Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:50

Alleen is het zo jammer dat de theorie zo mijlenver uiteen staat van de praktijk................

Zo ook in dit topic.

Ik vind dat je een mooi paard hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:24

KiWiKo schreef:
Alleen is het zo jammer dat de theorie zo mijlenver uiteen staat van de praktijk................

Zo ook in dit topic.

Helemaal mee eens. Zo zit RT vol met allemaal topruiters die het hoogste woord hebben, iedereen vertellen dat ze de waarheid in pacht hebben, ons overspoelen met watervallen aan posts maar die zelf nooit een foto durven te plaatsen Knipoog Dan vind ik het getuigen van lef dat Kafue dat gewoon wel doet! Bravo!

Ik weet uit ervaring dat je heel wat bagger kunt verwachten als je een foto plaatst. Ik heb zelfs nog wel eens trainingsfoto's geplaatst, met slof , dus dan weet je het wel Haha! Voor mij geldt dat ik alleen mensen serieus neem die ook iets van zichzelf durven laten zien. Lekker anoniem iemand afbranden met het toetsenbord in de ene hand en het theorie boek in de andere hand kan iedereen wel, daar hebben we er op Bokt al veel te veel van.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik ook vind dat in dit geval kennis en kunde niet op hetzelfde niveau liggen. Wat ik me afvraag is of Kafue wel een goed zelfbeeld heeft? Thuis rij ik ook de series om de 2 of maak een pirouette. Die paar kunstjes maken mij nog geen InterI amazone. Voorlopig moet ik eerst die 15 wp in het Z2 nog vol zien te maken Knipoog

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:34

He Kafue, leuk dat je weer een wedstrijdje had na zo'n lange tijd met haar(?) Ik vindt het er mooi ontspannen uitzien.
Probeer wel om ja hakken te denken (dat heb ik ook weleens, met name in de proef Haha! )
Op naar de volgende!!! Ik ben erg benieuwd.

Verder wil ik nog even melden dat waar ik niet zo goed kan sneller bij een ander zie en tot een oplossing komen omdat je het zelfde probleem hebt gehad.
Ik vindt dat Kafue puik commentaar geeft en met deze foto's heb ik alleen maar meer recpect gekregen. Ze moet er zelf net zo hard voor werken als ik en een ander. Dat betekent dat ze zich er zeker in verdiept en het thuis in de praktijk brengt. Helemaal klasse!!!
op de voorbereiding heb ik geen commentaar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:45

commentaar leveren, opbouwende kritiek is niet het probleem, maar wel de manier waarop..
ehm, een ieder heeft zijn/haar eigen ,manier van schrijven/verwoorden. En wat ik lees in het commentaar van Kafue is de perfectie, het streven naar perfectie..... Daar is niets mis mee... echter moet ze dan ook weten en vooral tonen dat dat streven een zeer hoge en voor velen een bijna onbereikbare lat is...
Door haar schrijven lijkt het dat zij bijna die lat heeft bereikt, er op zit..... en dan zijn deze foto's wel een soort van teleurstelling, eh die een soort van verbazing oproepen.....
Juist zij moet begrip op kunnen brengen dmv haar uitspraken dat het rijden in de praktijk en de theorie zo verschillend zijn.

Dat is iets anders dan het negatief commentaar leveren op de foto's.... en heeft niets met afkrakende bokkers te maken, of het misgunnen van...
Ik streef naar de absolute perfectie in het plaatje, de verzorging van de combinatie.... dat moet kloppen. En ik ga voor een 9 voor dat onderdeel op wedstrijden.
En toch lever ik geen kritiek op mensen die niet keurig gevlochten, gepoetst, gestreken enzo. verscjhijnen op wedstrijden...
en ik schud me van veel dingen.. (en ja, we hebben al 2 X een 9 voor verzorging gekregen Haha! )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:47

Kafue schreef:
.
En als je in een veld van
22 ruiters 5de
wordt dan hoef je je niet te schamen met zon voorbereiding. ik heb er niet aangereden waarintegen alle anderen ieder weekend op wedstrijd staan.
De winnaar had overigens 168 punten dus ook niet super veel.
In het oosten krijg je je punten gelukkig niet cadeau.

Jongens jullie hebben gelijk. Ik loop alweer een tijdje mee op bokt. En krietiek daar sta ik altijd open voor. Als het maar eerlijk is en oprecht.
Ik ben zelf eerlijk en oprecht en verwacht dat van anderen ook.

http://www.bergendalruiters.nl/uitslage ... L1enL2.php

[/quote]Ring 4
Klasse L2 1e proef Jury: Dhr. Damhuis

ruiter/amazone paard vereniging Punten Plaats
Marjolein Stamsnijder Rafurnels Dinkelruiters 169 1
Suzanne Mensink Le Neur Du Prelet Hengelo-Zuid 166 2
Ilona Felix Romie Bogelscamp 163 3
Kim Reerink Regina Grensruiters 162 4
Melanie Mulstege Tjitske Bosruiters Vasse 161 5
Tine Welman Aurezka Twentse Ros L 161 5
Michelle Weyl Beau Twentse Ros L 161 5
Wendy Schlepers Hiske Berg en Dal Ruiters 160
Noortje Zuidgeest Date M Goor 159
Laura Haasnoot Otto Bergruiters Holten 158
Carin Hengstman Tequilla Sunrise Bosruiters DH 158
Karin Helthuis Rebel Twentse Ros L 157
Carla Visser Papillon Twentse Veld 157
Clarissa v.d. Poel Staccato Twentse Ros L 156
Nathalie Nagel Kafue Bogelscamp 155 Eline Kolste Coelenhage's Freedom t Woolde 151
Wendy Veenstra Nelson Twentse Veld 150
Lione Rikhof Oscar Slangenbeek 150
Ellen Vos Marten Sterruiters 149

Ring 5
Klasse L2 2e proef Jury: Dhr. Milane

ruiter/amazone paard vereniging Punten Plaats
Michelle Weyl Beau Twentse Ros L 171 1

Clarissa van der Poel Staccato STV Twentse Ros L 168 2
Marjolein Stamsnijder Rafurnels Dinkelruiters 166 3
Melanie Mulstege Tjitske Bosruiters Vasse 161 4
Ellen Vos Marten Sterruiters 160
Wendy Schlepers Hiske Berg en Dal Ruiters 159
Laura Haasnoot Otto Bergruiters Holten 158
Tine Welman Aurezka Twentse Ros L 158
Carin Hengstman Tequilla Sunrise Bosruiters DH 158
Nathalie Nagel Kafue Bogelscamp 157
Suzanne Mensink Le Neur Du Prelet Hengelo-Zuid 155
Wendy Veenstra Nelson Twentse Veld 154
Eline Kolste Coelenhage's Freedom t Woolde 149
Carla Visser Papillon Twentse Veld 147
Ilona Felix Romie Bogelscamp 146

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:02

Ai pijnlijk!!
Ben t eigenlijk met iedereen wel eens, beide voors en tegens hebben sterke argumenten.
Behalve dan over t wel of niet klaar zijn voor de proef, dat moet een ruiter zelf beslissen en ik denk dat je dat zelf t beste weet!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:54

Oeps...G&K... Kafue, vind ik toch weer jammer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:21

AUW, dit vind ik toch weer heel erg jammer.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 09:27

Wat zijn we weer prettig bezig zeg. Ik plaats iets en iemand moet direct de wedstrijduitslagen van de lutte te voorzschijn toveren, dank je wel gijsenkim, ik heb alleen de uitslagen in de lutte zelf gezien blijkbaar toch iets verrekend daar ofzo of ik had de verkeerde bril op.

Ik heb het over een bagger voorbereiding waarin ik toch uitterst tevreden ben over het resultaat en ik moet mezelf direct verantwoorden waarom ik dat doe en dat het eigelijk wel erg zielig is voor het paard en dat dat eigelijk dus helemaal niet kan, arme kafue zeg maar.

Ik ben helemaal voor een super goede houding en zit maar omdat ik nu het lef heb om fotos te plaatsen en zelf laat zien dat ik het zelf ook nog heel erg moet leren en dus absoluut niet perfect ben en rijd vallen bokkers mij daar opaan dus omdat je het zelf nog niet kan mag je het ook niet verkondigen.

Weet je wat het met heel veel van jullie is, jullie leven in een grootheidswaanzin en zijn eigelijk net kleine kinderen die leven in een cirkel al ik het niet heb dan mag een ander het ook niet hebben. Als je de praktijk niet kunt mag je de theorie niet leren.
Als je niet goed zit mag je een ander niet helpen met goed zitten want....

Echter de wereld is groter dan dat en het is makkelijker de theorie te kennen en het dan in praktijk te brengen dan de praktijk te kennen en dan de theorie te leren.

De mensen die fotos plaatsen daar heb ik alleen maar respect voor en de mensen die eerlijk om hulp vragen ook. En die hulp geef ik heel erg graag gewoon omdat ik weet hoe het is als mensen ginnegappend langs de kant zitten te fluisteren over je en je geen mm verder komt. Ik ben van iedere keer kafue rijden en er 10 maal per uur naast te zitten gekomen naar een eerlijk en braaf gereden paard. Helemaal zelf, met een eerlijke aanleuning, een super zacht dubbel gebroken watertrensje en een hoge met twee vingers ruimte er tussen gegespte engelse neusriem, en idd sporen met sonnerad, maar zonder zweep terwijl die in de L2 nog gewoon mee de ring in mag.

Een eerlijk gezegt maakt het niets uit of je nu Z bent of B. Er rijden wel eens mooiere combis rond in de B dan in de Z. En wedstrijden zeggen ook helemaal niets.
Die proef bij Dhr. Damhuis was super uit het boekje de punten waren minder dan die van dhr. milane waarin kafue toch iets ging klieren.

Wedstrijd is ook een moment waarin heel veel factoren meewerken bijvoorbeeld het humeur van de jury, dat kopje koffie wat net tijdens jouw proef gebracht wordt en gedronken, de persoonlijke smaak van de jury.

Ik ga me en opzichte Bokt overigens niet verontschuldigen ofzo. Ik heb de fotos geplaatst, ik had het lef terwijl ik weet hoe sommigen zijn.
Oefenigen thuis zijn altijd makkelijker dan op een wedstrijd daar thuis altijd alles hetzelfde gaat, geen reis er heen, geen andere omgeving.

Ik ben gewoon wie ik ben en ik rijd voor mijn plezier paard en streef perfectie na het is een nobel streven dat ik wel ga halen. Ik heb in ieder geval een doel en dat is mezelf verbeteteren, het paard is al goed nu ik nog. En zolang de ruiter dat wil is er een weg ik heb mijn top niet gehaald en heb dat nooit beweerd.
Mijn paard is super goed en van hele behoorlijke kwaliteit ik hoef me niet te schamen over hem. de voorbereiding was bagger, de punten voor de verzorging van het geheel twee maal een 6 dus die waren ook niet hoog.
Ik ben tevreden en blijf tevreden en ga straks weer fijn trainen.

Ook zonder jullie kom ik er wel, ik kan er in ieder geval op vooraanstaan dat ik al wedstrijd L2 ruiter een behoorlijke mond theorie uit mijn hoofd er neer kan zetten en jullie kan doen geloven dat ik toch wel minimaal aan de top moet rijden.

Wie is er nu slecht?????????????????????????????? Cool Haha! Knipoog

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:29

DeedeJee schreef:
Tja... het is toch eigenlijk te erg voor woorden dat Kafue nu verantwoording af moet leggen aan de topic-lezers over hoeveel haar paard voor haar betekent...

Ik wilde dat ik eens nuttig commentaar kon geven, waar iemand iets aan heeft. Maar ik denk niet dat Kafue iets van mij kan leren. Ik denk in elk geval dat Kafue (en een heleboel andere Bokkers trouwens ook) zelf het beste weten wat goed is voor hun paard, en hoe ze met hun paard om moeten gaan. Van een paar foto's krijg je alleen maar een indruk, en geen totaalbeeld.
Ik vind (dus, ik vind!) dat het er ontspannen uitziet. En als Kafue zegt dat haar paard ervan geniet, geloof ik dat onmiddellijk.

Weten we niet allemaal zelf het beste hoe ons eigen paard zich voelt?

AMEN! Helemaal mee eens!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 09:33

O ja iedereer die wel vriendelijk is heel hartelijk bedankt. Krijg alstublieft niet het idee dat ik jullie allemaal afkat hoor.
Maar ik wordt er zo moe van dat je je altijd moet verantwoorden en dat er altijd andere dingen bijgehaald worden.

Mischien dat iemand ook nog even die andere topic er bij kan pakken van me dat er verbetering zichtbaar is Slapen Slapen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:52

Je moet je niet verantwoorden... dat doe jezelf, niemand dwingt je ertoe Haha!

en over het opdreunen van de theorie.... als je zelf al weet dat het moeilijk uit te voeren is...

en met alle respect: het lage punten-tal afschuiven op de jury, de omgeving, etc... vind ik not-done, nooit niet.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 09:58

Joh Kafue kom, het is nu eenmaal zo dat je je op Bokt nogal stellig presenteert. Is toch niet zo raar dat mensen extra kritisch naar jou kijken? Lijkt me allemaal erg logisch, sorry.

Overigens wel een pijnlijk verschil in de uitslag...

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:04

Heey ik ben in de lutte geweest en heb gezien dat jullie die foto namen met dat kleine meisje voorop...grappig hoor....

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:06

ZIet er super uit hoor, ik heb wel eens wat anders gezien.
NIet dwingend en je probeert toch het beste eruit te halen.

JOu rijden is beter dan wat sommige mensen doen, bijv. je paard overvragen op wedstrijd. IK vind jullie een super combi.

Groetjes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:07

Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

Kafue rijdt L2, op de foto's zie je een combinatie die mooi in de L2 mee kan komen (mooie neusriem trouwens).

Dit is een mooi voorbeeld van 3-slag leren:
1. je hoort de theorie
2. je weet de theorie en kunt die ook benoemen
3. je kunt het ook toepassen.

In de reacties van Kafue merk je dat ze op theoretisch nivo bezig is met niveau 2. Ze heeft duidelijk nagedacht over de theorie van het paardrijden en is daar mee bezig. Het toepassen daarvan vraagt nog een derde slag en dat is vaak de moeilijkste.

Neemt niet weg dat Kafue met L2, maar theoretische kennis een stuk verder, hoogstwaarschijnlijk een stuk beter weet wat ze aan het doen is en waar ze naar toe wil dan de gemiddelde ruiter die in de L rijdt.

Verder vind ik het niet verkeerd om na zo'n lange tijd niet starten toch gelijk een winstpunt te halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:13

Goed gesproken Apple. Ben het helemaal met je eens. Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 10:14

Die uitslag was wel pijnlijk ja, ik heb alleen de uitslag gezien in de Lutte zelf en ben lekker naar huis gegaan, kleine meisje moest slapen.

Verder ik verantwoord me niet meer.

Ik ben wie ik ben en voor een stel bokker die zelf ook niet perfect zijn en perfect kunnen rijden voel ik me niet aan gevallen.
Ze gezegt er staan wel vaker fotos op die niet 100 punten zijn en dan nog kommentaar krijgen van oh wat mooi en leuk en dergelijke.

Iedereen mag mij bekritiseren daarom mag ik dat bij anderen ook.
En het lage puntental ik vond mijn puntental in de tweede proef verdiend de eerste was veel meer waard maar hebben we dat niet allemaal wel eens als we de uitslag krijgen en dan denken van he??????????? kan niet waar zijn.
overigens ben ik ook wel eens 1 ste geworden dat ik dacht kan niet ik heb heel slecht gereden zo vreemd is dat niet. Juryleden zijn ook maar mensen.

Verder zijn de meningen duidelijk verdeeld.
En inderdaad na bijna drie jaar geen wedstrijden gereden te hebben mag je met een winstpunt tevreden zijn.

Ik ben met de theorie ietsie verder en dat ik belangrijk.
Zo als Apple het schrijft zo voelt het ook eerlijk en heerlijk paardrijden weet waarom, waarneer en hoe. Uitvoering is altijd moeilijker.

de neusriem is van Stuebben, ik wilde niet meer met sperriem. gewoon makkelijk.

_Romana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:38

Iik denk meer dat het zo is van ( zo denk ik erover) dat je altijd goed weet te vertellen hoe het moet als iemand met problemen aankomt of bij foto's, ik denk dat het merendeel dus heeft gedacht dat je dat zelf uit eigen ervaring en theorie wel goed kon, maar blijkbaar bak je er op sommige punten zelf ook minder van en ik denk dat mensen daar over heen vallen, dit niet verwacht hadden, dit had ik ook niet verwacht.. En het is dus echt niet zo dat ik nu commentaar op je wil leveren ofzo, heb t idee dat veel mensen dit denken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:44

Ik vind het altijd erg leuk om foto's van anderen te zien die trots zijn op hun paard. En dat is de reden waarom ik zelf ook nog wel eens foto's plaats. Ik weet zelf ook wel dat ik geen talent ben en dat ik geen topper onder mijn kont heb.
Ik stond ooit een aantal jaren op het HCR. Als ik Edward met Lingh bezig zag dacht ik: Lingh is ook van '93 en Edward is een jaartje jonger dan ikzelf en begon op zijn 14de terwijl ik op mijn 17de begon. Dat zet je altijd weer met beide benen op de grond en je moet niet op passen er in weg te zakken. Maar aan de andere kant kan ik zeggen: als amateur doe ik het toch zo gek nog niet. En het allerbelangrijkste isdat ik er vreselijk veel plezier en ontspanning uit haal. En mocht ik een keer na een wedstrijd met 150 punten thuis komen dan is er niemand aan wie ik me moet verantwoorden, geen sponsor die zich druk maakt of een eigenaar die lastig wordt. En net zo goed krijg ik bij 205 punten ook geen bonus oid. Het leven draait er gewoon om verder, dat is de luxe wanneer je amateur bent!

Ik hoop dat dat voor jou net zo geldt en dat je er ok zo met die houding in kan staan Kafue, dus ga lekker door met rijden en blijf vooral foto's plaatsen!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:49

jeetje wat een lappen tekst zeg! sorry ik heb niet alles gelezen maar ik vind het er in ieder geval heel erg netjes uit zien ! en je moet toch een keer weer beginnen met het wennen op wedstrijden dus ik geef je groot gelijk, het was mooi weer en als ik het zo las was het heel gezellig !? toppie toch, lekker doortrainen samen Lachen

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 10:51

Ik heb inhoudelijk ook niets gezegd, paard is aansprekend en ja er zijn heus verbeterpunten te noemen, maar bij wie niet?

Ik geef alleen aan dat de verwachting bij de Bokkers wellicht hoog lag door je posts Kafue en door je presentatie hier op Bokt. Zolang jij tevreden en gelukkig bent, is het toch helemaal goed?

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:28

Anoukie schreef:
Ik heb inhoudelijk ook niets gezegd, paard is aansprekend en ja er zijn heus verbeterpunten te noemen, maar bij wie niet?

Ik geef alleen aan dat de verwachting bij de Bokkers wellicht hoog lag door je posts Kafue en door je presentatie hier op Bokt. Zolang jij tevreden en gelukkig bent, is het toch helemaal goed?

Idd daar gaat t uiteindelijk allemaal om!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 11:56

Je bent nog niet slecht genoeg hoor Kafue........ Jippie en ik hebben het boktrecord van rond de 22 paginas kritiek op rijfotos van ons Haha! Haha! Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:00

Maar goed, wat je wel vaak ziet gebeuren is dat er bij mensen die goed mee discussieren op RT en duidelijk theoretische kennis hebben er sterk gereageerd wordt op rijfoto's.

Veel mensen die regelmatig mee discussieren plaatsen helemaal geen rijfoto's meer en je moet behoorlijk sterk in je schoenen staan om nog rijfoto's te kunnen plaatsen als je ook stevig wilt mee discussieren.