Ods schreef:Zonder bot en onaardig over te komen wil ik graag reageren op de foto's. Zoals andere al aangeven is de foto waarop jij een stop laat zien niet correct, je behoord je gewicht niet naar achteren te gooien, zoals te vaak gebeurd. Verder zou ik haar hier meer teugel hebben gegeven.
Wie begeleid jou met de rollbacks? Voor dat je net begonnen bent met Rollbacks ben je onzorgvuldig bezig. Xono heeft het al duidelijk verteld, je zit overal met je handen en benen behalve waar het nodig is. Je bent duidelijk teveel bezig met de vaart erin hebben dan een technisch correct onderdeel.
Sporen gebruik je voor finesse, jouw paard is duidelijk niet voor het been, dan behoor je geen spoor te gebruiken! Maakt niet uit welk of wat voor spoor je aan je laars hebt zitten.
Ik ben het helemaal met je eens!
Ik ben een tijdje geleden wezen rijden bij Sonja @bokt en ik heb hier een hoop van geleerd! ook ik was grof met mijn sporen! dat geef ik meteen toe! Ik heb naar de traing bij Sonja mijn sporen gedumpt en eerst gaan oefenen op zachte kuithulpen. Pas toe het bevestigd werdt door mijn trainer ben ik weer met sporen gaan rijden, nu heb ik nouwelijks been meer nodig! is mischien ook een tip voor jou!
ook het probleem van buitenhadn over manenkam ken ik erg goed! Ik heb eerder engels gereden en heb niet alles goed aangeleerd dat bleek wel. Ik denk er nu veel aan en ben er al achter dat als je de buiten teugel iets tegen de hals aanlegt dit veel makkelijker stuurt!