ik heb wel het idee dat ze erg lijkt op het paardje van faas, als ik die beschrijving zo lees. Der zit geen kwaad in, ze is gewoon lomp en verschrikkelijk sterk in der hals en maakt daar misbruik van.
Als ze zo het bit vastpakt en gaat hangen, dan gooi ik ook inderdaad een groot deel van de teugels los zodat ze toch even doorheeft dat ze dat niet hoeft te doen. Maargoed dat werkt bij haar ook 1x en dan maakt het der niks meer uit.
Ik moet zeggen dat er wel iets vooruitgang inzit.
Als ze hard gaat meteen op een kleine volte, hele kleine stukjes galopperen en weer terugnemen, paar passen stappen en halt en evt. ook in draf. Veel figuren rijden, overgangen, stelling vragen zodat ze losser wordt, want in haar hals zit ze momenteel heel erg vast doordat ze er zoveel kracht opzet.
Maar het is heel raar. Je stapt met der over het erf, draven alles kan en ze loopt rustig...Zodra ze 1 voet in de bak zet gaat ze meteen harder lopen...Maar de aanpak werkt wel.
Wat het ook is als ze zo hard gaat lopen om haar ff lekker door de laten lopen, dat is opzich ook wel een goed idee. Dat ga ik eens uittesten
ja en wat RK zegt, absoluut niet gaan trekken. Daar heb je absoluut gelijk in, dat heeft echt geen zin bij der want ze is 10x zo sterk.
nou heb ik laatst wel zonder zadel gereden, lekker rustig gedraafd, zelfs gegaloppeerd al ging dat toch een beetje erg hard, dus daar gaan we onder het zadel aan werken. De draf ging wel stukken beter, behalve op het laatst.
Maarja, ik ga hard door met oefenen, zodat ik straks zover ben dat ik lekker met haar naar buiten kan