Filmpje: hoe opstijgen op een 'bloot' paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riskjuhruled

Re: Filmpje: hoe opstijgen op een 'bloot' paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:10

haha da is relaxed!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 18:48

wow gaaf zeg!
ik stijg altijd op door erop te springen, of als dat niet lukt(wat ook vaak zo is Clown) laat ik hem liggen en stap ik zo op Clown

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 19:08

Ooooh wat een geweldig gezicht!! OK dan!
Echt superknap!

Ik doe het altijd op de manier van boeflover haha Tong uitsteken

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:15

Donderwolkje schreef:
Super zeg om dit zo te zien!
En dat tweede filmpje is ook geweldig! Zo zie je maar weer dat een paard wel zijn haren verliest, maar niet zijn streken Haha! hahaha

Je kunt dus wel tot elke leeftijd met natural horsemanship (en dus ook parelli) beginnen, maar wat is de minimum leeftijd om te beginnen?
Ik heb namelijk een haflinger enter-hengst en ik denk dat ik ook wel heel graag die kant op wil.
Hij staat deze hele zomer in een natuur gebied, maar als hij terug komt dan is hij 1,5 jaar.
Dit lijkt mij wel te vroeg, of niet?

En rij jij ook nog dressuur of springen?

Hihi, het is juist leuk als een paard het ook nog als een spelletje ziet en dus soms wat eigen dingen verzint.

De minimum leeftijd voor een paard is 5 minuten oud, maar de minimum leeftijd van een paard waarmee de mens NH zou kunnen leren, is liefst veel ouder. Het beste om zelf te leren is een paard dat al wat ouder is, door de 'puberteit' heen is en bij voorkeur ook gewoon ingereden. Dit is omdat je niet je jonge paard wil 'verpesten' door de fouten die jij in het begin maakt. Dus mijn tip: leer in elk geval Level 1 met een ouder paard en ga daarna pas aan de slag met je jonge ding.

Tsja, wat is dressuur???

Ik rijd regelmatig oefeningen in de bak, zijwaarts, achterwaarts, voltes etcetera. Alles steeds met zo licht mogelijke en steeds minder hulpen.
En ik spring ook wel eens een hindernisje (helaas is paard daar nog niet zo handig in)
Ik zie geen verschil meer tussen Parelli en 'dressuur of springen', ik dressuur en spring gewoon volgens de parelli manier. En wil in de toekomst ook zeker wedstrijden rijden! Maar dan moeten mn paard en ik eerst klaar zijn om met bit te gaan rijden en dat zijn we nu nog niet Clown