RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: RTL5-Sport, levensgevaarlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:06

_MaanMeisje_ schreef:
Ik vind Monty Roberts goed, maar dit vind ik echt vreselijk!
Zoiets kan niet goed zijn, hoe luxe die paarden dan ook mogen leven.

Je moet er wel rekening meehouden dat deze beelden niet normaal zijn. Net zoiets als dat ik als voorbeeld van renpaarden een sulky laat zien de over de kop gaat. Normaal gaat het paard de chute in, ruiter er op, bokt voor een paar seconden (niet eens zo hoog), en klaar is kees. Als ik een paard was zou ik liever een rodeo paard zijn dan een manege paard.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 15:04

ik heb het ook gezien.Dat van die berg noemde ze de ookwel "de zelfmoord race" ,het is gewoon belachelijk,is echt te steil,valt een paard niet op te trainen en het gaat te hard om het bij te houden met hun benen.

Dat over die rodeo,was geen rodeo waar je je normaal gesproken aan denk bij rodeo.Dit was gewoon bruut.Waren echt paarden die echt nog helemaal groen en mensschuw waren,vastgebonden aan een paal,dan een "ruiter"er op die met een soort doek ofzo,om de buurte op hoofd en kont sloeg.Deze paarden gingen echt door het lint en houden hier volgens echt een trauma aan over.Ben ook benieuwd wat er gebeur met deze dieren...

En dat van stierenvechten....geef die stier groot gelijk!!Mag dat dier zich verdedigen zeg!!!Lekker al die speren in je lijf,een langzame pijnlijk edood sterven die dieren,ik zou ook zodra ik een kans zie die matador op de horens nemem!!!Zon stierenvechter kies er zelf voor,zon arm beest niet,walgelijk gewoon.Je kan toch ook alleen stieren vechten met alleen die rode doek?! Waarom ook dan nog eens speren er in prikken....
Mensen zijn beesten Boos!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:00

jeetje wat een schokkende beelden

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:01

Jeetje.. Scheve mond
Dat die mensen het niet erg vinden om te verongelukken moeten ze zelf weten, maar laat die paarden er dan buiten..
Ik heb niks tegen rensport, als het maar verantwoord gaat, en niet op zo'n manier. En rodeo rijden is gewoon te belachelijk voor woorden..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:03

QueJira schreef:
En dat van stierenvechten....geef die stier groot gelijk!!Mag dat dier zich verdedigen zeg!!!Lekker al die speren in je lijf,een langzame pijnlijk edood sterven die dieren,ik zou ook zodra ik een kans zie die matador op de horens nemem!!!Zon stierenvechter kies er zelf voor,zon arm beest niet,walgelijk gewoon.Je kan toch ook alleen stieren vechten met alleen die rode doek?! Waarom ook dan nog eens speren er in prikken....
Mensen zijn beesten Boos!

Precies!
En dan zeggen de mensen dat de natuur hard is? Een dier zal nooit voor z'n plezier een ander wezen doden, veel mensen wel.
En die stier word dagen van te voren al helemaal verzwakt, om vervolgens in de ring langzaam af gemaakt te worden.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:05

Echt vreselijke filmpjes Scheve mond
Die paarden die zo over de kop slaan en op hun rug knallen Scheve mond

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:12

v0sj schreef:
Weet je wat ze doen om die paarden te laten bokken, om hun buik hangt een soort band en dat zit niet fijn, vandaar dat de paarden gaan bokken

Nee, dat is alleen in films!
Het zijn gewoon paarden die in het wild worden gehouden. en voor de rodeo worden gebruikt. Maar ze doen de paarden absoluut geen pijn om ze te laten bokken!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:19

In de drafsport gebeurt het inderdaad heel erg weinig. Ik kan de keren dat het gebeurt zo opnoemen Knipoog
Ik zag de Grand National ook al voorbij komen, hoe voorspelbaar. Dat vind ik dus weer niet zielig. Als je eens wist hoeveel een goede chaser kost, weet je ook wel dat ze er goed mee omgaan. De baan wordt de weken voor de race ook goed in de gaten gehouden. Als ie te droog (en dus te hard) is, wordt er extra water op gegooid, is ie te zacht: dan draineren ze de boel.

Ik zag hier net ook al een topic over en voor de mensen die het gezien hebben, hoe oud waren de beelden?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:22

Yek, dat laatste paard in het eerste filmpje

Wat ik trouwens onwijs grappig vind is dat die ruiters gewond raken bij die rodeo dingen, en al helemaal als die gasten bij een stierengevecht vermorzeld worden door de stier *LOL*
You go stiertje/paardje!

*edit* Als ze het paard pijn doen om te laten bokken ed natuurlijk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:25

Natasja91 schreef:

*edit* Als ze het paard pijn doen om te laten bokken ed natuurlijk.

maar goed dat ze het paard geen pijn doen dan Knipoog

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 16:29

Kan iemand please wat stills plaatsen? Ik wil het ook graag zien.. En met mij meerdere Knipoog

jaimpjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:09

filmpjes doen het niet bij mijn Huilen wou ze nou net zien!! verdikkie!!!

Jigger_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:28

wees blij dat je het niet kan zien..
Dit is toch niet normaal...het is een paard hoor, een levend wezen, geen speeltje of race apparaat, denken die mensen ook alleen maar aan zich zelf
Dit gaat niet meer om het paard, dit gaat alleen om de kick!!

Hier draait mijn maag zich dus echt een paar keer van om.

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:42

Stoom uit je oren Geen woorden voor

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:10

Ik heb het ook gezien, verschrikkelijk gewoon, het klinkt mss grof maar met die ruiters heb ik totaal GEEN medelijde integendeel!! Zij beginnen er zelf aan, die paarden kiezen er niet voor om te verongelukken of mishandeld te worde!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:12

Ik zou ze zelf wel eens graag zien verongelukken Boos!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:25

DunDijk schreef:
v0sj schreef:
Weet je wat ze doen om die paarden te laten bokken, om hun buik hangt een soort band en dat zit niet fijn, vandaar dat de paarden gaan bokken

Nee, dat is alleen in films!
Het zijn gewoon paarden die in het wild worden gehouden. en voor de rodeo worden gebruikt. Maar ze doen de paarden absoluut geen pijn om ze te laten bokken!

Er gaat wel degelijk een band om de liezen van t paard, om deze hoger te laten bokken. Nadat de ruiter er af is wordt deze meteen losgetrokken door andere ruiters in de arena.
De rodeo met de paarden doen ze met zadel en zonder zadel (2 aparte rubrieken). Nu kan ik dus de filmpjes niet zien, maar las dat iemand zei dat de ruiter t paard omtrok. Dat lijkt mij vrij onlogisch als dit een "gewone" rodeo was, aangezien ze geen contact hadden met de mond/hoofd van t paard! Ze moeten ofwel de knop van t zadel vasthouden, of hun hand worden opgebonden als bij de stieren. T is ook niet zo dat ze wilde paarden gebruiken. Als de liesband af is, lopen ze vaak als sulletjes de arena uit. De ruiters daar hebben respect voor de dieren die ze gebruiken! En dat t er soms niet zo lief uitziet, tsja. T valt allemaal best mee!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:02

Needje schreef:
De ruiters daar hebben respect voor de dieren die ze gebruiken! En dat t er soms niet zo lief uitziet, tsja. T valt allemaal best mee!

Goed voor de rug kan het nooit zijn als zo'n paard keihard achterover dondert met een zadel op z'n rug.

wencalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:19

stills pleasze?

Polkadot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:31

Ik kan ze niet zien maar ze zijn vast heel erg als ik het hier zo lees... Arme paarden

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:46

v0sj schreef:

die band die zit toch bij de liezen? tenminste dat heb ik begrepen maar waar die band ook zit ik vind het maar niks hoor Verdrietig

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:54

ik kan de filmpjes niet zien Verward

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:56

Echt verschrikkelijk dit.. hoedat dat ene paard over de kop valt.. Te erg voor woorden

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 20:56

Ik zie de filmpjes ook niet Boos!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 21:04

@ Needje

Wat is gistern te zien was op rtl5 was geen gewoon rodeo hoor,daar heb ik nl niet echt problemen mee.Dit was echt ranzig,gebeurt zo alleen in Portugal geloof ik.Deze paarden flipte zo dat ze echt recht overeind kwamen en zich keihard achter over lieten vallen...
Met gewoon rodeo heb ik ook nog nooit gezien dat de paarden door berijder,achter elkaar aan op kont en hoofd worden geslagen,daarom waren deze paarden ook panisch+plus dat het ook gewoon "wilde" paarden waren////