3 jarige super stoere newforest ruin(v.Brandy XIII) @ work.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

madelien

Re: 3 jarige super stoere newforest ruin(v.Brandy XIII) @ wo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:05

ik vind het een hele leuke pony. lekker speknek zit erop.
voor de rest sluit ik me aan bij de rest. heb zelf een hengstje gehad (wel een welsh) die op zijn 7e pas gecastreerd werd, dus je kan wel raden hoe dik zijn nek was. hij was ook heeeeeeel erg sterk, misschien een tip om wat meer met je zit proberen te rijden. zo hield ik mijn pony ook wat rustiger. weet natuurlijk niet hoe deze pony is, maar mij heeft het geholpen. zou zonde zijn als deze pony later niet meer op handen reageert.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:18

madelien schreef:
ik vind het een hele leuke pony. lekker speknek zit erop.
voor de rest sluit ik me aan bij de rest. heb zelf een hengstje gehad (wel een welsh) die op zijn 7e pas gecastreerd werd, dus je kan wel raden hoe dik zijn nek was. hij was ook heeeeeeel erg sterk, misschien een tip om wat meer met je zit proberen te rijden. zo hield ik mijn pony ook wat rustiger. weet natuurlijk niet hoe deze pony is, maar mij heeft het geholpen. zou zonde zijn als deze pony later niet meer op handen reageert.

Helemaal mee eens. Als je hem nu zo op je handen rijdt, wordt ie alleen maar sterker!!! Als jij je pony goed op je zit rijdt, zul je hem gewoon kunnen houden, dikke nek of niet. Ik zou me als ik jouw was, daar op concentreren, want misschien hou jij hem wel over een tijdje, maar dan zal die een loopje nemen met je nichtje, en dat zou vervelend zijn aangezien het haar pony is. Rijdt hem dus op je zit! maak veel overgangen, geef niet zo veel druk op je teugels.. en doe je sporen uit!!! je moet hem zonder sporen naar voren rijden. en kunnen stoppen. Je kunt hier denk ik echt een hele fijne rijpony van maken.

heeel veel succes!!

btw: Pony is errrrg mooi Tong uitsteken Kwijl

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:22

ik vind de pony erg leuk om te zien, zit een flinke nek op, ik denk dat jullie de pony niet voor niets zolang hengst hebben gelaten, dus daarom denk ik ook dat je de consequenties dat hij sterk wordt en als hengst kan gedragen moet accepteren.
Maar wat ik mij afvraag is: waarom kopen ze voor je nichtje een 3 jarige net gecastereerde hengst(ruin dus) ???koop dan gewoon een ietsje oudere pony, jaar of 8 ofzo, en die al iets meer kan( dus een normale B proef kan lopen) en laat haar daarop rijden. zo heeft zo'n kind straks veel meer plezier, dan dat ze alleen maar door de bak vliegt omdat de pony zo sterk is!!
En dan nog een vraag waarom laten ze de pony niet gewoon inrijden op een professionele stal, want zoals velen al zeiden(en ik net ook) als je hiermee doorgaat en je nichtje gaat erop die vliegt de hele bak met dr door.
Als ik jou was zou ik die sporen afdoen en een KORT zweepje erbij pakken en dan je hand laten voor wat het is(dus rustig en stil contact met de mond en laat die voorkant maar voor wat het is) en ga eerst eens schakelen, terug en weg, alleen maar op je zit. als dat een stuk beter is en je pony aan je been is en je normaal een volte kan rijden OP JE ZIT, ga dan eens kijken naar de voorkant, want het is VOORWAARTS-NEERWAARTS en niet zoals je nu doet NEERWAARTS-VOORWAARTS. Vind je het gek dat je pony niet aan je been is?? je houd m alleen maar beet aan de voorkant!! maar ja, ik heb wat tips neergezet, ben benieuwd of je er iets aan/mee gaat doen!!!
heel veel succes, ik weet zeker dat als je die pony anders gaat rijden het een hele leuke/goede pony kan gaan worden!!!

groetjes

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:38

Oke ik ga er wat mee doen!
Bedankt. Vind zelf ook dat ik mn hand vast zet (vooral links, maar daar wordt aan gewerkt Knipoog) Probeer het niet maar de aanleiding is zoo groot om het toch te doen Verdrietig
Ben gister met hem naar clubles geweest normaal neem ik mijn wedstrijdpony mee.. Het ging nu als stuk beter. Moest van mn instructrice de pony veel longeren, en voorwaarst rijden! Maar mocht hem ook wel aan de teugel rijden..! In de galop ben ik de hele les niet aan hem geweest, heb in de verlichte zit gezeten en hem zo naar voren laten galopperen, zodat hij zelf iets actiever wordt! Op de foto had ik btw mn sporen nog om van mn eigen Clown Beetje dom! maar normaal rijdt ik ook met sporen, alleen dat zijn knopjes!

omdat ik zou erg naar voren leun komt door de lengte van mij zei mn instructrice Verdrietig en daardoor krul je je been ook mee op.. Hmm Zou er de volgende keer extra op letten Ja
Ook ga ik er een zweepje bij pakken!
Maar nog even een vraagje Ach gut
Als ik zonder sporen rijdt lukt het nog wel, alleen als ik dan 1 rondje heb gegaloppeerd dan wil hij graag alweer terug in de draf en dan kan ik hem nog maar net doordrukken op de kuit. En als ik dan de overgang moet maken van Galop-draf dan valt hij in één keer terug (abrupt) en dan stapt hij rustig verder (hij is erg sloom, maar gelukkig al veel minder dan eerst! Tong uitsteken ) Maar mag ik dan bijvoorbeeld soms 1 of 2 keer in de week eens de spoortjes erbij pakken en hem even laten weten dat hij naar zo'n overgang wel moet doorlopen! En dan gewoon de volgende keer het weer zonder sporen proberen of moet ik gewoon helemaal zonder?

groetjes selena

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:42

missmiekie schreef:
ik vind de pony erg leuk om te zien, zit een flinke nek op, ik denk dat jullie de pony niet voor niets zolang hengst hebben gelaten, dus daarom denk ik ook dat je de consequenties dat hij sterk wordt en als hengst kan gedragen moet accepteren.
Maar wat ik mij afvraag is: waarom kopen ze voor je nichtje een 3 jarige net gecastereerde hengst(ruin dus) ???koop dan gewoon een ietsje oudere pony, jaar of 8 ofzo, en die al iets meer kan( dus een normale B proef kan lopen) en laat haar daarop rijden. zo heeft zo'n kind straks veel meer plezier, dan dat ze alleen maar door de bak vliegt omdat de pony zo sterk is!!

groetjes

Wij hebben hem zelf niet als 3 jarige hengst gelaten hoor, zo hebben hun hem paar weken terug gekocht!
Ik vond het zelf ook niet zo'n geweldige keuze van hun op zo'n jonge pony te kopen, maar ze waren er zo verliefd op Ach gut
Maar ze rijdt er nu zelf ook al ondetussen op en rijdt ze hem al netjes in de stap en draf, Galoppere heeft ze nog niet op Vadim gedaan omdat ze dat een beetje spannend vind ivm een val van vorig paard (gevolg sleutelbeen gebroken Verdrietig )
Ze willen hem absoluut niet meer verkopen, en dat kan ik me voorstellen Haha! ..
Ik ga wat doen met de tips! dankje Vingers aflikken

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 12:44

zeker een heel mooi beestje!!!!!!!!! Haha!
echt een hele leuke pony.
veel plezier ermee

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-05 12:48

dankje..Pling

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:01

Ik vind het wel positief als je wat met de tips gaat doen Lachen !
Toch zou ik geen sporen gebruiken, zeker niet als die al TE sterk is .. Veel suc-6 verder met het paardje Lachen

Beeniebrenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:07

heejheej!

ik heb een pony die familie van jouwne is! ook pas gecastreerd dikke nek maar super karakter! Ik ben nu helemaal gek van hengsten! nooit geen merries meer Knipoog In het begin was hij heel moeilijk met inrijden maar gaat nu super! binnen een paar weken tijd loopt hij ineens keurig aan de teugel, totaal niet sterk meer en springt zo een parcours rond Haha! Ben super blij met hem! Wil nog wel zoon new forest hengst!

Ik weet nog wel dat Vadim te koop stond. Heb die advertenties gezien en ik was ook wel geintresseerd. maar geen ruimte meer bij ons op stal... Maar op deze foto's ziet ie er nog mooier uit dan in die advertentie! damn!

ben het op sommige punten wel eens over je rijstijl. Maar goed momentopname! en ik rij ook niet altijd perfect Knipoog en zeker niet in het begin op mijn Brendan. Na een tijdje komt die klik gewoon en dan kan jij ontspannen en hij ook..

Succes er mee! en vertel je nichtje maar dat ze prachtpony heeft!!

groetjes Tessa

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 13:55

Ik vind dat je hem netjes rijd. En dat je de pony verknalt enzo vind ik zwaar overdreven. Alleen zal ik als ik jou was wel proberen zonder sporen te rijden. Je moet gewoon heel consequent rijden als hij niet reageert op de kuit geef je een tikje met de zweep zodat hij op je kuit reageert en dat je geen spoor nodig hebt. Ik heb mijn eigen paard ook zelf ingereden en ik ben pas in de L2 begonnen met sporen te rijden. Voor de rest vind ik het echt een super mooie pony. Vingers aflikken

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 14:47

Gelukkig vat je het zo goed op, het was ook allen opbouwend bedoeld. Ik zou de sporen er af laten. Rijden van jonge paarden gaat soms op en neer. Tuurlijk kun je hem nageeflijk rijden, maar in een wat lagere, langere halslijn. Meer op eiigen benen. Laat je over een tijdje nog wat foto's zien?
Ben benieuwd naar de ontwikkeling van dit prachtdier!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:06

ik vind het een beetje een smoes om te zeggen dat hij sterk is doordat hij zolang hengst is geweest en een hengsten nek heeft. Mijn paard is ook pas op ruim 3.5 gecastreerd (heb ik zelf toen pas laten doen) en die is op 2 vingers te rijden, zodra die zich sterk maakt trek ik niet trug maar rij ik naar voren en is het probleem opgelost.

Ik weet zelf als geen ander dat als hij met een harde hand (vast zetten en terug trekken als hij sterk word) gereden word je nichtje het straks heel moeilijk met hem krijgt. Ik heb het zelf ook gehad namelijk. Mijn broer reed met een veel hardere hand als ik op mijn epony en daardoor kon ik er niks mee beginnen (pas toen ik zelf wat ouder en groter werd) Dus probeer zijn mondje zo zacht mogelijk te houden! en voorlopig niet te veel te prutsen aan de voorkant. Dat komt vanzelf wel!

verder vind ik het wel een ontzettend mooi dier, en dat je wat te groot bent geeft helemaal niks.

hier een fototje als voorbeeld van mijn paard zn nekje (op deze foto is hij nog hengst en kleine 2 maand zadelmak)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=GTCBONGB

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 17:44

Ik vind het een leuke pony!
En je moet je helemaal niks aantrekken van de mensen die
zeggen dat je walchelijk rijdt! want dat slaat echt werkelijk nergens op!.
Ik rij zelf ook goedgekeurde Nf dekhengsten en breng ze ook uit in de
dressuur. Ik weet hoe het is om pony's te rijden die zich soms behoorlijk sterk maken. Ik heb wel een paar tips voor je:
De pony is nog jong dus probeer lengte te bewaren want de pony is
van zichzelf best wel kort in de hals en als je de pony meer lengte geeft
en het neusje mooi laag, dan ziet het er mooier uit en is het uiteraard ook
beter voor de ontwikkeling van de pony. * ik rij nu ook een hengst die nog jong is en is ook een beetje kort in de hals, dus rij ik hem mooi op lengte en dan is hij ook niet sterk meer*
En als de pony sterk is moet je vooral Niet je handen omlaag drukken
want dan zet je alles helemaal vast: breng je handen mooi naar voren en probeer je handen te dragen. * natuurlijk is dat even oefenen, moest k ook hoor!.. en nu nog steeds.. Niemand is perfect.! Knipoog

Het viel me wel op toen ik keek naar de foto's dat je wat te groot bent, dat is jammer, maar het is nog niet zo'n groot probleem en ik vind het nog wel kunnen.. Je gaat wel een beetjekrampachtig zitten maar dat heeft dus ook met jouw lengte te maken.

Ik hoop dat je hiet iets aan hebt en je moet maar kijken of je er wat mee doet.. maar dit heb ik altijd geleerd * en leer ik nu nog* ,, als ik jonge hengsten moet rijden. ( dit geld natuurlijk ook voor merries en ruinen Knipoog )

Heel veel Plezier er nog mee en ik weet zeker dat jij de pony lekker en ontspannen aan het lopen krijgt als je maar blijft oefenen, oefenen, oefenen Lachen

Wees er Trots op Haha!

Groetjes Hester Slegt

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:24

SelenaV schreef:
Maar nog even een vraagje Ach gut
Als ik zonder sporen rijdt lukt het nog wel, alleen als ik dan 1 rondje heb gegaloppeerd dan wil hij graag alweer terug in de draf en dan kan ik hem nog maar net doordrukken op de kuit. En als ik dan de overgang moet maken van Galop-draf dan valt hij in één keer terug (abrupt) en dan stapt hij rustig verder (hij is erg sloom, maar gelukkig al veel minder dan eerst! Tong uitsteken ) Maar mag ik dan bijvoorbeeld soms 1 of 2 keer in de week eens de spoortjes erbij pakken en hem even laten weten dat hij naar zo'n overgang wel moet doorlopen! En dan gewoon de volgende keer het weer zonder sporen proberen of moet ik gewoon helemaal zonder?

groetjes selena

NEE! Niet je sporen er toch maar bijpakken! Tik hem maar bij van achteren. Vergeet niet dat de pony nog jong is. Waarschijnlijk vind het evenwicht en dan op eigen benen nog heel moeilijk. Is ook wel logisch aangezien hij eerst superveel steun aan je handen had, en nu moet hij in ene keer het zonder die steun doen. Je pony moet dan dus op zijn eigen benen lopen en een ander evenwicht zoeken.

Dat kan ook een verklaring zijn dat hij zo terugvalt, een overgang is moeilijk om je evenwicht te bewaren!
Dus veel op de tweede hoefslag rijden en zo hem zijn evenwicht laten vinden! Dan komt dat overgangen rijden echt wel!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 18:43

Ja helemaal mee eens, gewoon nog even door oefenen, verwacht niet dat de pony alles in een keer kan, mijn pony viel in het begin al bijna om als ik van been gingn wisselen Tong uitsteken
Stond ie ook bijna stil.. Het wordt echt vanzelf beter, maar je moet er wel aan denken dat dat wel een poosje kan duren! Als hij zo terug komt na deze overgang, niet heel erg boos op hem worden, maar gewoon weer been geven en aandraven en eventueel een tikje. Veel succes en fijn dat het met de clubles al zo goed ging!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 19:19

Ik vind het er ook gespannen en wat trekkerig uitzien, er zijn al veel goede tips gegeven! succes!

hippisch7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:40

Heinekengirl schreef:
Ik denk dat je nichtje hem beter profiessioneel in had kunnen laten rijden.
Dir is ronduit vreselijk Scheve mond
Als ze een pony wil die met 3 jaar al hard in de mond is, en niet luisterd naar kuitdruk, dan moet je vooral zo doorgaan OK dan!
Maar ik vind het er walchelijk uitzien.
Ga eerst eens goede les halen, want dit is echt een beetje té...
Dat dribbelen zal 'ie ook wel niet zonder reden doen, denk ik.

Veel succes verder...

Tjonge jonge,
Wat een on-professioneel commentaar!
Volgens mij heeft de amazone voor de foto gewoon geprobeerd om de pony zo mooi mogelijk te laten zien.
Toevallig ken ik deze amazone en ik weet van haar dat ze op meer dan uitstekende wijze pony's beleerd. Ook haar eigen pony's rijdt ze niet onverdienstelijk. Met haar vorige pony is ze 2 maal provinciaal kampioen geweest in de dressuur en 6e en 7e op het NK.
Met haar huidige 6-jarige pony rijdt ze M-2 dressuur, een pony die ze ze zelf heeft beleerd. Inmiddels kan ze al bijna de overgang maken naar de Z-klasse. Blijkbaar doet ze het gek nog niet.
Dressuurprestaties waar amazones als jij wellicht alleen maar van kunnen dromen.

hippisch7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:53

trowing schreef:
ik ben het met iedereen hier eens maar deze stal staat daar ook wel bekend om dat ze paarden stuk rijden.

Waar haal jij het lef vandaan Tessa Kooistra uit Noord Bergum.

Zelf heb je amper prestaties in de sport geleverd. Je zult uit jaloezie dit soort onzinnge reacties wel doen. Ik vind dit echt walgelijk!!!

Je inhoud van je reactie slaat helemaal nergens op. Als je ook maar een beetje lef in je donder hebt, kom je met concrete voorbeelden.

Doe je ogen eens beter open op een wedstrijd Tessa. Je zou nog veel van deze amazone kunnen leren. Ze is niet voor niets 2 maal provinciaal kampioen geweest in de dressuur en 6e en 7e op het NK.
Daar waar jij al 2 jaar lang je pony niet eens boven de M-1 dressuur kunt krijgen.

Hopelijk ga je nooit echt les geven, want ik heb nu al medelijden met de arme cursisten die vol vertrouwen aan de lessen zijn begonnen.

Hou eens een keer op met die grootheidswaanzin!

Ik heb veel topics bekeken waarop jij op hebt gereageerd. Stuk voor stuk ongefundeerde kritiek. Dit zegt wel heel veel over jou Tessa. Wat mij betreft mag bokt je helemaal van deze site verwijderen. Volgens mij zit niemand op dat domme geleuter van jou te wachten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:13

Das duidelijke taal Hippisch7...

@Ts: ik vind het erg positief dat je de tips en de kritiekpuntjes goed opvat! Echt waar, mijn complimenten. Ik verwacht dan ook, doordat je alles snel oppakt, het echt wel goed gaat komen! Ook nu je nichtje al stapt en draaft, probeer dat vertrouwen in elkaar zo te houden... ga zo door Knipoog

hippisch7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:20

_Roosje_ schreef:
Wat een leuk knollie zeg Haha! . Stoer ding Knipoog . Maar deze kritiek is echt niet voor niks gegeven!! Een jonge pony met sporen erin prikken...hoe moet hij dan ooit op de benen van je nichtje gaan reageren? In de krul trekken? Hoe denk je dan dat je nichtje er ooit fatsoenlijk mee rond kan sturen!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lief dat je dat voor je nichtje doet. En je nichtje zal ook verschrikkelijk blij met je zijn. Maar ik denk dat je moet denken aan diegene voor wie je hem inrijd!! Hij moet ook bestuurbaar zijn voor je nichtje, en denk je dat je als je hem nu met sporen prikt (en dan bedoel ik ook echt prikken) dat hij dan ooit normaal op het been zal reageren voor je nichtje? En je nichtje moet er toch ook normaal mee rond kunne sturen? Tenminste dat neem ik aan Knipoog , dat ze lekker voltetjes wil doorsturen enzo. Waarom dan zo ineengetrokken aan elkaar? Is het niet al voldoende als de pony aan ee lekker ontspannen teugeltje de bak door te karren? Denk je dan niet dat die aanleuning vanzelf komt?

Wat ik dan denk als ik dit opschrijf, is waarom je die pony voor je nichtje rijd? Zodat je nichtje op die pony kan rijden!!! En moet dat dan zo?

Nogmaals, ik bedoel het goed hoor. En ben ook oprecht geïnteresseerd en wil dan ook zeker van je weten waarom die pony op driejarige leeftijd zo aan elkaar moet lopen!

Zou het mischien zo zijn dat deze amazone puur voor de foto een zo'n mooi mogelijk beeld heeft willen neerzetten?

Zelf geeft ze aan dat de pony erg sloom is. Wij beleren al onze paarden direct met sporen. We beginnen met kleine knopjes. Volgens mij gebruikt de amanone op de foto deze ook. Ik zie maar al te vaak paarden die dan voor het eerst met sporen te maken krijgen en ruiter die hier vervolgens helemaal niet mee overweg kunnen. Vanaf de M-klasse zijn sporen verplicht, fantastisch gezicht die paarden die dan in eens oncontoleerbaar zijn.

Er is overigens niets mis mee de teugels bij een jong paard laag te houden. Bij een pony als deze met een dergelijke forse hals nodig je hem uit door afwisselend aan te vragen en te laten strekken beter over zijn rug te gaan lopen. Het wordt lastiger als je dan op een pony rijdt die vervolgens ook nog van nature lui is. Spoortjes helpen dan om deze pony beter uit te nodigen voorwaartser te gaan rijden, waardoor je vervolgens aan aanleuning kunt gaan werken.

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:45

Hermesdeux schreef:
Das duidelijke taal Hippisch7...

@Ts: ik vind het erg positief dat je de tips en de kritiekpuntjes goed opvat! Echt waar, mijn complimenten. Ik verwacht dan ook, doordat je alles snel oppakt, het echt wel goed gaat komen! Ook nu je nichtje al stapt en draaft, probeer dat vertrouwen in elkaar zo te houden... ga zo door Knipoog

dankje,, Ga vanmiddag weer trainen!
Over een tijdje maak ik weer foto's van de pony en dan zien we hopelijk verbetering Knipoog Pling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:46

wat een super pony zeg,en ook super dat je de tips en het commentaar goed opneemt en deze (als het goed is) ook echt gaat toepassen.daar kunnen veel bokkers die foto's plaatsen nog iets van leren.
veel succes Lachen

SelenaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 09:50

Easterlover schreef:
Ik vind het een leuke pony!
En je moet je helemaal niks aantrekken van de mensen die
zeggen dat je walchelijk rijdt! want dat slaat echt werkelijk nergens op!.
Ik rij zelf ook goedgekeurde Nf dekhengsten en breng ze ook uit in de
dressuur. Ik weet hoe het is om pony's te rijden die zich soms behoorlijk sterk maken. Ik heb wel een paar tips voor je:
De pony is nog jong dus probeer lengte te bewaren want de pony is
van zichzelf best wel kort in de hals en als je de pony meer lengte geeft
en het neusje mooi laag, dan ziet het er mooier uit en is het uiteraard ook
beter voor de ontwikkeling van de pony. * ik rij nu ook een hengst die nog jong is en is ook een beetje kort in de hals, dus rij ik hem mooi op lengte en dan is hij ook niet sterk meer*
En als de pony sterk is moet je vooral Niet je handen omlaag drukken
want dan zet je alles helemaal vast: breng je handen mooi naar voren en probeer je handen te dragen. * natuurlijk is dat even oefenen, moest k ook hoor!.. en nu nog steeds.. Niemand is perfect.! Knipoog

Het viel me wel op toen ik keek naar de foto's dat je wat te groot bent, dat is jammer, maar het is nog niet zo'n groot probleem en ik vind het nog wel kunnen.. Je gaat wel een beetjekrampachtig zitten maar dat heeft dus ook met jouw lengte te maken.

Ik hoop dat je hiet iets aan hebt en je moet maar kijken of je er wat mee doet.. maar dit heb ik altijd geleerd * en leer ik nu nog* ,, als ik jonge hengsten moet rijden. ( dit geld natuurlijk ook voor merries en ruinen Knipoog )

Heel veel Plezier er nog mee en ik weet zeker dat jij de pony lekker en ontspannen aan het lopen krijgt als je maar blijft oefenen, oefenen, oefenen Lachen

Wees er Trots op Haha!

Groetjes Hester Slegt

Ga der zeker wat mee doen! Dankje!
En dat ik naar voren leun komt door mn lengte, maar als Vadim zometeen al wat meer op zn achterhand komt dan ga ik waarschijnlijk wel rechter zitten. Tenminste dat had ik ook met mn vorige wedstrijdpony, dat ik op laatst wat naar voren zat maar na het losrijden en toen ik hem wat oppakte op wedstrijdlengte zat ik zelf ook al stuk beter!
Ik ga het met het trainen oefenen! Vork
Dankjewel voor de tips!! Pling
groetjes selena

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:43

ik vind het super dat je positief reageert op alle commentaar en tips. als je eraan gaat werken komt alles vanzelf goed. het is een superleuke pony Lachen succes. zou wel foto's willen zien over een tijdje Knipoog

hippisch7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:01

Zet hem op. Als iemand deze pony naar een goed wedstrijdniveau kan brengen dan ben jij het wel.
Alle respect voor je dat je je eigen 6-jarige pony, die je zelf hebt beleerd, nu al om M-2 niveau hebt en er M mee springt. Dit is je niet aan komen waaien. Ik heb je laatst op een wedstrijdterrein zien rijden in de proef. Je pony liep met een superaanleuning en dan die gangen wauw!!!
Dat je de kritiek serieus neemt toond destemeer aan hoe goed jij als mens in elkaar zit.
De meeste kritiek is alleen maar gebaseerd op een paar foto's. Ik verbaas me dan dat men inhoudelijk zoveel te vertellen heeft, zonder het geheel van jouw training te zien.
Jouw dressuurniveau en het africhten van pony's mag een schoolvoorbeeld voor velen zijn.