Laura en Promiss @ Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: Laura en Promiss @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:23

Ik zou er gewoon eens naar laten kijken door iemand die er ECHT verstand van heeft, het gaat wel om het behoud van je pony!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:05

Teugels op maat houden, niet laten hangen.
Het ziet eruit of je niet echt conseqeunt bent, het lijkt of de pony echt onder je vnadaan sjeest, probeer daarop te letten, ontspanning is belangrijk, Bij sommige Welsch K pony's is dat moeilijk, het is wel goed dat je les hebt!!
daar leer je cht heel erg veel van!!
Ik bedoel alles niet aanvallend hoor, maar gewoon als advis, probeer dus aan tempo te denken, en aan ontspanning

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:17

nou promiss is nog jong dus ik rijd nog niet supper conseqeunt als ik merk dat zei even gewoon lekker wil galoperen MAG ZE DAT NU OOK als ze 5 jaar is ga ik pas beginen met intern zief rijden!! en heel erg precies rijden er is rust in haar en we rijden ook supper veel buiten MET EEN LANG TEUGELTJE jeetje maakt het echt ZOVEEL UIT dat ik met een iets langere teugel rijd dan jullie en oja ik leer haar nu OP MIJN ZIT rijden en als ik dan de teugels er goed bij pak dan voelt ze nog beter waneer ze moet stoppen en de bedoeling is dat ze op mijn ZIT moet weten waneer ze moet stoppen!!

en kelly je heb gelijk hoor het zadel past PRIMA bokt is volgens mij weer een beetje overgevoellig!!!

zo en dat is er uit Tong uitsteken

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 20:51

Nou zeker weten Knipoog vind ook dat je nog niet intensief met haar moet gaan rijden gewoon lekker rustig aan. volgend jaar is ook prima. verder vind ik dat je goed bezig bent. maar ieder zijn mening Knipoog

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:23

dankje wel semmie Haha!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 21:24

geen dank Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:34

__promiss___ schreef:
nou promiss is nog jong dus ik rijd nog niet supper conseqeunt als ik merk dat zei even gewoon lekker wil galoperen MAG ZE DAT NU OOK als ze 5 jaar is ga ik pas beginen met intern zief rijden!! en heel erg precies rijden er is rust in haar en we rijden ook supper veel buiten MET EEN LANG TEUGELTJE jeetje maakt het echt ZOVEEL UIT dat ik met een iets langere teugel rijd dan jullie en oja ik leer haar nu OP MIJN ZIT rijden en als ik dan de teugels er goed bij pak dan voelt ze nog beter waneer ze moet stoppen en de bedoeling is dat ze op mijn ZIT moet weten waneer ze moet stoppen!!

en kelly je heb gelijk hoor het zadel past PRIMA bokt is volgens mij weer een beetje overgevoellig!!!

zo en dat is er uit Tong uitsteken

rijdt haar nog niet te intensief inderdaad
rustig aan is het beste

pm me anders even en je ziet hoe ik werk met mijn 8 jarige bonte ... ook alles op het gemak Lachen

toch vind ik enkele commentaren hier goed gegeven en kan je er zeker iets mee doen ... Lachen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 21:36

Helemaal mee eens..sommige wel ja idd Knipoog

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 21:38

ja idd sommige wel maar omdat nou 300x aan te moeten horen!! pff

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 21:39

ja idd... :S

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 06:21

nog even over dat zadeltje.. imisspromiss zegt dat zij dat zadel heeft gekocht voor de pony en dat het goed ligt.. ik heb mijn zadel al 8 jaar bij mijn pony ( was eerst mijn verzorgpony) en dat zadel heeft altijd goed gelegen. en is elk jaar netjes bijgevuld maar hoefde nooit drastisch veranderd te worden. en wat blijkt bij de laatste controle? dat ze nu toch echt een boommaatje meer nodig heeft!!! zo zie je maar weer.. controle is wel degelijk belangrijk!!!
BTW : misschien is mijn pony wel in de overgang dat de kilootjes eraan vliege:p ( ze is 24!!)
groetjes keshia

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:25

oke maar het zadel kan niet meer dan 1 a 2 jaar oud zijn hoor!! ze is nu pas 4

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:32

Ik vindt het zadel erg slecht liggen. veel te ver naar voren. Je kunt ook zien dat de ruiter niet netjes midden in het zadel kan blijven zitten omdat het zadel niet in balans ligt. Daardoor zit de ruiter achter in het zadel te bonken waar hij volgens mij last van heeft.

Ik vindt de manier van rijden wel erg prettig om te zien, en ik denk dat als er een goed passend zadel bij komt hij vanzelf meer gaat ontspannen. Ik weet dat jij denk dat hij wel goed ligt, maar een zadelkmaker er bij halen kost (haast) niets en dan heb je zekerheid.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:33

Ach ja... de een probeert wat te doen met die tips die hij krijgt, de ander verziekt gewoon z'n paard. (ik doel dus op het zadel) Je zou toch iig iemand ernaar kunnen laten kijken, als zoveel mensen al zeggen dat het volgens hen niet optimaal ligt?

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 17:26

Ze kan er idd even naar laten kijken, maar ookal doet ze dat niet. dan is het iig nog steeds haar keuze, haar pony. en ze probeert er zeker wel wat mee te doen hoor , met de tips die ze krijgt ze heeft niet voor niets les toch.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 18:23

Sorry dat ik er ook over begin, maar ik zou toch echt dat zadel na laten kijken. Dat het meeverkocht is met de pony hoeft nog geen garantie te zijn dat het goed ligt, wie weet heeft het nooit goed gelegen, of is Promiss gegroeid/veranderd/anders bespierd geraakt waardoor het nu niet meer goed ligt.

Voor hetzelfde geld komt de zadelmaker en zegt 'ie dat 't in orde is (wat ik me overigens niet voor kan stellen vanaf de foto's), maar voor hetzelfde geld ligt het niet goed, waardoor jouw pony ernstige rugproblemen kan krijgen. Zou je jezelf dat vergeven? Als over bv een jaar blijkt dat ze last van haar rug heeft door het zadel en jij bent erop gewezen en hebt er niks mee gedaan?

Ik snap wel dat 't vervelend is, je plaatst foto's van je (erg leuke) pony op internet en iedereen begint te "zeuren" over 't zadel. 'T is echter niet bedoeld om je af te zeiken, maar om je pony (en jou) te behoeden voor een hoop ellende.

Het zou erger zijn als iedereen meent dat t zadel niet goed ligt, maar er niks van zegt en denkt "laat maar aanmodderen". als ik iets verkeerd doe/ er iets mis is met mijn paard wil ik er iig wel altijd op gewqzen worden en niet achteraf als 't te laat is.

Kortom: Laat dus alsjeblieft voor Prommiss en jouw bestwil een zadelmaker naar 't zadel kijken.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:54

ik wil wel maar ik betaal het allemaal niet iedereen van stal (voor zover ik weet en gevraagt heb) vind het zadel heel doed liggen het kan ook wel eens zijn dat het zadel er niet goed opgelecht is! en daardoor het er niet goed uitziet

en zolang mijn moeder zegt dat hij goed ligt en de rest van stal ook kan ik er ook niks aan doen!

en nu hou ik op met deze discusie!

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:18

hoihoi,

Ik wilde je even een tip geven.
Ik denk namelijk dat dat ontspannen lopen en zitten ergens anders mee te maken heeft dan met het zadel.
Dat zal lijkt helemaal niet verkeerd te passen (zo goed zie je dat niet vanaf hier, misschien IETSJE te ver naar voren) maar goed.. die discussie hebben we gehad.
maar mijn tip:
Als je je handen iets hoger doet, dan heb je ten eerste al meer contact met de mond en ga je ten tweede ontspannender (is dat een woord?;)) zitten.
Dan heb je als het ware een knik in je armen, want nu zijn ze heel recht en lijkt het 1 rechte lijn naar beneden.
Daardoor (lijkt) het of je je schouders heel gespannen houdt en als je armen/schouders los zijn ziet het er al netter uit.
Anders lijkt het of je ieder moment van je pony of kunt stuiteren terwijl je (naar je zit kijkend) wel heel stevig zit.
Ik weet dit omdat ik het vroeger ook altijd fout deed (je schouders op slot zetten en armen omlaag) en het heeft me heel wat moeite gekost om dat af te leren, maar het resultaat mag er wezen!
En ik vind het trouwens echt een hele leuke pony!
lijkt me echt een schatje!
Veel plezier nog met haar!

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 14:41

Nou dat zijn tenminste goeie tip's Knipoog
en idd die discussie is nu klaar over dat zadel!

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 23:09

en nog ff.. ik heb dat zadel gekocht idd maar het paste perfect hoor !! ze was toen trouens wel een stukk duner..ze is nu een stuk dikker. ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben want k heb der al een tijdje niet gezien. maar ik vind dus dat het past. maar oke de discussie was geslote : $ ik wou het alleen ff zeggen

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 10:30

@imisspromiss: Weet het ook niet zou best kunnen? maar voorzover we allemaal weten ligt het nog steeds goed. anders zouden de mensen op stal er ook wel wat van zeggen denk ? maar idd genoeg over dat zadel pff.. geef eens leuke andwoorden nu

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:15

ze is idd een stuk dikker logisch met al die slobber hele dag land en der gewone voer en al die paarde snoepjes

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 12:35

ja idd hihi maar dat doe je zelf

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 12:46

Leuke foto's zeg van prommie en natuurlijk de fotogenieke Laura.
Hihi.
Die opmerkingen over dat zadel vind ik af en toe ook nergens opslaan. Alles is nu wel zo'n 200 keer gezegd dus klaar.

Erg leuke foto's.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 13:02

nja het commentaar weet je nu wel denk ik ik wou gewoon even zeggen dat je een hele leuke en mooie pony hebt en nog veel succes met haar!