kirsten @ work met velvet dream=3jr!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariellexxx

Re: kirsten @ work met velvet dream=3jr!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:11

Ok hier mijn mening, ten eerste wat een GEWELDIG paardje heb jij onder je kont Haha! echt een prachtbeessie. Daarnaast vind ik het ook helemaal geen probleem als paarden zo worden aangereden. Het is juist ideaal om jou paard voor een gedeelte in te rijden hem daarna ( als beloning en voor rust) lekker op het land te gooien, en als je hem er dan uithaalt kan je gewoon langzaam aan weer rustig opbouwend beginnen, en dat duurt dan minder lang dan eerst omdat hij het nog herkent. En dan kan je hem lekker daan doorrijden. Verder is de leeftijd echt niet te jong... renpaarden worden idd ook erg vroeg ingereden, en quorter horses worden op anderhalfjarige leeftijd al gebroken !!! Dan is dit in vergelijking helemaal niets !!! Ik vind dat je heel goed bezig bent, en ik weet zeker dat als jij dalijk weer rustig begint met opbouwend trainen, dat dit geen enkele gevolgen heeft voor ''later'' Ze moet alleen nog een beetje aandikken, maar dat zal in het land wel lukken, en als je haar dalijk aan het doorrijden bent doet de ontwikkeling van de spieren ook wat voor de bouw.. !!!
Succes ermee en ik zou graag een vervolg willen zien als je haar dalijk na het land weer oppakt !!! Haha!

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:34

Mooi paardje, schitterende hals!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 01:58

Ik zelf vind dit veel te vroeg om een paard zadelmak te maken. Als je een paard dan al wat dominantie wilt ontnemen kun je hem net zo goed aan de longe aan het werk zetten en grondoefeningen doen. Werkt waar ik ga prima.

Verder is het natuurlijk niet zo dat jullie onmiddellijk zwaar werk gaan verrichten. Maar wat is eigenlijk het nut van zo vroeg zadelmak te maken en dan weer het land op te gooien? Bij ons wordt gewoon gewacht tot ze ruim 4 jaar zijn voor er iemand opgaat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 06:53

QuijoSavan schreef:
Hoe lang je rijd maakt niet uit, je kunt ook 15jr op een manegepony hobbelen, het gaat om de ervaringen.

jammer dat er toch altijd gedacht word dat je 'minder' goed kan rijden als je je ervaring hebt opgedaan op manegepaarden.

ontopic,als het paardje lekker van de zomer het land op gaat is het toch geen probleem?
ik vind het er voor een paardje dat net ingereden is heel netjes uitzien,complimenten Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 07:36

Allereerst wat een plaatje van een paard! Het ziet er goed uit en je rijdt heel erg netjes moet ik zeggen. Ik vind het een pracht om naar te kijken.

Snoevie schreef:
QuijoSavan schreef:
Hoe lang je rijd maakt niet uit, je kunt ook 15jr op een manegepony hobbelen, het gaat om de ervaringen.

jammer dat er toch altijd gedacht word dat je 'minder' goed kan rijden als je je ervaring hebt opgedaan op manegepaarden.

En dat ben ik dus niet met je eens, pas als je je eerste eigen paard hebt kun je beginnen met leren rijden.

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:16

Mooi paardje en leuke combi ook.
Wat een gezeur over hoe oud je een paard kan inrijden.
Wat vinden jullie dan van dravers en renpaarden die met 1 tot 1,5 jaar al voor de kar worden beleerd?
Zijn die ook zielig of zie ik dat verkeerd.
Zodra die paarden beleerd voor de kar zijn dan gaan ze het land op en word er een half jaar niet na omgekeken worden wel gecontroleerd.
Maar als ze er dan uit komen gaan ze voor de kar en wordt er verwacht dat ze wat meer kunnen en dit gaat allemaal goed en met 2 of 3 jaar gaan ze koersen.
En een paard in rijden kan makkelijk als het bijna drie is.
Longeren is zwaarder want dan moeten ze constant op de volte lopen nee das fijn voor zo'n beest.
Maar wat vinden jullie dan van de dravers en ga niet zeggen dat die snel versleten zijn want dit is niet zo.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:22

heel mooi paardje!!
Vind het een nette manier, zadelmak maken en dan weer ff het land op!

Nog veel succes, maar dat komt vast goed zo te zien! Knipoog

magicc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:26

Mijn instructeur, die heeft een hengst van 3 jaar die hij elke dag berijd en zelfs al op wedstrijden! als het met 3 jarige leeftijd niet kan, zou hij het niet doen, hij is gediplomeerd in Duitsland en heeft echt wel het fijne verstand van paarden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 08:30

Bleh, waarom moeten mensen altijd haast hebben. EEn 3 jarige berijden, ok, maar doe het rustig aan, zoals veel mensen al het voorbeeld hebben gegeven. Het is hier duidelijk dat er al veel werk vooraf aangegaan is, en ik moet er niet aan denken hoe vroeg jullie dan wel niet begonnen zijn..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 11:24

Tulandro schreef:
Bleh, waarom moeten mensen altijd haast hebben. EEn 3 jarige berijden, ok, maar doe het rustig aan, zoals veel mensen al het voorbeeld hebben gegeven. Het is hier duidelijk dat er al veel werk vooraf aangegaan is, en ik moet er niet aan denken hoe vroeg jullie dan wel niet begonnen zijn..

En waaraan zie je dat? Ik had laatst een hengst onder mijn kont en die bleek pas een week onder het zadel. Nou ik had dat echt niet geraden hoor.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 12:34

Waaraan je dat ziet? Kijk dan maar eens goed naar de foto's

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:12

ik vindt het ook niet tevroeg ,ik rijd zelf namelijk ook nu een beessie in die nog 3 moet worden maar qua bouw kan ie het makkelijk aan 3 a 4 keer 10 tot 15 min werk Ach gut

het ziet er netjes uit mooi dier

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:52

missblue schreef:
Waaraan je dat ziet? Kijk dan maar eens goed naar de foto's

Heb ik nogmaals gedaan, maar ik kan niets ontdekken wat daar op wijst!

KirSten1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:07

We zitten er pas sinds kort op hoor!! Knipoog , We deden eerst gewoon licht longeerwerk en af en toe 'hangen' ( ik bedoel zeg maar dat je half over hem heen hangt, iemand houd m vast, en een ander tilt je een stukje op) Haha!
Wij rijden idd egt niet zeven dagen per week , maar 3 keer ongeveer tussen de 10 en 20 minuutjes Knipoog Ze is heel braaf , maar wel kijkerig Tong uitsteken Maarja , dat is wel logisch natuurlijk!! Haha!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:15

kisten laat je niet kisten hoor hier op bokt zijn zoveel mensen die er "verstand' van hebben MAAR NIET HEUS
wat lopen die mensen nau te zeiken paarden maak je zadelmak als ze 3 jaar zijn en dat zijn ze vanaf 1 JANUARI als je wil wachten tot die weet ik hoe oud is moet je zelf weten maar daar zeiken wij toch ook niet over.
elke keer het zelfde gezeik hier.
ik denk dat kirsten hem al rijd vanaf zijn 2 en dan 7 dagen in de week een uur lang !!!!!! maar niet heus.

kicke paard meid heb zelf ook een 3 jarige die ik in februari zadelmak heb gemaakt en sind deze week staat hij tot september op de wei.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:36

Ìk vind het er super goed uitzien! En hij gaat hierna de wei op dus niks mis mee Haha!

rosecroft6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:07

inderdaad trek het je niet aan en laat ze maar lekker banketstaaf.
Maar ben wel benieuwd wanneer hun gaan rijden als het bejaard is dan doet ie geen gekke dingen meer zeker.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:19

rosecroft6 schreef:
inderdaad trek het je niet aan en laat ze maar lekker banketstaaf.
Maar ben wel benieuwd wanneer hun gaan rijden als het bejaard is dan doet ie geen gekke dingen meer zeker.

En dit nou duidelijk een reactie werkelijk nergens op slaat. Het gaat totaal niet om het feit of het paard gek is of niet, dat verschilt per paard, maar het gaat er om of het paard het aan kan of niet. Ik ben er gewoon sterk op tegen om zo vroeg te beginnen, zo heb ik het nooit geleerd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:44

@ Tulandro, wanneer zou jij dan beginnen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 22:52

Inèske schreef:
Ik vind dat je niet mag afgaan op de leeftijd van je paard, renpaarden worden al bereden als ze jaarling zijn, waarom zou dit paard het niet kunnen.
Het paard geeft toch een goede bouw?
Als de beenderen even sterk zijn is dat volgens mij genoeg om te beginnen.
Trouwens, als je moet wachten tegen dat je paard volgroeid is, dan moet je wachten tegen dat het 6 jaar is.
Als je ervoor hem zadelmak maakt, dan is dat zowiezo slecht voor later.
Maar als je hem op de juiste manier bereid, zoals men hier zegt, vooruit gaan zittn en niet zoveel met hem rijden, dan maakt dit geen problemen.

Nog veel succes
dada

renpaarden als jaarling bereden??????? Verdrietig

maargoed succes met de merrie..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 01:26

irish_lady schreef:

En dat ben ik dus niet met je eens, pas als je je eerste eigen paard hebt kun je beginnen met leren rijden.

Dan wil ik gerust eens komen tonen dat ik als "manegeruiter" toch best mijn mannetje sta hoor! Er bestaan ook goede maneges, ok, niet veel, maar toch. Ik geloof dat ik beter rij dan de gemiddelde eigenaarsuiter die ik ken. Klinkt erg dikkenekkerig, ik weet het. Het is heus niet dat ik een topruiter ben , maar op de manege volg ik tenminste goed les. Ik ken zat eigenaars die nooit lessen en die zo maar wat zitten aanmodderen met zware bitten, hulpteugels,... Gevolg: paard dat vreselijk loopt Boos!

Ik denk dat goede ruiters overal te vinden zijn, manege of niet, hangt af van de instructie en eigen inzet.

En weer ontopic: ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn vraag wat het nut is van dit vroeg inrijden en dan weer op het land gooien? Bij ons op de manege begint men met rijden pas als de paarden echt 4 jaar zijn (en dus niet in januari telkens), of dat nu een hengst of een shet of een quarter of ikweetnietwat is...

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 07:52

Renske20 schreef:
zo vroeg is dit niet hoor! paardje ziet er ook niet uit alsof ze eht niet aankan, smal en iel wil echt niet zeggen dat ze minder sterk is dan een jonkie vol 'puppyvet' die er daardoor breed uitziet...

oke nou niet meteen 6x per week gaan rijden en ook niet te lang achter elkaar rijden, maar dit ziet er gewoon prima uit hoor!

wrsch is dit paardje binnen 2 maanden officieel 3, of het moet een heeeee laat veulen geweest zijn, dus niets mis met deze leeftijd!

vind het een leuk beestje en het geeft een vriendelijk beeld, ga zo door zou ik zeggen Lachen

helemaal mee eens,niks aan toe te voegen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:19

Ik vind het paard nog veel te jong ook in zn ontwikkeling om beleerd te owrden en wat denk je zelf? Dat je paard binnen een maand een proefje leert lopen? Inrijden houdt meer in dan inhouden sturen en erop zitten. Het si nogal een belasting voor een jong paard, ook mentaal. Mijn driejarge is nu bijna 3,5 en die loopt twee keer in de week eventjes onder het zadel en dan nog gewoon lekker buiten, rechdoor. Ben haar spieren aan eht opbouwen met grondwerk en voor de rest doet ze nog elkker rustig aan. Een paard dat nog geen drie is is nog gewoon een baby!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 08:51

ziet er netjes uit! mss kan je het in het begin wat rustiger aan doen. op sommige foto's zit de ruiter nogal naar voren. maar de foto's zijn verder erg mooi
veel suc6 verder

Nya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 09:22

imposant schreef:
We maken de jonge paarden vlak voor de 3e jaar zadelmak
..

Dit vind ik schrikbarend. Een paard hoor je pas na het 3e jaar zadelmak te maken.
Zo'n dier moet nog een levenlang mee. Laat ze lekker genieten van hun jeugd je hebt nog tijd zat om ze te berijden.