Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
hoi666 schreef:je zit echt heel erg gedwongen naar achteren....ziet er niet mooi uit!!
) bagger is?
. ShannaY schreef:@ Krato
Ik voel me ook niet aangevallen hoor, en ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat er nog veel moet gebeuren, er is al zoveel gebeurd.. Het heeft zo ongeveer 3 a 4 jaar geduurd voor ik zit waar ik nu zit bij hem. Hij is altijd heel gevaarlijk geweest (Extreem, heel extreem bokken om me er echt af te krijgen), altijd aangeraden gekregen om hem te verkopen (zelf door mijn instructrice die echt wel tegen een stootje kan!) en toch ben ik door blijven zetten. Toen ik binnenkwam waren wij beide 1 brok opgefokte wezens, die alleen maar op elkaar aan het inwerken waren, ik bleef vechten en hij ook, wat dus gigantisch fout is. Hij kon alleen sterren kijken, als hij al op 4 benen bleef. Na veel trainen en doorzettingsvermogen is het een totaal ander paard geworden (sommigen zeggen zelf eens wonder!) Het feit over soepel over de rug lopen, dat is wel het geval, dat is het eerst waar we aan moesten werken, hij heeft zelf een half jaar alleen aan de longe gelopen om het los te werken. Maar goed dat is nu het rotte van internet, ik ken het paard, en jij niet, jij beoordeeld van foto’s en daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik ben dan ook iemand om te reagerenGoed toch?
Haha, ik heb verder helemaal niks gezegd
ShannaY schreef:Claudia, sorry maar je hebt het helemaal mis. Het paard gebruikt zijn rug helemaal prima, de enigste momenten wanneer hij hem wel eens wil wegdrukken is met de galop, maar in de overige gangen loopt hij gewoon goed over zijn rug. Daarom valt het ook stukken minder op dat hij overbouwd is.. Ik houd hem ook helemaal niet tegen van voren, ik geef hem juist teveel ruimte van voren, waardoor ik hem nog geen correcte aanleuning kan bieden. (Daar komt dus weer uit dat ik zijn lengte probeer te creeren, en hem dan weer teveel ruimte bied.) Ik vind je advies helemaal prachtig, maar dit is iets waar ik al een hele tijd mee bezig ben. Ik moet bij dit paard erg opletten wat ik doe, want het is nog al een heethoofd. Misschien scheelt het ook heel wat dat jullie het verleden niet kennen, een aantal mensen wel van hier, en dat maakt het al een stuk makkelijker begrijpen. Hij is niet zwaar in de hand, hij is juist te licht (daar komt dus dat opkroppen vandaan) dus eigenlijk spreek je jezelf nu een beetje tegen. Een paard dat snel opkropt (en dus achter de teugel kruipt, voelt niet zwaar aan, maar juist veels te licht) Mijn handen staan altijd voor hem, en mijn been is het belangrijkste “vervoer” middel. Soms juist teveel, waardoor ik hem dus weer niet genoeg aanleuning kan bieden. Ik heb hele goede begeleiding, en mede door haar heb ik van een gevaarlijk paard een paard gemaakt dat nu wil werken. Wij weten echt waar we mee bezig zijn.
ShannaY schreef:@ Krato
Ik voel me ook niet aangevallen hoor, en ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat er nog veel moet gebeuren, er is al zoveel gebeurd.. Het heeft zo ongeveer 3 a 4 jaar geduurd voor ik zit waar ik nu zit bij hem. Hij is altijd heel gevaarlijk geweest (Extreem, heel extreem bokken om me er echt af te krijgen), altijd aangeraden gekregen om hem te verkopen (zelf door mijn instructrice die echt wel tegen een stootje kan!) en toch ben ik door blijven zetten. Toen ik binnenkwam waren wij beide 1 brok opgefokte wezens, die alleen maar op elkaar aan het inwerken waren, ik bleef vechten en hij ook, wat dus gigantisch fout is. Hij kon alleen sterren kijken, als hij al op 4 benen bleef. Na veel trainen en doorzettingsvermogen is het een totaal ander paard geworden (sommigen zeggen zelf eens wonder!) Het feit over soepel over de rug lopen, dat is wel het geval, dat is het eerst waar we aan moesten werken, hij heeft zelf een half jaar alleen aan de longe gelopen om het los te werken. Maar goed dat is nu het rotte van internet, ik ken het paard, en jij niet, jij beoordeeld van foto’s en daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik ben dan ook iemand om te reagerenGoed toch?
, ik vind het harstikke knap dat jullie zo vooruit zijn gegaan (hoewel ik de beginsituatie natuurlijk niet ken) en natuurliijk mag je op mijn mening reageren, het is immer jouw topic! Ik zou zeggen, train lekker door, want je paard heeft volgens mij mogelijkheden zat! 

hoi666 schreef:ik vind je houding echt bagger.... sorry

Dimple schreef:Is het wellicht een idee om wat meer licht te rijden en minder door te zitten? (daar doe je toch op de meeste foto's?) Zodat je zelf ook wat makkelijker in je hand en houding bent?
Vindt het wel een pracht van een paard!
vonneke schreef:Lichtrijden, hoort dat niet bij de basis van het rijden?
Denk niet dat je paard zijn rug lekker kan ontspannen als je meteen gaat zitten ????
ShannaY schreef:[naam] schreef:Lichtrijden, hoort dat niet bij de basis van het rijden?
Denk niet dat je paard zijn rug lekker kan ontspannen als je meteen gaat zitten ????
Mijn paard is al 12, dus zo slecht zal dat niet zijn voor zijn rug. Ik krijg hem juist meer ontspannen als ik doorzit, dan dat ik lichtrij. Mijn instructrice heeft er ook nog nooit wat van gezegd.
Alleen als hij heel heet is en niet meer rustig te krijgen is moet ik lichtrijden, en aan het einde van de les, maar ik begin altijd met doorzitten, en is hij er enigszins doorheen ga ik lichtrijden.
en andersom
vonneke schreef:Lichtrijden, hoort dat niet bij de basis van het rijden?
ShannaY schreef:vonneke schreef:Lichtrijden, hoort dat niet bij de basis van het rijden?
Mijn paard is al 12, dus zo slecht zal dat niet zijn voor zijn rug. Ik krijg hem juist meer ontspannen als ik doorzit, dan dat ik lichtrij. Mijn instructrice heeft er ook nog nooit wat van gezegd. Alleen als hij heel heet is en niet meer rustig te krijgen is moet ik lichtrijden, en aan het einde van de les, maar ik begin altijd met doorzitten, en is hij er enigszins doorheen ga ik lichtrijden.