klomp schreef:Kafue schreef:Zo kunnen meningen enorm verschillen. Ik doe de beugels uit, maar dat gebeurd minstens drie keer in de week dus ik heb daar geen moeite meer mee. Onontbeerlijk voor een goede onafhankelijke zit.
Echter met zulke korte beugels hoor je op een springzadel die is daar speciaal voor gemaakt. In die belangrijke africhtingsfase ???? iedere fase iedere dag is belangrijk, lijkt het me niet echt fijn voor een paard als de rutier zo ver naar achteren zit. Balans punt veranderd en de druk wordt te veel naar achteren geschoven waardoor het paard zwaarder belast wordt in de nierpartij.
En begin nu niet over ja maar op een springzadel zitten ze ook zo, dat springzadel heeft zowieso al een ander zwaartepunt.
Een juiste zit aanleren door de beugels op een andere lengte dan de juiste te doen is jezelf en je paard voor de gek houden.
Zelfdiscipline en de continue corrigerende woorden van de instructeur.
Als zal ik het 1.000.000 keer moeten herhalen klant betaald me ervoor en alleen van uit de correcte voorwaarden is een correcte zit nastreefbaar. Het paard is lang genoeg onder het zadel om een maal zonder beugels te rijden.
Een goede zit hindert het paard niet. Bij een erg jong paard gespen wij overigens wel de beugels een a twee gaten korter als we van het springzadel over stappen op het dressuurzadel omdat een dressuurzadel je de mogelijkheid geeft meer met zit te rijden dan een springzadel
maar goed menigen verschillen ik schrijf alleen zoals ik het geleerd heb en nog steeds leer.
ahum...kafue, ik leer van iemand die zeer ver is..paarden voor GP traint en regelmatig paarden voor anky traint....ben jij dan wijzer?
kom jij nu maar eerst met foto's waarbij jij rechtop zit en je paard niet met zijn hoofd in de sterrenhemel loopt!
erg kinderachtig om de antwoorden van kaja in elk topic af te zeiken...zij heeft het tenminste bij het goede eind....en begrijpt wat ik bedoel.
dat is pas inzicht!!!!!!
Nouja zeg, ze is toch heel vriendelijk, ik heb alles gelezen en ben het Met Kafue eens...denk niet dat ze helemnaal achterlijk is. Oja en de enige die paarden VOOR anky mag trainen is Sjef en misschien een enkele keer Edward, of dat moet je instructeur zijn natuurlijk!
Ik vind dat je Kafue nogal afzeurt om helemaal niks. Ze probeert je gewoon op een hele normale manier te helpen, als het geen wat Kaja zegt jou beter uitkomt maakt dat verder niet uit, maar dat zegt niet direcxt dat Kafue er geen verstand van heeft. Hiermee wil ik niet zeggen dat Kaja rare dingen zegt ofzo, ik zou me alleen ook eerder bij de mening van Kafue neerleggen,maar dat ter zake.
Beetje jammer van je topic.

??