laila@springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Re: laila@springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 07:55

Jammer gister ging ik een rustig stap buitenritje, ze bleef maar staken hoewel ze in het begin braaf was ?9als ze niet wilde kwam ik het erf al niet af) dus ik paar keer afgestapt en shago tegen haar geweest, maar het hielp niet.... Eenmaal thuis halde ze ineens heel diep adem (echt zo'n zucht) klonk ze behoorlijk vol van binnen.... Ik hoop niet dat ze weer bronchius krijgt, gister gelijk even een stoombadje gemaakt. Echt jammer het ging zo goed (behalve dan dat ze het nogal benauwd had op de hete dagen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:22

persoonlijk vind ik niets mis met de foto's alleen het hekje had ik niet gesprongen

Mijn paard had chronisch bronchitis, vooral als er verandering in het weer zit en met name temperatuur speelt het dan op. Ontzettend vervelend want je kunt zo weinig doen om ze dan te helpen

Het enige wat ik deed was slobber geven om het wat los te krijgen en de temperatuur gelijkmatig proberen te houden. Ook als ie het te benauwd had lekker afkoelen en met rust laten

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:46

bij haar helpt altijd heel goed, met natte handen over haar hals wrijven/aaien.
En stomen zegmaar met eucalyptus/den/pepermunt.
gewoon lauw/warm water met emulgator en 5 tot 10 druppeltjes. Ze komt ervoor na me toe blijft er meestal zo'n 10/15 minuten bovenstaan en gaat dan weg, dan vind ze het genoeg dus, maar het helpt echt super.

loverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:04

respect mandy dat je bent blijven zitten echt knap en dat je je klopies niet bent verloren!:D
ze ziet er idd heel jong uit maar ze voelt zich ook zo jong...
als laila niet meer af en toe een niet te hoog sprongetje mag maken kwijnt ze weg dus zo lang ze het nog uit zich zelf blijft doen dan zal het nog wel goed gaan....
als je haar in de bak zet met eeen hindernis zonder dat jij iets doet gaat ze er uit zich zelfs over heen dus ze zal het wel leuk vinden... laat haar!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 16:58

Heej:)
Ik wou ff zeggen dat ik deze kritiek allemaal heel erg overdreven vind!!
Waarom zou een 30 jarige pony niet lol mogen maken door lekker te springen.. En waarom zou je niet zonder zadel mogen springen? Deze mevrouw hindert de pony tog niet?? en dat ze geen goedgekeurde cap op heeft?? Vinnik ook onzin ze heeft teminste een cap op.. Ik vind egt dat jullie overdreven reageren net alsof jullie altijd serieus bezig zijn met je pony.. Lol maken is heel erg belangrijk en die pony heeft er zo te zien helemaal geen hekel aan!!

Nog ff on topic Ik vind het heel knap wat je doet En je pony ziet er nog super uit voor een 30 jarigen en als ze het nog lekker aankan gewoon blijven lol maken dat is heel belangrijk!!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:00

uhm,

No comment.

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:09

Als je je springangst weg wilt hebben, kun je beter je zadel halen...
Het ziet er best goed uit, mooi paardje!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:13

@ elsemiekje waarom reageer je dan?

@ onyx ja zadel erop want dan verdwijnt automatisch je springangst want met zadel kun je er nooit afvallen :S

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:33

en daar hebben we bokt weer..
de een volgt de ander..
[b]IK vind het er leuk uitzien hoor! Wie springt er nou nooit lekker eens op zijn/haar pony zonder zadel en neemt een sprongetje.. Krijg je alleen maar een betere zit van..
Bij bijv. de cross zitten zeker nooit hindernissen die gevaarlijk zijn?? Daar is dit hek nog niets vergeleken bij!
@ lailapri.. ik vind het best wel knap.. vooral wat jemet die fjord springt, terwijl je toch springangst hebt ..
goedzo! Zo'n oudje hoef je niet meer strak aan het werk te zetten, zoiets als dit geniet tie maar al te veel van

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 17:44

Ze zit idd niet geweldig zonder zadel, maar doen jullie dat wel als je zonder zadel springt? Het is alleen maar goed voor je zit en het kan verder geen kwaad, dus waarom niet?
En dat ze op die Fjord zo hoog springt zonder zadel en zonder hoofdstel dat vind ik eigenlijk heel knap, ik zou toch liever een paar teugels in me handen hebben.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 18:20

met me fjord vind ik het niet eng, met laila wel een beetje, de hogere, als ze twijfelt mag ze die van mij ook niet springen

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:02

Ik schrok toen ik deze foto's zag.
Lijkt me ook verstandig dat ik me van verder commentaar onthoud.....

Toch nog even over dat hek....
Als je paard erin terecht komt is de schade en het leed niet te overzien!
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 17-07-05 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:05

Danielle_1 schreef:
Ik schrok toen ik deze foto's zag.
Lijkt me ook verstandig dat ik me van verder commentaar onthoud.....

Toch nog even over dat hek....
Als je paard erin terecht komt is de schade en het leed niet te overzien!

Het is al duidelijk dat het hier met weinig beleid gaat,maar denk dan op z'n minst even aan het welzijn van je paard!

Waar schrok je dan zo van?

Ronacino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:06

ach wat maakt het uit ik reed vroeger ook op me chettie`s zonder zadel.. maar het is natuurlijk wel veiliger als je al bang bent maarjah groetjessach wat maakt het uit ik reed vroeger ook op me chettie`s zonder zadel.. maar het is natuurlijk wel veiliger als je al bang bent maarjah groetjess

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:19

wilde trouwens nog wel zeggen dat het paardje er ontiegelijk goed uitziet voor haar leeftijd!

mijn complimenten

en waar ik van schrok?
Dat wil ik je wel per pm uitleggen,laten we het beschaafd houden
Laatst bijgewerkt door Danielle_1 op 17-07-05 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 19:20

Zucht wat een gezeur hier weer..
Enne super hoor die fotos van jou en de fjord ( Ik weet zeker dat hier niemand jou dit na doet met de fjord) En mensen kijk hoe die pony er uitziet helemaal top nog dus waar maken jullie je druk om..
KIjk eerst is naar jezelf hoe je springt zonder zadel op een 30 jarige en lever dan pas ( gemeen ) commentaar!!!":D