Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
BailyKarlos schreef:Ik denk dat jou paard de basis niet meer zo goed weet want GP paarden worden eerst door andere mensen op niveau gereden en dan pas gaat "de echte ruiter" erop.
En daarbij moet alles opgericht, de kont eronder (kort en bij elkaar)alles voor het plaatje dus.
Voorbeeldje: Bij Tommy Visser moet alles vanaf het begin kort en bij elkaar.
Dan gaat natuurlijk de ruimte verloren en word de spier die tussen de oren over de nek, rug en kont naar het achterbeen zo kort dat op een gegeven moment die ruimte en laagheid niet meer mogelijk is.
En dat zal jou probleem zijn.
Hij is dan kort en die (in mijn ogen valse) Knik kan hij niet meer maken door extreme slijtage bij het punt achter het oor. En die slijtage is weer te wijten aan dat korte.
Dus jou paardje is op deze manier van rijden eigelijk verpest.
Ja de ene GP-ruiter is de andere niet je hebt ook hele goede!!!! (Anky, Edward, Coby, Marlies, Tineke, Ymke).
hij rijdt nota bene in het zogenaamde 'Anky-systeem'.
Unity schreef:BailyKarlos schreef:Het paard van een stalgenoot van mij heeft ook versleten nekwervels en niet zo'n klein beetje ook, maar die kan wel nagevelijk lopen, maar vraag niet hoe! Jeetje!!!(hij is dan wel heel erg lang, heeft veel meer slijtage en cornage). Ze rijd hemmet passoa-bit en strakke slof!!!
Misschien volledig offtopic, maar dat noem jij nagefelijk?? Dat noem ik afdwingen......
} 
Vanillia schreef:Waarom zou je hem 'op niveau' willen houden als je er toch niks mee gaat doen? Dit is alleen maar slecht voor zijn rug. Iedereen die een béétje normaal nadenkt snapt dat je dit niet kan vragen van een paard met dergelijke fysieke klachten!
van deze foto's! Ga lekker rustig buitenrijden oid. 
imposant schreef:hij heeft het eerste half jaar niet eens normaal gedraafd!!!! aleen maar passage! (UIT ZICH ZELF!!) toen na dat halve jaartje het er eindelijk uit was deed ie het alleen nog maar als ie niet wilde lopen!

dit!! Ik snap niet dat je met dit paard nog dressuurmatig rijd! Dat paard heeft duidelijk pijn anders drukt hij niet zo gigantisch zijn rug weg! ga lekker met hem buitenrijden! daar zal je hem veel meer plezier mee doen..!beautylover schreef:Taaclover schreef:Mag ik vragen wat de bedoeling is van jouw piaffe en passage terwijl je paard niet aan de teugel kan?
same question
ruiter zelf zit ook niet echt netjes

MariskaFally schreef:ik vind dat jullie wel allemaal zeuren die paard heeft eits aan zijn nek ja en als iedereen dan gaat zitten zeggen ja je moet hem nageefelijk rijden.. enz dat kan helaas neit bij dit paard omdat hij iets aan zijn nek heeft
! Whoopietjuh schreef:beautylover schreef:had je geen foto's moeten plaatsen,dan kreeg je geen commentaar
Dat slaat nergens op..
Maar even ontopic:
Knap dat je je paardje zo kunt laten lopen! =)
Dat was niet negatief bedoeld hoor =)
Leuke sokken trouwens =P
imposant schreef:en als jullie allemaal van die goede adviezen hebben kom het dan maar eens laten zien of jullie het beter kunnen op hem!
hij staat in portengen portengense weg nummer 6!!
kom maar op! en laat het maar eens zien! !