Winnetou @ Trainen voor de Bestgaande Belgische Rijpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zeebries

Re: Winnetou @ Trainen voor de Bestgaande Belgische Rijpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 19:37

Rudy schreef:
@ Stalleke

Zoveel zou ik ook niet geven hoor. Maar 'juist gereden' heb je een totaal andere pony onder je kont Knipoog }>
Maarja........... Een paard/pony is waard wat de zot ervoor betaald Pling Cool

Tja, jammer dat jij niet het goede voorbeeld zou kunnen tonen hé.
Het spijt me Rudy, maar ik kan er niet aan doen dat jij in boel ligt met Laurence, daarom moet je me nog altijd niet gaan wijzen op de fouten die ik weet dat ik doe. De foto's zijn ook genomen nadat ik er 3 keer op gereden had. Ik zou best blij om zo'n drafje te zien, na drie keer rijden. Nu loopt ie ook al veel beter. Hij is al nageeflijk op beide teugels, terwijl hij in het begin wat hangde rechts. En als je niet eens bent met de stelling dat op deze pony al de knoppen al zitten, dan zou ik zeggen dat je es naar A. Debodt of J. Dupont gaat ofzo. Alle knoppen zitten erop, ik moet ze alleen nog leren gebruiken. Ik vind het jammer dat het zover is moeten komen, dat jij boel met mij hebt, omdat ik toevallig rijdt bij de persoon die jij plots niet mag. Maar je hebt Laurence veel te danken hoor, zonder haar zou je nog nooit op die Glaïva van je gemogen hebben, denk daar eens over na.....Jammer

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 19:43

Rudy schreef:
Citaat:
Jach, mijn nek begint plots te zwellen
Het begin van het einde. Ik weet, ben nu sarcastisch!! Maar hoe je die pony presenteerd hier op bokt, zou ik niet zoveel bla hebben Haha!

Trouwens, alhoewel je "sarcastisch" bent (eheum, droog), vind ik toch dat ondanks mijn minieme ervaring, ik toch meer kan leren van mijn fouten op Winnetou, dan dat ik speciaal voor de foto hem helemaal krom en scheef ga rijden om hem eens mooi op de foto te zetten voor een momentopname.
Ik wil ermee leren rijden hé, ik kan niet tikken met een toverstafje zodat ik plots Anky van Grunsven II wordt ofzo, dat kan niemand. Ik wil leren rijden op de manier die ik juist vind, en ik heb gezien dat deze methode ook efficiënt is. Trouwens, ik weet nog heel goed dat je eens met de schimmel zo lomp hebt gereden dat ie gewoon in de grond is gestukt. Ik weet dat de schimmel wel niet zo'n lenig paard is, maar om hem te doen vallen moet je toch wel heel wat gedaan hebben! Je moet je rijden aanpassen aan je paard, want niet elk paard is even wendbaar of stug als de andere.

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:51

Citaat:
Maar je hebt Laurence veel te danken hoor, zonder haar zou je nog nooit op die Glaïva van je gemogen hebben, denk daar eens over na.....Jammer

Was ze niet 'zo goed gekend' Nagelbijten / Gniffelen Was ik daar niet gekomen (da's waar) Maar ik heb het hier helemaal niet over dat. Je wilt die pony 'verkopen' voor 15.000 euro!!! Bekijk dan zelf eens de foto's en zeg eens hoeveel je zou geven 'voor die pony'

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:56

Citaat:
Trouwens, ik weet nog heel goed dat je eens met de schimmel zo lomp hebt gereden dat ie gewoon in de grond is gestukt. Ik weet dat de schimmel wel niet zo'n lenig paard is, maar om hem te doen vallen moet je toch wel heel wat gedaan hebben!

Dat heb ik te danken aan die 'goede' lessen!!! Wetende dat ik niet 'kan/wil' springen. Een paard dat al voll in de schouder WAS gereden. En dan toch maar doordrammen om te springen!! Jah, dan kun je zo'n dingen tegenkomen!!! Denk eens 2 keer na voor je 'de correcte' wil uitgangen!! En dat Anky II toverdingske daar (die kan in jullie ogen toch niet rijden) NIEMAND kan dat (zogezegd) Jullie zijn de enige die weten hoe het wel moet. Ik sta ook achter 'het systeem' van Debodt, maar is dat dan de enige juiste??? Doe zo verder zou ik zeggen Slapen Slapen Slapen

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:59

Citaat:
Tja, jammer dat jij niet het goede voorbeeld zou kunnen tonen hé.

Wat is het juiste/goede???!!! Ik ben doodgelukkig waar ik hnu zit!! Ben er dan ook al veel meer op vooruit gegaan. Ik rij voor mezelf, niet voor een ander!!! Ik hoef ook geen 'mislukte foto's' neer te zetten om een pony te verkopen!! Wie nu juist bezig is of verkeerd?? Dat zul je nooit weten!! Alle wegen lijden naar Rome!! De ene wat korter dan de ander. Maar 'het systeem' die jullie denken dat bestaat, bestaat niet. Noch een Duits noch een Nederlands!! Zoals je zegt 'je moet je aan je paard aanpassen' Wel, de een heeft meer baad aan 'rond en diep' en de ander meer aan 'het neusje voor de loodlijn' En het is niet omdat ze niet volgens Debodt 'zijn systeem' gereden zijn, da ze niet recht zijn!!

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 00:04

Citaat:
Alle knoppen zitten erop, ik moet ze alleen nog leren gebruiken.

Ik weet maar al te goed dat 'de knoppen' erop zitten (wel nog lang niet alle hoor) Maar je moet ze niet LEREN gebruiken, jullie beweren dat je er maar op moet DUWEN!! Lees eerst een grondig de gegeven stof

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:03

Rudy schreef:
Citaat:
Maar je hebt Laurence veel te danken hoor, zonder haar zou je nog nooit op die Glaïva van je gemogen hebben, denk daar eens over na.....Jammer

Was ze niet 'zo goed gekend' Nagelbijten / Gniffelen Was ik daar niet gekomen (da's waar) Maar ik heb het hier helemaal niet over dat. Je wilt die pony 'verkopen' voor 15.000 euro!!! Bekijk dan zelf eens de foto's en zeg eens hoeveel je zou geven 'voor die pony'

Tis mijn pony niet!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:04

Stop met zagen, je vervuilt dit topic!

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:07

de foto's doen het niet

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:52

Ik kan ze ook niet zien!

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 06:47

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:13

Rudy jaloers ofzo?! Zo kom je wel over. Sjesus zeg... hoezow alles afzeiken! Stop ermee, en Yulan loop niet over die prijs op te scheppen Scheve mond

Vind zo de pony ook geen 15.000 euro waard, als ik dat nog even kwijt kan. Heb aardig wat ponies gezien die wel rond die prijs zaten en die liepen al een stuk hoger op springniveau met de amazone/ruiter. Maar dat zegt er niets af dat die pony dat wel waard 'zou kunnen' zijn. Maar weet verder niets af over de achtergrond e.d. Punt.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:16

Rudy schreef:
Citaat:

15.000 ? Verward

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:24

Citaat:
Rudy jaloers ofzo?! Zo kom je wel over. Sjesus zeg... hoezow alles afzeiken! Stop ermee, en Yulan loop niet over die prijs op te scheppen

Ik zou niet weten op wat!!!

Citaat:
Maar dat zegt er niets af dat die pony dat wel waard 'zou kunnen' zijn.

Als je zelf zou gaan kijken, kun je zien dat die pony het dan wel waard zou zijn. Maar aan de hand van de getoonde foto's zou ik als 'koper' dan nohg nooit de moeite doen om ernaar te gaan kijken of die het nu wel/niet waard is.
Snap je nu waar ik geen wil??

RUDY

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 19:06

Rudy schreef:
Citaat:
Rudy jaloers ofzo?! Zo kom je wel over. Sjesus zeg... hoezow alles afzeiken! Stop ermee, en Yulan loop niet over die prijs op te scheppen

Ik zou niet weten op wat!!!

Citaat:
Maar dat zegt er niets af dat die pony dat wel waard 'zou kunnen' zijn.

Als je zelf zou gaan kijken, kun je zien dat die pony het dan wel waard zou zijn. Maar aan de hand van de getoonde foto's zou ik als 'koper' dan nohg nooit de moeite doen om ernaar te gaan kijken of die het nu wel/niet waard is.
Snap je nu waar ik geen wil??

RUDY

ALs ik jouw mening moet beoordelen aan de hand van de manier waarop jij mensen beoordeelt, dan snap ik niet waar je nu heen wilt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:41

Mooie pony, ben zowiezo een beetje gek van brp's. Is dat prijskamp enkel voor merries? Ik heb de foto's op je site ook eens bekeken, en ik vind dat die van de proef er heel mooi uitzien, de pony heeft iig meer in zich en ik snap sommige commentaren niet helemaal maar het ziet er goed uit. (15.000 is wel een beetje veel)

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:48

het zal wel aan mijn computer liggen dan maar ik zie nog steeds geen foto's Verward

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:04

Ik zie de foto's wel. Wat een mooie foto's zitten er tussen! Mooi scherp. Met welke camera zijn die gemaakt als ik vragen mag?

Ik ga hier verder niet zitten zeiken over die 15.000 euries. Daar heb je toch niks aan. Knipoog Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je die pony mag rijden! Alhoewel ik ook wel denk dat je er veel meer uit kan halen. Maargoed, dat lukt nou niet altijd 1,2,3.. en ik las ergens dat het nu ook steeds beter gaat.

JusTinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:42

bah zeg ... opscheppen over de prijs Misselijk Misselijk ....sorry maar € 15000.- kan je op je buik schrijven , iig als hij op deze manier gepresenteerd word! Je rijd pittig maar dat je zo moet opscheppen vind ik nogal triest ...

kan ik ook gaan doen ..

jeehh man Cool ik rijd op 2 goedgekeurde dekhengsten van wel meer dan € 15000.- Cool ....ben ik nou stoer ?

NEE ..Lachen dus doe jij dan ook aub normaal *LOL*

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 14:32

JusTinn schreef:
bah zeg ... opscheppen over de prijs Misselijk Misselijk ....sorry maar € 15000.- kan je op je buik schrijven , iig als hij op deze manier gepresenteerd word! Je rijd pittig maar dat je zo moet opscheppen vind ik nogal triest ...

Opscheppen? Noem jij dat opscheppen? Rolleyes
Ik denk dat als ze zou willen opscheppen, dat ze bij haar eerste post wel had vermeld dat er voor de pony 15.000,- wordt gevraagd.
En dan had ze er vast nog wel meer kunnen bijzetten.

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 15:51

JusTinn schreef:

Hmmz...vind deze reactie nogal triest, mssn had je het hele topic even moeten overlezen ] Gestoord

Ze schept toch helemaal niet op over de prijs! Ze geeft gewoon aan dat de vraagprijs voor dit paard 15000 euro is, klaar!
Ik rijdt ook op een stal waar een handelaar staat en die verkoopt internationale paarden vanaf 15000 euro, dus als ik dat vertel schep ik ook op? so what?

Ik snap echt het hele probleem weer niet, maarja..zal wel weer aan mij liggen Blond

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:32

kzie ook kruisjes ... Ach gut

nu niet meer Haha! wooow leuk setje joh

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 18:50

zitake schreef:
Mooie pony, ben zowiezo een beetje gek van brp's. Is dat prijskamp enkel voor merries? Ik heb de foto's op je site ook eens bekeken, en ik vind dat die van de proef er heel mooi uitzien, de pony heeft iig meer in zich en ik snap sommige commentaren niet helemaal maar het ziet er goed uit. (15.000 is wel een beetje veel)

Tis getrokken met ne Canon D300 ofzo.
En 15000 is idd veel, maar ik kan daar niet aan doen, en het was zeker niet mijn bedoeling om op te scheppen hoor!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 20:17

Ik vind dat je een erg leuke pony mag rijden. Enne volgens mij werkt dat wat jaloerze reacties op. Vind het jammer dat mensen dit via de computer moeten "bespreken".

Zoals het kopje ook al zegt zijn dit trainingsfoto's dus oordeel daar ook na. Als iemand erbij zegt dat de pony te koop is dan krijg je altijd wel de vraag wat hij moet kosten. Nou dat is er dus meteen bij gezegd. Snap niet waar sommigen mensen een probleem van kunnen maken.

ALs toch al meteen alles uit je paard/pony kan halen door er bij wijze van 1 keer op te hebben gezeten, wat is dan nog leuk aan het paardrijden. Ik vind het juist leuk om de voortuitgang te voelen en te zien. Daar rijd ik voor om het te leren.

Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de foto's van degene met haar grote mond!!!! Randy of hoe heet. Laat jij dan eens even zien hoe goed jij je paarden voor elkaar hebt......

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 20:28

DAnk je wel,
toch iemand die wat medeleven toont (aheum) Tong uitsteken.
Het zijn idd trainingsfoto's.
Kijk, deze foto's zijn drie weken later genomen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je (hopelijk) ziet, is er verbetering. Ik zit nog wat te veel naar voren, maar het is ook al veel beter. En hij loopt ook beter. Zijn middendraf is nu ook al veel spectaculairder geworden. Ik zal proberen die foto's ook es online te zetten.