Paard wil niet meer lopen..(met buitenrijden)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paard wil niet meer lopen..(met buitenrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:07

Ik weet het niet, het is moeilijk om te zeggen of ie je nou uitdaagt of toch bang is om alleen buiten te lopen. Een paard voelt zich in principe veiliger in een groep.

Jij kent je paard het beste, dus jij weet vast wel welke 2 van de redenen dit gedrag heeft ..

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 14:49

klomp schreef:
gouda schreef:
Het is idd wel een paard wat niet vanzelf voorwaarts loopt. Je hebt wel gelijk met dat opletten dat ze niet langzamer gaat draven. Voel het nog niet zo goed aankomen en grijp altijd net te laat in denk ik.
Met sporen heb ik nog nooit op haar gereden. Doe dat liever niet omdat ze daar bobbels heeft (bobbels is in het verleden wildvlees geweest naar horen zeggen). Ook is ze best wel bang van de zweep. Als ik ze een goede tik geef dan is ze over de zeik en kun je helemaal niets meer met haar beginnen. Dan gaat haar kop omhoog en dan wil ze alleen rennen, steigeren, staken etc. Ze is wel slecht aan het been daar ben ik nu met les mee bezig.
Baal ook dat ik niemand heb om mee naar buiten te gaan dat maakt het ook niet makkelijker.

Heb jij wel een maatje al?

tja, je mag met mij mee, maar ik weet niet precies waar je staat...ik weet ook niet of de afstand van mij naar jouw stal te doen is.

Ik sta op de Bovenberg in Bergambacht. Op de kruising Bergambacht/ Schoonhoven/Vlist.

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 17:01

gouda schreef:
Het is idd wel een paard wat niet vanzelf voorwaarts loopt. Je hebt wel gelijk met dat opletten dat ze niet langzamer gaat draven. Voel het nog niet zo goed aankomen en grijp altijd net te laat in denk ik.
Met sporen heb ik nog nooit op haar gereden. Doe dat liever niet omdat ze daar bobbels heeft (bobbels is in het verleden wildvlees geweest naar horen zeggen). Ook is ze best wel bang van de zweep. Als ik ze een goede tik geef dan is ze over de zeik en kun je helemaal niets meer met haar beginnen. Dan gaat haar kop omhoog en dan wil ze alleen rennen, steigeren, staken etc. Ze is wel slecht aan het been daar ben ik nu met les mee bezig. Baal ook dat ik niemand heb om mee naar buiten te gaan dat maakt het ook niet makkelijker.
Heb jij wel een maatje al?

als je paard nog erger word van de zweep , mischien moeder dan dan toch eens spoortjes gebruiken ( alleen als je gaat buitenrijden)
ik ben der eigenlijk ook op tegen maar het heeft wel geholpen als na een paar keer laat ik de spoortjes ook achterwege tis nu alleen puur omdat ze het anders gewoon niet doet en ze is geen spoortjes gewend dus daar reageerd ze ook vrij heftig op ( maarja ze loopt dan wel vooruit plaats van achteruit)
ik rijd meestal met mijn nichtje ( woont 5 min van ons af)

waar woon je ergens? als ik vragen mag

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:04

Woon in Schoonhoven en mijn paard staat daar vlakbij.

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 17:06

Miirthe schreef:
Ik weet het niet, het is moeilijk om te zeggen of ie je nou uitdaagt of toch bang is om alleen buiten te lopen. Een paard voelt zich in principe veiliger in een groep.

Jij kent je paard het beste, dus jij weet vast wel welke 2 van de redenen dit gedrag heeft ..

je kunt het beste je paard het eerst alleen laten doen...
of met een groep maar wel proberen voorop te rijden
zodat ze niet weer begint ...( dat ze alleen wil volgen)

schoonhoven is dat bij eindhoven ?

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:18

Vamanda schreef:
Miirthe schreef:

je kunt het beste je paard het eerst alleen laten doen...
of met een groep maar wel proberen voorop te rijden
zodat ze niet weer begint ...( dat ze alleen wil volgen)

schoonhoven is dat bij eindhoven ?

nee niet helemaal

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 12:58

oh hahaha

Fanny16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 08:49

Amber deed dat ook altijd ik kon er zo vaak tegen aan slaan met de zweep ze liep toch niet door, dus ben ik steeds afgestapt als ze stilging staan, en dat heeft gewerkt.
Als juno bang is voor iets blijf ik wel gewoon zitten ( in het begin niet ) en dan lukt het me wel uiteindelijk, met veel benen en met het zweepje.
Citaat:
haha hij logde automatisch in op mijn zusjes profiel
nichtje bedoel je:P

Maar tussen de oren slaan met een zweep lijkt me niet een goede tip volgens mij kunnen ze daar wel degelijk kopschuw van worden.

haffilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 10:44

hihihihihiih
heb ik vroeger ook gehad met m'n haflinger
gewoon flink doorzetten
mijn pony wilde niet meer verder als mijn vader met de fiets achter is
hihihih
maarja veel suc6

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx liesjuh

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 23:43

dankjewel haha

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 13:37

Vamanda schreef:
In de bak is er niks aan de hand, buiten als ik er langs loop ook niet..

maar als ik buiten ga rijden dan gaat ze stilstaan en dan vertikt ze het gewoon om te lopen , als ik der dan benen geef gaat ze achteruit lopen,
ja ze wil dan ook eerst omdraaien maar dat mag ze niet, en als je der nog erger naar voren gaat drijven dan gaat ze steigeren en bokken..
oja ze gaat ook gewoon achteruit de sloot in of in het draad :S

maar het gekke is dat ze het wel allemaal gedaan heeft buiten rijden..gewoon braaf niks aan de hand..

wandellen doe ik al heel veel en dan is er ook niks aan de hand..

bang is ze ook niet ..

en als ze zo gaat doen en er loopt iemand langs dan is er ook niks aan de hand..

ander braaf paard ervoor helpt ook niet

iemand tips haha?

( het is overigens best een braaf paardje hoor verschiet niet van traktors motors etc..en verders is ze ook heel makkelijk behalve dit dus.)

haay mijn verzorgpaardje heeft het zelfde gehad...en soms probeert ze het nogwelis.. het genen wat ik doe is haar 1 keer goed straffen met sweepje.. en bij geen reactie stil zetten en wachten.. dan nog een paar keer proberen.. en als echt nix help inieder geval niet naar stal gaan ga dan verder in de bak rijden! anders krijgt ze haar zin! veel succes groetjes anouk