sorry hoa, maar volgens mij heeft ze er dan echt geen f*cking verstand van!!
het is zonde om de pony te verknallen..! hij is namelijk best leuk op te zien!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:29

moet je niet eerst een winspunt in de b hebben voordat je mag gaan springen ? of ben ik nou blond?

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 17:31

Dat moet je ja...

Maar ik heb het al gezegd, na de vakantie gaat hij een jaar lang bijna alleen maar dresuren.. hij is nu bijna 4 jr, dan is hij bijna 5 jr.
Dan gaat dat meisje er lessen mee volgen, waaronder ook springlessen..

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:32

ja daar heb je gelijkin
dus daarom kunnen ze beter gaan dressuren voor dat ze al aan springen denken want dii winstpunt, als ze zo rijden krijgen ze nii..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 17:35

Heb je alles wel gelezen ?

En om eerlijk te zijn kan hij best goed lopen in de dressuur hoor.. Voordat ik er mee begon heeft hij oko al een poosje onder het zadel gelopen met profesionele hulp dus hij kent al best veel dingen..

En na de vakantie wil ik hem gaan trainen in de dressuur..

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:37

leuk setje zijn jullie

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:38

oke.. dus als ik jou goed begrijp,,
eerst trainen in springen en dan na een tijdje trainen in dressuur..
oke,, wie zijn het daar mee eens??
Laatst bijgewerkt door tirana_nr1 op 27-07-05 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 17:41

Afbeelding
Hij kroop nogal snel achter de teugel in het begin, das mede de rede waarom ik mijn teugels langer heb.. ik probeer hem zo veel mogelijk laag te rijden, maar omdat ik daar nog niet zo lang mee bezig ben gaat het nog niet zo goed
Dis btw een andere ruiter

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:42

amie_x_mij schreef:
Heb je alles wel gelezen ?

En om eerlijk te zijn kan hij best goed lopen in de dressuur hoor.. Voordat ik er mee begon heeft hij oko al een poosje onder het zadel gelopen met profesionele hulp dus hij kent al best veel dingen..

En na de vakantie wil ik hem gaan trainen in de dressuur..

Totaal niet rot bedoeld, maar dat zijn hoofd naar beneden kan, hij kan overspringen, wijken etc. ga maar door heeft allemaal totaal geen nut en maakt hem niet goed in de dressuur als hij op de voorhand loopt, de achterhand er achter aan bungelt, te diep loopt, niet voorwaarts is etc.

Het gaat niet om de hoeveelheid dingen die hij kent, het gaat om de basis, hoe hij loopt, kwaliteit boven kwantiteit.

Ben dus wel benieuwd naar de foto's over een paar maanden, als je serieus gaat lessen.
Maar doe jezelf en het paard een plezier: ga eerst voorwaarts rijden, laat hem op eigen benen lopen voordat je aan dat hoofd gaat zitten.
Je zal zien dat met een voorwaarts paard, dat goed aan het been is, in evenwicht, balans en op eigen benen lopend je vrijwel niets aan de voorkant hoeft te doen.

Succes

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:44

aanvulling@tirana_nr1 zo 1 ben ik ook!
ik spring liever dan ik dressuur rij!
maar omdat je tussen hindernissen moet kunen schakelen is dressuur basis belangrijk voor jou en voor je paard!
daarbij moet je hem correct inrijden des te minder heb je werk met zeg maar corrigeren!
ikzelf rij een burggraaf paard zelf vind dressuur echt niets aan, maar ik rij toch alleen dressuur blok op oefeningen en vraag dingen!
rij haar nu dik anderhalve maand in beging een sprongetje gemaakt en nu maar je moest eens weten wat een verschil!
(voor die gene denken dat ze ook 3 jaar is ze is 10jaar )
zo zie je maar weer dat dressuur heel belangrijk is!

off-topic:@ tirana_nr1 *heeft stiekem profiel bekeken boah wat springt die van jou!wouw!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 17:46

@ tirana: Ze gaat dan gewoon les met hem volgen.. Ze wouden gewoon dat hij het kende voordat skippy wegging..
Omdat ik alleen dta niet ga doen

@ sily..
Wat hij kan bestaat uit stap draf en galop. En hij springt automatisch over, maar daar geef ik wel hulpen bij.
en ja, hij kruipt behoorlijk snel achter de teugel, dus ik ben blijals hij voor de loodlijnloopt

En ik vind dressuur zelf leuker.. ik reed hem met 5 van de 6 keer in de week dressuur.. de rest balkjes werk en als skippy er een keertje bij was springwerk..
Maar ik vind springen zelf doodeng, en kan het ook niet..

stampertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:52

halloooooo wanneer word je wakker

zie je zelf nou ook niet dat het er gewoon niet uitziet!!!!!!
het beestje is 3 maanden onder het zadel, wel eens van gehoord dat je zn jong beestje gewoon eerst lekker voorwaarts moet rijden zodat ie zn balans vind, en sterker word, in alles en het ook leuk blijft vinden!!
en dan pas bezig te gaan met het rond proberen te rijden en vooral heel belangrijk RECHT te laten lopen, en verder de basis onder de knie te krijgen, kan me er echt heel kwaad om maken dat je zelf niet inziet dat je zn jonge pony enorm overvalt met het werk wat je allemaal met hem doet! .Verder zech je dat je het beste voor try wil<< hallo woord wakker, dat is dit dus niet<< je zegt ook dat je de pony klaar moet maken voor het echte werk< maar je zegt ook dat je het zelf ook niet echt goed kan, hoe kan je dan in vredesnaam zn jonge pony goed te leren springen,
verder vind ik je houding ook K*T ziet er gewoon niet uit!!! verder vind ik ook dat je zn pony nioet lang laag moet rijden, maar juist voorwaarts en met zn hoofd lekker omhoog zodat ie zn balans vind!!!
ook zij je dat ie nu ff rust had nou dat had ie ook wel verdiend, na al dat zware werk(hij weet niet wat hem overkomt)
als laatste wil ik nog ff kwijt dat als je geen commentaar wilt over het springen? wandt daar gaat het uiteindelijk om, moet je het topic maar sluiten!!!!

tis verder een leuke pony, maar aan de fotos te zien is ie nog erg onbespierd en ziet ie er nog niet zo sterk uit?

wees A.U.B. zuinig op zn pony.

toen ik dit topic gelezen had was ik ff boos en moest ik dit even zeggen, doe er a.u.b. wat mee wandt de pony houd dit niet heel lang vol als het zo doorgaat!!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:56

Waarom plaats je de foto's eigenlijk? Je kan van te voren verwachten commetaar te krijgen.

Na de vakantie dresuur gaan trainen? had je het niet beter anderom kunnen doen? @ tirana_nr1 Heel weinig denk ik

En als hier zoveel mensen zeggen dat je je handen vast zet, zal dat ook echt wel zijn .... ik zet mijn binnen hand vast tijdens het rijden (wordt aan gewerkt) en dat was het eerste wat bokkers zagen toen ik mijn foto's liet zien! Dus zeg alsjeblieft niet dat je je handen mee geeft !

Zelf weet ik er nog niet zoveel van, ben ook niet zo'n ster ruiter. Maar inderdaad, wat Silly zegt, dat krijg ik nou ook te horen tijdens mijn les... ..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 17:58

Ok.. ik weet het nou wel
Ik laat er denk ik maar een slotje opzetten, want ik heb het al vaker gezegd, krijg toch alleen maar hetzelfde commentaar..
En ik wil oko echt het beste voor try.. maar ik ben zelf geen anky en weet ook nog niet alles
Dus als mensen tegen mij zeggen dat ik iets moet doen en dat dat goed is (zoals een instructeur) dan doe ik het ook..
Als ik nu nog gewoon op hem reed dan was ik na jullei reacties hoogstwaarschijnlijk ook wel gaan praten met de eigenaar hoor..
maar al met al is hij nu 6 mnd onder het zadel aan het werk geweest.. ik hoorde wel vaker in de buurt dat dat een goede tijd was om met springen/cavaletti en balkjes te beginne

Maar iig wel bedankt voor alle tips (ook al waren ze nogal grondinborend.. )

En ja het is een leuke pony, daarom wil ik ok het beste voor hem..
Maar ik ben dus geen anky of weet ik veel wat voor een ruiter.. ik kom ook gewoon vaneen simpelel manege af en rij nu met een andere vz pony bij een ponyclub..

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:59

amie_x_mij schreef:
@ tirana: Ze gaat dan gewoon les met hem volgen.. Ze wouden gewoon dat hij het kende voordat skippy wegging..
Omdat ik alleen dta niet ga doen

@ sily..
Wat hij kan bestaat uit stap draf en galop.
En hij springt automatisch over, maar daar geef ik wel hulpen bij.
en ja, hij kruipt behoorlijk snel achter de teugel, dus ik ben blijals hij voor de loodlijnloopt

En ik vind dressuur zelf leuker.. ik reed hem met 5 van de 6 keer in de week dressuur.. de rest balkjes werk en als skippy er een keertje bij was springwerk..
Maar ik vind springen zelf doodeng, en kan het ook niet..

Herstel: hij springt over omdat hij jong is... en jou hulpen waarschijnlijk niet snapt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 17:59

probeer recht op te zitten en recht uit te kijken.
Ik vind het niet echt een bijzonder paardje maar wel veel succes en plezier samen
en je hoeft geen anky te zijn maar daarom kan je nog wel gewoon recht op zitten

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:01

mooi paardje

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:04

aliesje schreef:
aanvulling@tirana_nr1 zo 1 ben ik ook!
ik spring liever dan ik dressuur rij!
maar omdat je tussen hindernissen moet kunen schakelen is dressuur basis belangrijk voor jou en voor je paard!
daarbij moet je hem correct inrijden des te minder heb je werk met zeg maar corrigeren!
ikzelf rij een burggraaf paard zelf vind dressuur echt niets aan, maar ik rij toch alleen dressuur blok op oefeningen en vraag dingen!
rij haar nu dik anderhalve maand in beging een sprongetje gemaakt en nu maar je moest eens weten wat een verschil!
(voor die gene denken dat ze ook 3 jaar is ze is 10jaar )
zo zie je maar weer dat dressuur heel belangrijk is!

off-topic:@ tirana_nr1 *heeft stiekem profiel bekeken boah wat springt die van jou!wouw!

dankje.. je hebt het zelfde probleem als mij.. ik heb zelf een flemmigh X junior.. ik weet niet of iemand junior kent kwa rijden.. vast wel.. er zijn veelll mensen op geweest om hem zadelmak te krijgen.. de meesten kregen het niet voor elkaar.. een ongelovige heet kop.. en ijn paard heeft het ongelovige irritante gedrag geerft van hem (( bedankt junior!! )) in het begin wat er geen lang mee te bzeilen.. ik heb een keer een proef gereden waar mijn punten zo laag waren 117 het ging gewoon niet..!! geschreeuw naar alles wat er langs liep, en bok hier en daar,, dan werd je een beetje kwaad, corrigeerde hem een keer ontzettend streng.. en dan had je het helemaal voor elkaar!! ze ging recht op de achter benen niet normaal.. en dan tikte je hem weer bij.. ((je kan hem nii op z'n donder geven in een een dr proef)) en dan schoot ze zich af net als een rakket.. gewoon nii meer leuk.. toen hebben we overlegd met degene, en we besloten helemaal overnieuw te gaan beginnen..! je kan aan bijna wel iedereen vragen dii tirana kent.. hoe ze was.. gewoon oliebol!
nou het resultaat is er.. soms probeert ze het nog wel eens.. maar dat kun je nu gewoon rijdend oplossen.. ik heb deze 2 dagen echt super fijn gereden.. ik heb haar echt nog nooit, maar dan ook nog nooit zo an het lopen gehad.. echt fijn..
maar dat komt gewoon om dat we het springen hebben laten liggen en zijn gaan dressuren.. je kon gewoon bij haar zien (( ook al houden we allebei ontzettend veel van springen)) dat het 1.000 keer beter ging.. het is niet zo dat we nooiit meer springen.. maar een paar keer in de maand is voldoende.. en die paar keer word ook vast nog veel meer.. maar eerst dressuur.. en als we springen nu.. gaat het gewoon veel beter.. ik kan rustig op de hindernis afrijden.. ik kan schakelen tussen de hindernissen door.. gewoon sppr!!
ik moet er wel bij zeggen.. met haar hebben we veel problemen gehad.. en er super vaak over gehad om haar te verkopen.. als ik me vader de gang liet gaan was ze er all lang niet meer.. en over de wp daar moest ik aardig wat voor doen.. bloed, zweet en tranen zeggen ze wel eens

@ urko..
volgens mij oowk nii nee

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:13

Ik wil graag een heel verhaal hier neerzetten maar omdat ik dan mega in herhaling ga vallen, wil ik zeggen dat ik het 100% eens ben met WenK, BeLoVeD, Marijntje en Stampertje, kort maar krachtig dus !!!!

"Mensen met paarden zijn niet altijd paardemensen"

Doe wat met het commentaar wat je hebt gekregen!!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:28

ik denk dat je je later nog wel eens achter de oren zal krabben over hoe dat het nu gaat. Tenslotte gaf je al aan dat je het niet een met het springen ed bent.
Tuurlijk ben je waarschijnlijk knettergek van die pony, hij is ook leuk. Maar je moet geen dingen doen waar je het zelf al niet eens bent.
En dat de dingen die je nu doet eigelijk niet goed zijn voor de pony zul je zelf onmiddels ook wel inzien. Nu wordt de basis gelegd voor die pony, en jij bent nu dus belangrijk voor zijn toekomst.
Ga voor jezelf na hoe je hier in het vervolg mee om wil gaan, want hier wordt niemand gelukkig van.

Ik zal niet verder ingaan op het rij technische aspect, het meeste is wel gezegd. Probeer er iets mee te doen.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 18:52

ik zou ook wachten met springen maar daar is al genoeg over gezegd denk ik.

En over het castereren, een kindje van 9/10 jaar mag nog niet op een hengst wedstrijden rijden. Er is een bepaalde leeftijd (volgens mij 12) en je moet een bepaald niveau hebben gereden, wil je een hengst uitbrengen. zo is het teminste in de dressuur. ik weet niet of het zo ook in het springen is maar dat lijkt me vrij logisch.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:13

Urko schreef:
BeLoVeD schreef:
Slim hoor om een paardje van 3 nu al zoveel te laten springen, echt super voor zijn gewrichten! Die pony mag ook wel eens gecastreerd worden als er een kind van 9 of 10 op moet! En verder moet je je handen niet zo vast zetten, meegaan met de bewegingen! Voor de rest is je zit wel netjes..

waarom moet een paard geastreerd worden als er iemand van 9 of 10 op moet?! Als het dier toch braaf is is het toch geen probleem! Ik kan me hier zo !@$#%#$! boos om maken! Waarom denken mensen zo over hengsten?!

maar weer on-topic !
Verder ben ik het er wel mee eens dat de ruiter hier haar handen haar handen vast zet! En ik ben het helemaal eens met aliesje

na hun 3de zijn ze al vergroeit het kan heel klein beetje schelen maar niet erg
ik ben 11 en rij toch ook op een hengst?

mooie pony

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 19:15

conny14 schreef:
ik zou ook wachten met springen maar daar is al genoeg over gezegd denk ik.

En over het castereren, een kindje van 9/10 jaar mag nog niet op een hengst wedstrijden rijden. Er is een bepaalde leeftijd (volgens mij 12) en je moet een bepaald niveau hebben gereden, wil je een hengst uitbrengen. zo is het teminste in de dressuur. ik weet niet of het zo ook in het springen is maar dat lijkt me vrij logisch.

ze rijd toch geen wedstrijden??
tenminste heb ik niet gelezen.