IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helen88

Re: IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:46

Iris: Gaat het nu al ietsje beter met je?

edit: De 3 pagina's bereikt, dat is mij volgens mij nog nooit gelukt met Babar "kwijl" manenbos. He meid, jullie zijn echt een super leuk stel!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:51

Of een paard ontspannen loopt of niet kun je aan meer dingen zien dan alleen de lippen. En een goede jury ziet dat, maar dat is nu niet van belang. Het gaat hier om een paar foto's. Momentopnames dus.

IJslanders en andere soortgelijke types paarden zien er vaak snel erg opgekropt uit.

Iris laat je niet gekmaken, Rös ziet er prima uit. En aan de foto's te zien gaan jullie lekker vooruit.

Keep up the good work

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 22:54

Wel een beetje... Maarja... Ik ben nou eenmaal, uh, overgevoelig enzo..... Mel heeft vroeger op KWPN-beestjes rondgehobbelt (tot het M2 als ik me goed herinner, dus het is niet zo dat ze daarop maar wat aanklooide. 2e meisje dus), en die hebben een wat langere nek waardoor je die er niet zo hoeft uit te leggen zoals bij Röskur... Ze rijdt er inderdaad niet zo vaak op en kent hem niet zo goed als ik, en ze rijdt buiten hem uberhaupt niet meer dus het was haar eerste keer sinds bijna een jaar denk ik, dat ze weer eens op een paard / hem zat... Met die factoren moet denk ik ook rekening worden gehouden...!

Ik krijg overigens wel het idee dat mensen door de bandages denken dat ik een serieuze dressuurruiter met een topsport-dressuurpony ben, maar dat is dus totaal niet zo en er zijn idd nog veel verbeterpunten. Want op foto's met het halsterhoofdstel enz. kreeg ik vrijwel geen negatief commentaar, misschien dat ik daardoor meer als 'hobbyist' werd gezien. (want ik heb nou niet direct dressuur-ambities en vind het vooral fijn omdat het mijn knol soepel houdt)

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:58

Freggel schreef:
IJslanders en andere soortgelijke types paarden zien er vaak snel erg opgekropt uit.

Daar dacht ik ook al aan. Een ijslander is geen KWPNer. En bandage's voor een keer is echt niet erg (wel erg als ze die dagelijks omhebben en ook nog eens in stal )

Je doet heel veel veelzijdige dingen met Ros en daar mogen anderen nog een voorbeeld aan nemen en ik vind dat ie er echt super uitziet zonder zijn berenvachtje (alleen is ie dan knuffeliger.... )

Als 1 ijsje het goed getroffen heeft dan is het Ros wel!!! Ik zou de foto's gewoon voortaan lekker bewaren voor ergens anders

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 23:30

Roskur schreef:
Wel een beetje... Maarja... Ik ben nou eenmaal, uh, overgevoelig enzo..... Mel heeft vroeger op KWPN-beestjes rondgehobbelt (tot het M2 als ik me goed herinner, dus het is niet zo dat ze daarop maar wat aanklooide. 2e meisje dus), en die hebben een wat langere nek waardoor je die er niet zo hoeft uit te leggen zoals bij Röskur... Ze rijdt er inderdaad niet zo vaak op en kent hem niet zo goed als ik, en ze rijdt buiten hem uberhaupt niet meer dus het was haar eerste keer sinds bijna een jaar denk ik, dat ze weer eens op een paard / hem zat... Met die factoren moet denk ik ook rekening worden gehouden...!

Dat ze 3 jaar niet gereden heeft en normaal op een KWPN'er rijdt is geen reden of excuus om een paard zo in zijn mond te zitten. Moos heeft ook een lange nek en is KWPN, maar ook zijn hals moet uitgelegd worden!!

Verder vind ik dat Roskur er super uit ziet!! Hij is ontzettend vooruit gegaan en jijzelf rijdt hem wel netjes. Hij heeft het tenslotte altijd naar zijn zin met rijden en dat heeft hij echt niet als je hem vreselijk hinderd. (trouwens ik rij bij haar in de les, dus weet hoe ze echt rijdt)

Verder moet je je niet aangevallen voelen door bokt, maar neem de les hiervan mee en werk er verder aan. En als je het zo aantrekt moet je er geen foto's van plaatsen.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:18

Ziet er goed uit hoor Ros. Jammer dat de 'kenners' niet een beetje verder kijken. Een ijsje is geen KWPN en heeft nu eenmaal een totaal andere bouw. Waaronder een kortere hals. Vrij logisch dat het er soms wat anders uitziet. Ik kan me de kritiek op 'Guusje' de Znogwat Fjord nog wel herinneren. Ros, trek je er niet zoveel van aan. Hoeveel foto's ook 'lijken' feit is dat jij je dier kent. En ik heb jullie ook al meerdere malen gezien en het ziet godzijdank vriendelijker uit dan menigeen die ik soms zie.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:35

Hei, super leuke foto's (jammer van al dat negatieve commentaar, maar tja typisch bokt) Ik vind dat hij hartstikke netjes loopt. Er zit een foto bij waar hij echt zo "berop" loopt super hoor. Hij gebruikt ook zijn achterhand goed. Go on go on, jullie zijn hartstikke goed bezig (maar dat wist je stiekem zelf toch ook wel hihi)

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:51

milo schreef:
ik vind zijn open mond erg storend.
waarom doet hij zijn mond dan altijd open?
het lijkt of hij erg hard gereden wordt, in de kruk getrokken wordt.

sorry, ik vind het een heel leuk paardje, maar het ziet er helemaal niet fijn uit.

Ben ik het ook mee eens hoor... Jij zegt dat die dat altijd doet, zijn mond open houden.. Maar ik vind het er behoorlijk trekkerig uitzien. Misschien komt dat omdat de mondhoeken steeds zijn 'mee-getrokken' ? En de hoofd-hals houding is gewoon niet zo ontspannen.
Oké, het is geen kwpn.. Maar ik weet toch bijna wel zeker dat het ontspannender kan uitzien dan nu..

Wat ik wel vind.. Dat ie een enorm mooi, gespierde hals heeft!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:52

nja ik zal geen commetaar over het rijden geven, is al genoeg gedaan zo te zien. WEl erg leuk paardje

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 12:56

ik vind het er bij de eerste ruiter dus erg netjes uitzien..
in tegenstelling tot de 2e..
nee.. daar is het beeld echt heel getrokken en gespannen, en bij de eerste ruiter heb ik dat helemaal niet
dat witte setje staat m echt heel luxe hoor!!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:14

Nikki_jimmy schreef:
dan longeer je hem/haar toch vooraf? dan is ze/hij al een beetje energie kwijt voordat je opstapt

Hahaha, dat werkt echt bij een paard dat voor de endurance getraind wordt
Dan mag je wel 2 uur gaan longeren. Wordt je paard helemaal niet vrolijk van

Voor dat Rosk zo'n korte hals heeft loopt hij erg netjes . Inderdaad af en toe even te diep en soms met wat spanning. Maar gezien het feit dat zijn halsklieren niet opgezet zijn (wat je juist vooral ziet als een paard in de krul getrokken wordt en dus niet ontspant in de kaak) geeft wel aan dat hij op de meeste foto's ontspannen loopt!

En een uitgestoken tong heb ik helemaal nog niet kunnen ontdekken

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:32

het ziet er idd wat gespannen uit! probeer je handen niet vast te zetten!

maar veredr supergave ijslander! ben er helemaal verliefd op!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:51

Overigens stond ik gisteravond op de veluwse markt... Als er een kindje van misschien 20 kilo de teugels vastpakte gaf ie na... (met zijn lip open) Denk niet dat het kindje ervan bewust was, maar wel een goed toonbeeld van dat ik niet zomaar wat sjor om hem in de krul te trekken: Anders zou hij dat echt niet 'pikken' van een kindje van 4.

Ik probeer ook vooral de demonstreren dat je van het 2e meisje niet kan verwachten dat ze hem met 100 % ontspanning rijdt ivm de dingen die ik al heb gezegd... (dat ze kwpn-ers gewend was - zeer ander type, ik denk ook wel in het rijden hoor, plus een langere hals die je er dus niet zoveel uit hoeft te leggen - voor ze zo'n 2 jaar geleden stopte met rijden, dat ze voor het laatst bijna een jaar geleden op Röskur zat en dat ze nog niet héél vaak op hem heeft gereden, maar een aantal keren)

Terugkijkend op mijn foto's vind ik het er bij mij (de 1e dus, voor degenen die het de vorige 5 x nog niet hadden begrepen. ) uberhaupt niet gespannen uitziet, eigenlijk precies zoals het voelde op veel foto's (behalve op sommige foto's met een 'foute' momentopname. als ik vraag wil hij soms wat te veel van het goede geven - dus te diep - en daarna geef ik hem weer ruimte. maarja als je dan net een foto hebt van dat 1e moment...). Vooral de galopfoto die ik zo mooi vind, ik vind dat het er daar erg relax uitziet. Dus zeg wat je vind, maar voor mij is hij een topperdje dat hij ondanks hoe moeilijk hij het vind het al zo goed doet! En ik heb ook al 20 x gezegd: Er is altijd nog ruimte voor verbetering, maar ik denk dat dat bij bijna iedereen zo is. (al dan niet in het vlak van nageveeflijkheid, wat bij de zwaardere rassen denk ik een groter aandachtspunt is. maar andere paarden hebben weer andere aandachtspunten die je op de foto wellicht minder goed ziet als nageeflijkheid en een korte hals. )

Bedankt voor de mensen met lieve woorden.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:41

Mietje schreef:
ik vind het er bij de eerste ruiter dus erg netjes uitzien..
in tegenstelling tot de 2e..
nee.. daar is het beeld echt heel getrokken en gespannen, en bij de eerste ruiter heb ik dat helemaal niet
dat witte setje staat m echt heel luxe hoor!!

en ik ben het zoals zovaak met mietje eens..

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 21:55

milo schreef:
ik vind zijn open mond erg storend.
waarom doet hij zijn mond dan altijd open?
het lijkt of hij erg hard gereden wordt, in de kruk getrokken wordt.

sorry, ik vind het een heel leuk paardje, maar het ziet er helemaal niet fijn uit.

jaa. misschien is een sperriempje wel handig.
leuk paardje, maar hij loopteen beetje gespannen

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:12

Röskur heeft zijn mond niet open, maar zijn lippen van elkaar. Daar helpt een sperriem niet tegen.

Bovendien als (met nadruk op als) het zo zijn zijn dat het paard zijn mond opendoet werkt een sperriem alleen maar als symptoombestrijding en haalt niet de oorzaak weg waarom het paard zijn mond opendoet.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 08-07-05 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:19

Ik vind het er prima uitzien hoor! Vergeleken met je eerdere topics kun je zien dat je vooruit bent gegaan en ik vind het echt heel knap. Er zijn inderdaad hier en daar wat verbeterpuntjes maar ik vind het plaatje in het geheel er echt niet storend uit zien en ben het dan ook niet met iedereen hier eens.
En wat een prachtige IJs is Röskur toch, hij heeft een hele andere uitstraling zo zonder zijn wintervacht, hij ziet er zo een stuk 'luxer' uit. (Met zijn wintervacht ziet hij er ook onwijs leuk uit hoor)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 22:35

het ziet eruit alsof hij wel wat beter over zijn rug gereden kan worden. Nu lijkt het alsof hij heel gespannen in het bovenste deel van zijn nek loopt
Verder rijdt je hem netjes hoor