[WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 13:05

Ramona_lief schreef:

Jaa dat weet ik .. bij jou is het anders overgekomen ik was niet echt duidelijk nu ik het zelf lees de sporen zelf vindt ik niet echt zielig want dat hebben ze nou eemaal bij westernrijden Haha! maar op de manier waarop (wat dus ookal gezegd is) de sporen horen te kunnen rollen en dat lukt niet als je ze voor de helft het lijf van je pony induwt .. zo was het bedoelt maar ik schreef het zo niet op sorry daarvoor Bloos en of jij er iets mee doet moet je zelf maar weten Haha!

Ik ken trouwens wel een aantal western ruiters die zonder rijden. Het paard waat ik laatst op zat had ook geen sporen nodig...

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:16

op sommige foto's ziet het er een heel klein btje ruw uit maar heb geen verstand van western dus weet niet of dat hoort ja of nee 1 ding is zekr je haffie is Kwijl
suc6 verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:29

Ik vraag me af waarom Jamacia's hoofd van de stopfoto's is geknipt Schijnheilig Iets te verbergen stef? flinke snok inder mond ofzo?

verder ziet t er best aardig uit.. jammer van het verkeerd gebruiken van de sporen.

Nog 1 vraagje: Waarom sla je der met je teugels op der kont in de rollback als ze toch al "zo heet" is???

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:21

Debo schreef:
Ik vraag me af waarom Jamacia's hoofd van de stopfoto's is geknipt Schijnheilig Iets te verbergen stef? flinke snok inder mond ofzo?

verder ziet t er best aardig uit.. jammer van het verkeerd gebruiken van de sporen.

Nog 1 vraagje: Waarom sla je der met je teugels op der kont in de rollback als ze toch al "zo heet" is???

Hoezo? Verward Je ziet bij de eerste stop-foto toch gewoon z'n hoofd, die andere foto's zijn om z'n beenwerk te laten zien tijdens zo'n stop.
En volgens mij slaat ze hem niet met de leidsel, maar maakt ze alleen een nogal uitbundige teugelhulp. Bloos
Maar ondanks dat word de pony volgens mij niet echt in z'n mond gerukt hoor..

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:28

Ja en van zulke foto's wordt het slechte beeld over western rijden wel weer vertegenwoordigd Boos!
Iedereen heeft tips gegeven en commentaar: kan medaar enkel bij aansluiten.
Succes verder met de training, hoop dat je wat met de tips doet Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:39

Hermesdeux schreef:
Ik vind het een mooie haf, maar ik als "dressuurruiter" dacht dat de hulpen van de westernruiter op zit en halsteugelhulpen ging. Dus teugel tegen de hals en een boogje in de teugels.

Dit is inderdaad de bedoeling, maar voor je dit bereikt hebt zal je paard toch een bepaalde training doorlopen moeten hebben. Een dressuurpaard loopt ook niet meteen rond en opgericht, daar ben je tijden mee bezig, zo is het ook met western. Bij een jong/ongetraint paard zul je eerst contact met de mond moeten zoeken en zo het paard (uiteraard met beengebruik!) naar een ontspanning toe rijden. Kirjg je die ontspanning, geef je wat meer teugel.
Zo leer je het paard uiteindelijk: ontspannen = losse teugel. Leg het miss een beetje lomp uit, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

De foto's zien er niet echt ontspannen uit, maar alle commentaar is al gegeven enige wat ik er aan toe te voegen heb is: let op je binnenhand bij de rollback, die mag NOOIT naar achteren alleen naar opzij
Succes verder met de training!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 15:50

Debo schreef:

Kijk, en jou reacties kan ik dus wel pissed om worden omdat je as usual je bek maar een duw geeft....
Er is niks afgeknipt, en er wordt niet geslagen.....

Met een stel van de reacties wordt zéker wat gedaan, trust me!
Maar sommige reacties laat ik links liggen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:05

SymO schreef:
Ja en van zulke foto's wordt het slechte beeld over western rijden wel weer vertegenwoordigd Boos!

Dat is ergens onzin. Springen, western, mennen, dressuur, ect, maakt geen verschil, paarden worden op een bepaalde manier fijn gereden. Snap je daar niks van, moet je gaan dammen ofzo.

Stef, wat ben je toch weer actief bezig. Vanuit je enthausiasme merk je gewoon dat je dolgraag wil leren en dat je het leuk vind.
De foto's geven mij het idee, dat je te graag en te snel wil.(over actief)
Je krijgt dan het effect dat je het allemaal gaat forceren.

Als ik een oefingen aan probeer te leren, ben ik telkens weer tevreden met kleine beetjes. Elke dag een klein beetje beter proberen te doen totdat het er op een dag goed uitkomt. De respons die ik dan van een paard krijg is veel positiever dan van een paard waarmee ik overactief de oefening er probeer in te krijgen. Snap je wat ik bedoel?
Helemaal niet negatief bedoelt, want ik zie ook wel dat jij enthausiast bezig bent, heel erg leuk, maar probeer niet te veel ineens te willen bereiken hoor. Probeer niet TE enthausiast bezig te zijn Haha!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 16:52

Leuk beestje, ik heb geen verstand van Western, Maar ik vind het er eerlijk gezegd ook wel erg ruw uit zien, ookal ben je nog maar net bezig!..
Ik zag niet eens dat het wieltjes waren(maakt me verder ook niks uit, met goed gebruik) maar jij hebt ze blijkbaar wel erg ver erin zetten..
Sorry als dit niet aardig overkomt, maar ik vind het er niet leuk uitzien..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:44

Afbeelding

Hier vind ik dat de spoor te grof gebruikt word, een spoor is voor verfijning van een hulp, niet voor verduidelijking... En juis omdat je net bezig bent vind ik dat je juist rsutig moet zijn!!! Maar ieder z eigen manier, dit is iig niet de mijne Wel heb je een superleuke haf! T paardje ziet er heel erg goed uit OK dan!

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:04

Ods schreef:
Zonder bot en onaardig over te komen wil ik graag reageren op de foto's. Zoals andere al aangeven is de foto waarop jij een stop laat zien niet correct, je behoord je gewicht niet naar achteren te gooien, zoals te vaak gebeurd. Verder zou ik haar hier meer teugel hebben gegeven.

Wie begeleid jou met de rollbacks? Voor dat je net begonnen bent met Rollbacks ben je onzorgvuldig bezig. Xono heeft het al duidelijk verteld, je zit overal met je handen en benen behalve waar het nodig is. Je bent duidelijk teveel bezig met de vaart erin hebben dan een technisch correct onderdeel.

Sporen gebruik je voor finesse, jouw paard is duidelijk niet voor het been, dan behoor je geen spoor te gebruiken! Maakt niet uit welk of wat voor spoor je aan je laars hebt zitten.

Ik ben het helemaal met je eens!
Ik ben een tijdje geleden wezen rijden bij Sonja @bokt en ik heb hier een hoop van geleerd! ook ik was grof met mijn sporen! dat geef ik meteen toe! Ik heb naar de traing bij Sonja mijn sporen gedumpt en eerst gaan oefenen op zachte kuithulpen. Pas toe het bevestigd werdt door mijn trainer ben ik weer met sporen gaan rijden, nu heb ik nouwelijks been meer nodig! is mischien ook een tip voor jou!
ook het probleem van buitenhadn over manenkam ken ik erg goed! Ik heb eerder engels gereden en heb niet alles goed aangeleerd dat bleek wel. Ik denk er nu veel aan en ben er al achter dat als je de buiten teugel iets tegen de hals aanlegt dit veel makkelijker stuurt!

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:11

ik heb geen verstand van western.. maar ik vind dit er niet echt zo "ongedwongen en ontspannen" uitzien...
maar ik heb ook verder geen tips voor je, dat laat ik wel aan anderen over Lachen

het staat je haf wel goed.

verder is het misschien handig als je haar bescherming om haar benen doet? ik weet het niet hoor, maar het lijkt vooral bij de stops alsof ze met haar achterhoeven flink op dr voorbenen knalt.. brr Scheve mond

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:13

Het ziet er idd wat ruw uit, maar nogmaals volgens mij valt het wel mee. Er moet nog wel veel verbeterd worden, maar dat is bij bijna iedereen.
En owjah, bij een rollback zelf wel recht blijven zitten hé Knipoog
Op de foto's is het net alsof je scheefzakt door de draai die je pony maakt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 18:21

Pepperlove, je moet geen dingen gaan zoeken, want dat ze met haar achterbenen haar voorbenen zou raken gaat gewoon helemaal nergens over.

*geldt niet voor iedereen* is het nu zo moeilijk om onderbouwt commentaar te geven?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:23

ik vind ook op die roll back foto's je arm spieren erg gespannen het lijkt erop dat je hier een redelijke kracht op zet... Ik kan het ook fout hebben hoor

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:26

tja ik doe mijn best! ik lijk volgens mij heel veel op jou! ook ik wou een tijdje geleden overgaan op een snaffelshank *inmiddels van gedachte veranderd* want heb de zelfde 'problemen' als jou ook geen nagevelijk paard etc ben overigens wel blij dat ik niet de enige ben! en jij dus ook niet

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:49

stef schreef:
Pepperlove, je moet geen dingen gaan zoeken, want dat ze met haar achterbenen haar voorbenen zou raken gaat gewoon helemaal nergens over.

*geldt niet voor iedereen* is het nu zo moeilijk om onderbouwt commentaar te geven?

pardon? Scheve mond

ik probeer je een tip te geven..
als ik werkelijk dingen zou "zoeken" zou ik niet reageren

het was een goedbedoeld aldvies iig Lachen
of jij daar wat mee doet is aan jou

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:20

Nou stef.. dan doe je wel hele rare dingen met je handen.. want de teugel komt elke keer flink op der achterwerk terecht..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 20:22

Debo schreef:
Ik vraag me af waarom Jamacia's hoofd van de stopfoto's is geknipt Schijnheilig Iets te verbergen stef?
flinke snok inder mond ofzo?

Nu we toch vragen aan het stellen zijn:
Waarom stel je een vraag als je zelf het antwoord al denkt te weten?
Beetje laag bij de grond, vind je niet?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 21:02

Debo, ik reageer niet op jou topics (tenzij positief), en ik zou het op prijs stellen als jij dat ook doet. Dan hoef ik er verder ook geen woorden aan vuil te maken. Ik zie je amper op bokt (m.u.v. Huiskamer) maar zodra er kennelijk wat te rellen valt en ik ben erbij betrokken, ben je er als de kippen bij

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:38

Ik ben geen westernruiter maar wel een ruiter die bewondering heeftr voor mensen die deze tak van sport beheersen.

Zoals je zelf aan geeft ben niet te enthousiar meid, wil niet teveel. Natuurlijk kan je met een HAf westernrijden maar het is geen kwawrter.

Ik weet dat het eerder is gezegd maar ik zie (nuchter gezien) een parad dat op bijna iedere foto de orne plat in de nek heeft liggen, handen die werkelijkwaar alle kanten op gaan en dat geld helaas ook voor de sporen, en ik mis echt het onspannen en verzamelde spect van western rijden.
Ook al ben je het nog aan het leren ... ik zou met wat meer geduld en meer subtiel te werk gaan.

Paard zier er erg goed en gezond uit, geef het de tijd om samen met je te groeien in deze leuke tak van paardensport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:39

owja das waar stef ik mag niets zeggen want "jij mag me niet" ... ik zeg gewoon waar het op staat. Ik heb jaren lang western gereden en wijs je op je fouten.. maar daar kun je blijbaar niet tegen..

Maar maakt niet uit wie het tegen je zecht je hebt toch altijd je weerwoord terug want jij bent natuurlijk geweldig ..

Richt je eerst eens op de basis van de western voordat je allerij kunsten uit de kast haalt.. western is net als VD EERST de basis DAN de kunsjes... en die basis doe je niet in een half jaar als je het goed wil doen ben je 3 jaar verder..

Westernrijden is meer dat rondscheuren en kunsjes doen met een snaffel en een westernzadel ..

Maar oke ik zal niets meer zeggen Lips are sealed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-05 22:02

Goh, hier stond net heel iets anders.... Over dat ik weereens perfect was en weet ik veel.
Dat stempel heb jij me opgedrukt Debo, ik niet, en de rest van bokt ook niet.
Ik zou weleens willen weten waar ik dit nu allemaal aan te danken heb.
Ik weet dat ik in het verleden niet altijd even vriendelijk tegen je ben geweest als ik het niet eens was met dingen met rydar, maar goed, was ik dat alleen?

Mensen die mij kennen weten dat ik geenszins op wat voor manier dan ook uit de hoogte ben, koningin, godin of weet ik veel wat voor namen je me toe spitst. Maar jij zal dat nooit weten, want jij kent me niet, en dat zal ook zo blijven, want ik wil geen ene fiets met je te maken hebben.
Ik pas voor het oeverloze gezeik van jou naar mij toe, terwijl je me niet kent, nooit een woord met me gewisseld hebt, me nooit hebt zien rijden, prima.
Denk van me wat je wil, maar verziek mn topics er niet mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:16

stef schreef:
Ik zou weleens willen weten waar ik dit nu allemaal aan te danken heb.
Ik weet dat ik in het verleden niet altijd even vriendelijk tegen je ben geweest als ik het niet eens was met dingen met rydar, maar goed, was ik dat alleen?

!

goh vreemd dat jij wel zo tegen mij mag doen maar ik niet tegen jou... Ik zeg alleen wat je fout doet en geef je zelfs tips.. dat je mij niet mag is niet mijn probleem..

Maar zoals ik zei "zoek t dan maar lekker uit, zorg er maar voor dat je niet tegen een boom aan knalt met dat bord voor je kop"..

donna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:37

Weer een gezellig topic Knipoog .
Eerlijk gezegd heb ik niet veel meer te melden over je rijden. Er staan al veel goede adviezen in dit topic! (leer ik ook s wat over western Knipoog ). En dat je een mooie haflinger hebt weet je ondertussen volgens mij wel Pling .
Even een kleine reactie op laukjefreak
laukjefreak schreef:
ook het probleem van buitenhadn over manenkam ken ik erg goed! Ik heb eerder engels gereden en heb niet alles goed aangeleerd dat bleek wel. Ik denk er nu veel aan en ben er al achter dat als je de buiten teugel iets tegen de hals aanlegt dit veel makkelijker stuurt!

volgens mij is het in geen ene tak van de paardensport de bedoeling dat je buitenhand over de manenkam doet met sturen Haha!