Gaat het nu al ietsje beter met je? 
edit: De 3 pagina's bereikt, dat is mij volgens mij nog nooit gelukt met Babar "kwijl" manenbos.
He meid, jullie zijn echt een super leuk stel! Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Gaat het nu al ietsje beter met je? 
He meid, jullie zijn echt een super leuk stel!
Mel heeft vroeger op KWPN-beestjes rondgehobbelt (tot het M2 als ik me goed herinner, dus het is niet zo dat ze daarop maar wat aanklooide. 2e meisje dus), en die hebben een wat langere nek waardoor je die er niet zo hoeft uit te leggen zoals bij Röskur... Ze rijdt er inderdaad niet zo vaak op en kent hem niet zo goed als ik, en ze rijdt buiten hem uberhaupt niet meer dus het was haar eerste keer sinds bijna een jaar denk ik, dat ze weer eens op een paard / hem zat... Met die factoren moet denk ik ook rekening worden gehouden...!Freggel schreef:IJslanders en andere soortgelijke types paarden zien er vaak snel erg opgekropt uit.
)
)
Roskur schreef:Wel een beetje... Maarja... Ik ben nou eenmaal, uh, overgevoelig enzo.....Mel heeft vroeger op KWPN-beestjes rondgehobbelt (tot het M2 als ik me goed herinner, dus het is niet zo dat ze daarop maar wat aanklooide. 2e meisje dus), en die hebben een wat langere nek waardoor je die er niet zo hoeft uit te leggen zoals bij Röskur... Ze rijdt er inderdaad niet zo vaak op en kent hem niet zo goed als ik, en ze rijdt buiten hem uberhaupt niet meer dus het was haar eerste keer sinds bijna een jaar denk ik, dat ze weer eens op een paard / hem zat... Met die factoren moet denk ik ook rekening worden gehouden...!
milo schreef:ik vind zijn open mond erg storend.
waarom doet hij zijn mond dan altijd open?
het lijkt of hij erg hard gereden wordt, in de kruk getrokken wordt.
sorry, ik vind het een heel leuk paardje, maar het ziet er helemaal niet fijn uit.

Nikki_jimmy schreef:dan longeer je hem/haar toch vooraf? dan is ze/hij al een beetje energie kwijt voordat je opstapt

. Inderdaad af en toe even te diep en soms met wat spanning. Maar gezien het feit dat zijn halsklieren niet opgezet zijn (wat je juist vooral ziet als een paard in de krul getrokken wordt en dus niet ontspant in de kaak) geeft wel aan dat hij op de meeste foto's ontspannen loopt!

) uberhaupt niet gespannen uitziet, eigenlijk precies zoals het voelde op veel foto's (behalve op sommige foto's met een 'foute' momentopname. als ik vraag wil hij soms wat te veel van het goede geven - dus te diep - en daarna geef ik hem weer ruimte. maarja als je dan net een foto hebt van dat 1e moment...). Vooral de galopfoto die ik zo mooi vind, ik vind dat het er daar erg relax uitziet. Dus zeg wat je vind, maar voor mij is hij een topperdje dat hij ondanks hoe moeilijk hij het vind het al zo goed doet! En ik heb ook al 20 x gezegd: Er is altijd nog ruimte voor verbetering, maar ik denk dat dat bij bijna iedereen zo is. (al dan niet in het vlak van nageveeflijkheid, wat bij de zwaardere rassen denk ik een groter aandachtspunt is. maar andere paarden hebben weer andere aandachtspunten die je op de foto wellicht minder goed ziet als nageeflijkheid en een korte hals.
)
Mietje schreef:ik vind het er bij de eerste ruiter dus erg netjes uitzien..
in tegenstelling tot de 2e..
nee.. daar is het beeld echt heel getrokken en gespannen, en bij de eerste ruiter heb ik dat helemaal niet
dat witte setje staat m echt heel luxe hoor!!
milo schreef:ik vind zijn open mond erg storend.
waarom doet hij zijn mond dan altijd open?
het lijkt of hij erg hard gereden wordt, in de kruk getrokken wordt.
sorry, ik vind het een heel leuk paardje, maar het ziet er helemaal niet fijn uit.