Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

madelien schreef:ik vind het een hele leuke pony. lekker speknek zit erop.
voor de rest sluit ik me aan bij de rest. heb zelf een hengstje gehad (wel een welsh) die op zijn 7e pas gecastreerd werd, dus je kan wel raden hoe dik zijn nek was. hij was ook heeeeeeel erg sterk, misschien een tip om wat meer met je zit proberen te rijden. zo hield ik mijn pony ook wat rustiger. weet natuurlijk niet hoe deze pony is, maar mij heeft het geholpen. zou zonde zijn als deze pony later niet meer op handen reageert.
) Probeer het niet maar de aanleiding is zoo groot om het toch te doen
Beetje dom! maar normaal rijdt ik ook met sporen, alleen dat zijn knopjes!
en daardoor krul je je been ook mee op.. Hmm Zou er de volgende keer extra op letten
) Maar mag ik dan bijvoorbeeld soms 1 of 2 keer in de week eens de spoortjes erbij pakken en hem even laten weten dat hij naar zo'n overgang wel moet doorlopen! En dan gewoon de volgende keer het weer zonder sporen proberen of moet ik gewoon helemaal zonder?missmiekie schreef:ik vind de pony erg leuk om te zien, zit een flinke nek op, ik denk dat jullie de pony niet voor niets zolang hengst hebben gelaten, dus daarom denk ik ook dat je de consequenties dat hij sterk wordt en als hengst kan gedragen moet accepteren.
Maar wat ik mij afvraag is: waarom kopen ze voor je nichtje een 3 jarige net gecastereerde hengst(ruin dus) ???koop dan gewoon een ietsje oudere pony, jaar of 8 ofzo, en die al iets meer kan( dus een normale B proef kan lopen) en laat haar daarop rijden. zo heeft zo'n kind straks veel meer plezier, dan dat ze alleen maar door de bak vliegt omdat de pony zo sterk is!!
groetjes
)
..
!
In het begin was hij heel moeilijk met inrijden maar gaat nu super! binnen een paar weken tijd loopt hij ineens keurig aan de teugel, totaal niet sterk meer en springt zo een parcours rond
Ben super blij met hem! Wil nog wel zoon new forest hengst!
en zeker niet in het begin op mijn Brendan. Na een tijdje komt die klik gewoon en dan kan jij ontspannen en hij ook..

)
SelenaV schreef:Maar nog even een vraagje![]()
Als ik zonder sporen rijdt lukt het nog wel, alleen als ik dan 1 rondje heb gegaloppeerd dan wil hij graag alweer terug in de draf en dan kan ik hem nog maar net doordrukken op de kuit. En als ik dan de overgang moet maken van Galop-draf dan valt hij in één keer terug (abrupt) en dan stapt hij rustig verder (hij is erg sloom, maar gelukkig al veel minder dan eerst!) Maar mag ik dan bijvoorbeeld soms 1 of 2 keer in de week eens de spoortjes erbij pakken en hem even laten weten dat hij naar zo'n overgang wel moet doorlopen! En dan gewoon de volgende keer het weer zonder sporen proberen of moet ik gewoon helemaal zonder?
groetjes selena
helemaal mee eens, gewoon nog even door oefenen, verwacht niet dat de pony alles in een keer kan, mijn pony viel in het begin al bijna om als ik van been gingn wisselen 
Heinekengirl schreef:Ik denk dat je nichtje hem beter profiessioneel in had kunnen laten rijden.
Dir is ronduit vreselijk
Als ze een pony wil die met 3 jaar al hard in de mond is, en niet luisterd naar kuitdruk, dan moet je vooral zo doorgaan
Maar ik vind het er walchelijk uitzien.
Ga eerst eens goede les halen, want dit is echt een beetje té...
Dat dribbelen zal 'ie ook wel niet zonder reden doen, denk ik.
Veel succes verder...
trowing schreef:ik ben het met iedereen hier eens maar deze stal staat daar ook wel bekend om dat ze paarden stuk rijden.
_Roosje_ schreef:Wat een leuk knollie zeg. Stoer ding
. Maar deze kritiek is echt niet voor niks gegeven!! Een jonge pony met sporen erin prikken...hoe moet hij dan ooit op de benen van je nichtje gaan reageren? In de krul trekken? Hoe denk je dan dat je nichtje er ooit fatsoenlijk mee rond kan sturen!
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lief dat je dat voor je nichtje doet. En je nichtje zal ook verschrikkelijk blij met je zijn. Maar ik denk dat je moet denken aan diegene voor wie je hem inrijd!! Hij moet ook bestuurbaar zijn voor je nichtje, en denk je dat je als je hem nu met sporen prikt (en dan bedoel ik ook echt prikken) dat hij dan ooit normaal op het been zal reageren voor je nichtje? En je nichtje moet er toch ook normaal mee rond kunne sturen? Tenminste dat neem ik aan, dat ze lekker voltetjes wil doorsturen enzo. Waarom dan zo ineengetrokken aan elkaar? Is het niet al voldoende als de pony aan ee lekker ontspannen teugeltje de bak door te karren? Denk je dan niet dat die aanleuning vanzelf komt?
Wat ik dan denk als ik dit opschrijf, is waarom je die pony voor je nichtje rijd? Zodat je nichtje op die pony kan rijden!!! En moet dat dan zo?
Nogmaals, ik bedoel het goed hoor. En ben ook oprecht geïnteresseerd en wil dan ook zeker van je weten waarom die pony op driejarige leeftijd zo aan elkaar moet lopen!
Hermesdeux schreef:Das duidelijke taal Hippisch7...
@Ts: ik vind het erg positief dat je de tips en de kritiekpuntjes goed opvat! Echt waar, mijn complimenten. Ik verwacht dan ook, doordat je alles snel oppakt, het echt wel goed gaat komen! Ook nu je nichtje al stapt en draaft, probeer dat vertrouwen in elkaar zo te houden... ga zo door
Easterlover schreef:Ik vind het een leuke pony!
En je moet je helemaal niks aantrekken van de mensen die
zeggen dat je walchelijk rijdt! want dat slaat echt werkelijk nergens op!.
Ik rij zelf ook goedgekeurde Nf dekhengsten en breng ze ook uit in de
dressuur. Ik weet hoe het is om pony's te rijden die zich soms behoorlijk sterk maken. Ik heb wel een paar tips voor je:
De pony is nog jong dus probeer lengte te bewaren want de pony is
van zichzelf best wel kort in de hals en als je de pony meer lengte geeft
en het neusje mooi laag, dan ziet het er mooier uit en is het uiteraard ook
beter voor de ontwikkeling van de pony. * ik rij nu ook een hengst die nog jong is en is ook een beetje kort in de hals, dus rij ik hem mooi op lengte en dan is hij ook niet sterk meer*
En als de pony sterk is moet je vooral Niet je handen omlaag drukken
want dan zet je alles helemaal vast: breng je handen mooi naar voren en probeer je handen te dragen. * natuurlijk is dat even oefenen, moest k ook hoor!.. en nu nog steeds.. Niemand is perfect.!
Het viel me wel op toen ik keek naar de foto's dat je wat te groot bent, dat is jammer, maar het is nog niet zo'n groot probleem en ik vind het nog wel kunnen.. Je gaat wel een beetjekrampachtig zitten maar dat heeft dus ook met jouw lengte te maken.
Ik hoop dat je hiet iets aan hebt en je moet maar kijken of je er wat mee doet.. maar dit heb ik altijd geleerd * en leer ik nu nog* ,, als ik jonge hengsten moet rijden. ( dit geld natuurlijk ook voor merries en ruinen)
Heel veel Plezier er nog mee en ik weet zeker dat jij de pony lekker en ontspannen aan het lopen krijgt als je maar blijft oefenen, oefenen, oefenen
Wees er Trots op![]()
Groetjes Hester Slegt
succes. zou wel foto's willen zien over een tijdje