nog wat foto's van djokke...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ro0sj

Re: nog wat foto's van djokke...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:17

klomp schreef:
Kafue schreef:
Zo kunnen meningen enorm verschillen. Ik doe de beugels uit, maar dat gebeurd minstens drie keer in de week dus ik heb daar geen moeite meer mee. Onontbeerlijk voor een goede onafhankelijke zit.
Echter met zulke korte beugels hoor je op een springzadel die is daar speciaal voor gemaakt. In die belangrijke africhtingsfase ???? iedere fase iedere dag is belangrijk, lijkt het me niet echt fijn voor een paard als de rutier zo ver naar achteren zit. Balans punt veranderd en de druk wordt te veel naar achteren geschoven waardoor het paard zwaarder belast wordt in de nierpartij.

En begin nu niet over ja maar op een springzadel zitten ze ook zo, dat springzadel heeft zowieso al een ander zwaartepunt.
Een juiste zit aanleren door de beugels op een andere lengte dan de juiste te doen is jezelf en je paard voor de gek houden.
Zelfdiscipline en de continue corrigerende woorden van de instructeur.
Als zal ik het 1.000.000 keer moeten herhalen klant betaald me ervoor en alleen van uit de correcte voorwaarden is een correcte zit nastreefbaar. Het paard is lang genoeg onder het zadel om een maal zonder beugels te rijden.
Een goede zit hindert het paard niet. Bij een erg jong paard gespen wij overigens wel de beugels een a twee gaten korter als we van het springzadel over stappen op het dressuurzadel omdat een dressuurzadel je de mogelijkheid geeft meer met zit te rijden dan een springzadel
maar goed menigen verschillen ik schrijf alleen zoals ik het geleerd heb en nog steeds leer.

ahum...kafue, ik leer van iemand die zeer ver is..paarden voor GP traint en regelmatig paarden voor anky traint....ben jij dan wijzer?
kom jij nu maar eerst met foto's waarbij jij rechtop zit en je paard niet met zijn hoofd in de sterrenhemel loopt!
erg kinderachtig om de antwoorden van kaja in elk topic af te zeiken...zij heeft het tenminste bij het goede eind....en begrijpt wat ik bedoel.

dat is pas inzicht!!!!!!

Nouja zeg, ze is toch heel vriendelijk, ik heb alles gelezen en ben het Met Kafue eens...denk niet dat ze helemnaal achterlijk is. Oja en de enige die paarden VOOR anky mag trainen is Sjef en misschien een enkele keer Edward, of dat moet je instructeur zijn natuurlijk!

Ik vind dat je Kafue nogal afzeurt om helemaal niks. Ze probeert je gewoon op een hele normale manier te helpen, als het geen wat Kaja zegt jou beter uitkomt maakt dat verder niet uit, maar dat zegt niet direcxt dat Kafue er geen verstand van heeft. Hiermee wil ik niet zeggen dat Kaja rare dingen zegt ofzo, ik zou me alleen ook eerder bij de mening van Kafue neerleggen,maar dat ter zake.

Beetje jammer van je topic.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:43

super fries !!!! Ik wil ook zo'n mooie grote fries !! Haha! Haha!
Ziet echt mooi uit zo'n lange benen bij een Fries !! En wat betreft je stoel zit.. ik vind het mee vallen hoor Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 17:14

Ro0sj schreef:

Nouja zeg, ze is toch heel vriendelijk, ik heb alles gelezen en ben het Met Kafue eens...denk niet dat ze helemnaal achterlijk is. Oja en de enige die paarden VOOR anky mag trainen is Sjef en misschien een enkele keer Edward, of dat moet je instructeur zijn natuurlijk!

Fijn dat je je ermee bemoeit, maar verdiep je eerst even in de feiten alvorens te gaan roepen!!!

Ro0sj schreef:
Ik vind dat je Kafue nogal afzeurt om helemaal niks. Ze probeert je gewoon op een hele normale manier te helpen, als het geen wat Kaja zegt jou beter uitkomt maakt dat verder niet uit, maar dat zegt niet direcxt dat Kafue er geen verstand van heeft.

Misschien moet je je ook hier eens in verdiepen!!
Waarschijnlijk snap je dan wel het een en ander...

Ro0sj schreef:
Hiermee wil ik niet zeggen dat Kaja rare dingen zegt ofzo

Mag best hoor!!! Ik praat 8 verschillende talen, er zit er vast wel een tussen die je niet vat Knipoog !!

Ro0sj schreef:
Beetje jammer van je topic.

Wat..???

P.S. je vergeet te zeggen hoe mooi Djokke is... Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:23

Ik ga met Kaja mee Haha! Haha! Haha!

Kafue, kijk wat verder dan je neus lang is..........

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 07:51

Kafue schreef:
[

juist kafue je zegt het 1 keer eens goed!
mijn eerste antwoord is vriendelijk, omdat ik je simpelweg iets uitleg wat ik al eerder vermeld in dit topic waarom ik zo kort zit. dan nog weet je het weer beter (zoals altijd) waarom kun jij je niet neerleggen bij het feit dat niet iedereen traint zoals jij. ik kan ook prima zonder beugels rijden, maar voor de zoveelste keer: dan val ik weer terug in stoelzit vandaar dat kaja dat nogmaals aan je uit legde omdat je het nog steeds niet snapte. dat jij dan kaja gaat afsnauwen (zoals in de meeste topics) vind ik niet ok. fijn dat je ook mijn antwoorden verdraait; ik had namelijk nergens geschreven dat ik anky haar paard zou trainen, dat doet mijn instructeur. ik kom daar ook slechts om te leren met mijn eigen paard. als je nou eens in een topic antwoord is dat prima, maar lees dan alvorens te reageren, dat is geloof ik niet je sterkste kant. dan had je post er heel anders uit gezien.
tja en tips kun je geven, maar of ik het er mee eens ben dat is mijn keuze...daar heb ik recht op. en dan de manier op...dat maakt ook een heel verschil. niet alleen tegenover mij, maar ook tegen anderen....vaarwel kafue!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:57

het ziet er netjes uit, alleen mis ik op sommige foto's de knik in je armen. de knik is er wel, maar heel licht. het mag wel ietsje meer. ik denk dat het daardoor ook komt dat je je handen naar je toe trekt als je aan de teugel rijdt, je handen 'zweven' nl. boven het zadel ipv boven de hals. Verder steek je soms je tenen wat af, probeer ook die netjes recht te houden. Verder is het toppie !! Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:44

klomp schreef:
Kafue schreef:
[
[/quote]

juist kafue je zegt het 1 keer eens goed!
mijn eerste antwoord is vriendelijk, omdat ik je simpelweg iets uitleg wat ik al eerder vermeld in dit topic waarom ik zo kort zit. dan nog weet je het weer beter (zoals altijd) waarom kun jij je niet neerleggen bij het feit dat niet iedereen traint zoals jij. ik kan ook prima zonder beugels rijden, maar voor de zoveelste keer: dan val ik weer terug in stoelzit vandaar dat kaja dat nogmaals aan je uit legde omdat je het nog steeds niet snapte. dat jij dan kaja gaat afsnauwen (zoals in de meeste topics) vind ik niet ok. fijn dat je ook mijn antwoorden verdraait; ik had namelijk nergens geschreven dat ik anky haar paard zou trainen, dat doet mijn instructeur. ik kom daar ook slechts om te leren met mijn eigen paard. als je nou eens in een topic antwoord is dat prima, maar lees dan alvorens te reageren, dat is geloof ik niet je sterkste kant. dan had je post er heel anders uit gezien.
tja en tips kun je geven, maar of ik het er mee eens ben dat is mijn keuze...daar heb ik recht op. en dan de manier op...dat maakt ook een heel verschil. niet alleen tegenover mij, maar ook tegen anderen....vaarwel kafue!!

Problemen met lezen hebben we allemaal wel eens. Ik heb namelijk nergens geschreven dat JIJ het paard van Anky zou trainen, ik denk dat een Anky persoon daar genoeg goede ruiters voor kan krijgen. Ik heb nergens Kaja afgesnauwd. En JIJ vraagt de tips niet ik of vis je gewoon naar complimenten om je ego te strelen???.

Als ik dan tips geef die je niet passen moet jezelf weten wat je daar mee aanvangt en gaat doen. Maar zeik me dan aub niet af. Schrijf dan voor in de topic vast de tips die je verwacht te krijgen over hoe goed je rijd en dat je zit wel meevalt en dergelijke dat spaart mensen een hoop typwerk uit en jou een hoop ergenissen.

Ik zie zelf, maar dat is persoonlijk, niets in het anders gespen van beugellengte om een bedorven zit af te leren. Het heeft allemaal te maken met zelfdicipline en de wil om te leren. Jezelf helpen door andere beugellengte te nemen dan de correct is niet mijn idee.

Natuurlijk zul je ook hier wel een hoop commentaar op hebben, dat moet je zelf weten. Zo geweldig was het allemaal niet hoor, je moet nog veel leren. Ik moet ook veel leren maar sta wel open voor eerlijke kritiek.

Ik ben in deze en in nog geen enkele topic oneerlijk geweest. Mischien niet 100 punten eerlijk in het opzicht of het werkelijk goed was.
En nogmaals als je om tips vraagt kun je tips verwachten die je passen en tips die je niet passen.

Maar om in jouw tipidee te blijven Go Klomp geweldig gereden met djokke, en wat een goede houding zeg.

En nu een eerlijke Kafue, je ziet er leuk uit, hebt een mooi figuur, prachtig lange benen. Benut als die dingen optimaal vormt een mooier geheel dan in springzit op een dressuurzadel te gaan zitten.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:54

PFF heerlijk dat gekat }>
Kom op zeg.. als je een topic plaatst weet je dat er mensen zijn die het met je eens zijn en mensen die het niet met je eens zijn..
Als je niet tegen "opbouwende" kritiek kunt kun je beter geen topics meer plaatsen Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:34

Wanneer houden jullie beide nou eens op met dat gekat naar elkaar? Om doodziek van te worden zeg,...

Misselijk

En ditmaal svp geen pb's mijn kant in, jullie moeten gewoon ophouden!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:11

knightloekie schreef:
super fries !!!! Ik wil ook zo'n mooie grote fries !! Haha! Haha!
Ziet echt mooi uit zo'n lange benen bij een Fries !! En wat betreft je stoel zit.. ik vind het mee vallen hoor Knipoog

dank je wel!!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:12

Maxielover schreef:
het ziet er netjes uit, alleen mis ik op sommige foto's de knik in je armen. de knik is er wel, maar heel licht. het mag wel ietsje meer. ik denk dat het daardoor ook komt dat je je handen naar je toe trekt als je aan de teugel rijdt, je handen 'zweven' nl. boven het zadel ipv boven de hals. Verder steek je soms je tenen wat af, probeer ook die netjes recht te houden. Verder is het toppie !! Knipoog

dank je voor de tips!! ik zal er op letten!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:30

Kafue schreef:

Kafue schreef:

Problemen met lezen hebben we allemaal wel eens. Ik heb namelijk nergens geschreven dat JIJ het paard van Anky zou trainen, ik denk dat een Anky persoon daar genoeg goede ruiters voor kan krijgen. Ik heb nergens Kaja afgesnauwd. En JIJ vraagt de tips niet ik of vis je gewoon naar complimenten om je ego te strelen???.

Als ik dan tips geef die je niet passen moet jezelf weten wat je daar mee aanvangt en gaat doen. Maar zeik me dan aub niet af. Schrijf dan voor in de topic vast de tips die je verwacht te krijgen over hoe goed je rijd en dat je zit wel meevalt en dergelijke dat spaart mensen een hoop typwerk uit en jou een hoop ergenissen.

Ik zie zelf, maar dat is persoonlijk, niets in het anders gespen van beugellengte om een bedorven zit af te leren. Het heeft allemaal te maken met zelfdicipline en de wil om te leren. Jezelf helpen door andere beugellengte te nemen dan de correct is niet mijn idee.

Natuurlijk zul je ook hier wel een hoop commentaar op hebben, dat moet je zelf weten. Zo geweldig was het allemaal niet hoor, je moet nog veel leren. Ik moet ook veel leren maar sta wel open voor eerlijke kritiek.

Ik ben in deze en in nog geen enkele topic oneerlijk geweest. Mischien niet 100 punten eerlijk in het opzicht of het werkelijk goed was.
En nogmaals als je om tips vraagt kun je tips verwachten die je passen en tips die je niet passen.

Maar om in jouw tipidee te blijven Go Klomp geweldig gereden met djokke, en wat een goede houding zeg.

En nu een eerlijke Kafue, je ziet er leuk uit, hebt een mooi figuur, prachtig lange benen. Benut als die dingen optimaal vormt een mooier geheel dan in springzit op een dressuurzadel te gaan zitten.

Citaat:
kafue ik heb jou niet nodig om mijn ego te strelen, ik heb nog veel te leren, daarom heb ik les.
de rede dat ik zeg wat ik schrijf is heel simpel en na tig keer zeggen ga ik mijn woorden nog 1 maal herhalen:

ik heb een stoelzit door de loop der tijd gekregen waar ik nu vanaf wil en moet. de manier waarop heeft mijn instructeur bepaalt en zoals je op de foto's kunt zien, zit ik al een stuk rechter dan voorheen. dat jij het geen potje vind dat is jouw zaak...zolang ik vooruitgang bemerk net als vele anderen, blijf ik dit doorzetten en kan ik na verloop van tijd weer mijn beugels verlengen. bovendien zijn er meerdere mensen die deze manier hanteren en met positief resultaat, die ik overigens zelf heb mogen aanschouwen. ik zeg nogmaals als jij mijn topic goed had gelezen, zie je dat ik al een paar maal verteld had waarom ik zo kort zit en vroeg dus geen tips hiervoor. dat jij dan toch gaat reageren hierop is toch echt een loze post van jouw...daarom gaf ik in eerste instantie een nette post terug met daarin een antwoord. daarna ga je toch door hierover en daar had ik niet om gevraagd. en ja hoor, ik kan prima tegen kritiek, mits het op nette wijze word geschreven en inhoudelijke kriteria heeft. een zinloze welles niettes hoeft van mij niet.
andere mensen die een tip hebben gepost kat ik toch ook niet af??
dat jij tegen kaja's woorden ingaat met een ondertoon vind ik erg onrespectabel en ja daar zeg ik dan wat van. maar goed ik ga in vrede en hou de eer aan mijzelf en wens je een geweldig leven toe met je top paarden, maar laat mij lekker doen wat ik goed acht.

hier laat ik het bij want er zijn misschien nog mensen die wel een goede onderbouwde tip hebben die niet met mijn zit te maken hebben.

verder de mensen met de tips die geplaatst zijn: dank je wel en ik zal er op letten!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:16

Ik ga lekker toch nog een ding zeggen tegen je klomp.

Je ziet er leuk uit en hebt eigelijk alles mee, je bent lang, hebt lange benen, bent slank. Jouw geheel kan je een super trotze amazone maken en een plaatje om naar te kijken. Vandaar dat ik zei beugels langer. Ik weet zeker dat je een trotse stolze frau bent, en ik weet ook zeker dat je wilt.

Echter je moet het met een fries in de dressuur ook heel veel van jezelf hebben. Niet iedere jury is gecharmeerd van een fries paard. Stel je hebt nu gewoon een verschrikkelijk goede houding en zit dan is het plaatje al veel mooier om te zien en zal de jury ook beter gestemd worden.
Daarom ook idd ellebogen aan je lichaam, oberkorper bovenlichaam iop de loodlijn en niet erachter of ervoor. Daarom ook de lijn kunnen maken hakken, ellebogen , oorlelletje omdat daar de mogelijk bestaat soepel met je bekken te werken, om de ruggegraat te laten veren en de kracht die het paard je opwaarts geeft in de schwunvolle bewegingen op te vangen en soepel door je hele lichaam te laten vloeien.
Het is als het water uit de kraan, dat moet de ruiter iedere tijd soepel meer en minder laten worden.
Zitten is meer dan een correcte houding het is ook onzichtbaar inwerken.
Sucses. Enne ik ga niet tegen Kaja's woorden in ik zou niet durven, alleen kan ze uitermate goed voor zichzelf opkomen hoor en heeft daar geen hulp van anderen voor nodig, en als het te slim wordt dan knipt de mod het er wel weer af.
Bedankt voor je vriendelijke wens, ik wens jou ook een goed leven in gezondheid en liefde.

En goed onderbouwde tips die niet met je zit maar met je paard te maken hebben kan ik je niet geven. Ik houd persoonlijk absoluut niet van friese paarden, tinkers, koetspaarden en dergelijke dus daar heb ik me nooit in verdiept het heeft simpel mijn intresse niet. Ik verdiep me alleen in de warmbloedpaarden en het juiste correcte rijden van de ruiter uit. Dit laatste puur voor mezelf. Ik heb jarenlang een hele slechte zit gehad en ben dat heel erg aan het ombuigen en dat is al aardig gelukt. Dat getuigd niet die foto hoor, die was echt slecht maar van je fouten kun je leren.

En als laatste tip wees trots, rijd trots en visialiseer je zelf de rit die je wilt maken, denk schwung en er is schwung, denk oprichting en de benen en je zit doen de rest. Wees trots op jezelf en trek je van anderen niks aan. Het gevoel, werk naar een goed gevoel toe. Dat doe ik de laatste tijd ook en het bevalt me prima dan altijd oppassen dat je wel in het straatje van de ander past. Dat straatje past toch nooit. Leef voor jezelf en niet voor de rest. Klinkt egoistisch weet ik maar het is niet anders.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:27

Kafue schreef:

Ik ga lekker toch nog een ding zeggen tegen je

Je ziet er leuk uit en hebt eigelijk alles mee, je bent lang, hebt lange benen, bent slank. Jouw geheel kan je een super trotze amazone maken en een plaatje om naar te kijken.

Vandaar dat ik zei beugels langer

.

Echter je moet het met een fries in de dressuur ook heel veel van jezelf hebben. Niet iedere jury is gecharmeerd van een fries paard. Stel je hebt nu gewoon een verschrikkelijk goede houding en zit dan is het plaatje al veel mooier om te zien en zal de jury ook beter gestemd worden.

Daarom ook de lijn kunnen maken hakken, ellebogen , oorlelletje omdat daar de mogelijk bestaat soepel met je bekken te werken, om de ruggegraat te laten veren en de kracht die het paard je opwaarts geeft in de schwunvolle bewegingen op te vangen en soepel door je hele lichaam te laten vloeien.

En goed onderbouwde tips die niet met je zit maar met je paard te maken hebben kan ik je niet geven. Ik houd persoonlijk absoluut niet van friese paarden, tinkers, koetspaarden en dergelijke dus daar heb ik me nooit in verdiept het heeft simpel mijn intresse niet.

Ik verdiep me alleen in de warmbloedpaarden en het juiste correcte rijden van de ruiter uit. Ik heb jarenlang een hele slechte zit gehad Dat getuigd niet die foto hoor, die was echt slecht maar van je fouten kun je leren.

Klinkt egoistisch weet ik maar het is niet anders.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:39

sorry hoor Kaja maar waar slaat dit nu weer op Frusty ??

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:43

Uhm... er ging iets mis.... Blond

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 15:39

Hierbij het verzoek aan Kaja en Kafue om jullie vanaf nu buiten dit topic te houden.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-05 11:14

hopelijk kan het topic nu weer gewoon verder...?