dagje @ shetlander smoowlina

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miranda1983

Re: dagje @ shetlander smoowlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:11

ben het totaal met iedereen eens. heb ook de vorige topics gezien. het ziet er wel vriendelijker uit. maar met dit weer longeren met dekje en singel? die er eigenlijk voor de sier op ligt. alleen omdat jullie het volgens mij stoer vinden om dat beestje in vol ornaat te laten lopen. en dan ook nog eens rijden. ga dan of ff kwartiertje/20 min. longeren of rijden. ik ga vandaag ook niet naar mijn verzorg pony. die mag lekker op stal blijven. veelste warm ga er geeneens mee wandelen. gister heb ik om 9 uur sochtends een buitenrit gemaakt van een uur. maar toen was het nog niet zo warm.

als je wil longeren en rijden ga dan vroeg in de ochtend als het nog niet zo warm is. zou jij het leuk vinden om in 30 graden te gaan rennen en doen...~??? neem aan dat je daar ook geen zin in heb. dus denk een beetje aan mogli.

en die sporen. ik ben er op zich niets tegen(mits het goed gebruikt word). maar als hij al voorwaarts is heb je ze helemaal niet nodig. en ze hebben bij jou helemaal geen nut. je bent te groot.... zoals ik al heb gezien heb je al een fries die je verzorgd??? ga lekker 1 a 2 x in d eweek mennen met mogli en rij dan gewoon op je verzorg paard.. laat dat beestje lekker zijn gang gaan en rij er niet meer op.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:16

neem gewoon les

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:17

en ookal was ie niet goed voorwaarts dan heb je die sporen niet nodig, die zijn ervoor om de hulpen te verfijnen.

Met warm weer rijd ik wel gewoon(liefst wel smorgens of savonds) er zijn nu zat mensen die wedstrijden rijden met dit warme weer dus vind ik een bosritje(in stap) wel kunnen.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:48

Ik weet niet hoe ze met het paard om gaat heb de andere topics niet gezien.
Maar voordat ze gaat rijden eerst longeren vind ik niet zo zielig hoor.
Mijn paard heeft ook gewoon moeten werken en mensen die op wedstrijd gaan die rijden ook zo'n uur tot anderhalf uur.
En neem nou een koers met dravers die gaan ook gewoon door.
Vinden jullie dit ook zo zielig dan?
Dat zou ik wel een willen weten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:54

Ilkkah schreef:
*reageert toch nog, kan het niet laten*

Kijk loveramona, tis warm, zeker voor paarden om te rijden, goed, als het gewoon bij eventjes relax rijden blijft of even lekker naar buiten, maar om dan te longeren met een dekje en een singel wat er al volkomen zinloos opzit, dus extra warmte, en dan nog even met een zadel erop en dan nog gaan rijden...
en dan nog incl sporen en zweep....
waarom sporen?! kan je me dat uitleggen?!

Loveramona; je zegt telkens van; wel te lang maar niet te zwaar,
maar wil je zelf zeggen dat je dit er normaal en vriendelijk uit vind zien?

Ik kan er gewoon niet over uit dat jij zelf niet inziet waar je mee bezig ben, zo dom ben je toch zeker niet?!
Je hebt toch wel enigsinds verstand?!
Is er niets in jou hoofd dat zegt van: misschien moet ik toch eens wat met hun tips doen en gaan kijken wat ik kan verbeteren
want je vraag wel: misschie hebben jullie nog tips ofzo ???
kijk eens je andere topics na, die staan vol met tips, maar je doet er niets mee!
waarom zouden we ze dan geven?!

ik geef toe, dit ziet er beter uit dan wat ik al eerder van jou heb gezien, maar zie qua omgang met de pony nog geen enkele verbetering.

Ik heb echt respect voor jou pony, hij blijft maar lopen voor je zonder dat ie jou een keer goed op haar plek zet.

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind het verder een hele leuke pony, maar je word zo onderhand toch echt te groot voor hem.
Misschien niet te zwaar nee, maar wel te lang en dan is het voor zo'n pony heel moeilijk om balans te vinden (heb er ervaring mee)
En met sporen rijden vind ik een beetje onzin als je je benen zo moet optrekken omdat ze er zo'n eind onderuit steken.

Tip 1:
Doe die sporen lekker af

Tip 2:
Neem je teugels wat meer op maat

Tip 3:
Niet eerst longeren en dan ook nog rijden, doe 1 van beide.
En waarom het dekje en singel met longeren? wat heeft dat voor nut als hij toch niet bijgezet is?

Tip 4:
Ga lekker naast hem wandelen ofzo in plaats van nog op hem te rijden, je bent echt te groot(!)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:01

jeetje.. dat jij het lef nog hebt om hier nog een topic te starten Scheve mond
koop een brommer ofzo Scheve mond die voelt er toch niks van als je daar je sporen inzet..
verder ga ik met IvysToeter mee Lachen
Wel een enorm leuke pony! echt een toverballetje zo te zien Haha!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:07

Ga met iedereen mee hier, waarom blijf je erop rijden? Ga ermee mennen of NH proberen of weet ik veel, en rijd op je grotere verzorgpony's / paarden. Ik weet ook niet waar je het lef vandaan hebt nog een topic te starten, zulke reacties kun je verwachten, en dat wist je vast wel.

Het is trouwens wel verdacht stil rond jou.. Nagelbijten / Gniffelen

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:10

waarom doet iedereen zo raar tegen haar ( ik heb de topics niet allemaal gezien , maar ik rijd ook op een shetje maar die is 1.10 m maar ik weet niet hoe groot mogli is ?
wat vinden jullie van mij dan ??
ben ik ook zo veel te groot ??

Afbeelding

Afbeelding

ik hoop dat jullie mijn niet gaan afkraken Ach gut

maar over dat warme weer gesproken !!
veel mensen hebben toch ook wedstrijd is dat dan niet ERG ! ?
hebben ze ook zadel dekje op en ze rijden minstens een uur

nou ja het zal wel

gr. janise

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:16

Ja maar isabelle, jij doet normaal met je pony..
Nouja ik denk die slof ff weg Tong uitsteken

Bij jouw ziet het er mooi uit..

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:18

het was 1 keer dat ik met slof reed !!
anders doe ik het echt nooit !!
het is anders echt mishandeling voor een shet !!
dus dat jullie dat even weten !!

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:18

Tja jullie zijn allebei wel aan de grote kant , maar dat heb je toch al snel met shetjes he...
En idd. mensen die wedstrijd rijden enzo, dat is weer niet zielig? Die paarden moeten volgens mij toch wel even wat harder aan de bak dan dit shetje hoor... En ja idd. die sporen kan je beter af doen, maar verder vind ik deze foto's dus reuze meevallen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:21

te groot vind ik je wel, niet te zwaar. ff een vraagje, waarom reed je toen met slof? zeg niet dat het verkeerd is hoor als je er maar mee kunt rijden....ben gewoon nieuwschierig Haha!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:23

elmiran schreef:
er zijn nu zat mensen die wedstrijden rijden met dit warme weer dus vind ik een bosritje(in stap) wel kunnen.

ja idd had ik al gezegd..eindje terug. Maar toch zou ik met dit warme weer longeren zonder dekje als je die toch niet nodig hebt. En die wedstrijd paarden zijn denk ik wel wat beter getraind.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:28

Je ziet iig dat het resultaat heeft Lachen, ik heb het geveol dat dit shetje onwijs leuk loopt! Heb wel eens een topic gezien erover..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:36

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:37

sjongejongejongejonge...en nee dan bedoel ik dit keer loveramona niet Bloos . Wat een gezeur over deze foto's zeg...... Clown

- Knap van jullie dat jullie kunnen zien dat het zielig is voor mogli dat hij gelongeerd is en gereden..........!

- Te groot..ja! Maar te zwaar? Nee!! Problemen? Nee! Andere mensen die te groot voor hun shetje zijn...... no big deal....als je maar niet te zwaar bent wordt altijd gezegd!

- zie je hindernissen? Of dat Mogli het zwaar heeft? Nope, volgens mij vond hij het wel leuk Haha!

En nee, ben geen vriendin of zoiets..ken haar niet eens! Maar vind dat jullie erg overdrijven!!! Jullie kwamen met kritiek....ik ook..en terecht.....maar doet ze er wat mee dan krijgt ze weer de wind van voren!! Nee mensen...nu zijn jullie toch echt degene die even moeten nadenken!

Ik heb ook zeker een uur getraind! Krijgt tie niks van hoor! Dus longeren en daarna even rijden....dat kan Mogli best hebben hoor, hij is niet van suiker Haha!!

Okee, ben het met jullie eens dat sporen in dit geval niet zoveel zin hebben! Maar dan kan je toch ook eens normaal vragen waarom ze sporen aan heeft..net zo goed als je kan vragen waarom iemand met slof rijd!!! Maar om haar gelijk af te katten Frusty ... wees blij dat ze zich verbeterd heeft!!

Dus meid... je gaat zeker de goeie kant op hoor Haha! ! Ziet er erg gezellig uit! Leuke poseerfoto's ook! Veel plezier nog met je paardje!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:40

Ilkkah schreef:
iSaBeLL:
Ik vind jou ook te groot,
alleen vind jou beeld wel even wat anders dan dat van haar
Als je [ viewtopic.php?f=10&t=425111&hilit= ] dit ziet, dat ben jij op wedstrijd, of [ viewtopic.php?f=10&t=388396&hilit= ] dit...
Ik denk dat iedereen met een klein beetje verstand van paarden wel degelijk verschil ziet tussen deze 2 topics

Vermeld er dan ook even bij dat dit een ander meisje is Knipoog . Je ziet welgeteld 1 foto van dit meisje..en dat is een standfoto!

(heeft filmpjes niet weer bekeken)

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:42

Danielle01 schreef:

- Knap van jullie dat jullie kunnen zien dat het zielig is voor mogli dat hij gelongeerd is en gereden..........!

Best dat ze longeert en rijd, doe ik ook wel is,
maar niet als het warm is, ze schrijft het zelf: SNIKHEET!
dan ben je in mijn ogen niet helemaal goed als je dan je paard extra laat lopen...

@je andere reactie:
Dus?!
zíj staat toe dat dat meisje dat paardje half doormidden trapt voor de hindernis.
En ik had net zo goed dit topic hier neer kunnen zetten,
Je ziet hopelijk zelf wel het verschil tussen dat topic van Isabell en dat van haar

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:43

Isabel ik vind jou ook te groot, doe iig alsjeblieft je beugels korter zodat je hem niet tegen zn benen schopt.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:47

Ga van die pony af meis! Je bent gewoon veel te groot. Het kan wel zijn dat je niet te zwaar weegt, maar de lengte speelt ook een grote rol hoor, je benen hangen gewoon in de pony zijn weg en je kan bijna meelopen! En doe die sporen af, ze hebben toch geen nut want je moet heel je benen optrekken voor je aan zijn buik kan... dus doe ze af. Ik heb de andere topics en filmpjes ook bekeken en ik zou zo zeggen: NEEM LES en rij met grotere pony's of paarden maar niet meer met dit beestje, die is gewoon te klein..

en je mag wel eens reageren hoor

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:50

Ik ben het met iedereen eens , maar ik wil je toch wel eens tips geven:

1/ Ga over naar een grotere pony of liefst een paard

2/ als je echt niet op grotere pony's kan rijden ga vooral NIET springen , ik heb je in je vorige topics zien springen en iedere keer viel er een balk af , of weigerde hij.

3/ Je zult zien dat deze topic ook zal gesloten worden , net als je vorige topic'S (meervoud dus)

4/ doe die sporen weg :|

5/ Ga er eens aan de hand mee wandelen , of vrijspringen als het te warm is

6/ en nog andere dingen waar ik niet op kan komen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:51

mijn god, ga het je paard even expres snikheet maken met dat dekje op.

je moeder moet voor de grap jouw aan het rennen zetten met een jas aan, met 30 graden.

en idd, sporen op dat shetje

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:54

ik ga met de anderen mee en als je dan zownodig wat met hem wil t doen span hem dan voor een 1 pesoons karretje dat ziet er tenminste nog beter uit!!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:55

Ilkkah schreef:
Danielle01 schreef:

Best dat ze longeert en rijd, doe ik ook wel is,
maar niet als het warm is, ze schrijft het zelf: SNIKHEET!
dan ben je in mijn ogen niet helemaal goed als je dan je paard extra laat lopen...

@je andere reactie:
Dus?!
zíj staat toe dat dat meisje dat paardje half doormidden trapt voor de hindernis.
En ik had net zo goed dit topic hier neer kunnen zetten,
Je ziet hopelijk zelf wel het verschil tussen dat topic van Isabell en dat van haar

Zeker zie ik verschil! Maar dan nog...en dat mensen trainen in dit weer is niet erg dan?
Hoezo extra? Even laten uitrazen aan de longeerlijn om vervolgens een beetje heen en weer te hobbelen noem ik niet extra lopen hoor! Vergeleken met de andere topics (neem ik er dan ook maar even bij) is dit helemaal niet extra werken!

Doet ze eindelijk wat met jullie commentaar...... krijg je dit....

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:02

meisje, je maakt een topic, dan kan je toch wel antwoorden?
het is tenslotte JÓUW topic!
hak nou eens de knoop door en zeg: 'ik kap, ik stop, mogli heeft goed z`n best gedaan' en span hem voor een karretje ofzo! daar heeft die vast veel meer plezier in dan dat iemand bijna met hem mee rend en 50 keer over de balken jaagt, kom op zeg !

[edit; eventjes wat netter gemaakt Schijnheilig ]
Laatst bijgewerkt door YentlKG op 19-06-05 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt