Shanty@springwork enz.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscar
Forumcoördinator

Re: Shanty@springwork enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:20

Gabbiej, even een paar dingetjes:
- Als je geen commentaar op foto's wilt, dan moet je ze niet (laten) plaatsen.
- Je schrijfstijl lijkt echt nergens naar; hier graag wat meer aandacht aan besteden.
- Als je wilt reageren, dan mag je dit in 1 post doen, dus niet telkens een bericht van jezelf achter elkaar plaatsen.
- Graag even de boktregels doorlezen over hoe we hier met elkaar omgaan en hoe we op elkaar reageren. Dit soort aangebrande reacties worden niet op prijs gesteld.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:21

Ik ga helemaal met chantal_cs, Hermesdeux etc. mee...

Dit kan niet Lips are sealed

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:24

kijk vera ik snap wel wat je bedoeld ik heb ook 2 kee rin de week priveles en dat gaat echt super goed binnekort mag ik L starte drm maar het was de 1e keer en de laatste keer ik wil van hem een dressuur paard en geen springpaard ok;)

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:27

GabBiej schreef:
kijk vera ik snap wel wat je bedoeld ik heb ook 2 kee rin de week priveles en dat gaat echt super goed binnekort mag ik L starte drm maar het was de 1e keer en de laatste keer ik wil van hem een dressuur paard en geen springpaard ok;)

Vandaar je dressuurzadel Knipoog
Tis een erg mooi beestje Ja
Ben benieuwd naar de dressuur-foto's dan! Haha!
Moet je ook keer laten maken, dan verdwijnt (waarschijnlijk) het negatieve beeld al een heel stuk. Lachen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:33

Amethyst schreef:

En ik ook...
Pfoe en neem aub les... dat tweede meisje springt wel netjes.... maar de laatste ook weer, ga dan in ieder geval goed met de beweging mee.
OM dan helemaal niets over de slof te zeggen....

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:39

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest Knipoog
Met de opermerking over je schrijfstijl bedoel ik dus: het plaatsen van hoofdletters, het plaatsen van komma's en punten en het even doorlezen van je bericht om de spelfouten eruit te halen etc.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:46

none schreef:
Amethyst schreef:

En ik ook...
Pfoe en neem aub les... dat tweede meisje springt wel netjes.... maar de laatste ook weer, ga dan in ieder geval goed met de beweging mee.
OM dan helemaal niets over de slof te zeggen....

En ik ook. Dit kan dus echt niet. Als je je (mooie) pony kapot wilt hebben, moet je vooral zo doorgaan

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:50

Voor wat er op de foto's te zien is. Gaat het gewoon echt niet goed zo! Het paard komt tegen de slof in. Kan daar de slof zijn rug niet gebruiken, daardoor dus niet goed springen. En dan ga jij er ook nog is niet goed op zitten. Je maakt het het paard wel erg moeilijk zo!

Stascha_kim --> Jij kunt toch ook zien dat dit paard totaal zonder rug springt op de foto's?[/quote]ik zie dat wel hoor rustig maar ze moet alleen wel gaan staan want nu rkijgt hij heel erg last.. en de slof mag er best op zitte maar slof mar wel iets vrijer.. Bloos

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 16:56

GabBiej schreef:

Kijk dit is nou eens een fatsoenlijk antwoord, op deze manier geef je je eigen mening en uitleg zonder boos over te komen ! Haha!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:17

Je zegt dat je 2 keer hebt gesprongen. Dat is al 1 keer teveel..
Je ziet toch (en je zult het !!zeker!! voelen) dat je paard met holle rug springt. En dat makat die slof nog erger.
Moet je dan perse doorgaan tot dat je zelf eraf valt of je paard geblesserd raakt? Zielig hoor Ach gut

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:16

Niemand zegt in dit topic zegt waarom je niet met slof mag springen.
Dus ik zal je uitleggen waarom.
Als 1e is het superzielig voor je paard hij kan geen goede springhouding(hij kan niet goed basculeren) aannemen en krijgt rukken in zijn mond.
Maar nu komt het grote risico dat gewoon levensgevaarlijk is.
Je kan over de kop slaan of je paard kan in de teugel kaan staan tijdens het landen en dan breekt ie gewoon een been.
Ik hoop dat dit gewoon een foutje uit onwetenheid was en je het nooit meer zal herhalen.
En zo niet dan ben je iemand die niks om je paard geeft.

Als je het nog niet gelooft dan zou ik eens een topspringruiter benaderen.

elke_fyfel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:36

Neem les!! Zie de uitleg van BailyKarlos

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:40

Misschien ben ik een beetje hard, maar ik vind het absoluut niet verantwoord hoe jij met je paard omgaat zoals ik het nu kan zien op de fotoos.....

Ga eerst maar eens in de boeken lezen over hoe het WEL moet..
Verschikkelijke fotoos...

Het kan best zijn dat je een dressuuruiter bent, maar een beetje ruiter weet toch echt dat een slof en springen ongelukken kan veroorzaken..
Frusty

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:54

Ook voor een dressuur ruiter is het goed om af en toe te springen. Het zorgt voor afwisseling voor je paard.

Het is dus prima dat je met hem wil gaan springen. Misschien kan je een je instructeur vragen om aan het einde van de dressuur les even een paar sprongen te maken? Of zoek iemand anders op stal die je even wil helpen en aanwijzingen kan geven. Zelfs de ervaren bokkers hier hebben een trainer/helper die op de grond naast de hindernis staat. Die zien gewoon veel meer en hebben ervaring.

Het commentaar is niet op een nare manier bedoeld. Maar ik denk dat ruiters die allerlei zware hulpstukken nodig hebben om een paard in model te krijgen misschien niet al te beste ruiters zijn... En een slof hou ik zeker niet van. Af en toe eens om los te werken. Maar een goede ruiter kan zelf zijn paard aan de teugel krijgen.

Als je je paard wat beter hebt leren kennen en meer controle hebt kan je langzaam opbouwen om te gaan springen. Een slof is niet nodig om te zorgen dat je paard op de hindernis afstormt dat moet jij zelf doen (bij de ruiterpas/bewijs mogen die niet eens)

succes!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:00

Sorry maar ik vind dit ook niet zo'n prettig gezicht Huilen
vooral die slof, je hebt hier al heel veel commentaar over gekregen dus ik sluit met daar bij aan en dan hoef je het niet allemaal nog 1x te lezen Knipoog

maar ik zou idd ook wat dressuur foto's plaatsen, dat zou denk ik wel beter zijn Clown

verder vind ik het wel een mooi paardje!! Party!!

maar 1 ding wat ik zou zeggen lees het commentaar!! Lijst

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:04

Je geeft aan dat dit de eerste keer is dat je met hem gaat springen.

Het probleem is dat doordat je nu met slof gesprongen hebt (en hij dus niet goed kon springen doordat hij werd tegen gehouden door de slof) je een redelijke kans hebt dat hij een volgende keer niet meer wil springen of gaat weigeren.

Zo maak je problemen terwijl je die eigenlijk niet hebt.

Volgende keer gewoon even slof eraf halen voordat je een sprongetje neemt Lachen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:06

Doe dit ajb nooit meer op die manier, haal de slof eraf en ga eerst eens flink oefenen met de verlichte zit. Daar doe je je paardje een enorm plezier mee!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:08

dat je met slof springt nog niet zo`n probleem maar doe hem voortaan dan aan de zijkant oke dan heeft hij meer ruimte om met zijn hoofd naar boven te gaan en beter te springen Bloos

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:13

ja jammer van de slof, maar ik vind het wel een mooie paardje

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:27

ga alsjeblieft schaken... arme pony... echt te zielig is dit!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:35

MEt een onervaren paard begin je met balkjes. Drafbalkjes en galopbalkjes.
Een eerste sprongetje doe je ook met een drafbalkje ervoor, gewoon om het paard te helpen.
Verder moet je bij een onervaren paard juist het paard helemaal vrij laten, niet hinderen. Dus handen mee naar voren. zeker geen slof om. Ook geen martingaal, die heb je niet nodig voor de eerste sprongetjes. Als je het paard wel te hard vindt gaan, ga dan terug naar balkenwerk.
Ga verder in de verlichte zit werken. Dit kan ook met een dressuurzadel (is wel moeilijker dan met een vzh of springzadel).
Heel goed voor je balans is staan in de beugels in galop, niet het paard hinderen met je handen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:48

Okee... nu is al 100 keer gezegd dat het meisje niet met een slof moet springen, les moet nemen of zelfs nooit meer mag springen! Ik las net dat ze het dier graag als dressuurpaard wil houden en niet als springer, dat ze binnenkort L mag strarten (in de dressuur neem ik aan Knipoog ) en dat ze twee keer in de week les heeft Lachen
Als wij nou ophouden over het feit dat die slof zo slecht is, want ik denk dat dat wel doorgedrongen is Tong uitsteken En als zij nou foto's plaatst van hoe zij dressuur rijdt... daar ben ik namelijk erg benieuwd naar!

Misschien hebben wij wel een heel vertekend beeld van je gekregen.. we willen je niet boos maken! Zijn alleen een beetje geschrokken van hoe het er op de foto's aan toe gaat....

(ben verder niet nieuwsgierig hoor Haha! )

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:02

germie schreef:
Ook geen martingaal, die heb je niet nodig voor de eerste sprongetjes. Als je het paard wel te hard vindt gaan, ga dan terug naar balkenwerk.
Ga verder in de verlichte zit werken. .

balkenwerk is toch ook goed voor dressuur?
Soms leggen ze bij ons in de manege de balken redelijk dicht bij elkaar ( 'k weet de precies afstand niet meer ) waardoor het paard genoodzaakt is om z'n benen hoog op te heffen.

Voor de rest:
Ik ga met de kudde Clown mee.
Waarschijnlijk is het wel duidelijk waarom...

Ik wil wel eens dressuurfoto's zien Lachen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:07

Pouskintje schreef:
germie schreef:
Ook geen martingaal, die heb je niet nodig voor de eerste sprongetjes. Als je het paard wel te hard vindt gaan, ga dan terug naar balkenwerk.
Ga verder in de verlichte zit werken. .

balkenwerk is toch ook goed voor dressuur?
Soms leggen ze bij ons in de manege de balken redelijk dicht bij elkaar ( 'k weet de precies afstand niet meer ) waardoor het paard genoodzaakt is om z'n benen hoog op te heffen.

Voor de rest:
Ik ga met de kudde Clown mee.
Waarschijnlijk is het wel duidelijk waarom...

Ik wil wel eens dressuurfoto's zien Lachen

Klopt, balkenwerk is ook goed voor de dressuur. AFstanden kun je wisselen. OP een volte over balken draven is ook goed. En galopbalken zijn ook een leuke oefening. Of 2 balken en dan 5 of 6 galopsprongen ertussen. Verruimen levert dan 5 sprongen, verkorten 6 galopsprongen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:31

Jammer dat je zo reageert. Vraag de eerste de beste springruiter maar eens wat hij/zij van springen met slof vindt.

Vraag mij uberhaupt af als je nog nooit hebt gesprongen waarom je het dan gaat proberen als het waait en hij een beetje druk is. Wacht dan tot het weer beter is.

Je kunt toch ook zien dat er onder zijn hals iets hangt? Stel dat hij daar bv aan blijft hangen? Je ziet toch zelf ook wel dat je paard een onervaren springer is?

Als dit je eigen paard is en je hebt net wedstrijd gehad zoals je zegt, kan ik mij niet voorstellen dat je dit doet. Als je op wedstrijdniveau rijdt,komt mij dit erg knullig over.

Door jouw eigen berichtjes kun je dit soort berichtjes verwachten. Vind het nare foto's, het paard doet ontzettend zijn best, maar het wordt hem behoorlijk ongemakkelijk gemaakt.