Noran @ Exterieurkeuring & voor het eerst los!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re: Noran @ Exterieurkeuring & voor het eerst los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:34

ofterwijl, love_sophie moet haar negatieve reacties maar ff voor zich houden

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:47

hej meid,

laat ze allemaal maar lekker zeiken :p
Ik wilde even zeggen dat je echt een *kwijl* halinger hebt! Die staart! En da koppie dan

Sommige dingen kloppen, iets meer op je kont zitten maar dat kun je denk ik een heel eind verhelpen door je beugels iets langer te maken Maar aangezien je een instructrice hebt komt dat allemaal vast goed! Succes ermee

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:55

Afgelopen woensdag zijn er foto's van mijn rijden gemaakt. Als het goed is kan ik ze binnenkort plaatsen.
Jullie vinden mij misschien wat uit de hoogte maar dat hoeft egt niet mijn bedoeling te zijn. Maar goed, mensen houden er nu eenmaal van om op iedereen een etiket te plaatsen. Ik ben geen 40, check me profiel maar, ik ben 14.
Ik rijd nog maar 5 jaartjes (in september 6), maar je hoeft niet per se lang te rijden om ergens verstand van te hebben, ik vind dat ik goed begeleid ben, blablabla.
Ik ken veel problemen, kijk altijd veel bij lessen en vraag op tijd om advies. Ik ben erg leergierig en onthoud heel goed.
amie_x_mij schreef:
Love_Sophie schreef:
Binnenkort ga ik aan een nieuw project beginnen, een paard dat zo stijf als een plank is, stijve rug etc.
Groetjes Janine

Dat hoefde er niet bij hoor..

Je gaat zelf zeggen dat loveramona haar mening moet onderbouwen. En jij begint direct in dit topic met een niet onderbouwde mening. 'Haflingers zijn niet mijn ras'

Je klinkt onwijs uit de hoogte. Het kan wel zijn dat jij onwijs klassepaarden hebt, met goed bloed. Sowat? Ik vind het knapper als je een fjord of een haflinger zover kan krijgen...
Het spijt me als je je aangevallen voelt, maar ik zeg 'gewoon wat ik denk'

@ BeLoVed..
wauw, wat een mooie haflinger! wat een onwijs leuk hoofdje..
Zoals al in dit topic is gezegd, hij loopt wle iets mooier bij je instructeur. Maar het zou niet goed zijn als dat niet het geval was ..
Hij staat iig veel beter bij jou

Zal ik ff mijn mening over haflingers onderbouwen? Ik vind ze te grof, weinig uitstraling, te zwaar beenwerk.

En ik krijg zeker geen bloedpaarden, 1 bloedpaard gereden in mijn hele leven. Een Welsh K. Ik rijd nu een KWPN'er vader is geruint, was volgens mij een ongelukje en de moeder was niet eens een kwpn'er. In een half jaar heb ik resultaat gekregen, dat zal ik binnenkort ff plaatsen. Wanneer ik de foto's binnen heb.

Groetjes Janine

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:57

nou k ben benieuwd

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:05

Love_Sophie, natuurljk mag jij sommige paarden minder mooi vinden en kritiek hebben op enkele punten. Maar er zijn andere manieren om kritiek te uiten. Zoals jij het nu doet, krijgen veel bokkers de indruk dat je gewoon maar in de grond wil stampen en het zelf veel beter weet. Bokkers gaan zich aangevallen voelen, en in plaats van je kritiek te accepteren gaan ze je zelf ook terug de grond instampen, waardoor er grote ruzie onstaat en jouw naam op bokt geen al te hoge dunk meer krijgt. Als je negatieve kritiek hebt, kun je dat beter subtieler aan de man brengen.
Citaat:
Maar dit is togh egt het toppunt!!

hier maar je al een zware fout waarmee je mensen heel kwaad kunt maken, het lijkt erop alsof ze de ergste is van de wereld, terwijl dat helemaal niet zo is.

Ook is het logisch dat als je in een haflingertopic gaat zeggen dat je haflingers niet mooi vind, je weer kritiek krijgt omdat er juist heel veel haflingeraanhangers hier berichten plaatsen. Daarmee kan je beter ook wat voorzichtiger zijn, door bijvoorbeeld "om eerlijk te zijn ben ik niet echt voor haflingers, ik vind ze gewoon wat grof gebouwd en ze hebben naar mijn smaak te weinig uitstraling" te zeggen, dat komt veel minder negatief over en lijkt echt op een persoonlijke mening

@ the TS: ik vind het het wel heel netjes uitzien. de manen van je haf zien er goed uit, dat vind ik altijd zo'n mooi punt bij haffen

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:12

Dank jullie ! Maar nog ff over Noran, dit is juist een haflinger die NIET grof is. Misschien kun je het op de foto's niet duidelijk genoeg zien. Maar hij staat ontzettend hoog op zijn benen, is slank niet van het brede type en heeft enorme knie-actie. En persoonlijk vind ik mezelf behoorlijk meer ervaren dan Love-Sophie aangezien ik 6,5 jaar langer dan haar rijdt. Ik noem paarden die ik rijd ook geen 'project'. Voor mij is dat gewoon fijn een ander paard rijden. Ik rijd naar een niveau toe voor MEZELF om extra voldoening te krijgen voor het harde werken.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:18

je instructrice heeft wel een hele nare cap met dat plastic bescherm dingetje om haar kin.

ik viel nl een keer van mijn pony (lang geleden)
en ik viel met mijn hoofd tegen de bakrand en dat plastic beschermgeval was in mijn kin geschoten en ik heb nu nog steeds een litteken en moest 4 hechtingen.
dus zo veilig is die cap helemaal niet

mr leuke haflinger

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:23

[quote="lisjuhandty"]je instructrice heeft wel een hele nare cap met dat plastic bescherm dingetje om haar kin.

en ik viel met mijn hoofd tegen de bakrand en dat plastic beschermgeval was in mijn kin geschoten en ik heb nu nog steeds een litteken en moest 4 hechtingen.

mr leuke haflinger[/quote]

Het gaat eigenlijk niet om mijn instructrice en haar cap. Maar goed zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, wij moeten sinds een tijd verplicht een cap dragen op de manege en toen heeft ze ergens zo'n heel oud dingetje weggehaald en tja. Maar idd ze zijn niet meer veilig nee.

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:25

[quote="BeLoVeD"][quote="lisjuhandty"]je instructrice heeft wel een hele nare cap met dat plastic bescherm dingetje om haar kin.

mr leuke haflinger[/quote]

Het gaat eigenlijk niet om mijn instructrice en haar cap. Maar goed zoals ik al eerder in dit topic heb gezegd, wij moeten sinds een tijd verplicht een cap dragen op de manege en toen heeft ze ergens zo'n heel oud dingetje weggehaald en tja. Maar idd ze zijn niet meer veilig nee.[/quote]

ja hoor wat een overlading in eens ik zeg het alleen maar hoor, tis voor je eigen veiligheid en ik ga nie eerst alle commentaar lezen voordat i kdat zelf geef

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:28

Ik heb een gewoon goed gekeurde cap van Kavalkade. Dus met mijn veiligheid zit het wel goed ! Maar het stond er dus al in van die cap beetje lastig als ik telkens hezelfde moet zeggen:)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:30

OMG ik lig hier echt helemaal in een deuk! Een meisje van 14 die 5 jaar rijd denkt het gewoon allemaal beter te weten dan iemand van 18 die 12 jaar rijd(en dan ook écht rijdt)?!?! Kom niet meer bij
En over die Haflingers he, kijk eens om je heen! Er zijn zo veel luxe Haflingers nu, volgens mij meer dan grove types.

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 22:28

Pebblesje schreef:
OMG ik lig hier echt helemaal in een deuk! Een meisje van 14 die 5 jaar rijd denkt het gewoon allemaal beter te weten dan iemand van 18 die 12 jaar rijd(en dan ook écht rijdt)?!?! Kom niet meer bij
En over die Haflingers he, kijk eens om je heen! Er zijn zo veel luxe Haflingers nu, volgens mij meer dan grove types.

Sorry nu kom IK niet meer bij. Iemand van 14 die 5 jaar rijdt kan het tuurlijk wel beter weten dan iemand van 18 die 12 jaar rijdt. Dat heeft met begeleiding te maken en ook wel met intelligentie. En uit de reacties die ik van de meeste mensen hoor is deze intelligentie NIET zo hoog.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 23:25

die van jou bedoel je dus
Ik ken de TS heel goed en lang en ik weet waar ik het over heb. Als je in een ander topic over het zelfde paard/berijder zegt dat ze hem aan de teugel enzo moet rijden(en dat ze tegen zichzelf moet zeggen dat ze rustig moet doen als ze rijd) ipv eerst op z`n eigen benen moet leren lopen vind ik niet dat je dan over veel ervaring beschikt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 02:23

Pfff, kunnen ze van bokt geen 18+ forum maken? Word heel eerlijk gezegd een beetje moe van die kids die anderen afkraken bij het leven en die zelf op een manege rijden (op de zwarte hengst uiteraard). Lekker offtopic, maar het schijnt wel steeds erger te worden op bokt!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 07:59

Pebblesje schreef:
die van jou bedoel je dus
Ik ken de TS heel goed en lang en ik weet waar ik het over heb. Als je in een ander topic over het zelfde paard/berijder zegt dat ze hem aan de teugel enzo moet rijden(en dat ze tegen zichzelf moet zeggen dat ze rustig moet doen als ze rijd) ipv eerst op z`n eigen benen moet leren lopen vind ik niet dat je dan over veel ervaring beschikt

Heb ik ooit gezegd dat ik alles weet? NEE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik geef alleen mijn mening over dat iemand die iets korter doet meer ervaren kan zijn en dan heb ik het niet over mezelf. En dat heeft wel met intelligentie te maken: Hoe goed kan je dingen onthouden? Dat vindt ik. En dat mijn intelligentie laag is, dat is niet zo.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 08:43

Alsjeblieft hey, omdat ik niet met jou zusje op kan schieten hoef je echt niet mijn topic te verpesten hoor! Dit gaat helemaal nergens over. En als het dan met begeleiding te maken heeft ik krijg al vanaf mijn 12e privéles van dubbel Z ruiters, dus waar doe je moeilijk over!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:25

Ff back to topic: Ik vind het er erg leuk en ontspannen uitzien! Erg leuke haf ook, al ben ik zelf meer van het ouderwetse type. Maar dat heb ik bij meerdere rassen
Als ik je een tip mag geven, ga ipv naar voren te zitten om hem in zijn mond te ontlasten (wat trouwens wel voor je pleit!!) lekker op je kont zitten, en zoek jouw en zijn evenwicht op, zodat jullie samen in evenwicht zijn.
Negeer vrolijk alle negatieve reacties, jij weet zelf het beste wel hoe je je paardje rijden kunt, zeker als je er ook nog deskundig bij begeleid wordt! Het is nogal makkelijk om mensen te gaan beoordelen aan de hand van een paar foto's...
Dus ga zo door!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:43

BeLoVeD schreef:
Alsjeblieft hey, omdat ik niet met jou zusje op kan schieten hoef je echt niet mijn topic te verpesten hoor! Dit gaat helemaal nergens over. En als het dan met begeleiding te maken heeft ik krijg al vanaf mijn 12e privéles van dubbel Z ruiters, dus waar doe je moeilijk over!

OMG wat een LOMPE reactie

als je les krijgt van z ruiters betekent NIET dat eje ook dat niveau rijdt.....LOOOMPP!!! het ligt er gewoon aan hoe je met paarden om gaat enzo hoor echt zo'n kleuter-opschep-actie IK KRIJG VANAF MIJN 12E LES VAN DUBBEL Z-RUITERS

TRIESTTTTT........

en mijn commentaar over de foto's:

foto 1:

ga rechtop zitten, als je je paard niet wilt hinderen waarom doe je de teugels niet wat langer....ik wil hem niet in zijn mond zitten....DOE JE TEUGELS LANGERS, als je je handen op normale plaats had wurgde je het paard zo strak hou je ze....

foto 2:

je trekt hem megaveel in zijn mond, paard word vastgezet, geen vrijdheid bij zijn mond...daarom denk ik zijn hoofd omhoog omdat je je handen helemaal vastzet

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:49

Ik vind dat het er lekker ontspannen uitziet. Ook vind ik dat je een erg mooie Haf hebt, echt een gaaf dier.

Hihi, ik zie nu pas de reactie voor mij. Love Ramona, meen je dit nu serieus? Je krijgt zo iig wel de lachers op je hand. Ik heb me echt bescheurd om jouw reactie, gezien jouw eigen "rijkunsten".

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:51

Ptries schreef:
Ik vind dat het er lekker ontspannen uitziet. Ook vind ik dat je een erg mooie Haf hebt, echt een gaaf dier.

Hihi, ik zie nu pas de reactie voor mij. Love Ramona, meen je dit nu serieus? Je krijgt zo iig wel de lachers op je hand. Ik heb me echt bescheurd om jouw reactie, gezien jouw eigen "rijkunsten".

waarom ik heb maar enkele rijtopics en daar wordt niet over mij en mogli gereageerd maar altijd over iris en mogli dus niet over mij

iris is het meisje uit de meeste rijtopics dus oook weer zo'n ***** actie van je ga eerst is lezen bij een topic WIE erop zit....zou enorm helpen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 09:58

xKatleentjex schreef:
Love_Sophie, natuurljk mag jij sommige paarden minder mooi vinden en kritiek hebben op enkele punten. Maar er zijn andere manieren om kritiek te uiten. Zoals jij het nu doet, krijgen veel bokkers de indruk dat je gewoon maar in de grond wil stampen en het zelf veel beter weet. Bokkers gaan zich aangevallen voelen, en in plaats van je kritiek te accepteren gaan ze je zelf ook terug de grond instampen, waardoor er grote ruzie onstaat en jouw naam op bokt geen al te hoge dunk meer krijgt. Als je negatieve kritiek hebt, kun je dat beter subtieler aan de man brengen.

Lover_Amona, dat geld ook voor jouw. Op dit moment kan je niet verwachten dat je tegenpartij een serieuze reactie zal teruggeven. En als je dit alleen maar doet om af te kraken en niet om te helpen, dan doe je het beter niet

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:00

Citaat:

als je les krijgt van z ruiters betekent NIET dat eje ook dat niveau rijdt.....LOOOMPP!!! het ligt er gewoon aan hoe je met paarden om gaat enzo hoor echt zo'n kleuter-opschep-actie IK KRIJG VANAF MIJN 12E LES VAN DUBBEL Z-RUITERS

TRIESTTTTT........

foto 1:

ga rechtop zitten, als je je paard niet wilt hinderen waarom doe je de teugels niet wat langer....ik wil hem niet in zijn mond zitten....DOE JE TEUGELS LANGERS, als je je handen op normale plaats had wurgde je het paard zo strak hou je ze....

foto 2:

je trekt hem megaveel in zijn mond, paard word vastgezet, geen vrijdheid bij zijn mond...daarom denk ik zijn hoofd omhoog omdat je je handen helemaal vastzet

hahaha dit is zeker commentaar op je eigen topics.mens ga eerst zelf leren rijden voordat je iemands anders het even gaat vertellen.
je kan wel steeds zeggen dat jij er niet oprijd maar laat dat andere mens er ook niet oprijden dan als je het zo goed kan.

en Love_Sophie volgens mij moet jij ongesteld worden met jou opmerkingen.

maar BeLoVeD je doet het echt heel goed ik weet hoe moeilijk haflingers te rijden zijn.en het ziet ergoed uit voor 1 van de eerste keren.
knap paardje!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:03

Ik rijd geen 5 jaar op een manege. Ik word begeleid daar zeer ervaren personen. Ik lees veel, niet dat je daar dingen uit kan leren en niet elk probleem is hetzelfde, maar ik sla dingen heel makkelijk op en als ik dan een soortgelijk probleem tegenkom kan ik proberen het op een bepaalde manier op te lossen. Ik discussier ook graag met mensen over problemen en hoe op te lossen.
Mijn vermogen om dingen op te lossen is ook groot, ik kan erg makkelijk dingen op lossen.
Het maakt niet uit of je 5 jaar rijd of 10 jaar. Ik ken mensen die net 2 jaar rijden en veel beter rijden dan mij. Het ligt er aan hoe getalenteerd je bent. Ik zeg niet dat ik supergetalenteerd ben, maar daar ligt het vaak wel.

@loveramona: De teugels lijken misschien korter dan ze zijn, maar dat paard wordt egt niet gewurgd hoor! Jemig dát is pas een kleuter opmerking. En dat paard word duidelijk niet in de mond getrokken.

Groetjes Janine

P.S. patjelisa: Ik geloof dat je me eerst eens moet leren kennen. Maar daar gaat een heel proces aan vooraf, want ik ben absoluut niet de makkelijkste. Ik hap heel snel, ADHD weetjuh...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:07

patjelisa schreef:
Quote:

TRIESTTTTT........

foto 1:

foto 2:

hahaha dit is zeker commentaar op je eigen topics.mens ga eerst zelf leren rijden voordat je iemands anders het even gaat vertellen.
je kan wel steeds zeggen dat jij er niet oprijd maar laat dat andere mens er ook niet oprijden dan als je het zo goed kan.

en Love_Sophie volgens mij moet jij ongesteld worden met jou opmerkingen.

maar BeLoVeD je doet het echt heel goed ik weet hoe moeilijk haflingers te rijden zijn.en het ziet ergoed uit voor 1 van de eerste keren.
knap paardje!!

sorry hoor.....zeg ik dan dat ik superrijd....NEE, ik zeg alleen dat ik niet rijd en jullie denken telkens van wel ook al staat dat in miljoenen reacties.....en als ik er een keer op rijd is er weer het gezeur dat ik te groot ben.....en iris kan niet rijdne, wat moet ik dan doen?? laten staan en de pony laten wegrotten of gewoon doen wat ik nu ook doe en de pony laten genieten van alle aandacht???

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 10:08

kijk dit gaat al de goede richting uit Love_sophie