Jeroentje@Longe (lekker aan t sjokken!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Jeroentje@Longe (lekker aan t sjokken!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:41

elmiran schreef:
Nimmedor schreef:
Je kan beter 2 elastieken kopen (van die halsverlengers) en die op deze manier bevestigen.
Zo longeer ik al mijn paarden en daar zit een superlicht mondje op.

Ook op de dressuurstal waar ik werk worden ze zo gelongeerd.
En NIET 1 kant strakker doen als de ander, of de longeerlijn door de ring heen halen zodat je hem mijn zijn hoofd naar binnen kan trekken.
Zo word je paard hardstikke scheef, en is die straks in die kant waar jij hem strakker bijzet alleen maar sterker, dus heeft niks met losmaken te maken.
Als je een keer in wil buigen op zijn sterkte kant, is dat geen probleem maar dat doe je door ophoudingen, dus je laat weer los.
Nu kan je pony niet loslaten en zijn neusje naar voren doen.

Longeer dan met dubbele longe als je hem graag met het longeren los wil maken op 1 kant.

Conclusie eerst nadenken voor je iets doet Haha!

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Ik ook! Ja

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:44

OH, ik word hier zo moe van...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 15:51

Jeroen; 1x kan al heel veel fout doen. Iedereen maakt fouten, maar sta dan wel open voor iets nieuws. En negeer niet alle opmerkingen die niet in jouw voordeel zijn. Wat Nimmedor en ik (en nog een paar) zeggen zuigen we niet uit onze duim. Daar hebben we over nagedacht, waarschijnlijk ook om je te helpen. We hadden ook heel diep kunnen zuchten en alleen zeggen: Goh leuke pony. Dan was je zo doorgegaan en had je heel je pony verkloot.

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-05 15:56

Ik sta best open voor wat nieuws... maar vind niet dat dit allemaal afgekafferd moet worden... en kritiek is wel goed hoor nix mis mee... maar dna moet ieder1 niet doen alsof ik "zomaar" en touw pak en dat aan die longeersingel knoop en die pony longeer van: "geen gelul, trek m in de krul" want dat is dus niet zo... dus... toch bedankt Haha!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 19:56

Jeroentje schreef:
Heb mn vader s ff gevraagd... maar hij heeft m nooit aan touwtjes gelongeerd Haha! (doet ie bijna nooit met jonge paarden Haha!) dus daar kan t niet aan gelegen hebben... Hij longeerd de "beleerpaarden" namelijk all1 aan de dubbele longe en verder niet... het kan natuurlijk wel komen dat hij misschien een keer goed aan t werk is geweest voor de kar (wat naturlijk anders is als ohz...)

Mwah.. Hercules was al een jaar actief voor de kar toen mijn vader de blessure opliep en instructeur Eltjo laat ruiters, menners en paarden doorgaans flink zweten (weet ik uit wekelijkse ervaring Haha! ), maar goed...

Denk idd dat er nu wel genoeg getypt is over jouw pony, soms lijken de ik-heb-een-andere-mening-topics een beetje op fenixjes; ze laaien telkens weer op! Toont trouwens wel weer aan dat paardenliefhebbers echte doorzetters zijn Tong uitsteken .

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 08:14

haha... heb je geljik in Knipoog

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 20:30

Nou ik moest vanavond eigenlijk best wel lachen... Ik naar les met de pony... Basinami er weer op... en hij was BEHOORLIJK sterk... en NIET nageeflijk... dus wat zegt mn instructrice: longeer je m wel s goed diep? Weet je wat ook wel verstandig is: de longe door de bitring naar de singel dan kun je iets meer buiging/stelling vragen...

Toen moest ik eigenlijk best wel lachen (maar zei wist natuurlijk niet waar t over ging Haha!)

Nou ben ik er toch wel achter dat ik wel een beetje zo doorga en dan af en toe maar s wat hoger instel...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:42

En zo blijkt maar weer dat iedereen zijn eigen manier heeft.

Ikzelf zou het je behoorlijk afraden, maar als je instructrice ermee komt, die zal er immers ook verstand van hebben Knipoog

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:49

Toppony!! En je weet mn mening..... Knipoog

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 20:50

Zeker weten Knipoog en bedankt voor jou tips Knipoog

en @SjonnieJ... zij heeft er behoorlijk verstand van kan ik je zeggen Ja

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 20:54

hah... gelukkig nog meer geode reacties Knipoog thnx

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 20:55

wow...wat loopt ie ruim zeg!!
mooi door zn rug, super!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:09

ik sluit me bij sjonniej en de rest aan. iedereen zal wel zijn eigen manieren hebben en dit zijn duidelijk niet de mijne.
maar na dit topic doorgelezen te hebben heb ik gezien dat alle nodige tips al zijn gegeven. ik sluit me er bij aan.

jou instructrice zal er best verstand van hebben maar de foto's van bijv. sjonniej die aan het rijden is zien er veel netter en rustiger uit. en denk ook dat die pony een stuk langer mee zal gaan.

Calimero0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 22:57

Ziet er goed uit!

Jeroentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 15:05

thnx.... calimero...