dressuurles met M2 paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Salinero85

Re: dressuurles met M2 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:26

Ik vind het ook een beetje raar dat je hier zo reageerd Cavaletti. Voel je je aangevallen ofzo dat je iedereen zo afkat? Je weet helemaal niet watvoor mensen er op dit topic gereageerd hebben, als het allemaal kinderen zijn ben jij dan zogenaamd de uitzondering?

Citaat:
De slof word niet gebruikt door het meisje omdat hij op deze lange manier niet INWERKT want het paard loopt er goed aan.. wie begrijpt hier nou WAT niet?

En met je privéberichten.. jaja dat zou ik ook zeggen. Dus je hebt een soort 'aanhang' die hier niet reageerd?

En wie ben jij om te bepalen of de slof gebruikers kleine meisjes zijn die denken dat ze weten waar ze over praten? Er zitten hier mensen van allerlei verschillende leeftijden dus dat kun je nooit weten. En natuurlijk zijn er mensen die de slof verkeerd gebruiken. Maar dat wil nog niet zeggen dat iedereen dat doet!

Je haalt de woorden uit mijn mond Pling

DMED

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:28

Maak jullie niet zo druk Lachen Cavaletti is vast gewoon een gefrustreerd iemand die helaas haar mening niet kon verdedigen. En dan gaan mensen altijd zo praten..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:30

pfff heerlijk dit hahah

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:35

Dames, dames...

Volgens mij denkt cavaletti (correct me if I'm wrong, ik zie ook haast door de bomen het bos niet meer Ziek ) dat het paard altijd zo gereden wordt met slof, dus ook door de instructrice.
Volgens mij zit de slof er nu alleen om omdat er een recreatieruiter op zit. Deze weet waarschijnlijk nog niet hoe ze met een sterk paard om moet gaan en dan kan een slof waars. handig zijn (ik rijd zelf nooit met slof, dus ik zou het niet weten Lachen ).
Wat ik op de foto's zie is geen "geen gel*l trek 'm in de krul". De slof hangt meestal erg los, dus ik denk dat het vooral iets is wat ook tussen de oren zit..

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:42

Amethyst schreef:
Dames, dames...

Volgens mij denkt cavaletti (correct me if I'm wrong, ik zie ook haast door de bomen het bos niet meer Ziek ) dat het paard altijd zo gereden wordt met slof, dus ook door de instructrice.
Volgens mij zit de slof er nu alleen om omdat er een recreatieruiter op zit. Deze weet waarschijnlijk nog niet hoe ze met een sterk paard om moet gaan en dan kan een slof waars. handig zijn (ik rijd zelf nooit met slof, dus ik zou het niet weten Lachen ).
Wat ik op de foto's zie is geen "geen gel*l trek 'm in de krul". De slof hangt meestal erg los, dus ik denk dat het vooral iets is wat ook tussen de oren zit..

he he eindelijk iemand die mijn berichten goed leest

inderdaad het gaat mij alleen maar om de trefwoorden,
INSTRUCTRICE - M2- SLOF meer niet,

ik begreep uit het verhaal (privebericht) dat de instructrice DIT paard nu nog steeds de eerste 20 minuten met slof moet rijden omdat ze last heeft van haar rug, als dat bij een instructrice in de M2 nog nodig is (tenslotte hoort het paard dan juist lichter op de hand enz enz te worden) dan vraag ik me dus af hoe het in elkaar zit........ en dan krijg ik alllen maar reacties van emnsen die denken dat ik het (arme) meisje wat erop zit aanval NEE NEE NEE NEE, daarom schiet ik uit mijn slof want ze lezen niet goed (of ik formuleer niet goed dat kan natuurlijk ook)

daarbij geeft het meisje zelf aan dat ze een tinker heeft die enorm sterk is , ze wil dus graag leren hoe ze haar paard op ontspanning kan rijden enz enz, nou en dan begrijp ik dus WEER die INSTRUCTRICE niet, want als je moet leren om een paard ontspannen en neerwaarts kunt rijden dan leer je dat zeker niet met slof...

zo iedereen het nu eindelijk een beetje duidelijk,

jezus christus

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:48

hahaha,
Hoe verkloot je een leuk foto-topic...

Ten eerste, Lowara, vind ik dat jij Nanna super aan het lopen hebt op de meeste foto's, nu kijken of je het bij je eigen tinkertje ook in praktijk kan brengen.

Ten tweede, ga ik in het algemeen mee met de mening van Cavaletti mee over de slof. Helemaal, als ik het zo kan opvatten dat ze tegen algemeen slofgebruik is. Ik vind nl. dat op deze foto's er niets op is aan te merken. Natuurlijk zou het beter zijn om helemaal geen slof om te hangen, maar als de ruiter (die het paard dus niet zo goed kent) zich er zo net wat veiliger op voelt, en het dan op de goede manier doet (slof lekker los) dan hoor je daarover niets van mij!!

Maar waar ik tegen ben zijn die mensen die standaart elke keer als ze rijden de slof erom hangen en bij wijze van niet eens meer los kunnen rijden zonder slof...

Maarja mijn mening...
Enne Lowara, das dus niet gericht op hoe jij rijd, want op de foto's ziet t er allemaal goed uit... Alleen indd misschien de beugels een gaatje langer (of 2)...

edit: stomme typfout en ja ik begrijp je cavaletti en ben het ook helemaal met je eens...
Laatst bijgewerkt door Tatyana op 19-05-05 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:49

cavaletti schreef:
he he eindelijk iemand die mijn berichten goed leest

inderdaad het gaat mij alleen maar om de trefwoorden,
INSTRUCTRICE - M2- SLOF meer niet,

ik begreep uit het verhaal (privebericht) dat de instructrice DIT paard nu nog steeds de eerste 20 minuten met slof moet rijden omdat ze last heeft van haar rug, als dat bij een instructrice in de M2 nog nodig is (tenslotte hoort het paard dan juist lichter op de hand enz enz te worden) dan vraag ik me dus af hoe het in elkaar zit........ en dan krijg ik alllen maar reacties van emnsen die denken dat ik het (arme) meisje wat erop zit aanval NEE NEE NEE NEE, daarom schiet ik uit mijn slof want ze lezen niet goed (of ik formuleer niet goed dat kan natuurlijk ook)

daarbij geeft het meisje zelf aan dat ze een tinker heeft die enorm sterk is , ze wil dus graag leren hoe ze haar paard op ontspanning kan rijden enz enz, nou en dan begrijp ik dus WEER die INSTRUCTRICE niet, want als je moet leren om een paard ontspannen en neerwaarts kunt rijden dan leer je dat zeker niet met slof...

zo iedereen het nu eindelijk een beetje duidelijk,

jezus christus

Na 3 pagina's duidelijkheid Afgod Haha!

Maar eerlijk gezegd ben ik het wel met je eens. Als je M2 bent en je moet nog losrijden met slof, ja, dan moet er ergens iets mis zijn gegaan.
Maar goed, ik ga niemand veroordelen, want ik weet het fijne er niet van. En zolang de instructrice zelf zich niet kan verdedigen lijkt het me beter als iedereen er maar over ophoudt en gewoon alleen naar de foto's kijkt Lachen .

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 10:52

@ Cavaletti: Het gaat mij erom dat je jan en alleman uitmaakt voor kinderen terwijl je niet weet wie hier zitten en wat ze weten. Dat gaat buiten je verhaaltje om want je kunt je mening wel gaan verdedigen (jou goed recht) maar als je op een gegeven moment mensen aan gaat vallen op leeftijd en kennis dan gaat het nergens meer over.

@ Algemeen: Als zij de slof wil gebruiken omdat het (waarschijnlijk idd Amethyst) iets psychisch is dan zal het wel beter voor haar zijn voor die keer. Over de instructie kan ik hier niets zeggen want die zit hier zelf niet dus dat heeft geen nut. Het ging ook oorspronkelijk helemaal niet om de slof.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:01

Snoepie7 schreef:
@ Cavaletti: Het gaat mij erom dat je jan en alleman uitmaakt voor kinderen terwijl je niet weet wie hier zitten en wat ze weten. Dat gaat buiten je verhaaltje om want je kunt je mening wel gaan verdedigen (jou goed recht) maar als je op een gegeven moment mensen aan gaat vallen op leeftijd en kennis dan gaat het nergens meer over.

Oke, dat was indd niet netjes van cavaletti, maar moet dat nou weer herhaalt worden?
Zo loopt de TS wel kans op een slotje, en dat zou een beetje zonde zijn Lachen

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:05

het was ook niet zo bedoeld, maar ik kreeg van diezelfde mensen ook van die priveberichten met debiele teksten en dat waren zulke kinderachtige teksten dat het echt niet van een volwassen iemand kon zijn, die tekst was ook eigenlijk bedoeld als rechtstreeks bericht naar die personen maar ik snapte nog niet helemaal goed hoe dat werkte (inmiddels wel)
tja en als iemand mij errrrrug kinderachtige teksten stuurt dan behandel ik diegene ook als "kind"of puber, maar nu pakt iedereen het inderdaad algemeen op, sorry

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:06

Okee zand erover Lachen

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:16

Vind het persoonlijk ook niet zo'n slim plan om je leerling die er niet ervaren mee is, op je paard te laten rijden met slof.

Mijn zusje is heeft toevallig gister sinds járen weer eens les gehad, (was gestopt met rijden) ook op het M2/ Z1 paard van die instructrice, maar zonder slof hoor. Ze kreeg dat paard op een gegeven moment ook keurig aan de teugel, omdat het paard heel fijn aan de hulpen is.

Snap dat slofgebruik gewoon niet zo, het gaat er toch juist om dat je leért hoe je je paard nageeflijk rijdt? Al helemaal op een M paard zou je dat gevoel snel moeten krijgen.

Maar afijn. Vork

McLaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:20

Citaat:
omdat het paard heel fijn aan de hulpen is

ik weet niet of het iemand is opgevallen maar de TS reageert al niet eens meer op haar topic, waarschijnlijk omdat er een discussie ten ronde gaat waar andere mensen de hoofdrol in spelen, terwijl zij trots wil showen dat ze ook eens op een ander, prachtig paard kan en mag rijden.

als iemand kinderachtige PB's krijgt is dat erg naar, maar hoeft niet met jan en alleman gedeeld te worden in dit topic, zeker niet als het er verder niks mee te maken heeft.

aan lowara:
meid, niks van aantrekken, lekker doorrijden, wees blij met deze kans OK dan!

(ik hoop dat dit niet als een kinderlijke puberale reactie word gezien Verward )

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:43

Mendiej schreef:
Marja1988 schreef:
nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor! Cool nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!nou ik vind dat het er best leuk uitziet hoor!

Je valt in herhaling Clown

Leuke foto's!! Leuk paardje Haha!

Ja ik zie het nu ook :S is een miscomminucatie geweest Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:51

cavaletti schreef:
als dit een M2 paard is vreet ik mijn schoen op, ja sorry hoor, maar als je een M2 paard nog met slof moet rijden, en hij nog zo weinig "zit"en draagt, vraag ik me af wat ie in de M2 doet,

en dan vooral omdat je zelf aangeeft recreatie ruiter te zijn dan moet die slof eraf en lekker voorwaarts neerwaarts rijden,

Tja sorry voor de kritiek, maar is leuk paard, en voor "recreatieruiter zit je niet slecht hoor, maar die slof??? M2?????

haha sorry hoor maar ik heb Z1 gereden met mn paard en daar hing ook af en toe een slof om, zeker als er een andere ruiter op zat!

hoe krijgt bokt het ook weer voor elkaar he, een LOSSE slof die op de correcte manier gebruikt wordt, en na een tijdje zelfs af gaat, en nog is er gezeik over Lips are sealed

en volgens mij denk jij dat een M2 paard automatisch rond loopt, ik nodig je bij deze uit om te kijken of je mijn Z paard uberhaupt 1 rondje door de bak krijgt.... grote kans van niet nml Clown

maar weer on-toic: superleuk paard en je ziet duidelijk vooruitgang tussen deze foto's en de foto's van toen je er een tijdje geleden op zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:53

Anneke schreef:
Vind het persoonlijk ook niet zo'n slim plan om je leerling die er niet ervaren mee is, op je paard te laten rijden met slof.

Mijn zusje is heeft toevallig gister sinds járen weer eens les gehad, (was gestopt met rijden) ook op het M2/ Z1 paard van die instructrice, maar zonder slof hoor. Ze kreeg dat paard op een gegeven moment ook keurig aan de teugel, omdat het paard heel fijn aan de hulpen is.

Snap dat slofgebruik gewoon niet zo, het gaat er toch juist om dat je leért hoe je je paard nageeflijk rijdt? Al helemaal op een M paard zou je dat gevoel snel moeten krijgen.

Maar afijn. Vork

ze GEBRUIKT die slof nieteens!!!!
Rolleyes

Ik reed ook voor iemand een paard die ook SUPER aan de hulpen was. Geweldig! en nageeflijk, prachtig.
Maar als er n ander paard voorbij kwam maakte hij zich sterk en had je weinig meer te zeggen, mits je precies wist hoe je hem moest aanpakken. Maar als je zo'n paard nog maar net rijdt dat weet je dat gewoon nog niet. Als ik er iemand anders met minder ervaring op had laten rijden had ik er misschien ook wel n slof omgedaan.
Om los te laten hangen. om zacht aan te nemen wanneer het paard begon met zich sterk maken.

En verder: hoera voor de anti-slof mensen, het ís een onding want hij word bijna nooit goed gebruikt. Maar als hij dan eindelijk wél goed gebruikt word, moet je ook kunnen stoppen met zeuren.

@ renske, je moet het topic wel ff goed lezen want cavaletti heeft daar al meerdere keren antwoord op gegeven.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 11:53

Renske20 schreef:
haha sorry hoor maar ik heb Z1 gereden met mn paard en daar hing ook af en toe een slof om, zeker als er een andere ruiter op zat!

hoe krijgt bokt het ook weer voor elkaar he, een LOSSE slof die op de correcte manier gebruikt wordt, en na een tijdje zelfs af gaat, en nog is er gezeik over Lips are sealed

en volgens mij denk jij dat een M2 paard automatisch rond loopt, ik nodig je bij deze uit om te kijken of je mijn Z paard uberhaupt 1 rondje door de bak krijgt.... grote kans van niet nml Clown

maar weer on-toic: superleuk paard en je ziet duidelijk vooruitgang tussen deze foto's en de foto's van toen je er een tijdje geleden op zat!

Ik geloof dat het niet gaat om af en toe eens een keer. Daar is ook niks mee mist het goed gebeurt (en daar ga ik wel vanuit).
Ik denk dat men er over valt als het iedere keer geberut! Een wereld van verschil.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:03

Loawara rijdt nog niet zo lang op dit paard, logisch dat ze er dan met losrijden nog een slof aan hangt.
zie het verschil niet tussen lowara met nanne op een slof, of ene vreemde o mijn paard die dan een slof gebruikt, als alles zomaar altijd zonder slof moet kunenn omdat het een M2 paard of wete ik wat voor paard is, dan zou ook iedereen zonder slof op mijn paard wge moeten kunnen rijden, wat dus echt niet lukt

vandara mijn reactie Knipoog

en ja heb t hele topic inmiddels gelezen, weer dezelfde eeuwige slof-discussie, zonde van het topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:07

cavaletti schreef:
jezus christus

Zou je Zijn naam niet te pas en te onpas willen gebruiken??

Verder vind ik je reacties nogal wierd overkomen.
Er staat duidelijk dat instructice rugklachten heeft en daardoor met een slof losrijd. Te zien aan het paard is het een flinke brok. Niet ieder paard is even los als je hem van stal afhaalt. In mijn ogen wordt de slof gebruikt om het paard niet te zwaar op de hand te laten worden en op die manier zelf minder rugklachten te krijgen.

Snap niet wat daar verkeerd aan is???

On-topic: Fijn zeg dat je een lekker doorgereden paard kan rijden om zo het gevoel te krijgen!!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:19

vonneke schreef:
cavaletti schreef:
jezus christus

Er staat duidelijk dat instructice rugklachten heeft en daardoor met een slof losrijd. Te zien aan het paard is het een flinke brok. Niet ieder paard is even los als je hem van stal afhaalt. In mijn ogen wordt de slof gebruikt om het paard niet te zwaar op de hand te laten worden en op die manier zelf minder rugklachten te krijgen.

begrijp ik het goed!!!!!!! ga JIJ nu bepalen dat IK geen Jezus Christus te pas en te onpas mag gebruiken??????? doe ik dat dan???

en verder .. gewoon even GOED lezen wat er gezegd word

On-topic: Fijn zeg dat je een lekker doorgereden paard kan rijden om zo het gevoel te krijgen!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:21

Renske: het gaat ook niet om Lowara, maar om de instructrice die altijd met slof zou rijden.
Kijk, dat Lowara met slof rijdt op dit paard dat zal mij verder een heilige driehoek zijn. De slof wordt goed gebruikt, hangt merendeel van de tijd hartstikke los, dus geen enkel probleem mee.
Ik kan cavaletti alleen wel begrijpen als de instructrice dit paard altijd met slof losrijdt. Je zou toch zeggen dat als je M2 bent, dit niet meer nodig zou hoeven zijn. Een enkele keer, oke, dat doen er een hoop. Niks mis mee. Maar altijd? Daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Nu weet ik natuurlijk hier het fijne niet van. Misschien hangt de slof 99% van de tijd wel helemaal los. Ja, dan heb ik er geen problemen mee en dan is het waarschijnlijk iets wat tussen de oren zit. Als je rugklachten hebt kan ik het helemaal wel begrijpen..

Ik ben ook niet tegen de slof o.i.d. Kan een heel fijn hulpmiddel zijn (al heb ik er zelf nooit mee gereden), mits goed gebruikt. Ik ben dus zeker niet anti-slof!

Edit: bovenstaande is ook in z'n algemeen bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:24

cavaletti schreef:
jezus christus

Citaat:

begrijp ik het goed!!!!!!! ga JIJ nu bepalen dat IK geen Jezus Christus te pas en te onpas mag gebruiken??????? doe ik dat dan???

en verder .. gewoon even GOED lezen wat er gezegd word

Leer eerst maar eens goed quoten voordat je alles door elkaar zet.
Och als je geen enkel fatsoen hebt doe jet het toch lekker niet, vraag me inmiddels wel af wat je zelf allemaal rijd en doet want je weet het echt het allerbeste heb ik wel begrepen. Misselijk Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-05-05 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:29

heej ziet er netjes uit hoor Clown

gaat goed Haha!

sucses ermee

x marlot

Snoepie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:37

Gaan we weer.. Het was toch al uitgepraat dacht ik?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 12:38

Snoepie7 schreef:
Gaan we weer.. Het was toch al uitgepraat dacht ik?

Daar had ik ook op gehoopt........