Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jettie

Re: Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:54

Jep, sluit me aan bij de rest. (Niet om mee te lopen, maar ze hebben nou eenmaal gelijk.)

Niet L1-waardig, zeker niet. Voor dit beeld krijg je op een officiele wedstrijd in de B nog steeds lang geen winstpunt.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:57

Uhm... sorry, maar is dit geen L2?? In de L1 zit toch helemaal geen achterwaarts Het kan ook aan mij liggen hoor... Enne, ik wilde nog even zeggen dat ik het een leuke pony vind, maar ik denk inderdaad dat er echt te hoog is gejureerd... (sorry) Je pony kijkt sterren en er is geen enkel spoortje van ontspanning of aanleuning of iets dergelijks. En dat zou je toch naar mijn idee wel moeten zien bij een L-combi. Misschien had je beter B kunnen starten of je foto's niet op bokt moeten zetten(dat had je een hoop gezeik bespaard) Dit is trouwens niet aanvallend bedoeld, maar ik wilde het gewoon even uitleggen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 16:47

Ymmik: Tsja ehmm ik moest het wel dus neem aan van wel. En we moesten de hele proef doorzitten en alleen lichtrijden wanneer dat wordt gevraagd.

Casje: ja ik snap het wel. Maar 4 gaatjes is echt te lang dan kom ik nog maar net met mijn tenen aan de beugels.
idd wel erg vroeg ja, maar ze hoeft niet zoveel te doen en loopt niet mee bij beginners. Maar Mariska wordt heel misschien van mij en dan hoeft ze nooit meer manegewerk te doen en ik ga dan flink met haar oefenen en hopen op vooruitgangen, en uiteraard begin ik in de B met wedstrijden

Geen idee hoeveel punten de rest had.

Zou best kunnen dat het L2 is maar volgens mij 1 tenminste zo heb ik het verstaan. Achja het maakt me ook niet uit. ik wordt er wel mee geholpen maar ik erger me vooral aan de manier op hoe mensen het overbrengen. Maar normaal loopt ze na een drafje wel aan de teugel als ik het vraag, maar in het begin is ze even moeilijk. Geen idee waarom ze het nu dan niet deed, maar ik denk dat het aan mij ligt, zoals ik al zei, ik was die dag voor de proef knap zenuwachtig.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:59

ik moest gister schijven bij l2 landelijk.Dat zag er 100000000x zo veel beter uit en daar werd in de 140 gereden, Jury is niet streng hoor. Gewoon redelijk. Beugels langer en B starten, zeker met z'n jonge pony.en blond is met een d en niet met dtd haha blond
maar hier zal ook wel weer commentaar op komen let maar op

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:06

Dit is toch in manegea nibbixwoud??
Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet super uitzien, maar je weet nu wel waar je aan moetwerken ter verbetering, suc6 verder!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:22

Hallo allemaal, dit is een onderlinge wedstrijd op ponykamp bij manege gasselte..
Daar geven ze donders hoge punten, overal mag je wel 2,3 of 4 punten aftrekken..
Ik had voor uiterlijk een 9.5 terwijl ik alleen maar een jasje had en ingevlochten..

Zo dat wou ik even kwijt!

@ chinyi
Nou dan zouden ze haar wel flink verpest hebben want bij mij liep dat beeste echt zo leker naa een poosje, maar ja ze was wel een lastige, gelukkig leek ze op een pony die ik hier ook rij, dus ik reed zo met haar weg..En jij zegt dat ze er geen beginners op zetten, mmh.. hoe dit eruit ziet vraag ik me af of je dat wel meent..
Profy was geen wilde arabier, maar in die tijd was het gewoon een draakje onder de proeven.. ze vonde het super knap dat ik hem zo reed.. Ik reed niet voor de punten.. alleen voor hem..
Er reed ook iemadn op die zijn groene pony van B naar Z had gerden, maar die kon hem niet rijden profy liet hem alle kanten avn de bak zien

Jolly is een voormalig Z paardje, wat daar stond.. reed niet vaak mee met de ponykampen

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:27

kristie schreef:
Dit is toch in manegea nibbixwoud??
Ik vind het er eerlijk gezegd ook niet super uitzien, maar je weet nu wel waar je aan moetwerken ter verbetering, suc6 verder!

haha nee dit is manege Gasselte in Drenthe
ja idd
en bedankt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 17:30

amie_x_mij schreef:
Hallo allemaal, dit is een onderlinge wedstrijd op ponykamp bij manege gasselte..
Daar geven ze donders hoge punten, overal mag je wel 2,3 of 4 punten aftrekken..
Ik had voor uiterlijk een 9.5 terwijl ik alleen maar een jasje had en ingevlochten..

Zo dat wou ik even kwijt!

@ chinyi
Nou dan zouden ze haar wel flink verpest hebben want bij mij liep dat beeste echt zo leker naa een poosje, maar ja ze was wel een lastige, gelukkig leek ze op een pony die ik hier ook rij, dus ik reed zo met haar weg..En jij zegt dat ze er geen beginners op zetten, mmh.. hoe dit eruit ziet vraag ik me af of je dat wel meent..
Profy was geen wilde arabier, maar in die tijd was het gewoon een draakje onder de proeven.. ze vonde het super knap dat ik hem zo reed.. Ik reed niet voor de punten.. alleen voor hem..
Er reed ook iemadn op die zijn groene pony van B naar Z had gerden, maar die kon hem niet rijden profy liet hem alle kanten avn de bak zien

Jolly is een voormalig Z paardje, wat daar stond.. reed niet vaak mee met de ponykampen

aha. En ja dat meen ik. Ze liep verder nooit mee en veel andere pony's wel. En als ik het vroeg was het antwoord dat ze niet bij de beginners werd gebruikt.
aha, nou dan zal Profy nu wel veranderd zijn, maar hij blijft af en toe wel een zenuwpeesje.
aha ok ik ken Jolly volgens mij niet, maar kan aan mij liggen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:46

Ik ga helemaal met de rest mee.

Zoals al gezegd is, beugels een heel flink stuk langer. Het ziet er absoluut niet L1-waardig uit, zelfs in de B zou je het nog niet goed doen op deze manier. Geen stelling en buiging, niks. Het wijken ziet eruit alsof het paard zijn hoofd naar zijn kont brengt en een beetje schuin loopt. Sorry, maar dit is niks...
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 17-07-05 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:49

Stascha_kim schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XN68L4RA[/img] Oke iemand anders die haar uit kan leggen dat ze op deze foto voor het linkerbeen wijkt en dat ze verkeerde stelling heeft wie kan haar het wel wijs maken..?

Stascha,

Het gaat er nu even niet om hoe mariska wijkt.

Voordat je comentaar op anderen hebt eerst even goed kijken. Verplaats jezelf even op het paard. Dan zie je dat er wel geweken wordt voor het rechterbeen en dat er een duidelijke linkerstelling is. Ching Yi doet het dus goed.

Wanneer ik de foto's bekijk zie ik een manegeruiter rijden op een vreemd paard in een te hoge proef, waarschijnlijk omdat ze op een hoger niveau rijdt dan haar medeponykampgangers.

Jongens, het is ponykamp, leuk rijden, hoge dressuurpunten, plezier, blij naar huis gaan. Weeg er niet te zwaar aan het is niet een officieel concours. ik denk dat het beeld heel erg verandert wanneer de beugels wat langer zijn, waardoor ChingYi langer gaat zitten en meer ontspant.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:51

Natasja91 schreef:

Zoals al gezegd is,
beugels een heel flink stuk korter
. Het ziet er absoluut niet L1-waardig uit, zelfs in de B zou je het nog niet goed doen op deze manier. Geen stelling en buiging, niks. Het wijken ziet eruit alsof het paard zijn hoofd naar zijn kont brengt en een beetje schuin loopt. Sorry, maar dit is niks...

Natasje, beugels nog korter Ik denk dat je langer bedoeld HAHA

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:26

Mettetje schreef:
Natasja91 schreef:

Zoals al gezegd is,
beugels een heel flink stuk korter
. Het ziet er absoluut niet L1-waardig uit, zelfs in de B zou je het nog niet goed doen op deze manier. Geen stelling en buiging, niks. Het wijken ziet eruit alsof het paard zijn hoofd naar zijn kont brengt en een beetje schuin loopt. Sorry, maar dit is niks...

Natasje, beugels nog korter Ik denk dat je langer bedoeld HAHA

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:29

Mettetje: hier valt niks meer aan toe te voegen.
Dankje Mettetje

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 18:44

Commentaar is overal al gegeven, daar heb ik verder niks aan toe te voegen.
Wat ik nog wel wou zeggen, dit is geen L1 maar ook geen L2.
Ten eerste; achterwaarts wordt pas gevraagd in de L2,
Ten tweede; wijken (D-M, D-H, dus 10 meter). in de L1 wordt er 5 meter gevraagd.
Ten derde; in een L1 proef moet je lichtrijden tenzij doorzitten wordt gevraagd, bij L2 moet je doorzitten tenzij lichtrijden wordt gevraagd.

Wat ik dan raar vind, in de galop maak je een volte A-X-A. En in de L2 wordt er in de galop een volte 15 meter gevraagd. En op de letter aanspringen in galop, is in de L1 nog tussen bepaalde letters en in de L2 echt óp de letter. Er waren wel meer puntjes, maar goed.

Nou ja, waren dit wel officiele proeven of zelfgemaakt?

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:47

ehmmm geen idee wat het is, naar aanleiding denk ik toch dat het L2 is geweest dan, maar veel zeiden gewoon L1, maar kan aan mij liggen.
Ik heb geen idee of het een officiele proef is of zelfgemaakt, ik zal vanavond een foto van de proef maken.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 20:51

Stascha-Kim: Deze opmerkingen gaan veel en veel te ver IMO.. Jij hebt het verkeerd want ze wijkt WEL voor het rechterbeen en ze heeft WEL de goede stelling.
Ik vind ook dat je je beugels 3 gaten te kort hebt; en dat je beter bij de B kunt beginnen. Maar voor een onderlinge wedstrijd vind ik dat iedereen (sommige uitzonderingen nagelaten) veel te kritisch kijkt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:21

NehnaDagmar: idd. Ha had ik toch gelijk, ik dacht al wat raar het is toch wel goed? en nu ben ik er zeker en ik ben WEL blij met mijn punten en trots op mijn meisje. idd denk ik ook iets van 2/3 gaatjes langer de beugels maar geen 4, dan kom ik er haast niet meer bij.
en idd voor een onderlinge wedstrijdje(zoals zo vaak al gezegd) hoef je niet persee super netjes en rond te rijden en veel mensen beginnen dan meteen met dit is fout en dat klopt niet enzo terwijl dat niet eens nodig is

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:23

ChingYi schreef:
Zou best kunnen dat het L2 is maar volgens mij 1 tenminste zo heb ik het verstaan. Achja het maakt me ook niet uit. ik wordt er wel mee geholpen maar ik erger me vooral aan de manier op hoe mensen het overbrengen. Maar normaal loopt ze na een drafje wel aan de teugel als ik het vraag, maar in het begin is ze even moeilijk. Geen idee waarom ze het nu dan niet deed, maar ik denk dat het aan mij ligt, zoals ik al zei, ik was die dag voor de proef knap zenuwachtig.

Heb ik ook wel eens last van hoor Maar zoals ik het al zei: het was echt niet de bedoeling om je helemaal af te zeiken ofzo...

Even aan de andere bokkers: ik denk dat ChingYi nou wel door heeft dat het er niet uit ziet als L, dat haar beugels te kort zijn en dat ze te hoge punten heeft gekregen

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:36

Het komt denk ik ook omdat deze dame hier wel vaker topics opent waar verschillende mensen zich aan ergeren, laatst ook nog fotoos gezien van haar met een hafje, waar ik me ontzettend aan geirriteerd heb. En ik denk dat ik hier niet de enige in ben.

Paar stapjes terug nemen, goed les nemen, en nadenken waar je allemaal aan rukt en plukt. Denk eens na als iemand jou in je mond zou trekken de hele dag.. etc etc..

Maargoed dat is een beetje offtopic in dit geval.
Hoop dat je een leuk ponykamp hebt gehad, en dat je er weer een beetje bij hebt geleerd.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:40

Ow, oke, vandaar dat de mensen zo reageren. Ik kijk niet zo super vaak op horses at work, vandaar

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:45

ja nou dat is toch niet leuk, ze halen dingen van andere topics uit en gaan dan dingen uitkramen wat niet nodig is. Het gaat hiet om DIT topic en niet om het een of andere vorige topic. MENSEN HET GAAT HIER OM DIT TOPIC hoor. Als je reageert lees dan eerst voordat je iets .... uitkraamt

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:49

Dat is niet om jou te pesten, kritiek kan ook positieve bedoelingen hebben. We hopen gewoon met zijn allen dat je hier gehoor aan geeft en goed les neemt, zodat we in de toekomst met zijn allen allemaal eerlijk kunnen zeggen dat je veel vooruitgang hebt geboekt. En dat het er vriendelijk en ontspannen uitziet.

Het is niet om jou persoonlijk te kwetsen.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 21:54

ja dat snap ik wel maar zo komt het soms niet over en daar erger ik me kapot aan. Ik snap dat veel dingen positief bedoelt zijn, maar breng het dan ook zo over. Nou lijkt echt alsof ALLES fout is en NIKS goed is.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 21:58

essiedepessie schreef:
Dat is niet om jou te pesten, kritiek kan ook positieve bedoelingen hebben. We hopen gewoon met zijn allen dat je hier gehoor aan geeft en goed les neemt, zodat we in de toekomst met zijn allen allemaal eerlijk kunnen zeggen dat je veel vooruitgang hebt geboekt. En dat het er vriendelijk en ontspannen uitziet.

Het is niet om jou persoonlijk te kwetsen.

Precies dat zei ik ook al

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 22:04

Hoge bomen vangen veel wind, je plaatst veel, je zet veel fotoos neer. Dan ben je een gemakkelijk doelwit want je bent voor iedereen te zien. Dit is natuurlijk je eigen keuze, wanneer je fotoos plaatst komt er commentaar, dit is altijd het geval zelfs bij de betere ruiters op bokt zijn er nog verbeteringen te maken.
Ik denk dat je als je er zelf niet zo erg tegenin zou rennen het een stuk minder zou zijn, want mensen happen nou eenmaal graag.
Dus mischien wat minder fotoos plaatsen, of anders gewoon zeggen bij commentaar: "bedankt voor je opmerking, ik zal gaan proberen hier verbetering in te brengen". of iets in die richting.

Neem het mensen niet te kwalijk ze bedoelen het echt goed.

Maar ik ben het wel met ze eens:

Beugels langer en goed les nemen, ik heb sinds kort ook een uur priveles in de week, en ik moet zeggen dat ik zoveel verschil merk. Dus misschien op sommige dingen bezuinigen, dekjes, hebbedingetjes etc. Want les is echt belangrijker.