[Slof]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Re: [Slof]

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:20

Stascha_kim schreef:
kjoetie schreef:
een paard doet geen dingen om jou te irriteren, zo denken ze niet, het zijn paarden, geen mensen. Een paard reageert gewoon op de ruiter....

joh jij moet lekker je mond houden want jij weet niet eens hoe dat paard denkt dat doet ze echt en je kan het geloven of niet.

whahahhaah ja hoor ik zie het al, we hebben hier met een echte kenner te maken *proest*.... heb al weer genoeg gezien hier

Er is niks mis met een slof in kundige handen, maar als je al denkt dat een paard dingen doet om jou te pesten, dan heb je nog heeeeel veel te leren. Onder andere wat het woord " fatsoen" betekent.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:41

judithh schreef:
Tulandro schreef:
Hier op bokt heeft iemand het onderschrift: Waar de kunde van de mens ophoudt, begint het gebruik van hulpmiddelen.. Of zoiets dergelijks. Dat vind ik een mooie. Alles wat een paard fout doet met rijden, is een gevolg van wat de ruiter doet.

misschien dat je mijn onderschrift bedoeld?? die heb ik al een hele tijd, en ben hier ook heilig van overtuigd!

Inderdaad ja, ik bedoelde jouw onderschrift!!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 01:18

Ik heb mijn slof niet aan de zijkant, maar aan de bovenkant. Aan die ringentjes boven heet zweetblad..

Kan ie niet duiken, niet trekken, maar loopt ie precies goed, en trek je hem ook niet met zn kop tussen zn benen en de rugspieren uit elkaar.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 19:29

Aan de zijkanten gegespt kun je hem gebruiken voor meer nagevelijkheid in de oprichtingsfase.

Echter heb je die slof nodig, in handen van een kundig ruiter kan een slof geen kwaad maar een kundig ruiter heeft een slofteugel neit nodig.

En daar komt het probleem een paard bedenkt zich echt niet in de stal hoe die die dag nu weer eens zal gaan klieren. Een paard kan niet zo ver doordenken. Als die dat wel kon dan kan de ruiter het wel vergeten om te rijden.,Een paard hangt heel erg aan de mens, behandel je dier met consequentheid en respect.
Rijd hem fatsoenlijk van achter naar voren.
Is de achterkant dus de motor in orde dan komt de rest vanzelf

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 05:49

Volgens mij reageert TS niet meer, lijkt me ook het beste.

Heeft het nog zin om dit open te houden?
Dit is toch iemand die alleen naar zichzelf luistert en i.p.v. die slof gewoon een keertje aan de zijkant vast te knopen en te kijken wat er gebeurt, liever de bokkers hier gaat zitten stangen met haar wijsheid en kunde over niet goed afgerichte en onhandelbare manegepony's.

Aan de mensen die aan een slof denken en wel advies willen: doe het alleen in overleg met je instructrice!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 09:56

mijn instructrice die doet het er wel is aan maar ik rij er eigenlijk nooit meer ik kan wel ridjen met een slof amar ik vind het onhandig en als ik er mee rijd doe ik hem aan de zijkant maar mijn intructrice zegt dat ik het zelf moet weten of die aan de zijkant doe ze zegt wat jij fijner vind en als ik met slof rij heb ik les en het gaat altijd goed ik gebruik hem echt goed neem dat nou maar van me aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:58

Ik weet dat mijn type kunsten ook niet geweldig zijn

Maar hier is echt geen touw (euh..slof) aan vast te knopen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:00

x
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 16-01-25 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 22:06

katleentje ik vergeet altidj de leestekens die bedeken ze er bij dit bericht maar bij..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:12

Gooi de slof maar in de kast/vuilnisbak en probeer t gewoon zonder. Goed voorwaarts rijden en bezig houden. Mijn paard was eerst ook niet de makkelijkste, veel mensen zeiden "doe er een martingaal om" heb dit niet gedaan omdat ik t liever zonder oplos, als je de hulpteugels eraf haalt ben je toch weer terug bij t begin, m'n pony liep 1jaar met thiedeman en toen die eraf was had ze d'r hoofd 2x zo hoog. Ookal is t paard nog zo sterk en vervelend probeer t gewoon zonder hulpteugels op te lossen

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:55

unamie schreef:
is inderdaad een heel mooie spreuk tulandro
maar hij ging volgens mij zo

waar de kunde van de mens ophoudt begint de Grofheid van de ruiter

Volgens mij was het nog anders nl ... Waar de kunde van de ruiter ophoudt, begint de Ruitershop....

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 23:15

vind t allemaal maar troep....als je goed kunt rijden kun je problemen ook oplossen zonder al die hulpteugels.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:13

klapt in de handen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:47

elmiran schreef:
vind t allemaal maar troep....als je goed kunt rijden kun je problemen ook oplossen zonder al die hulpteugels.

Helemaal mee eens.

Maar als je niet goed kunt rijden is een hulpmiddel(onder begleiding) mss wel makkelijk.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 12:53

Als je niet goed kunt rijden, kan je het zonder hulpteugels en met goede instructrie ook oplossen. Als ik jou was zou ik een andere instructeur zoeken. Ik ken geen instructeurs die een slof aanbevelen bij iemand die nog niet goed kan rijden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:40

Ik ken wel instructeurs die dat aanraden, dat zijn alleen geen goede instructeurs.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:30

[quote="Kafue"]
Echter heb je die slof nodig, in handen van een kundig ruiter kan een slof geen kwaad maar een kundig ruiter heeft een slofteugel neit nodig.[quote]

waarom wordt de slof dan toch zoveel gebruikt bij 'goede' dressuurstallen.
Sjef Jansen lijkt me toch wel een kundig ruiter.

slof is een prima hulpmiddel zolang je je maar niet gaat fixeren om je paard negeeflijk te rijden. maar dat geld eigenlijk ook als je zonder slof rijdt.
zolang je maar met beleid met deze hulpteugel omgaat is er echt niks mis mee

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:33

Een Sjef
Jansen zal de slof ook (hopelijk) niet gebruiken voor de basisafrichting van een paard en TS( en vele met haar) zullen nooit veel verder komen dan die oh zo belangrijke basis.

Als je instructeur die slof er dan aan laat hangen fungeert het meer als noodrem dan als een fijnafstemming van je paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:36

Jij wil ons ruiters toch niet met hem vergelijken?

Er is idd niks mis met de slof
alleen 99 % doet het verkeerd. En dan is er heel veel mis.
Hebben het paard in de krul getrokken, totaal op de voorhand, zonder achterbeen gebruik.

En waarom hebben ze de slof eraan?
Omdat hij niet mooi nageeflijk loopt

En hoe komt dat? Omdat hij niet aan het been is, op de voorhand sjokt, zonder achterbeen gebruik.

Dus denk je dat het probleem echt opgelost gaat worden door er dan aan de voorkant wat aan te hangen??

Is gewoon een snel cursus paard in de prut krijgen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 16:25

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:48

Misschien moet TS een mooi nieuw halster voor hem kopen, zal die vast uit dankbaarheid veel beter zijn best doen

Een paard maakt alleen maar gebruik van de mogelijkheden die de ruiter hem biedt. TS moet gewoon beter leren rijden Probleem opgelost

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 08:56

Stascha_kim schreef:
kjoetie schreef:
een paard doet geen dingen om jou te irriteren, zo denken ze niet, het zijn paarden, geen mensen. Een paard reageert gewoon op de ruiter....
joh jij moet lekker je mond houden want jij weet niet eens hoe dat paard denkt dat doet ze echt en je kan het geloven of niet.

Niet zo shaggie reageren !!!! Ze heeft harstikke gelijk.
Een paard denkt niet '' goh zou ik jou vandaag eens even pesten'' paarden houden namelijk van eerlijkheid en duidelijkheid.
Ben bang dat je toch iets fout doet.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 09:38