Sarabande@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunset

Re: Sarabande@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:14

Citaat:
Ik ga ervanuit dat Zwelgje weet waar ze mee bezig is en wens ze samen alle succes van de wereld toe!
Het is en blijft een mooi peerd

Citaat:
Kijk dit is nou een sportieve reactie van levy.

Levy is mijns inziens altijd sportief en spontaan! Wat ze zegt: Zwelgje zal weten waar ze mee bezig is...
Ik denk dat andere het verkeerd opgevat hebben.
Levy Heeft haar tijd met Sarabande gehad en nu is het aan Zwelgje om ermee verder te gaan...
Succes!!!

annet1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:18

mooii beessie hoe groot is sarabrande..?
-saar..! leuke afk.-
verders ben ik het met je eens wanneer je een nieuw paard/pony hebt pak je het werk niet over....maar start je opnieuw om samen een leuke combi te worden!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:51

ik moet heel eerlijk toegeven dat ik de vorige foto's van saar veel aangenamer vond, hier loopt ze zoals pipo al zei met een wat hoog kruis, dat had ze op die andere foto's minder. maar ik mis nog de ontspanning, maar jullie vormen nog niet zo heel lang een combinatie, dus dat zal vast nog wel komen, ik vond haar zoals ik haar vorige keer op de foto's zag beter voor elkaar dan nu maar als jij zegt dat er nog veel aan gewerkt moet worden, ben ik benieuwd naar foto's van over een paar weken/maanden

ik blijf saar wel een mooie merrie vinden

ammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 16:57

Gaaf paard hoor, ziet er erg leuk uit, zo te zien kan ze dr pas goed afmaken, dus bij de schouder ligt het zadel neit te krap, je zou er eens een KN zadel op moeten gooien, deze zit welliswaar niet zo lekker maar het paard kan zich er wel goed onder bewegen, kan je ff kijken of het verschil maakt. Verder leuke combi hoor! gr am

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:04

mooi paardje zeg ziet er nettjes en ontspannen uit zeg leuke combi zijn jullie

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:46

We moeten inderdaad nog een combi worden, dat is duidelijk.
Ze heeft inderdaad momenten dat ze te hoog met het kruis komt.
Ik zal even eenvoudig proberen uit te leggen wat ze deed toen ze bij me kwam.
Saar kon of heeeeeel hard met een spectaculair voorbeen en achterbeen gebruik maar een valse aanleuning, ze knikte bovenin weg. Bij overgangen kwam ze er ook steeds overheen en werd erg druk met het hoofd. Dan kan je wel WILLEN dat ze EN mooi in de oprichting loopt EN NAgeeft, maar dat was in dit geval een illussie.
Of Saar kon heel erg traaaaaag, waarbij ze als een kaartenhuis in elkaar zakte.
Ik had de indruk dat ze het schakelen nog niet zo onder de knie had.
Als je dan blijft prikken op het mooie plaatje en het prachtige achterbeen gebruik, dan vergeet je de ontspanning, rechtgerichtheid en een fijne rustige aanleuning.

Uiteraard zijn we druk bezig met schakelen en haar op het achterbeen zetten. Deze foto's zijn ook maar een weergave van 20 minuten rijden. Puur naar ontspanning en losgelatenheid toe.
Meestal rijd ik een dik uur en ik kan je vertellen dat ze na dat uur super fijn door de baan sjouwt maar dan heb ik EN achterbeen EN aanleuning. Dat kost me een uur.

Maar de weg daar naartoe duurt wat langer omdat ik als amazone over elke gang en overgang controle wil hebben.
Ik vind die foto's van Levy ook prachtig maar ik vind niet dat ik aan de hand van een mooi plaatje moet werken maar aan de hand van wat de merrie me op dat moment laat voelen.
En als ze daarbij momenteel wat dieper loopt en zo nu en dan hoog komt met het kruis dan is dat maar zo. Van daaruit is het makkelijker om de merrie weer snel (en in haar geval spectaculair) te maken.
Zo werk ik het liefste en daar zijn we nu mee bezig, bovendien merk ik dat de merrie al veel meer rust uitstraalt en ook uit de bosritjes veel genoegen haalt. Dat sterkt me in mijn training.
Bovendien word ik gesteund door mijn instructrice die niet onverdienstelijk rijdt in de LT. Dus ik ben niet zomaar aan het aanmodderen maar werk keihard om een serieuse combi te worden.

De spectakel foto's moeten echter nog even op zich laten wachten

kippie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:48

Leuk om weer eens foto's van sarabande te zien!

Het plaatje van ruiter en amazone ziet er mooi uit. Qua rijtechnisch gedeelte.. Tja, daar heb je les voor toch?

Veel succes samen!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:10

Mooi beestje, loopt echt super mooi!
Ik vind zelf dat het zadel iets naar voor ligt, het mag ietsjes naar achteren

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:30

Zwelgje schreef:
En als ze daarbij momenteel wat dieper loopt en zo nu en dan hoog komt met het kruis dan is dat maar zo.

Ik vind haar helemaal niet diep lopen, je mag haar juist wat meer over de rug rijden denk ik! Zoals op die laatste foto, dat oogt veel prettiger. In die hoge halshouding kan ze haar rug iig nog niet optimaal gebruiken lijkt het. Maar daar ben je zoals je zei mee bezig
Zwelgje schreef:
De spectakel foto's moeten echter nog even op zich laten wachten

goede instelling

Maare, mooie merrie blijft het met hele mooie bewegingen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:03

Goh wat leuk, weer een andere combinatie Sarabande-amazone!
Ik heb Saar ook nog irl onder een eerdere amazone mogen bewonderen, en ik moet zeggen dat ik het een mooie merrie vind om te zien, nog steeds. Ze lijkt sinds dien een stuk donkerder geworden te zijn!
En betreft de rijstijl, de een rijdt misschien meer ontspannen als de ander, ik hoop dat Saar er zelf niet al teveel moeite mee heeft om zich steeds weer aan andere eisen aan te moeten passen...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:11

Leuke foto's.Ziet er goed uit.
Wat lekker dat je ook 2 keer naar buiten gaat in de week;dat doet ze altijd goed

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:23

Koortje schreef:
ik hoop dat Saar er zelf niet al teveel moeite mee heeft om zich steeds weer aan andere eisen aan te moeten passen...

Leuk dat je dat aspect noemt Koortje, ik vind het wonderbaarlijk en zeker een groot compliment voor haar inzet en karakter dat ze tot nu toe iedereen, of het nu klikte of niet, een blij gevoel gegeven heeft, puur omdat het zo'n fijn en lief dier is.
Daar mag ik nu zelf ook van genieten dus .

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:31

Ik vind deze foto's van Saar echt SUPERGAAF!!! Ondanks de lichtval heel mooi gedaan Rinske!!
Het ziet er erg ontspannen uit, volgensmij zit Saar goed in haar vel.

De combinatie met Zwelgje is echt heel mooi, het past precies in het plaatje!

Heel veel succes en vooral veel plezier gewenst met het rijden van Saar!
Houd je ons wel op de hoogte van de punten?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:12

Zwelgje, wanneer zie ik je weer eens, kunnen we weer eens fijn bijl*llen

En Saar is en blijft een dikbuik

Ik ga verder geen rijtechnische opmerkingen geven, ik weet hoe Zwelgje rijdt en ik weet hoe Saar aanvoelt. En Zwelgje kent me dus dat zegt genoeg denk ik

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:42

sarabande schreef:
Koortje schreef:
ik hoop dat Saar er zelf niet al teveel moeite mee heeft om zich steeds weer aan andere eisen aan te moeten passen...

Leuk dat je dat aspect noemt Koortje, ik vind het wonderbaarlijk en zeker een groot compliment voor haar inzet en karakter dat ze tot nu toe iedereen, of het nu klikte of niet, een blij gevoel gegeven heeft, puur omdat het zo'n fijn en lief dier is.
Daar mag ik nu zelf ook van genieten dus .

Dat bedoel ik
Het is niet zo`n makkelijke (zover ik weet), maar toch altijd opgewekt en frisjes

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:14

fijn dat saar weer bij huis staat
En over het rijden, iedereen heeft een andere manier van werken, ofwel er zijn meerdere wegen die naar rome leiden .
Blijft wel frappant dat deze merrie zoveel te weeg brengt altijd

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:15

Je zei het al: "Het is een openbaarforum.

Iemand maakte de opmerking dat het zadel ver naar voren ligt.

Maar schuift het ook niet ver naar voren.

Ik ben waarschijnlijk van de "oude"stempel Maar als ik zie wat er allemaal tussen je zitvlak en het paard zit kan ik begrijpen dat een paard er nog wel eens er van tussen gaat.

Omdat je weinig of geen zitkontakt/inwerking met je zit kan doen en het veel "handenarbeid"wordt.

Jammer voor het paard, mist daardoor wat halslengte bij de uitvoering.

Verder ziet het er aardig uit.
Maar die "handenarbeid".

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:19

sarabande schreef:
Zelf vind ik dit een fijne foto waar je goed de rust en ontspanning kan zien

Afbeelding

En natuurlijk met dank aan Rinske die de foto's maakte

Dat is idd een super foto. Blijkbaar heeft Zwelgje alleen de foto's geplaatst waarbij Saar met het neusje op de loodlijn loopt. Aan deze foto te zien en die foto van het "uitdraven" zit het verder best goed met het ruggebruik.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:21

ceasario schreef:

Ik ben waarschijnlijk van de "oude"stempel Maar als ik zie wat er allemaal tussen je zitvlak en het paard zit kan ik begrijpen dat een paard er nog wel eens er van tussen gaat.

Omdat je weinig of geen zitkontakt/inwerking met je zit kan doen en het veel "handenarbeid"wordt.

Maar die "handenarbeid".

Dus als ik het goed begrijp, bedoel je omdat de amazone in verlichte zit zit, het paard daardoor er vandoor peerd? Die relatie kan ik niet echt vinden.

En de handen van de amazone in kwestie vind ik niet bepaald storend op de foto's....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:27

Tyrza schreef:
Dus als ik het goed begrijp, bedoel je omdat de amazone in verlichte zit zit, het paard daardoor er vandoor peerd? Die relatie kan ik niet echt vinden.

Integendeel juist de vriendelijke zachte teugelvoering en vooral er afblijven toen Saar in het begin tegen de teugel inkwam heeft een heel goede uitwerking gehad. Saar is daardoor veel mooier in de overgangen geworden.
Voor Sarabande was het ook weer wennen aan een andere amazone die op een andere wijze haar aanwijzingen geeft.
Zwelgje doet het op deze manier en Saar pakt dat steeds beter op.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 08:44

ceasario schreef:

Maar die "handenarbeid".

Euh, nou wil ik niet vervelend zijn maar waar zie jij op de foto's "handenarbeid"???????
Ik rijd altijd met een hele ontspannen en verende hand en dat doe ik hier net zo. Ik vind het knap dat ondanks dat mijn handen op bijna alle foto's netjes smal en bij mekaar staan dat het nog "arbeid" DURFT te noemen.
Kijk eerst eens even beter voordat je een dergelijke opmerking plaatst.
Ik krijg namelijk de indruk dat jij weer iemand bent die met andere onverwerkte frustraties zit jegens het paard/eigenaar.
Best sneu hoor. Lees tevens de reactie van Tyrza er maar eens op na.
Ik durf van mezelf te zeggen dat ik met een fijne hand verbinding rijd en NOOIT te hard inwerk.
Ik vind je opmerking dan ook echt getuigen van weinig inzicht en niet nadenken alvorens een reactie te plaatsen.
Maar misschien vind je het leuk om te schockeren? Kan natuurlijk ook.

Ik ga lekker door zo, de merrie reageert er super op. Het begint een heerlijk ontspannen dier te worden en ze heeft lol in het werk.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:46

Saar blijft een mooie merrie

Ik hoop alleen voor Saar dat dit verlopig de laatste amazone is, persoonlijk denk ik dat ook al veel ontspanning zal brengen

Zwelgje succes

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 08:46

Tyrza schreef:
ceasario schreef:

Maar die "handenarbeid".

En de handen van de amazone in kwestie vind ik niet bepaald storend op de foto's....

Vond ik ook al Tyrza... . Snap ook niet waar hij die wijsheid vandaan haalt. Vanaf een paar fotootjes waar mijn handen netjes bij mekaar en voor de schoft staan. Het zal wel.... .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:50

Miss_Petit schreef:
Ik hoop alleen voor Saar dat dit verlopig de laatste amazone is, persoonlijk denk ik dat ook al veel ontspanning zal brengen :

Daar heb je helemaal gelijk in, en alleen al het feit dat ze zo duidelijk weer THUIS is vanaf het eerste moment en haar oude vriendin begroette, maakt dat ze prima in haar vel zit.
Dat is al een heel groot pluspunt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 08:54

ceasario schreef:

Maar die "handenarbeid".

Nog iets vergeten: even voor de duidelijkheid....het paard gaat er bij mij JUIST NIET vantussen. Ze is er bij mij nog NOOIT tussenuit gepeerd.
Even de feiten op een rijtje zetten.
Zadel schuift absoluut niet maar ik heb vanavond weer lekker les en zal er zeker nog eens even met mijn instr. naar kijken.