imposant@work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laurae

Re: imposant@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 11:54

Je paard gaat duidelijk in verzet op de foto's. Gezien zijn geschiedenis is de kans erg groot dat hij pijn heeft.

Misschien dat het verstandig is om te accepteren dat dit paard versleten/kapot is en daar naar te gaan rijden. Geen moeilijke oefeningen maar gewoon ontspannen ritjes aan een losse teugel. Ik kan heel goed begrijpen dat dat moeillijk is aangezien er zoveel knopjes op zitten, maar hij geeft heel duidelijk aan dat hij hier niet gelukkig mee is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 12:00

BailyKarlos schreef:
Ik denk dat jou paard de basis niet meer zo goed weet want GP paarden worden eerst door andere mensen op niveau gereden en dan pas gaat "de echte ruiter" erop.
En daarbij moet alles opgericht, de kont eronder (kort en bij elkaar)alles voor het plaatje dus.
Voorbeeldje: Bij Tommy Visser moet alles vanaf het begin kort en bij elkaar.
Dan gaat natuurlijk de ruimte verloren en word de spier die tussen de oren over de nek, rug en kont naar het achterbeen zo kort dat op een gegeven moment die ruimte en laagheid niet meer mogelijk is.
En dat zal jou probleem zijn.
Hij is dan kort en die (in mijn ogen valse) Knik kan hij niet meer maken door extreme slijtage bij het punt achter het oor. En die slijtage is weer te wijten aan dat korte.
Dus jou paardje is op deze manier van rijden eigelijk verpest.
Ja de ene GP-ruiter is de andere niet je hebt ook hele goede!!!! (Anky, Edward, Coby, Marlies, Tineke, Ymke).

Sorry, maar ik geloof dat er hier iets niet helemaal klopt. Ten eerste; er zijn inderdaad GP-ruiters die alleen op kant-en-klare paarden stappen, echter moet het overgrote deel gewoon zelf de paarden opleiden. Dáár bestaat het grootste deel van hun werkzaamheden uit.
Ten tweede; je stelt dat daarbij alles opgericht moet (wat op zich al niet klopt, zelfs niet bij ruiters die in het duitse systeem trainen) en vervolgens noem je Tommie Visser daarmee in één adem.... Verward hij rijdt nota bene in het zogenaamde 'Anky-systeem'.
Ten derde; waar haal je de wijsheid vandaan dat bij een paard die opgericht loopt met de kont eronder de lengte/ruimte in de bovenlijn verloren gaat? In tegendeel juist, dat is de ultieme manier van oprekken van de bovenlijn. Het daarbij kunnen variëren van de hoofd/halshouding geeft dan nog eens de souplesse aan, of bevorderd dat (nog meer). Een paard dat zo loopt, heeft zeker geen valse knik. Wellicht verwissel je een valse knik met het achter de loodlijn gaan, maar dan begrijp ik weer niet waarom je het opgericht lopen verguisd en niet het LDR. Vreemde manier van interpreteren van het onderzoek van Dr. Weiler.... Verward
Vervolgens noem je een aantal in jou ogen goede GP-ruiters, m.a.w. die zet je af tegen Tommie Visser.... terwijl dat nu juist een jongen is die vréselijk fijn kan rijden met enorm veel gevoel.

Verward Verward Verward

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:28

Unity schreef:
BailyKarlos schreef:
Het paard van een stalgenoot van mij heeft ook versleten nekwervels en niet zo'n klein beetje ook, maar die kan wel nagevelijk lopen, maar vraag niet hoe! Jeetje!!!(hij is dan wel heel erg lang, heeft veel meer slijtage en cornage). Ze rijd hemmet passoa-bit en strakke slof!!!

Misschien volledig offtopic, maar dat noem jij nagefelijk?? Dat noem ik afdwingen......

Ik denk dat Unity dat ook bedoeld hoor, volgens mij bedoelt ze het iig niet echt aardig {tegenover stalgenoot Knipoog}

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:48

Dit is in 1 woord VERSCHRIKKELIJK! Boos!
je kan echt zien op de foto's dat ie in verzet komt! en dan ga jij nog ns ff lekker pi en pa rijdenerg knap van je dat je dat dit dier aandoet!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 13:55

hmzz oke maar blijft het wel zonde vinden, paard kan wel gebreken hebben, maar ben je zelf niet bang dat die zich gaat verkrampen? ik zou igg even tijdelijk gewoon met hem buiten gaan rijden, lekker recreatief. Snap uberhaupt niet waarom je met hem op wedstrijd gaat, voor je eigen lol of voor het paard?

Aangezien die wel bewoon kan buigen naar het gras toe denk ik dat er meer niet goed is dan die wervels.

Nogmaals ik probeer je alleen maar te helpen en bedoel dit niet aanvallend.
Laatst bijgewerkt door Navidad op 16-05-05 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:04

Waarom zou je hem 'op niveau' willen houden als je er toch niks mee gaat doen? Dit is alleen maar slecht voor zijn rug. Iedereen die een béétje normaal nadenkt snapt dat je dit niet kan vragen van een paard met dergelijke fysieke klachten!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:07

het is duidelijk te zien dat je paard in verzet gaat, hij heeft duidelijk pijn...
met zijn nekwervel-probleem moet je echt geen pi/pa gaan rijden! pi/pa zijn oefeningen waarbij ultieme verzameling vereist is.. als je zo door gaat is je paard binnen nu en heel binnenkort helemaal naar de knoppen...
ik denk dat je het beste goede instructie kan zoeken die je heel deskundig kan helpen met het probleem waar imposant heel duidelijk last van heeft! het is natuurlijk heel erg leuk om al die kunstjes te doen, maar je moet je wel afvragen of je je paard hier een plezier mee doet.... ik vind het meer een soort van hoe pest ik mijn paard het beste

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:07

Vanillia schreef:
Waarom zou je hem 'op niveau' willen houden als je er toch niks mee gaat doen? Dit is alleen maar slecht voor zijn rug. Iedereen die een béétje normaal nadenkt snapt dat je dit niet kan vragen van een paard met dergelijke fysieke klachten!

Idd krijg de Huilen van deze foto's! Ga lekker rustig buitenrijden oid.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:26

sorry maar ik ben het idd ook met Vanillia mee eens

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:38

imposant schreef:
hij heeft het eerste half jaar niet eens normaal gedraafd!!!! aleen maar passage! (UIT ZICH ZELF!!) toen na dat halve jaartje het er eindelijk uit was deed ie het alleen nog maar als ie niet wilde lopen!

Je zegt hier zelf al dat hij het doet als ie niet wil lopen, dus als hij niet voorwaarts is. Een niet voorwaarts paard, ongeacht nek blessure of niet, kun je nooit goed nagefelijk krijgen.
Een correcte Pi en pa, zoals ze hier genoemt worden, komen juist vanuit de drang naar voren.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 14:46

Misschien verstandig dat de TS bij het volgende topic vermeldt wat er met dat paard aan de hand is.
Je kunt niet van elk boktpaard zijn of haar gebreken onthouden.

Verder heb ik niks toe te voegen aan alles wat iedereen voor mij al gezegd heeft...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:11

Jammer dat je nu nog geen antwoord gegeven hebt op de vraag hoe je er nu achter gekomen bent dat hij GP gelopen heeft omdat je in een eerder topic dat vermelde dat hij nergens GP geregistreerd stond.
Niet eens B als ik het goed begrepen heb.
Ook blijf ik benieuwd wie hem in de GP gestart heeft.

Verder ben ik het met de rest eens: Het is een leuk paard, ga lekker onstpannen met hem aan het werk en vergeet die kunstjes.
Als je hem in de B wilt starten zul je nog een hoop moeten veranderen.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:14

Wat een leuk paardje, die middendraf, wow!! Haha!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:20

vindt het kanp dat een paard met zulke problemen wel kan gaan springen???? met springen moet je ook een aanleuning hebben een ontspannen rug?!!!!
maar aan de andere kant fijn dat z'n paard nog een leuk leven heeft en niet aan de haak hangt!!! (om het maar plat te zeggen)
maar ga lekker voor de recreatie rijden

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:34

Echt om te Huilen dit!! Ik snap niet dat je met dit paard nog dressuurmatig rijd! Dat paard heeft duidelijk pijn anders drukt hij niet zo gigantisch zijn rug weg! ga lekker met hem buitenrijden! daar zal je hem veel meer plezier mee doen..!
En gewoon accepteren dat dit paard 'kapot' is..

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:46

ik vind dat jullie wel allemaal zeuren die paard heeft eits aan zijn nek ja en als iedereen dan gaat zitten zeggen ja je moet hem nageefelijk rijden.. enz dat kan helaas neit bij dit paard omdat hij iets aan zijn nek heeft mijn pony loopt ook kats met zijn hoofd in de lucht maar dan hoef je toch ook nieta lles te doen.. deze loopt met ze hoofd in de lucht omdat hij nogal gevoelig is in zijn mond en ook is hij heel erg schrikkerig en is hij verpest door iemand maar hallow ze rijd het paardje nog harstikke goed vind ik en als hun er plezier in hebben een paard zou heus niet iets doen terwijl hij het niet wil of niet kan omdat het zeer doet..

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 15:51

beautylover schreef:
Taaclover schreef:
Mag ik vragen wat de bedoeling is van jouw piaffe en passage terwijl je paard niet aan de teugel kan?

same question Bloos
ruiter zelf zit ook niet echt netjes Lachen

jup helemaal mee eens
als hij niet aan de teugel is kan die moeilijk verzamelt over zijn rug lopen

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:11

ik iwl iedereen bedanken voor zijn of haar mening! (de positieve mensen dan hè?)
tegen die negetieve mensen wil ik 1 ding zeggen! ik heb la geen posifiet zelf beeld over mijn rijden en nu helemaal niet meer! bedankt!!!:(
ik doe mijn best om het hem zo leuk mogelijk temaken!! ik heb al meer dan 5 jaar geen geluk gehad met paarden en dit is de eerste waar bij het "goed" gaat!!
en als jullie allemaal van die goede adviezen hebben kom het dan maar eens laten zien of jullie het beter kunnen op hem!
hij staat in portengen portengense weg nummer 6!!
kom maar op! en laat het maar eens zien! bij deze kom ik alleen nog maar op dit topic als er een beetje positief bericht tussen zit~anders laat ik deze gewoon op slot zetten!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:15

Ik snap er ook helemaal niets van. Het ziet er echt niet uit als en normale piaffe of passage maar inderdaad meer als verzet dat toevallig op een foto net op de passage en piaffe lijkt.

Ik denk ook dat als het wel zo is het niet gezond voor het paard is. Het lijkt me dat hij zo rugklachten krijgt.

Als hij iets met zijn nekwervels heeft waarom kan hij dan niet goed zn rug gebruiken. Is gewoon een vraag ben ik benieuwd naar.

Goed bokt kan nog al eens overdreven reageren maar het ziet er ook niet fijn voor het paard uit op de foto's dus in dit geval vind ik het niet zo raar dat iedereen zo reageerd. Passage en piaffe zijn niet oefeningen die je zo even doet met een paard. Het zijn moeilijke oefeningen en het paard meot daar goed voor getraind zijn.

Ver der een leuk paard en hij lijkt inderdaad een reus. Komt zijn naam zeker ook vandaan of niet?

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 16:19

jep!! iemand anders vroeg het nml ook al hoe groot ie was! 1.75m maar

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:24

MariskaFally schreef:
ik vind dat jullie wel allemaal zeuren die paard heeft eits aan zijn nek ja en als iedereen dan gaat zitten zeggen ja je moet hem nageefelijk rijden.. enz dat kan helaas neit bij dit paard omdat hij iets aan zijn nek heeft

Helaas voor haar moet ze dan ook geen GP-kunstjes uit proberen of hoge dressuur willen rijden als het paard het fysiek niet meer aankan. Dit paard drukt zijn rug zo weg en dat kan schade meebrengen, punt. Ik snap nog altijd niet waarom dit paard nog maar persee zo bereden moet waarom, waarom dit paard geen rust krijgt of op recreatieniveau rustig mag verdertoefen, lijkt mij zoveel beter en fijner voor het paard zelf.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:27

Ik vind het een erg vreemd verhaal.
Edward Gal kan hem niet meer aan, dan belandt hij bij jou, en jij kan hem wel zomaar aan?
Nogmaals de vraag: wie heeft hem in de GP uitgebracht?
Ben er erg benieuwd naar Lachen!

SuusJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:31

Ik dacht eerst : dit is een grap, toen ik verder las, zag ik dat dit helaas niet was.
Maar volgens mij kunnen we je toch niets aan je verstand praten en je wilt ook niets anders horen dan positief commentaar, terwijl hier toch echt bruikbare tips worden gegeven.
Vind je het gek dat je geen positief zelfbeeld krijgt? Misschien eens luisteren naar commentaar. Ja ik had besloten om niet te reageren, maar ik vind dit echt waanzin!
Op de foto van ermelo ziet het er veel ontspannender uit, wss reed je toen gerichter, waarom doe je dat nu gewoon niet?

En ja dit was commentaar, en als jij dit negatief vind , is dat jou probleem maar je zou het ook zo kunnen draaien dat het positief is, aangezien we je willen helpen. Succes met je zelfbeeld

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:44

Whoopietjuh schreef:
beautylover schreef:
had je geen foto's moeten plaatsen,dan kreeg je geen commentaar

Dat slaat nergens op..

Maar even ontopic:
Knap dat je je paardje zo kunt laten lopen! =)
Dat was niet negatief bedoeld hoor =)
Leuke sokken trouwens =P

kan best zijn maar ik heb wel gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 16:46

Tja, zelfs ná alles wat je gezegd hebt kan het er bij mij niet in dat je zulke oefeningen doet met je paard.

imposant schreef:
en als jullie allemaal van die goede adviezen hebben kom het dan maar eens laten zien of jullie het beter kunnen op hem!
hij staat in portengen portengense weg nummer 6!!
kom maar op! en laat het maar eens zien! !

Niemand zegt dat ze het beter kunnen. Volgens mij zegt het meerendeel van de reagerende bokkers dat het juist níet verstandig is om zulke oefeningen te doen met jouw paard. Dus ik denk niet dat er iemand interesse in heeft om passage en piaffe 'beter te kunnen' dan jij dan kan op je paard.. want de meeste zijn juist van mening dat je die oefeningen beter niet zou kunnen doen op zo'n manier.