Rijfotos Jersey

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tin

Re: Rijfotos Jersey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 11:49

oke,dan heb ik het dus helemaal verkeerd begrepen,ik dacht dus idd dat het op jordy sloeg..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:50

Ik ga met de meeste reactie hier mee. Ik zou d'r rug nog is na laten kijken, want het is idd op veel foto's wat gespannen.
Laat het paard gewillig naar beneden komen, dus eerst de achterhand er onder, en dan komt de rest vanzelf wel. Ik weet niet of je ook les hebt?

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:02

hoi

ik wil ff beginnen met dat je een heel leuk paardje hebt

maar WAAROM doet een paard koppig niet omdat ie wraak wil of omdat ie je ff lekker wil zieken

een paard dat lol heeft in zijn werk kan jollig zijn maar dit ziet er niet jollig uit

maar het blijft een mooi paardje om te zien!

apk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:13

Als je net weer op je paard gaat rijden sinds een lange tijd (of helemaal op een nieuw paard gaat rijden) is het vaak goed om eerst alleen grondwerk te doen, en niet te gaan rijden. Zodra je paard respect voor je op de grond heeft, heeft ie dat ook voor je als je op zen rug zit. Het kost wat meer tijd, maar uiteindelijk heb je er erg veel profijt van.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:12

waar heb je dat t-shirt gekochttttttt Haha! !!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:56

apk schreef:
Als je net weer op je paard gaat rijden sinds een lange tijd (of helemaal op een nieuw paard gaat rijden) is het vaak goed om eerst alleen grondwerk te doen, en niet te gaan rijden. Zodra je paard respect voor je op de grond heeft, heeft ie dat ook voor je als je op zen rug zit. Het kost wat meer tijd, maar uiteindelijk heb je er erg veel profijt van.

Misschien idd wel handig Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:58

eydis schreef:
Doet me denken aan andere bepaalde discussies..Loveramona enzo Schijnheilig

Verder leuk paardje, ze kijkt wel boos Tong uitsteken

Pas maar op met je commentaar op loveramona hoor Haha! . Ik heb haar in haar topic eens goed de les gelezen, nou ik kreeg me een hoop dreigpb's over me heen... samen met fury_lover Haha!

Tja, tip een Moderator en ze wordt gebannt hoor Haha! Zover is ze al... want heel bokt kotst haar uit met haar shet Knipoog

Groetjes...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:19

wat een gezellig topic Haha! maar uhm ik vind het paardje ook gespanen lopen en het kan indd testen zijn (doet die van mij ook vaak) of je doet er niks aan en het blijft zo doorgaan of je zoekt hulp en het word nog wat Bloos

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:32

Eerlijk gezegt heb ik persoonlijk de TS altijd gezien als een ruiter die best wist waar ze het over had, lekker rond reed op haar paard(en) en openstond voor een discussie. Ik krijg nu alleen de indruk dat ik de verkeerde "jordy"voor me heb ofzo. Ik zie op deze fotos een paard dat zeker niet lekker loopt. Niets mis mee, geen een paard loopt van nature lekker naar beneden, ontspannen en over de rug. Maar ik ken ook geeneen ruiter die dat zelf, zonder les voorelkaar kreeg om daar verbetering in te krijgen. Ik had veel minder moeite met deze fotos gehad als Jordy les zou hebben of gaan nemen.

En voordat ik ook te horen krijg dat ik eerst maar moet komen rijden: Prima, komen jullie mijn paard dan rijden? Ach gut Ik heb een paard met een behoorlijk rotkarakter, zeker geen lieverdje, en ik ben wel wat gewend met paarden dus ik vind een beetje drammen, bokken, springen of wat dan ook niet meteen moeilijk.

Ik hoop dat je wijs word, en les gaat nemen, dan weet ik zeker dat het echt wel goed gaat komen met jullie! OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 21:47

sorry maar ik snap echt niet dat je dit soort foto's wil laten zien....

ik vind jersey echt een heel leuk paard om te zien, wat volgens mij met wat les en een hoop geduld echt wel leuk kan lopen, maar dit is echt niet de manier!

ik zie niets dan verzet, je zit zelf *sorry* erg belabberd er op en rijtechnisch gaat het ook niet echt lekker zo te zien(bit hangt er aan de binnenkant half uit, terwijl je dus nooit je binnenhand er zo hard bij moet pakken) dan weer heeft ze dr hofd ver omhoog en op andere foto's zie je weer een valse krul met losse teugel, weer het ander uiterste van hoe he tniet moet

neem les, en dan van een kundig persoon en niet 'zomaar' iemand die zelf misschien wel hoog rijdt op wedstrijden, niet iedereen kan nml ook echt lesgeven Knipoog

maargoed, met goede begeleiding komt het vast goed, en vind het echt een leuk paard om te zien Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 22:01

Ben het met de rest eens.

Ik heb ook niet altijd leuke reacties gehad(zie m'n toppic :s) maar heb wel naar anderen geluisterd. Ben mijn paard met lange teugel gaan rijden vanaf t begin. Dat ging de eerste keer helemaal mis(paard is nogal heet en wilde dus een sprintje nemen) maar nu stap ik met lange teugel en m'n paardje loopt gewoon vanaf begin ook ontspannen. Ik zou toch t tuig na laten kijken, het paard drukt op een paar foto's z'n rug helemaal weg...maarja ga er verder niet teveel over zeggen heeft de rest al gedaan. Mijn zadel paste volgens iemand die er verstand van heeft wel: volgens bokt dus niet: dinsdag worden er dus zadels aan huis gepast omdat ik t toch niet vertrouw....en ik dus een dressuurzadel wil.

Waarom wil je geen les? daar leer je toch alleen maar van? lijkt mij veel handiger iemand die je de hele tijd in de gaten houd en je zegt wat je moet doen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:08

Misschien dat ik mijn standpunt maar moet veranderen,ik heb liever geen les,maargoed het zal waarschijnlijk wel beter zijn.
Ben niet zo goed in toegeven dat ik misschien wel fout zit...
De afspraak met osteopaat staat al..
Ik wil met jersey gewoon lekker buitenrijden,dat is wat ik het liefste wil maar dan moet ik haar natuurlijk wel onder controle hebben..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:41

Waarom wil je dan liever geen les? Ik vind het zelf altijd heel prettig dat er iemand op de grond staat om te kijken hoe het er uit ziet. Ik denk namelijk zelf heel vaak dat ik lekker ga, maar dan blijkt het er toch niet zo uit te zien. Je kan zelf niet zien hoe je rijdt! Ik heb die input van buitenaf echt nodig om beter te worden, anders zou ik altijd maar op hetzelfde niveau blijven rondhobbelen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 16:27

Ik heb geen fijne ervaringen met lesgevers,ben zelf ook een beetje sociaal onhandig,en ben dus niet goed met vreemden enz..
beetje moeilijk om uit te leggen..vindt het allemaal een beetje eng.
Maargoed,eerst maar is kijken wat mijn tante(osteopaat) van jersey vindt..en wat ze mij adviseert..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 16:34

Ik ben benieuwd! Hoop voor jullie dat alles goed komt! Knipoog
Wat dat lesgeven betreft, is er niemand van stal die je erbij wil helpen? Waar je goed mee overweg kunt en die er een beetje kijk op heeft?