Mijn kleintje in de les.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoi666

Re: Mijn kleintje in de les.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:13

je zit echt heel erg gedwongen naar achteren....ziet er niet mooi uit!!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:29

hoi666 schreef:
je zit echt heel erg gedwongen naar achteren....ziet er niet mooi uit!!

En dan is ie gelijk bagger? Beetje zwak argument vind je ook niet?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:32

Miesie, hoi666 zegt toch dat dat "ie" (wie dat ook mag zijn Haha!) bagger is?

Shanna weet dat ze te ver naar achteren hangt, gaat ze vast op letten of aan haar instructrice vragen om daar extra op te letten Ja.

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:34

ShannaY schreef:
@ Krato

Ik voel me ook niet aangevallen hoor, en ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat er nog veel moet gebeuren, er is al zoveel gebeurd.. Het heeft zo ongeveer 3 a 4 jaar geduurd voor ik zit waar ik nu zit bij hem. Hij is altijd heel gevaarlijk geweest (Extreem, heel extreem bokken om me er echt af te krijgen), altijd aangeraden gekregen om hem te verkopen (zelf door mijn instructrice die echt wel tegen een stootje kan!) en toch ben ik door blijven zetten. Toen ik binnenkwam waren wij beide 1 brok opgefokte wezens, die alleen maar op elkaar aan het inwerken waren, ik bleef vechten en hij ook, wat dus gigantisch fout is. Hij kon alleen sterren kijken, als hij al op 4 benen bleef. Na veel trainen en doorzettingsvermogen is het een totaal ander paard geworden (sommigen zeggen zelf eens wonder!) Het feit over soepel over de rug lopen, dat is wel het geval, dat is het eerst waar we aan moesten werken, hij heeft zelf een half jaar alleen aan de longe gelopen om het los te werken. Maar goed dat is nu het rotte van internet, ik ken het paard, en jij niet, jij beoordeeld van foto’s en daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik ben dan ook iemand om te reageren Haha! Goed toch?

Ehm, volgens mij verkeerd? Tong uitsteken Haha, ik heb verder helemaal niks gezegd Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:38

Ow, sorry, al die boktnamen ook.. ik bedoelde Patos (als ik het nu wel goed heb!) ??

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:03

ShannaY schreef:
Claudia, sorry maar je hebt het helemaal mis. Het paard gebruikt zijn rug helemaal prima, de enigste momenten wanneer hij hem wel eens wil wegdrukken is met de galop, maar in de overige gangen loopt hij gewoon goed over zijn rug. Daarom valt het ook stukken minder op dat hij overbouwd is.. Ik houd hem ook helemaal niet tegen van voren, ik geef hem juist teveel ruimte van voren, waardoor ik hem nog geen correcte aanleuning kan bieden. (Daar komt dus weer uit dat ik zijn lengte probeer te creeren, en hem dan weer teveel ruimte bied.) Ik vind je advies helemaal prachtig, maar dit is iets waar ik al een hele tijd mee bezig ben. Ik moet bij dit paard erg opletten wat ik doe, want het is nog al een heethoofd. Misschien scheelt het ook heel wat dat jullie het verleden niet kennen, een aantal mensen wel van hier, en dat maakt het al een stuk makkelijker begrijpen. Hij is niet zwaar in de hand, hij is juist te licht (daar komt dus dat opkroppen vandaan) dus eigenlijk spreek je jezelf nu een beetje tegen. Een paard dat snel opkropt (en dus achter de teugel kruipt, voelt niet zwaar aan, maar juist veels te licht) Mijn handen staan altijd voor hem, en mijn been is het belangrijkste “vervoer” middel. Soms juist teveel, waardoor ik hem dus weer niet genoeg aanleuning kan bieden. Ik heb hele goede begeleiding, en mede door haar heb ik van een gevaarlijk paard een paard gemaakt dat nu wil werken. Wij weten echt waar we mee bezig zijn.

nee, ik spreek mijzelf helemaal niet tegen.
ik heb een paard die precies hetzelfde doet. (deed)
in het begin was ze erg zwaar in de hand. daarna als ze los kwam, korpte ze zich helemaal op.

ik denk te zien dat jij dit probleem ook hebt.
maar als jij zegt dat dat niet zo is, prima, het zijn momentopnames.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:07

Nee dat probleem heb ik niet nee, hij is eigenlijk nooit zwaar op mijn hand, dat word hij juist meer als hij zich ontspant. Een paard kruipt juist achter de teugel als hij zich niet volledig ontspant, als hij zich ontspant, worden alle spieren slapper (dat merk je bij jezelf ook) dus word hij ook iets zwaarder, en dat los ik dan weer op door hem goed voorwaarts te rijden, zodat hij zichzelf draagt en niet op mijn hand teert. Hij was deze dag erg vervelend (veel bokken, en schoppen), een lekker ouderwetse bui had hij. Dus hij was niet volledig ontspannen, en gaat zich dan opkroppen.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 14:35

oke, ik snap het.
succes ermee

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:05

ShannaY schreef:
@ Krato

Ik voel me ook niet aangevallen hoor, en ik geef je helemaal gelijk als je zegt dat er nog veel moet gebeuren, er is al zoveel gebeurd.. Het heeft zo ongeveer 3 a 4 jaar geduurd voor ik zit waar ik nu zit bij hem. Hij is altijd heel gevaarlijk geweest (Extreem, heel extreem bokken om me er echt af te krijgen), altijd aangeraden gekregen om hem te verkopen (zelf door mijn instructrice die echt wel tegen een stootje kan!) en toch ben ik door blijven zetten. Toen ik binnenkwam waren wij beide 1 brok opgefokte wezens, die alleen maar op elkaar aan het inwerken waren, ik bleef vechten en hij ook, wat dus gigantisch fout is. Hij kon alleen sterren kijken, als hij al op 4 benen bleef. Na veel trainen en doorzettingsvermogen is het een totaal ander paard geworden (sommigen zeggen zelf eens wonder!) Het feit over soepel over de rug lopen, dat is wel het geval, dat is het eerst waar we aan moesten werken, hij heeft zelf een half jaar alleen aan de longe gelopen om het los te werken. Maar goed dat is nu het rotte van internet, ik ken het paard, en jij niet, jij beoordeeld van foto’s en daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar ik ben dan ook iemand om te reageren Haha! Goed toch?

Ik neem aan dat deze post voor mij bedoeld was Knipoog , ik vind het harstikke knap dat jullie zo vooruit zijn gegaan (hoewel ik de beginsituatie natuurlijk niet ken) en natuurliijk mag je op mijn mening reageren, het is immer jouw topic! Ik zou zeggen, train lekker door, want je paard heeft volgens mij mogelijkheden zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 16:13

Om even misverstanden te voorkomen, ik wilde jou niet aanvallen of iets dergelijks hoor Knipoog
Dank je.. dat gevoel heb ik dus ook al jaren Knipoog

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:44

hoi666 schreef:
ik vind je houding echt bagger.... sorry Bloos

Ik vind jouw houding op dit forum bagger Doei!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:01

Ik ken het probleem maar al te goed met paarden die graag 'hoog' lopen.

VWNW of iets meer met het neusje eruit is al een hele opgaaf, bij mijn Joem.

Dat wat de een moeite mee heeft (omhoog) is voor jouw paard blijkbaar ook een makkie *appeltje, eitje* Knipoog

Ik ga wel mee met Patos dat ik het er niet geheel ongedwongen uit vindt zien. Maar ik denk dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Is het wellicht een idee om wat meer licht te rijden en minder door te zitten? (daar doe je toch op de meeste foto's?) Zodat je zelf ook wat makkelijker in je hand en houding bent?

Vindt het wel een pracht van een paard! Vingers aflikken

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 19:20

zO dat ziet er egt geweldig uit
je rijdt egt super mooi rijd je ook wedstrijden ? en welke proef,,,

en een kwijlend paard Lovers

welke stal sta je Lachen

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 07:01

ze staat bij reyerbos!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:58

Dimple schreef:
Is het wellicht een idee om wat meer licht te rijden en minder door te zitten? (daar doe je toch op de meeste foto's?) Zodat je zelf ook wat makkelijker in je hand en houding bent?

Vindt het wel een pracht van een paard! Vingers aflikken

Ik kan niet lichtrijden.. ik heb dan helemaal geen controle meer over mezelf. Als ik ga lichtrijden, laat ik hem helemaal los van voren, en gaat hij dus uit elkaar lopen omdat ik hem niet goed in elkaar kan sluiten. Lichtrijden is helemaal een drama voor mij....Ik probeer het steeds meer te doen, want ik moet toch de L1 nog lichtrijdend door.. maar lichtrijden is voor mij juist veel moeilijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:03

Lichtrijden, hoort dat niet bij de basis van het rijden?

Denk niet dat je paard zijn rug lekker kan ontspannen als je meteen gaat zitten ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:10

vonneke schreef:

Denk niet dat je paard zijn rug lekker kan ontspannen als je meteen gaat zitten ????

Mijn paard is al 12, dus zo slecht zal dat niet zijn voor zijn rug. Ik krijg hem juist meer ontspannen als ik doorzit, dan dat ik lichtrij. Mijn instructrice heeft er ook nog nooit wat van gezegd. Alleen als hij heel heet is en niet meer rustig te krijgen is moet ik lichtrijden, en aan het einde van de les, maar ik begin altijd met doorzitten, en is hij er enigszins doorheen ga ik lichtrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:16

ShannaY schreef:
[naam] schreef:

Mijn paard is al 12, dus zo slecht zal dat niet zijn voor zijn rug. Ik krijg hem juist meer ontspannen als ik doorzit, dan dat ik lichtrij. Mijn instructrice heeft er ook nog nooit wat van gezegd.
Alleen als hij heel heet is en niet meer rustig te krijgen is
moet ik lichtrijden, en aan het einde van de les, maar ik begin altijd met doorzitten, en is hij er enigszins doorheen ga ik lichtrijden.

Ik vind dit allemaal maar wierd :S maar zal vast wel aan mij liggen.

Als is ie 35 ieder paard hoor je naar behoren los te rijden voordat je volop gaat trainen.
Laag en rond instellen en dan doorzitten??
Of meteen kop erop??

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:21

Moet zeggen dat ik het ook een beetje vreemd vind hoor, dan moet je toch wel wat aan je zit gaan doen als je bij het lichtrijden geen controle over je lichaam hebt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:22

Om eerlijk te zijn komt het bij mij ook vreemd over. Niet om je aan te vallen hoor!

Maar ze hebben mij nou juist altijd geleerd de eerste 20 minuten niet door te zitten om je paard zijn rug los te laten maken en lekker over de rug te rijden.
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij nou juist heet wordt van dat doorzitten?

Vindt het trouwens wel knap van je! Daar waar ik moeite heb (doorzitten) ga jij zonder probleem verder Haha! en andersom Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:27

vonneke schreef:

Daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik zit ook liever door, dan krijg ik het paard beter los dan dat ik lichtrijd!
En als je op de correcte manier doorzit hinder je het paard echt niet Haha!

lieferdje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:29

ShannaY schreef:
vonneke schreef:

Mijn paard is al 12, dus zo slecht zal dat niet zijn voor zijn rug. Ik krijg hem juist meer ontspannen als ik doorzit, dan dat ik lichtrij. Mijn instructrice heeft er ook nog nooit wat van gezegd. Alleen als hij heel heet is en niet meer rustig te krijgen is moet ik lichtrijden, en aan het einde van de les, maar ik begin altijd met doorzitten, en is hij er enigszins doorheen ga ik lichtrijden.

ik moet jullie vertelle dat ik ook eens op zo een heet hoofd heb gerede....die kreeg ik ook alleen maar rustig door door t gaan zitte en mezelf zwaar t maken...en als ik lichrijd dan heb ik hem wel aan de teugel maar dan ging hij er alleeen maar keihard vandoor...en had ik zelf het gevoel dat ik lichter werd.....misschien niet zo maar was groot paard en ik had gewoon dat gevoel en misschien heeft zij dat ook wel ....dat ze daardoor op hem doorzit omdat hij anders gaat spoken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:42

Nee hij word niet heet van het doorzitten, juist helemaal niet, ik krijg hem rustiger als ik doorzit, behalve als het echt uit de hand loopt moet ik even lichtrijden (maar dit komt eigenlijk niet meer zo vaak voor) Ik zeg niet dat ik geen controle over mezelf heb (alhoewel dat zeg ik wel, maar ik bedoel het niet letterlijk), maar ik kan mijn handen minder stil houden en ik kan hem niet goed opsluiten met mijn been. (Even tussendoor, hebben jullie Anky ooit weleens zien lichtrijden? Die kan er ook helemaal niks van, dan rijd ik nog beter licht!) Ik heb ook een tijd gehad dat ik niet kan doorzitten (juist omdat hij zijn rug niet ontspande.. als een paard zijn rug niet loslaat is het ook heel moeilijk doorzitten!) Als ik mijn paard beter aan het lopen krijg als ik doorzit, denk ik toch ook in het belang van mijn paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:46

Toch gek dat ANKY niets van het lichtrijden bakt... ik heb op Painted Black toch heel iets anders gezien op Indoor Brabant.

Als je je handen niet stil kan houden in het lichtrijden mis je nog al wat in je eigen basis!!!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:51

Een paard kan beter ontspannen in zijn rug met vwnw rijden als je licht rijdt hoor. Dan ontlast je hem meer, dan als je door blijft zitten.