Taco @ zware dressuurtraining M2 {mooi}

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Taco @ zware dressuurtraining M2 {mooi}

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 13:24

Hij blijft super...lees altijd zijn topics...echt een super taac Knipoog

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-05 13:52

RUBYWHITE schreef:
Hij blijft super...lees altijd zijn topics...echt een super taac Knipoog

Hihi het is inderdaad een super pony Haha!

Jnien schreef:
Ziet er erg mooi uit.
Commentaar heb ik niet, want je geeft zelf al aan waar je aan werkt.
Probeer alleen, en dit heb ikzelf namelijk ook.. in de travers, je binnenhand iets van de hals te doen, dan ga je ook beter zitten!
En succes met hem.. je zit zo met hem in et Z hoor!

Dank je voor de tip.
Pff die travers is inderdaad erg lastig hoor.
Zit soms een beetje met mezelf in de knoop Bloos

Ashleytjee schreef:
Taco Lovers geweldige combinatie vind ik jullie.. en dat blijft gewoon! Vind dat je hem weer netjes rijdt! Maar kan me voorstellen dat je met zo'n training een iets minder nette houding hebt en die chaps schelen idd ook! Knipoog

Perla blijft ook echt een prachtig beest!
Hoop stiekem hier binnekort ook rij-foto's van te zien *LOL*

Bedankt voor je compliment.
Er staan ook Perla foto's op HAW Ja

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:27

Hey!..
Ik vind et egt super dat je een fjord gewoon naar de Z
kunt rijden!.. Ik vind dat jullie allebei netjes rijden en
jullie hebben wel een beetje deselfde rijstijl Knipoog
Ik vind dat hij bij jou net ietje mooier loopt in de aanleuning,
ik denk dat dat komt doordat hij best een korte hals heeft, en als
hij dan echt opgericht loopt, dan vind ik het een beetje "opgepropt" uit zien.. maar op concour willen ze dat natuurlijk wel zien..
Maar Nogmaals., jullie rijden de pony allebei supeR ! Haha!
Wees trots op em Vork ~
Groetjes!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 15:30

Hij gebruikt zijn achterhand wel goed! Taco vind ik echt een mooie fjord, ik vind dat muisgrijze niet zo. Clown

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 08:51

Ook deze foto's zijn erg mooi.

Echt een goede Fjord. Succes straks in de Z.
Vind het erg knap om je zo tussen de paarden te handhaven. Dat is niet makkelijk. Juryleden hebben toch vaak vooroordelen. Helaas.

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:21

Netjes hoor!
Ik blijf Taco een leuke Fjord vinden Haha!

linsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 09:36

Hey taacotje! Die ken ik. Je bent echt vooruitgegaan sinds je weg bent Kelly. Ook leuk om Marijke, Perla en Anna weer te zien ik ga gelijk kijken op dat andere topic Knipoog Knuffel voor Taco van Stal Enthoven!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 10:22

Leuke fotos! Ziet er goed uit

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 11:40

Easterlover schreef:
k vind dat jullie allebei netjes rijden en
jullie hebben wel een beetje deselfde rijstijl Knipoog

Mijn zus en ik hebben ook jaren bij dezelfde instructrice gelest Haha!

linsey schreef:
Hey taacotje! Die ken ik. Je bent echt vooruitgegaan sinds je weg bent Kelly. Ook leuk om Marijke, Perla en Anna weer te zien ik ga gelijk kijken op dat andere topic Knipoog Knuffel voor Taco van Stal Enthoven!

Knuffels en de groetjes terug Ja
Ook aan Lucky Boy

nadita schreef:

Vind het erg knap om je zo tussen de paarden te handhaven. Dat is niet makkelijk. Juryleden hebben toch vaak vooroordelen. Helaas.

Toch moet ik zeggen dat ik daar geen last van heb.
Rij ik een goede proef krijg ik gewoon mijn punten Ja
Gister werd Taco nog 2e en 3e uit een groep van 8 paarden Haha!

liza van loon schreef:
Hij gebruikt zijn achterhand wel goed! Taco vind ik echt een mooie fjord, ik vind dat muisgrijze niet zo. Clown

Ik ben ook heel blij dat zijn achterhand zo actief is.
In zijn voorbeen heeft hij minimale ruimte maar doordat zijn achterbeen goed meedoet ziet het totaalplaatje er toch nog netjes uit Ja

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:03

Leuke foto's, al vind ik het er af en toe wel een beetje té geforceerd eruit zien. Hij zou best wat ontspannender mogen lopen als ik het zo op de foto's zie.

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:20

Hoowj Haha!
Ik vind het wel netjes hoor,hele mooie fjord trouwens ben vlieft op je fjordje haha!!
Doei doei xxx miej.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:05

Taaclover schreef:
nadita schreef:

Toch moet ik zeggen dat ik daar geen last van heb.
Rij ik een goede proef krijg ik gewoon mijn punten Ja
Gister werd Taco nog 2e en 3e uit een groep van 8 paarden Haha!

Kijk, dat vind ik nu zo leuk aan jullie twee! Niet dat gezever van: tis een fjord dus krijg ik nooit de punten die ik verdien, maar gewoon: rijden met die hap en we kijken wel waar het schip strand! Als alle Fjorden-, haflinger-, fries- en tinkerrijders nou ook zo'n instelling hadden zaten er een heleboel meer in de hogere dressuurklassen.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:22

Wat een lekker ding zeg! Had al eerder topics en foto's voorbij zien komen maar zo aan het werk, echt geweldig! Een stalgenootje van mij rijdt m1 met haar fjord, maar nu zitten ze een beetje vast, ach, paard is ook pas 7, mag soms best wat langer duren. Echt tips op niveau heb ik niet maar wel een kleine suggestie. Op twee van de foto's (misschien vertekenen ze wel hoor, dat gebeurt vaker Haha! ) lijkt het alsof je je binnenhand laat zakken in de volte, daardoor kan je 'm in de weg zitten (teveel neerwaartse druk), probeer je hand ietsje hoger (of eigenlijk meer op z'n plek) te houden. Ik kreeg die opmerking gister en vond het wel een hele goede! Misschien zie ik het verkeerd en is het een beetje mierenn**kerig Haha! , maar misschien ook niet en heb je er wat aan!

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:24

Hee leuke foto's weer van Taco en jou! Hij is idd wat stevig geworden maar flink bezig zijn komt het wel weer goed! Het blijft een mooie Fjord idd maar die er achter loopt is ook erg apart! Wordt er met die kleur ook gefokt of is het een kruising??

Grtz

Mark

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:52

Ziet er allemaal netjes uit!...Lachen
Je zus rijdt Taco ook leuk!
Leuk om eindelijk eens iemand 'te zien' die niet zo'n instelling heeft van: 'ik heb een fjord(of een haflinger enz.), dus ik haal niet zulke goede punten.' Haha!
Ga zo door! Nog veel plezier met Taco! Knipoog

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:44

Erg mooi! Veel succes met hem! Ik vind het ook erg leuk om naar foto's van Taco te kijken!
Op naar de Z1!!! Haha!

gr. roos

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:52

Markvniel schreef:
die er achter loopt is ook erg apart! Wordt er met die kleur ook gefokt of is het een kruising??

Grtz

Mark

Dat is een Gra-kleurige fjord Knipoog. Dus geen kruising, en die worden ook gewoon gefokt. Er zijn ook Gra-kleurige dekhengsten Knipoog.

Mooie foto's Kel! Ziet er weer heel goed uit, en ik had Marijke nog nooit op Taac gezien, dat mag er ook wezen Knipoog.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:00

Kyralovertje schreef:
Leuke foto's, al vind ik het er af en toe wel een beetje té geforceerd eruit zien. Hij zou best wat ontspannender mogen lopen als ik het zo op de foto's zie.

Wil je mij vertellen op welke foto´s je dit ziet, dan kan ik je uitleggen of ik daar misschien iets aan het doen was wat Taco niet zo leuk vind of waarom Taco zo reageerde Ja

patos schreef:
Kijk, dat vind ik nu zo leuk aan jullie twee! Niet dat gezever van: tis een fjord dus krijg ik nooit de punten die ik verdien, maar gewoon: rijden met die hap en we kijken wel waar het schip strand! Als alle Fjorden-, haflinger-, fries- en tinkerrijders nou ook zo'n instelling hadden zaten er een heleboel meer in de hogere dressuurklassen.

Haha!
Tja ik men van mening dat als je een goede proef rijdt je echt wel je punten krijgt Ja
Tuurlijk gebeurd het weleens dat ik geen punten krijg terwijl ik het eigenlijk wel stiekem had verwacht.
Maar ik krijg ook weleens punten terwijl ik het zelf helemaal niet winstpuntwaardig vond
Dus misschien wordt je wel gematst met een fjord Tong uitsteken

Rytir schreef:
Echt tips op niveau heb ik niet maar wel een kleine suggestie. Op twee van de foto's (misschien vertekenen ze wel hoor, dat gebeurt vaker Haha! ) lijkt het alsof je je binnenhand laat zakken in de volte, daardoor kan je 'm in de weg zitten (teveel neerwaartse druk), probeer je hand ietsje hoger (of eigenlijk meer op z'n plek) te houden.

Het was me nog niet opgevallen maar ik zal er eens op letten Haha!
Bedankt voor de tip.

hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 17:56

Ik ben tacofan Ja ! Echt, ik vind m zo mooi, ik lees altijd jullie topics. Trouwens, wat die dikte betreft: hij is wel een beetje dikker geworden ja, maar ik weet nog wel ergere voorbeelden... Schijnheilig
Ik vind t erg knap dat jullie nu al M2 zijn!
Af en toe vind ik inderdaad wel dat hij zich een beetje opkropt. Ik rijd helemaal niet zo goed hoor, maar dat kan ik toch zien. Hij loopt er soms gewoon net niet helemaal 'doorheen' zeg maar, een beetje gespannen.
En voor de rest: keep up the good work!+:)+

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:27

Wat een supermooie foto`s!
Dat dekje heb ik ook op mijn gele Haha! . Was je zusje tevreden over Taco? Dat stukje travers 9als ik het goed heb) dat ze met hem rijdt ziet er goed uit zeg! Ik vind deze plaatjes haast nog mooier dan de wedstrijdfoto`s die je plaatste.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 07:29

Pjelk schreef:
Wat een supermooie foto`s!
Dat dekje heb ik ook op mijn gele Haha! . Was je zusje tevreden over Taco? Dat stukje travers 9als ik het goed heb) dat ze met hem rijdt ziet er goed uit zeg! Ik vind deze plaatjes haast nog mooier dan de wedstrijdfoto`s die je plaatste.

Mijn zus heeft meer ervaring dus kan Taco makkelijker helpen om de moeilijkere oefeningen als travers te doorlopen Ja
Mijn zus was erg tevreden.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 07:40

Taco is en blijft een supermooie fjord Haha!
Ziet er weer netjes uit je en je zus rijd rijd hem ook netjes Haha!

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:00

siets schreef:
Markvniel schreef:
die er achter loopt is ook erg apart! Wordt er met die kleur ook gefokt of is het een kruising??

Grtz

Mark

Dat is een Gra-kleurige fjord Knipoog. Dus geen kruising, en die worden ook gewoon gefokt. Er zijn ook Gra-kleurige dekhengsten Knipoog.

Ok bedankt voor de info! Als ik later zelf wat meer tijd en geld heb zou ik ook wel een Fjord willen hebben! En zeker dat Gra kleurige vind ik wel apart! Ben wel benieuwd naar meer foto's en info (Fokker evt???)

Grtz

Mark

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 08:12

Taaclover schreef:
Kyralovertje schreef:

Wil je mij vertellen op welke foto´s je dit ziet, dan kan ik je uitleggen of ik daar misschien iets aan het doen was wat Taco niet zo leuk vind of waarom Taco zo reageerde Ja

De foto's waar jij op zit vindt ik nummers 3,6,10 en 12. Het ziet er niet slecht uit, maar op dit moment zou hij denk best iets langer in de hals mogen komen en wat minder teugel gebruik (het lijkt alsof je met een harde hand rijdt.). Kan ook aan mij liggen, ik ben een Arabiertje gewend en geen Fjord met een wat kortere nek Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 11:47

Kyralovertje schreef:
De foto's waar jij op zit vindt ik nummers 3,6,10 en 12.

foto 3 : http://img132.echo.cx/img132/351/kelly30az.jpg

Aan mijn handhouding en zweep te zien ben ik hier bezig om Taco wat losser te krijgen in zijn rechterkaak.
Verder bespeur ik hier geen spanning, zijn oortjes staan gewoon in de "ik let op mijn baas" houding en de spieren in de hals zijn op de goede plaats aangespannen Ja

foto 6 : http://img132.echo.cx/img132/802/kelly69lo.jpg
Stapfoto waarin Taco zelf nog te ver uit elkaar loopt dus ik vraag me af welke spanning je hier in ziet Verward

foto 10 : http://img249.echo.cx/img249/4206/kelly111ry.jpg
Absoluut gelijk Ja
Hier is hij veel te gespannen.
Ik had er boven ook al een reactie geplaats dat ik te scheef zat.
Overigens is de travers nog verre van bewezen dus dat hij hier wat gespannen is vind ik niet zo´n probleem.
Kwestie van oefenen en oefenen.

foto 12 : http://img249.echo.cx/img249/1679/kelly128yk.jpg
Recht voor Taco staan er paarden in de wei dus in die hoek is hij altijd wat "kijkerig".
Vandaar dat ik hem er waarschijnlijk wat meer doorheen vraag Ja
Maar hij is op deze foto idd wat te kort in de hals.

Kyralovertje schreef:
Het ziet er niet slecht uit, maar op dit moment zou hij denk best iets langer in de hals mogen komen en wat minder teugel gebruik, het lijkt alsof je met een harde hand rijdt

Alleen op foto 12 is hij inderdaad te kort in de hals Ja
Op de overige foto´s loopt hij gewoon keurig.

Ik rij overigens absoluut niet met harde hand
Taco is goed nageeflijk te rijden en loopt nog steeds met een 21mm omtrek K&K bit Ja
Daarbij volgt een paard want met harde hand gereden word ook niet makkelijk je hand naar beneden, wat op foto 5 toch goed te zien is dat Taco dat wel doet Haha!