Quarter als kinderponnie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loes_Joery

Re: Quarter als kinderponnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:07

srry PeppieSan dat k heel de tijd wat neergezet heb,, als reactie op de andere Lips are sealed

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:14

PessieSan:

Weetje, je zou is een film moeten maken Haha!!
Dat je zoontje de stoere cowboy is Tong uitsteken
Dan kunnen jullie later samen terugkijken Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:16

ik geloof niet dat ik iets heb gezegt wat beledigend of vervelend is naar je toe peppiesan, maar als je dat wel vind zou je het kunnen zeggen en anders sorry bij deze!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:18

Idd, anora dat zou super sgattig zijn!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:19

PeppySan schreef:
De reactie van Alane is nou precies de reactie waar ik op hoopte. Lekker sarcastisch doorzeiken over datgene waar half bokt zo een probleem van maakt. }>
Waar denk je dat die laatste foto's voor bedoeld waren? Even laten zien hoe jullie met z'n allen zo lekker kunnen zeiken over iets waar je geen donder mee te maken hebt.
Het is MIJN kind, MIJN paard en MIJN verantwoordelijkheid. Ik ken mijn paard door en door, ik ben stapelgek met mijn kind en als jullie in mijn profiel hadden gekeken hadden jullie geweten dat ik instructrice ben en echt wel weet wat wel en niet kan!
Het had een leuk topic moeten worden met foto's van mijn heerlijke knul op een geweldig zadel en een geweldig paard, maar in plaats daarvan weten jullie het weer goed te verzieken met jullie niets toevoegende commentaar!

Tja gelukkig kan je zoontje nog niet lezen... maar met dit taalgebruik zou ik me doodschamen als mijn kind dit ooit onder ogen zou krijgen... nog erger zou zijn als hij dit zou lezen vanuit een rolstoel en je vraagt waarom je niets met dat advies hebt gedaan....

Je hebt mensen die proberen te leren van fouten die anderen gemaakt hebben, en je hebt mensen die zo eigenwijs zijn en diezelfde fouten opnieuw willen maken....

Het buurmeisje dat zwaar mishandelt is was ook het kind van haar ouders, het was hun vetantwoordelijkheid en zij kenden het kind door en door.... helaas is het kind maar 4 geworden

Het was ook MIJN dochter, MIJN pony en MIJN verantwoordelijkheid, en bijna was het mijn dochter fataal geworden...

Het was ook HUN hond, HUN kind en HUN verantwoordelijkheid, ze kenden de hond door en door en toch beet HUN hond HUN kind.....

en zo kun je ellenlang door gaan.... en met al die waargebeurde verhalen kun je 2 dingen doen... of er van leren of diezelfde fouten nog eens maken.

En dan zijn er mensen die zich afvragen hoe het kan dat een buurmeisje mishandeld wordt, hoe het kan dat een persoon maanden dood in huis ligt.... omdat een beetje interesse en advies gezien wordt als een persoonlijke aanval.

en wat betreft die laatste foto's.... onverantwoord Tong uitsteken

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 13:22

Je hebt voor een deel ook wel gelijk alane!!
maar tis iedereen zijn of haar eige verantwoording!!
Maar deze laatste smiley is beter Tong uitsteken
hahahaha

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 14:02

Olle schreef:
ik vind het er heel schattig uitzien!!!
Maar ik moet zeggen dat de rest van bokt weer een reden zoekt om andere mensen af te kraken. Beetje jammer hier altijd op HAW. Ik geef gelijk dat ze moet uitkijken
Maar als je op alle foto´s kijkt is ze bijna binnen handbereik met haar kind dus als er wat gebeurt is ze er optijd bij.

ben het hier helemaal mee eens. ze kijken zolang door totdat ze 1 foutje zien. en overdrijven hetdan helemaal.

maar tja ze heeft de pony vast. en ze loopt er naast mocht er wat gebeuren kan ze de pony of het kindje gelijk vastpakken.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:19

wat schattig zeg! zo te zien heeft je zoontje er veel plezier in!!
Die een na laatste foto vind ik erg leuk Lachen

ik ga niet in op dit typische boktgezeik, ik neem aan dat je heel goed weet waar je mee bezig bent Ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:33

Aaaah wat een ontzettend leuke foto's! Je zoontje ziet er hartstikke lief uit! Zo te zien vind je paard het ook hartstikke leuk om zo een beetje rond te hobbelen. Gaaf ook dat je dat lieve zadeltje voor hem gekocht hebt, vond ie helemaal te gek zeker?

Trek je verder niets aan van enkele typische bokt reacties, je hebt nou eenmaal mensen die overal commentaar op hebben. Leuk hoe je dat aanpakte met die laatste foto Haha!
Jou zoontje is inderdaad jou verantwoordelijkheid, daar heeft niemand zich verder mee te bemoeien!

Verder nog heel veel plezier met je lieve zoontje en je geweldig mooie Quarter!
Groetjes,
Marcha

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 16:30

*knip*
Laatst bijgewerkt door Olle op 19-09-23 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikyhj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:11

Wat een super foto's en een lief kindje!! Hij weet het mooit te doen zo het achterwaards gaan, leuk hoor dat hij dat durft op deze leeftijd!
En tjah, aan mama is ook wel heeeel erg te zien dat ze super trots is op haar ventje Vingers aflikken (ik geef je helemaal gelijk hoor!)
Foto's op het hobbelpaardje zal hij je niet in dank afnemen als hij later groot is, neem dat van mij aan.. ik ken het gevoel Knipoog

veel plezier nog van deze 2 knapperts!!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 17:50

Idd Olle ben het helemaal met je eens!!! Tong uitsteken
PeppieSan:
K vin t echt zo'n lief zicht zo'n klein manneke op zo'n groot paard!!
echt super lief,, k had t al gezegd maar het blijft gewoon een plaatje om te zien Knipoog

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 20:04

oh echt heel schattig zeg

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 21:29

Waah, super schattig joh Haha! Echt, ik droom maar dat ik later een meisje ga krijgen, en dat zij ook gaat paardrijden.. Waar ik aan denk, dat is nog lang van kant Knipoog Echt super cute .. Hij heeft er duidelijk plezier in .. Ik denk niet dat je paardje voelt dat er iemand opzit :p

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 22:48

Mas schreef:
Trek je verder niets aan van enkele typische bokt reacties, je hebt nou eenmaal mensen die overal commentaar op hebben. Leuk hoe je dat aanpakte met die laatste foto Haha!
Jou zoontje is inderdaad jou verantwoordelijkheid, daar heeft niemand zich verder mee te bemoeien!

Blijkbaar heb ik overal commentaar op? Mag ik daar commentaar op geven? Clown

Zoontje is niet alleen haar verantwoordelijkheid, papa zal ook nog wel wat te zeggen hebben. En voor de veel ernstigere gevallen is er de kinderbescherming. Natuurlijk weet ze wat ze doet. En, zoals ik al zei, ik heb ook elke keer weer zoiets van "ach, kan toch wel?"

Maar, als moeder, die horrorverhalen negeer je toch niet zomaar? Als je een beetje ervaring hebt met enge situaties, weet je wel dat je in 't slechtste geval niet optijd bij je kind bent, ook al sta je er nog vlak naast. Zoals al gezegd: 't paard houdt 't kind ook in de gaten, dus 't paard zal niet snel 'n stap verkeerd zetten. Maar, dat ongeluk, dat is er. Maar goed, als je 't niet wil aannemen... Zoals Alane al zei: sommige mensen maken 't liever zelf mee.

Maar goed, daarnaast: de bokkers "met commentaar" waarschuwen alleen maar, ik heb niet echt 't idee dat zoonlief er uren achtereen op heeft gezeten...
Maar PeppySan, wat jij dus wilt zeggen, is dat iedereen die zegt dat 't gevaarlijk zou kunnen zijn, ongelijk heeft?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 00:43

Ik denk dat Peppysan juist aangeeft waarom de gemiddelde nederlander zijn smoel houdt als er iets aan het handje is.... want 1 X attenderen is geeft een grote mond.
Het is niet dat mensen einzelgängers zijn geworden... maar geleerd hebben dat men het wel beter weet...

Het ergste vind ik dat een kind er de dupe van kan worden... en dan vooral als er gezegd wordt: Mams kent het paard wel...
maar mams kent niet de situatie paard/kind en ...... dat juist het kind er medeoorzaak van is dat paard schrikt...

En even terzijde: het zijn niet de mensen met de goedbedoelde adviezen die topics verpesten maar de mensen die er over door zagen en zeuren dat er anderen zijn die iets verpesten....
en die E pony waar m'n dochter afzeilde... denken jullie dat ik die net van een trailerr geplukt had? dat ik dat dier niet vertrouwde? niet dacht het door en door te kennen? En daar sta je dan met halster touwtje, een fractie van een seconde hebbende om te beslissen tussen... kind pakken met de kans mis te pakken/hopende dat kindlief net genoeg houvast heeft tot pony bedaard is of niets doen.... een beslissing op minder dan 1 tel....
ik probeer met man en macht te voorkomen dat ik die beslissing nog eens moet nemen... en andere ouders er min of meer voor te behoeden...
En nee dat is niet bokt eigen... het commentaar van de betweters.. dat is bokt eigen...
het beter weten dan de mensen met ervaring, het 'volgens mij-en' dat is topic verpestend.. en niet de goed bedoelde adviezen of de mensen ervaring.. mensen die het weten..mensen die nog iets over hebben voor hun medemens....

wat is belangrijker? die leuke foto op bokt of een leuk kereltje dat ook nog zelfstandig op groter westernzadel past? en keck up roept tegen een paard ipv mensen die achter zijn elektrische rolstoel staan...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 08:40

Leuke foto's Peppysan! Die jongen wordt straks vast een super ruiter!
Even kleine kanttekeing, de DPHC (Paints) schrijft geen Longe-line uit, dat is het longeren van een jaarling en de gangen laten beoordelen.
De DPHC schrijft wel Leadline en de Walk Jog uit Knipoog , beide voor kinderen (resp. t/m 8 en t/m 12).

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 14:05

Maar dan zal ik er toch eerst een vlek op moeten toveren Jeddah. Als hij het paardrijden zo leuk blijft vinden zal hij vast op een dag wel starten in de leadline-klasse.

@Clitia: Ik wil niet zeggen dat iedereen ongelijk heeft als ze zeggen dat sommige dingen gevaarlijk zijn. Maar ik denk dat ik best in staat ben om gevaar te onderkennen, ongeacht wat andere mensen ooit eens meegemaakt hebben. Als je alles wat er ooit eens kan gebeuren in een leven op een rij zet durf je nooit meer de straat op. Ik denk dat het risico dat hij eraf valt en met zijn kop op de stenen terecht komt (of zijn rug breekt, waar een cap niet tegen helpt) klein is gezien de aard van het paard en mijn ervaring.

btw, papa heeft de foto's gemaakt en was er dus ook bij.

Ik houd op over het wel of niet opzetten van een cap bij mijn zoontje. Ik denk dat iedereen zijn/haar standpunt nu wel duidelijk gemaakt heeft. Geniet maar van de lol die Ryan heeft op het paard in zijn nieuwe zadel!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:41

volgens mij is datgene wat het verziekt het herhalen van elkaar..
ik bedoel het is goed als iemand het noemt.
maar niet als iedereen het dan óók vind en er over doorzaagt.

verder, echt zooo schattig, zo'n klein jochie helemaal zelf op een paard!
mijn kids rijden nu ook wel eens, die van drie wil inmiddels op elke pony die ze ziet en galloppeert/ huppelt door het huis haha.

ze moet nog even wachten voordat ze echt mag rijden want het is niet goed voor een jong meisje.. jammer voor haar!

(nog eventjes tegen diegene(n) die het hebben over een jochie in een rolstoel...
dat heb ik, zo'n jochie, en natuurlijk is hij net zo goed schattig...!!)
oja en hij is nooit van een paard gevallen hoor Clown

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:43

He Pappy San,

Wat een prachtig mooie foto's joh. Hoop dat hij er later net zo veel plezier in krijgt als zijn ouders. Jammer dat sommige mensen altijd gelijk overal over moeten zeiken. Huilen Verdrietig
Jij kent je paard het beste en luister maar niet naar het gezeur.

Groetjes Marja

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:47

loveblacky schreef:

Volledig offtopic hoor, maar zaag er dan ook niet over door dat 't schattig is Clown Want dat vindt iedereen óók Tong uitsteken

PeppySan, wat Alane je duidelijk probeert te maken, is dat de kans misschien klein is, maar wel tè groot. Maar je zal 't beter weten, aangezien je 't nog niet hebt meegemaakt Ja

Yosan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:16

ja, en daar ben ik, en ik ga ook nog maar een lopen zeiken, maar dan niet over een moeder die haar kind geen cap op zet, maar over die mensen die de "goed bedoelde adviesen"zo lopen door te drammen dat het geen "goed"bedoelde adviesen meer zijn, maar "goed"bedoelde bevelen.
want zo komt het op mij over.
geloof me, ik kan dit gezinnetje heel goed, want de moeder is mijn beste vriendin, de vader de beste vriend en ryan het liefste kind ter wereld(kan dat, ja het kan Haha! )
nu lopen jullie door te zagen over dat cappie, maar de kans dat hij, of een ander kind, iets overkomt is vele malen groter als hij aan het spelen is, denk bv aan het buiten spelen, en een kind klimt ergens op, moet je een kind dan ook een cap opzetten, lieslaarsen aandoen, en een bodyprotector omdoen, of zeg je dat een kind ook nog mag leven en spelen.
De mensen die zo ontzettend lopen door te zagen over de veiligheid van een cap etc. hebben volgens mij een heel moeilijk leven.
ze hebben niet van hun fouten geleerd, maar ze zijn er angstig van geworden, en dat is dus nu de grootste fout die ze maken.
daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet voorzichtig mogen zijn, maar door hun angstigheid zorgen ze er wel voor dat hun kind net zo angstig wordt. Huilen

mijn motto is dan ook dat je je altijd aan de regels van het paardrijden moet houden, en je weet hoe het spreekwoord gaat.
Jong geleerd is oud gedaan.
ps de regels van het paardrijden houden niet in dat je je kind of jezelf aan alle kanten moet beschermen tegen het paardrijden.

en dan nu de laatste opmerking........

deboor, super foto's van de kleine jongen. Cool
ik kom snel langs om met eigen ogen zijn rijkunsten te bewonderen.

Groetjes van Sandra

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:34

Clitia schreef:
Mas schreef:
Trek je verder niets aan van enkele typische bokt reacties, je hebt nou eenmaal mensen die overal commentaar op hebben.

Blijkbaar heb ik overal commentaar op? Mag ik daar commentaar op geven? Clown

Volgens mij heb ik geen namen genoemd
maar wie de schoen past.... Clown

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:33

Clitia schreef:
loveblacky schreef:

Volledig offtopic hoor, maar zaag er dan ook niet over door dat 't schattig is Clown Want dat vindt iedereen óók Tong uitsteken

oké, you've got a point.... Tong uitsteken Bloos Cool

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:19

Yosan schreef:
nu lopen jullie door te zagen over dat cappie, maar de kans dat hij, of een ander kind, iets overkomt is vele malen groter als hij aan het spelen is, denk bv aan het buiten spelen, en een kind klimt ergens op, moet je een kind dan ook een cap opzetten, lieslaarsen aandoen, en een bodyprotector omdoen, of zeg je dat een kind ook nog mag leven en spelen.
De mensen die zo ontzettend lopen door te zagen over de veiligheid van een cap etc. hebben volgens mij een heel moeilijk leven.
ze hebben niet van hun fouten geleerd, maar ze zijn er angstig van geworden, en dat is dus nu de grootste fout die ze maken.
daarmee wil ik niet zeggen dat ze niet voorzichtig mogen zijn, maar door hun angstigheid zorgen ze er wel voor dat hun kind net zo angstig wordt. Huilen

Helemaal mee eens.
Bij elk ding wat een kind doet kun je een doemscenario gaan verzinnen.
Vergelijk het met het fietsen van een kind, je verliest 1 tel je concentratie, je hoort piepende remmen en een klap daar ligt je kind op straat, half bedekt onder een auto.....
Betekend dit dat je je kind ook maar niet meer moet laten fietsen omdat dit KAN gebeuren?

Oh maar dan mag mijn kind toch wel niet veel. Niet eten want het kan stikken in een snoepje, niet naar de wc hij kan zich stoten aan de wasbak, ook nergens heen zonder toezicht, stel hij valt en breekt zijn nek.....
Dit klinkt vreselijk hard, maar hier komt het wel op neer waar sommige bokkers naar op aan sturen.
Een kind hoort te leven, dingen te ontdekken.
Mijn mening is dat deze moeder maar al te goed weet waar ze mee bezig is, ze is 100 % geconcentreerd op haar paard en haar kind dus klaar om in te grijpen.

Ik vind de foto's een heel mooi beeld geven! Zeker een heerlijk gevoel om je eigen kind op je eigen paardje te zien zitten zoals je zelf ook al zovaak gedaan hebt Lachen