Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:40

Mag ik vragen waarom je met een dergelijk bit rijdt?
Ik kan dat namelijk niet echt in de teksten vinden.
En minsschien kan je beter eerst aan de rijtechnische dingen werken voor je oefeningen als schouderbinnenwaarts gaat proberen.
Neem gewoon rustig de tijd, en ga pas over op moeilijker werk als de basis goed bevestigd is.
Veel succes!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:34

ik snap het gezeur van het bit niet echt :s ik rij ook met zo'n bitje maar enkel buiten (als rem maar verder rij ik derme met losse teugels en op het gewone ringetje kan ik echt niet rijden dan gaat het gewone trensje erin. (is tog nog aangenamer om te rijde) zolang het s'stang' gedeelte vertiaal naar beneden hangt is het goed als die horizontaal je teugels zouden volgen trek je veel te hard. op deze foto's kan ik afleiden dat het goed zit. je zadeltje. op internet kan je leuke wintecs kopen voor 200 euromoet je dna gewoon nog ff laten passen!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:38

marahorse schreef:
ik snap het gezeur van het bit niet echt :s ik rij ook met zo'n bitje maar enkel buiten (als rem maar verder rij ik derme met losse teugels en op het gewone ringetje kan ik echt niet rijden dan gaat het gewone trensje erin. (is tog nog aangenamer om te rijde) zolang het s'stang' gedeelte vertiaal naar beneden hangt is het goed als die horizontaal je teugels zouden volgen trek je veel te hard. op deze foto's kan ik afleiden dat het goed zit. je zadeltje. op internet kan je leuke wintecs kopen voor 200 euromoet je dna gewoon nog ff laten passen!

Een paard wat pas 3/4 jaar bereden wordt al met zo'n bit rijden?
Volgens mij mogen zulke bitten alleen gebruikt worden door mensen die weten hoe ze er mee om moeten gaan, en ik heb niet het idee dat de TS een dergelijke prof is.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:42

Zolang je de teugel zo hebt bevestigd si de werking exact hetzelfde als een gewoon trensje. Zie het probleem dat iedereen hier maak tdus niet.

Voor de rest: hele leuke haf, krijg wel een beetje : "he paard waar ga je met dat meisje heen" idee

Voor het afvallen: ik gebruik zelf een grasmasker. Kunnen ze alles nog doen, inclusief kriebelen met andere paarden, maar ze krijgen maar een kwart binnen van wat ze normaal de hele dag eten. Ze zijn wel aardig prijzig, dus als je er aan zou willen beginnen zou ik er eerst een lenen (paardendrogist) om te kijken hoe hij er op reageerd.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 18:34

Missj: ja ik ga nu ook gewoon eerst oefenen met de basis en dan verder.

marahorse: ja dat klopt ik gebruik hem merendeels ook alleen als rem maar omdat hij er eerst zo vaak vandoor ging....
uhmmm voor het zadel heb ik al een oplossing gevonden een dekentje eronder

nog een keer Missj: uhmmm eerst is hij wel gewoon met trens bereden hoor, het verhaal krijg je wel via pm. NEe ik ben er geen prof mee maar ik weet wel degelijk hoe het werkt.

laurae: nee het is niet exact hetzelfde....er is nog een lichte hefboom effect omdat de bakstukken aan het kleine gaatje erboven is vastgemaakt en niet aan het grote bitring. Maar het is wel maar licht.

bedankt whaha ja ik verzuip er half in maarja het komt wel goed als hij maar afvalt

voor het afvallen tja ik denk niet dat ik dat mag omdat hij dus dat weitje kaal moet vreten, maar zelf probeer ik er alles aan te doen. Ik geef hem elke dag wel even beweging. al is het maar 5 minuten, dan longeer ik hem even ofzo. Maarja hij valt steeds weer een beetje af, dat merk ik echt.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:54

Beweging helpt idd een hoop, maar alleen daarmee red je het waarschijnlijk niet.

Ik zou er wel voorzichtig mee zijn, als ze eenmaal hoefbevangen zijn dan heb je echt een probleem. Maar goed, ik begrijp dat hij niet van jou is? Dan kun je er idd verder weinig aan doen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:13

nee de pony is niet van haar...maar de eigenaar vind ook dat hij eigenlijk wat te dik is geloof ik

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:26

nee maar nu is ie wel van mij (half)

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:32

Wat lijkt dat leuk, zo'n klein persoontje op zo'n dik hafje

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:46

haha..
ching: half he nu issie nog ietsjes meer van mans

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:58

nou.............. ik doe meer met hem hem als ie weg is dan uhmmm is alweer helemaal van mij en is weer terug dan weer fifty fifty en als ie opeens floeps is (wat best wel jammer is) dan is ie geheel en alleen van mij!!!

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:54

MissJ schreef:
Een paard wat pas 3/4 jaar bereden wordt al met zo'n bit rijden?
Volgens mij mogen zulke bitten alleen gebruikt worden door mensen die weten hoe ze er mee om moeten gaan, en ik heb niet het idee dat de TS een dergelijke prof is.

ik vind dat het meisje hier ter zake op deze foto's er niet slecht mee omga trouwens zit op het grootste gaatje ik ken andere. ken andere die langer rijden etc di eer slechter mee omgaan maaar een trensje is nog altijd beter en fijner voor te rijden zowel voor paardje als ruiter.