klomp schreef:AikePeer schreef:hee paar vraagjes ik ben mijn fries ook sinds een paar maandjes aan het beleren. Waarom rijdt je met een dubbele teugel, waarom rijd je met sporen? en waarom rijd je hem zo snel al aan de teugel?en waarom rijd je zonder cap? ik heb je al vaker op bokt gezien volgens mij en dan zeg je dat is mijn eigen keus. maar ik zal je vertellen ik ken een meisje dat bij de nl selectie zat is van haar paard afgevallen en zijn heeft voor de rest van haar leven een geestelijke en lichamelijk handicap. is niet om je af te katten maar.. ook jij kan vallen en zeker met zo'n jong paard!!
ik heb mijn fries net zo beleerd als navidad, niks mis mee. hij gaf al aan dat het paard bang is voor de zweep vandaar dus sporen. bovendien hoef je die enkel te gebruiken wanneer nodig...de rest gewoon op je kuithulp. bovendien loopt een paard vanzelf aan de teugel wanneer de achterhand sterk en actief is dus dat is een beetje een loze vraag.
bovendien kun je met de fiets ook vallen...heb jij dan een fietshelm op?? zelfs met simpel wandelen kun je verongelukken..
jij ben dus duidelijk zo'n stoere die denkt alles te weten een paard loopt van jongs af aan niet aan de teugel. zodra een paard aan de teugel loopt gebruik hij (als je het goed doet) alle spieren in zijn rug. dit kan voor een jong paard wat net onder het zadel is teveel zijn!
en dan over dat vallen.. ja je kunt overal bij vallen maar met paardrijden en vooral bij jonge paarden is de kans extra groot!! maar blijf jij maar stoer zonder cap rijden hoor op een jong en nog onberekenbaar paard!! hij ga nou mijn eerste reactie trouwens zelf ook aan dat hij zich verkeken had op friezen omdat hij af en toe best van de grond komt.. geeft ook al iets aan he!!

Whaha ziet er echt zo goed uit en van die kwijl fotos niet normaal!! Top!