machie schreef:stalstand
Ik mag niet galoperen in de stal van mijn stal eigenares
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
machie schreef:stalstand
ik bedoelde natuurlijk stilstaand
Kafue schreef:Een paard/pony kent geen humor en staat zich ook niet in de box te bedenken wat ze nu weer een zullen gaan uithalen, vermenselijk een paard niet teveel.
*ach een dolletje moet kunnen*
Deze pony heeft duidelijk de balans niet helemaal gevonden in combi met de ruiter(s). Nu kun je er allemaal wel een rondje op gaan galloperen maar iets wat een chronisch probleem is geworden rijd een andere ruiter er door er een keer op te gaan zitten niet uit. Het meisje dat hem de galop aan heeft geleerd kan het fout gedaan hebben door haar eigen probleem met de balans. Verstoor je een balans dan heb je altijd 50% kans op een goede galop. Een ervaren paard springt meestal goed aan, de onervaren niet.
*ok neem ik van je aan*
Probleem oplossen door het recht te richten en soepel te maken op beide handen. Laat die linker en die rechter galop voor wat het is en ga werken op de volte aan stelling en buiging. Ja ja recht richten door gebruik te maken van de volte. Lekker van achter naar voren, schakelen in de gang en zo snel mogelijk beginnen met wijken op de volte, eventueel schouderbinnenwaarts, travers en renvers. De eenvoudige achterhandswendingen, maak de pony soepel.
* ik ben bekend met het rechtrichten door middel van een volte, bekend met het schakelen, de stelling en de buiging, schouderbinnenwaarts wijken etc.
Ik wil best dingen aannemen en proberen, maar dit soort dingen doen we nu ongeveer anderhalf jaar en daar stoppen we ook niet mee.
Maar dan vind ik het ook fijn dat als ik meldt dat we dit soort dingen wel degelijk oefenen en meenemen, het is niet voor niets dat ik bij verschillende mensen les neem en meningen vraag.
Maar het stuk jaja rechtrichten door middel van volte doet mij denken dat jij van mening bent dat ik een stuk onbenul ben die maar wat roept om de gekste pony te hebben, en dat is dus niet zo.*
Haffies hebben gewoon moeite met galop dat staat vast en ze zijn loeisterk en soms best eigenwijs. Wij hebben ook een haffie op stal, schat van een beest maar de eigenaresse mag van de pony altijd alle hoeken van de bak zien, en als het tijd voor de boterham is rent ze vliegensvlug naar stal terug. Want haffies zijn ook nog eigenaardig en eigenwijs. Alleen de consequente ruiters en verzorgers op stal hebben er geen moeite mee, ik neem hem zo mee het bos in, dat kan geen een en zon sterke ruiter ben ik niet. Zij hoeft de stal maar los te doen en het beest rent eruit. De staleigenaresse zet rustig de stal open en de pony blijft staan. waarom consequentheid hebben ze nodig.
* Ik ben daarbij bekend met het karakter van een haflinger, laat ik het anders zeggen, het karakter van mijn paard, dat we er hier afentoe een dolletje van maken wil niet zeggen dat ik mijn "taak" als "opvoeder" niet serieus neem.*
Maare probeer het nu maar s eerst in stap en draf, tempowisselingen, recht richten en soepel maken. En aangalloperen stelling naar buiten in de hoek vanuit een iets hoger tempo dan normaal draftempo. Of simpel laat jezelf longeren, jij erop en dan commando galop. en oh ja aangalloperen op je binnenbeen. Maar galop effe een weekje laten rusten kan ook geen gevaar even het idee weer weg. Of oefenen of de zandweg houd het leuk houd het ontspannen.
.
. Ik heb geen tips voor je zelf heb ik een hele lieve tinker dat op het strand superbraaf is ook makkelijk de rechter en linker galop pakt,maar in de bak zijn we na 2 jr eindelijk zo ver dat ze aardig de rechtergalop pakt.
.
Dan lijkt ze sprekend op een stuiterende ezel
HAHA KiWiKo schreef:Zoals je leest Kafue, hebben we practisch alle oorzaken doorgelicht. De tips die jij geeft is basis, de africhting die jij noemt is basis. Met die basis zijn we nog gewoon aan het werk. Als je pagina 2 goed leest dan zie je dat die galop geen halszaak is en dat we uberhaupt pas gaan galopperen als de BASIS goed voor elkaar is. Als eerste heb ik aan Syl gesleuteld, zij moet alles goed doen. En dat doet ze.
Dit is echt een aparte pony en deze heeft wel degelijk een groot gevoel voor humor. Het is ook een super showmonster, als zij in het middelpunt van de belangstelling staat dan zet ze haar beste beentje voor, ook in de galop
De basis is in orde, echt!
SemiR_4_LiFe schreef:
zeg is het niet een idee-tje om m et het longere met zadel te probere en dan iemand erop laten kruipen..... en hem dan aanspoort....
wie weet... maar misschien hebben jullie dat al geprobeert![]()
, maar als je op een 'openbare' bak zit dan is het niet handig