Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sizz

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:15

natasja50: Deze opmerking vindt ik niet kunnen. Hoe kun je dit weten???

En voor meerdere mensen geldt deze opmerking.

De pony is nog wat dik, je houding is niet erg slecht, alleen door het zadel ga jij wat verkeerd zitten. Probeer voor de rest wat onspannender te rijden. Veel succes en ik hoop dat je wat doet met de tips.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:24

ja klopt, niemand kent me behalve Pattypaard. maarja, ze doen maar, trek me er niet veel van aan.
idd hij is dik. en ja het klopt id ook dat door het zadel mijn houding zo bagger is, maar ook in het algemeen moet ik nog veel leren over mijn houding en alles. De ontspanning zit er nu al goed in en steeds weer iets meer, alleen op sommige momenten hmmm dan kan ik gewoon niet ontspannen zijn, maar dat heeft iedereen wel eens. bedankt, tuurlijk doe ik er iets mee

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:50

nou volgens mij is alles gezegd wat maar gezegd kan worden....alleen zie ik niet al te vaak staan: gefeliciteerd met je aanwinst !! leuk dat je hem nu als eigen mag beschouwen. veel succes met je nieuwe instuctrice en vooral veel plezier! een goed zadel hoeft ook niet zo duur te zijn trouwens, goed kijken naar een tweedehandsje! vooral hier op bokt staan er toch genoeg

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:59

nou commentaar is er genoeg gegeven,ik denk dat het allemaal wel duidelijk is!
marcus is een leuke pony,wanneer ga je het nieuwe bitje kopen?is zo gebeurd!
het gaat vast goed,zeker als je les gaat krijgen.

ik hoop dat je ook snel gaat kijken voor een goed passend zadel,ny hij zegmaar van jou is.
want ik vind dat een verantwoordelijke eigenaar moet zorgen voor goed passende spullen voor haar paard!maar ik neem aan dat je daar vast al hard mee bezig bent.

enne ergens terug in dit topic zei iemand:
het gaat om het rijden en je paard,niet om de mode!(ging over het feit dat ChingYi een ankypad wilde kopen)
maar half bokt loopt te pronken met een ankypad,dus ga me niet wijs maken dat je het pad alleen maar koopt omdat het zo goed is,je telt die €50(dacht ik?)echt ook wel neer voor het ANKY® merkje.

al ben ik wel van mening dat je eerst beter een goed zadel voor je paard moet kopen en pas daarna gaan denken aan ankypads.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 20:28

kekaro:bedankt, ja klopt hoeft ook niet duur te zijn, ben nu daarom ook al aan het sparen

Snoevie: ehmm het pessoabit is al te koop, ik wil eerst eens proberen met een gewoon bustrensje en een happy mouth bit en dan beslissen wat mij het beste lijkt.

ja klopt ben al aan het sparen help mijn ouders met wat klusjes om wat bij te verdienen

haha nee als dat zo zou zijn had ik nu wel allang een hele kast vol hangen in plaats van te denken er 1 te kopen, maar het zadel gaat uiteraard voor.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 00:55

@TS: Iemand van in de 60 is niet bijna dood en zal een pony van 6 a 7 hoogstwaarschijnlijk (en zeker als hij zo gereden wordt) nog wel overleven.
Verder schrijf je dat je (en ik quote) een "instruktrische" hebt gevonden. Mag ik dan vragen of die "instruktrische" jou les gaat geven op Marcus, en ook of die "instruktrische" relevante diploma's heeft?
Aan alle mensen die vinden dat de TS hard wordt aangevallen, zou ik willen zeggen, kijk naar haar eerdere topics... De "harde" reacties in dit topic komen echt niet uit de lucht gevallen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 07:21

PattyOosten schreef:
@TS: Iemand van in de 60 is niet bijna dood en zal een pony van 6 a 7 hoogstwaarschijnlijk (en zeker als hij zo gereden wordt) nog wel overleven.
Verder schrijf je dat je (en ik quote) een "instruktrische" hebt gevonden. Mag ik dan vragen of die "instruktrische" jou les gaat geven op Marcus, en ook of die "instruktrische" relevante diploma's heeft?
Aan alle mensen die vinden dat de TS hard wordt aangevallen, zou ik willen zeggen, kijk naar haar eerdere topics... De "harde" reacties in dit topic komen echt niet uit de lucht gevallen.

dit is weer zo'n reactie die nergens op slaat, zeker als hij zo gereden word?? hallo, hij word nu gereden, gaat op dieet, . Mag ik weten wat je precies met die opmerking bedoelt?

en, het is natuurlijk wel verschrikkelijk dat iemand instructrice niet kan schrijven

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 07:54

pattyoosten: over welk topic gaat het nou he? die anderen zijn verleden tijd. Het gaat om deze hier. En als jij het er niet mee eens bent, prima maar reageer dan niet. En ja ik krijg les op Marcus.
Nee die vallen idd niet uit de lucht maar uit jou ....mond.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:25

Snoevie schreef:
nou commentaar is er genoeg gegeven,ik denk dat het allemaal wel duidelijk is!
marcus is een leuke pony,wanneer ga je het nieuwe bitje kopen?is zo gebeurd!
het gaat vast goed,zeker als je les gaat krijgen.

ik hoop dat je ook snel gaat kijken voor een goed passend zadel,ny hij zegmaar van jou is.
want ik vind dat een verantwoordelijke eigenaar moet zorgen voor goed passende spullen voor haar paard!maar ik neem aan dat je daar vast al hard mee bezig bent.

enne ergens terug in dit topic zei iemand:
het gaat om het rijden en je paard,niet om de mode!(ging over het feit dat ChingYi een ankypad wilde kopen)
maar half bokt loopt te pronken met een ankypad,dus ga me niet wijs maken dat je het pad alleen maar koopt omdat het zo goed is,je telt die €50(dacht ik?)echt ook wel neer voor het ANKY® merkje.

al ben ik wel van mening dat je eerst beter een goed zadel voor je paard moet kopen en pas daarna gaan denken aan ankypads.

dat is wat ik bedoelde

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 08:48

Weetje waarom (denk ik) mensen dat commetaar over alles(het rijden, het bit het zadel) geven.. door zichzelf beter te laten voelen..
't zal vast ook wel goed bedoelt zijn, maar 't komt niet over als tips, maar meer als zoiets van: Jij kan 't niet, we gaan jouw met zijn allen maar even goed de grond in boren en dan voelen wij ons weer goed.
met als die opsommingen van dit doe je niet goed dat doe je niet goed
Nou ik heb alle topics gezien, niet gereageerd maar nu word 't me toch iets té bont!

Ik vind het er beter uitzien dan eerst, en ik hoop dat 't geen fabeltje is. ik heb mijn paardje ook gekocht van een boer, eerst verzorgde ik hem en mocht ik hem ook beschouwen als "mijn paard" en toen kwam er een vrouw die hem wou kopen :s heb gelijk de volgende dag, mijn vader erbij gehaald en hebben we alles "zeker gemaakt" en was hij van mij(eindelijk) ik hoop dat 't bij jouw anders verloopt meisje, want ik had hiervoor ook 1 en die was van de ene op de andere dag weg, waarheen weet ik niet, zoek ik nog stees.. veel plezier er nog mee meis
trouwens, als je een 13,5 cm gebroken bit nodig hebt heb ik er nog 1 }>
hihi;) doei doei

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:08

Nikki_jimmy schreef:
Weetje waarom (denk ik) mensen dat commetaar over alles(het rijden, het bit het zadel) geven.. door zichzelf beter te laten voelen..
't zal vast ook wel goed bedoelt zijn, maar 't komt niet over als tips, maar meer als zoiets van: Jij kan 't niet, we gaan jouw met zijn allen maar even goed de grond in boren en dan voelen wij ons weer goed.
met als die opsommingen van dit doe je niet goed dat doe je niet goed
Nou ik heb alle topics gezien, niet gereageerd maar nu word 't me toch iets té bont!

Ik vind het er beter uitzien dan eerst, en ik hoop dat 't geen fabeltje is. ik heb mijn paardje ook gekocht van een boer, eerst verzorgde ik hem en mocht ik hem ook beschouwen als "mijn paard" en toen kwam er een vrouw die hem wou kopen :s heb gelijk de volgende dag, mijn vader erbij gehaald en hebben we alles "zeker gemaakt" en was hij van mij(eindelijk) ik hoop dat 't bij jouw anders verloopt meisje, want ik had hiervoor ook 1 en die was van de ene op de andere dag weg, waarheen weet ik niet, zoek ik nog stees.. veel plezier er nog mee meis
trouwens, als je een 13,5 cm gebroken bit nodig hebt heb ik er nog 1 }>
hihi;) doei doei

you're so right....als meer mensen het zo zagen was bokt een stuk gezelliger

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 14:53

Haai Chingyi! Gefeliciteerd!!! Eindelijk een eigen paardje. Ik vind t hartstikke leuk voor je. Het rijden ziet er ook goed uit hoor. Idd dat zadel heeft een beetje een vreemde vorm maar goed ik las dat je een andere wilt kopen, dus dat komt vast goed. Als Marcus strax wat dunner is dan ziet hij er vast super uit. Het is een mooi beestje. Veel plezier met hem.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:33

heej,

dat steigeren is best gevaarlijk hoor. Je gaat niet echt mee naar voren, tenminste niet met je hand en als je pony een xr wat hoger steigert kan je hem zo achter over trekken.. ik zou er dus mee op passen
Past het zadel wel goed op de pony en bij jou??

verder leuke pony en leuke pees beschermers hoor

bye

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 15:39

Nikki_jimmy: dat zou best kunnen ja. ik hoop het ook niet, maar denk het niet. Ik denk toch wel dat het waar is en ik geloof er nog steeds in.
Voor een bustrensje hoeft niet meer, ik wil eerst een happy mouth bit proberen en als dat niks is dan neem ik gewoon een bustrensje maar ik heb al iemand gevonden om mee te ruilen dus dat is al geregeld

peerke: Hallow! bedankt ja idd eindelijk. ja vreemd en niet passend ja ik wil een ander ja. ik hoop het wel ja, maar denk het wel. ja vind ik ook het is zeker een mooi beest, maar wel wat uhmmm dik maarja, hij valt best wel snel af dus denk dat als het zo door gaat het vet er zo af is.(hoop ik)

samie: ja dat klopt, ik geef mijn handen niet mee idd. Maar ik grijp me vast, want als ik mee geef dan springt hij vooruit.
Het zadel past niet voor ons beiden maar ik ben aan het sparen voor een ander welpassend zadel.

bedankt

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 15:40

Ik wilde eigenlijk al niet meer reageren, door alle ziekelijke reacties in dit topic..maar anyway:

PattyOosten schreef:
@TS: Iemand van in de 60 is niet bijna dood en zal een pony van 6 a 7 hoogstwaarschijnlijk
(en zeker als hij zo gereden wordt)

nog wel overleven.

Hiermee suggereer je dus dat als de TS zo door blijft rijden, de pony niet lang meer heeft. Denk dat een excuus hier wel redelijk op z'n plaats is. (...)

Nu ik toch een post plaats: vind dat het stukken beter gaat, het ziet er iig leuker uit. Je komt er wel, maar doe rustig aan.

Voor alle niet gepaste reacties: jullie zijn zelf ook 13/14 geweest. Toen ik die leeftijd had, haalde ik ook zulke dingen uit. Zal vast niet voor iedereen gelden, maar kijk eerst eens naar jezelf.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:23

dus toen jij 13/14 was reed je, met zo te zien amper ervaring, op een haf
met een pessoabit én een slecht passend zadel???
nouja zou kunnen... ik in ieder geval niet....

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:24

we kunnen niet aleemaal zo goed zijn als jij hoor

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:32

JewelFamke schreef:

Voor alle niet gepaste reacties: jullie zijn zelf ook 13/14 geweest. Toen ik die leeftijd had, haalde ik ook zulke dingen uit. Zal vast niet voor iedereen gelden, maar kijk eerst eens naar jezelf.

Dat vind ik echt een goede reactie! Dat klopt precies..
Ik vind echt dat bokt te overdreven gaat doen.. als jullie allemaal chingYi niet kenden en ze zette voor het eerst een topic op bokt dan was het helemaal leuk enzo, en alle reacties bestonden uit:
Leuke haflinger! Ziet er leuk uit
iets in die richting..

En alle mensen die op de quote van jewelfamke gaan reageern als: ik rijd wel met een goed passend zadel etc.
Tja, als de eigenaar van je vz pony geen goed passen zadel heeft liggen en niet van plan is een nieuwe te kopen, dan is het wel erg duur voor een 13/14 jarige om een nieuwe te kopen!

En ik vind dat chingYi het tenminste probeert! Moet je kijken wat ze door bokt al heeft MOETEN veranderen..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 18:06

JewelFamke: bedankt, ja zal mijn best doen.

amie_x_mij: ja dat klopt, want nu moet ik er zelf dus een halen en dat is best wel duur. ja idd MOET. Maarja alles wat gaat, gewoon proberen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:36

Ik zit altijd een beetje met gemengde gevoelens te kijken naar jou foto's. Er mankeert namelijk nogal iets aan je zadel, je bit en je rijtechniek. Wel valt het me op dat je iets probeert te doen met het commentaar wat je krijgt, al zou het af en toe meer mogen zijn.
Ik vind je bijvoorbeeld al beter gaan zitten en de teugels aan de grote ring is ook al een vooruitgang.
Alleen had ik als ik jou was een nieuw bit gekocht ipv peesbeschermers en zou ik gaan sparen voor een nieuw zadel. Dit zadel doet jou en je paard geen recht aan.
Ik weet dat je niet alles kunt veranderen en dat dit soort boertjes altijd moeilijk te veranderen zijn als het gaat om voeding, stalling, tuig of wat dan ook. Ze doen gewoon lekker wat ze altijd al gedaan hebben en zien bijvoorbeeldhet probleem niet in van dat zadel. Daarom is hier voor jou dus een extra zware taak weg gelegd.

ik hoop de volgende keer weer vooruit gang te zien. Doe je best!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:40

Ziet er heel leuk uit .
Lijkt inderdaad een reus met jou erop maar vindt je zeker niet te klein.
Veel plezier verder met je haffie

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:48

Wat gezegd moest worden is gezegd, ik geef je wel nog 1 tip, áls je al je paard wil leren stijgeren, geef dan mee met je handen en trek hem niet zo in de mond als nu .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 18:49

Ik herken de situatie wel hoor.
Op mijn dertiende reed ik ook rond op een knol die te dik/ te dun/ te groot/ te klein of wat dan ook was. Ik was allang blij dat ik kon rijden. Ook moesten we het toen doen met het beschikbare materiaal. Zo hadden we maar 3 zadels en twee hoofdstellen en daar moesten dan alle paarden mee gereden worden.
Voor ons precies hetzelfde: de bezems waren halverwege afgebroken en je stond dus voorover gebukt te vegen en de kruiwagen viel op weg naar de mesthoop ook wel eens van zijn onderstel af.
We hebben die man zooo vaak gezegd dat ene heel erg dikke paard minder te voeren maar hij luisterde niet. Niets aan te doen, het waren zijn paarden.
je kunt niet meer doen dan je best, maar je bent het paard wel verplicht je uiterste best te doen

clowntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:07

ChingYi schreef:
Kitty: ja misschien idd wel beter ja. Maar een dubbelgebroken vind ik toch nog iets TE.....begin eerst maar eens met een enkelgebroken.

En hoe lang rijd je paard? Je weet dat een dubbelgebroken minder hard inwerkt dan een enkelgebroken?
Als je enkelgebrokenbit "breekt" kan het "breekpunt" tegen zijn gehemelte drukken, en de 2 uiteinden tegen zijn tandvlees. uiteindelijk werkt dit dus harder en onvriendelijker in dan een dubbelgebroken bit (ik zeg dat dit KAN, niet dat dit zo IS, een dubbelgebroken werkt iig t zelfde maar kan alleen maar vriendelijker werken).

Verder ziet het er waardeloos uit. Je zei dat jullie blij met elkaar waren, en dat het daar om ging..En als Marcus zn rug straks is verpest? Is hij dan nog net zo blij met je? Ik betwijfel het!

Aangezien je hier op bokt alleen dingen met zeggen met argumenten;

*Je zadel is goed waardeloos. Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat Marcus gaat protesteren ivm rugklachten. Dat je (daarvoor?) een ankypad koopt is helemaal zonde. Je had beter een bontje kunnen kopen wat het gewicht beter verdeeld en de schokken opneemt..

*Je houding is ook waardeloos.Houd je bovenarmen recht langs je lichaam, schouders naar achter en als het ware "naar beneden" duwen (jezelf lang maken dus).Marcus is simpelweg te dik, maar als je al je mooie plannen gaat uitvoeren (met dieet en meer beweging) moet je je benen aansluiten, hakken niet te ver uitdrukken, en je knieën wat verder naar voren leggen (wat wss pas kan met een ander zadel) zodat je je onderbenen rechter neer kan leggen.
Ook moet je je handen rechtop in een vuist houden met je duim bovenop. Géén pianohandjes dus. Ook zou je je handen ietsie hoger mogen dragen.

Marcus lijkt het heel goed te doen in de middendraf, maar in een arbeidsdraf ziet het er niét actief uit (wat mss wat lastiger te beoordelen is aangezien hij de hele tijd in een middendraf lijkt te zitten).

Ja het lijkt me nu wel duidelijk hoe ik er over denk.
Ik hoop dat je er ook echt iets mee gaat doen.

clowntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 19:14

amie_x_mij schreef:
JewelFamke schreef:

En alle mensen die op de quote van jewelfamke gaan reageern als: ik rijd wel met een goed passend zadel etc.
Tja, als de eigenaar van je vz pony geen goed passen zadel heeft liggen en niet van plan is een nieuwe te kopen, dan is het wel erg duur voor een 13/14 jarige om een nieuwe te kopen!

Wat een onzin, ik ben 14, maar dit soort dingen, nee zo onverantwoordelijk ben ik niet.
Ik verzorg 2 paarden, en ik heb me de pleuris gewerkt om een goed passend zadel te kopen. Voor de een zal dit wel anders liggen dan voor een ander, vast wel, maar als je geld voor een ankypad hebt, en voor peesjes + kogelbeschermers, dan zou ik toch wel gaan nadenken welke zaken de hoogste prioriteit hebben >;)