Veyton, zadelmak :) (van begin tot eind!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Catmax

Re: Veyton, zadelmak :) (van begin tot eind!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:23

Super om het op deze manier te zien!!

En erg leuk dat je ons door middel van de foto's laat mee genieten! Ik kijk alweer uit naar de volgende foto's!

Veel succes en plezier verder!!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 13:29

morgen weer derop Lachen dus nog even geduld voor de volgende foto's hehe Haha!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 16:20

Zullen we een stuk of 200 foto's gaan maken weer Tong uitsteken
Nouja ik dan, want om nu al met een camera op hem te stappen is nog niet echt een goed idee, dat is voor later Haha!

Viora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 18:08

wat geweldig dat hij zo braaf is Haha!
het lijkt wel of dat hij stiekem als is ingereden voor dat je hem had
haha nee grapje Tong uitsteken
nou veel plezier en succes
x Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 23:16

vi0r schreef:
wat geweldig dat hij zo braaf is Haha!
het lijkt wel of dat hij stiekem als is ingereden voor dat je hem had
haha nee grapje Tong uitsteken
nou veel plezier en succes
x Haha!

hahaha dat dacht ik ook toen ik op hem zat (wie heeft er stiekem op gereden!) We hadden ervoor ook nog niet op gehangen ofzo, alleen maar een beetje geleund. Mak schaap Lachen

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 23:23

Veel plezier morgen Knipoog Maar dat gaat vast wel lukken!
Ik weet nog hoe het voelde toen ik voor het eerst op mijn paardje stapte (geweldig Haha!)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 01:51

wow, ik blijf het echt fantastisch fenomenaal vinden hoe jij het met Veyton aanpakt. Dit wordt echt een topper Ja

één ding is zeker : als je zo bezig bent/blijft met je paard dan ontstaat er een prachtige band die heel moeilijk stuk te krijgen is.
En niet alleen het paard leert ervan, het kan niet anders of het heeft een heeeeel positieve invloed op de mens ook *LOL*
het lijkt me echt prachtig om zo te kunnen bezig zijn met je paard en samen te groeien naar perfect evenwicht in respect en vertrouwen.
prachtig gewoon, ik hoop dat ik zelf ook ooit de kans krijg het zo te doen.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 09:21

Yess geweldig, zo zie ik het graag, een paard dat vertrouwen heeft, dat weet wat er gaat gebeuren omdat alles in fases wordt afgewerkt.
Ik ben zelf sinds kort met Parelli begonnen, en het is ongelovelijk wat een verandering dat teweeg brengt in je paard. Geen dwang, geen gepush, geen onderdrukking, en zo zie je hier met een jong paard al wat dat doet.
Ook ik kijk uit naar "het vervolg" Haha!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 18:11

Nou vandaag was de dag, 2e keer erop.

Nou hierbij een voorproefje van vandaag Nagelbijten / Gniffelen , volgen meer foto's van dit spectakel.
(beetje onscherp want hij sprong ineens de andere kant maar op)
Foto zegt genoeg toch Tong uitsteken
Afbeelding

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 13:50

snif, die laatste foto doet het niet

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:07

Paljassofie schreef:
snif, die laatste foto doet het niet

Hier wel? (veder de rest van de foto's van die dag staan daar):
viewtopic.php?f=10&t=407960

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 14:13

Ziet er heel erg goed uit, fijn te zien dat het ook nog op zo'n manier kan Haha!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:36

leuke foto's!
leuk om te zien hoe het gedaan is!
ik heb die van mij ook in alle rust beleerd, vond dat wel erg belangrijk!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:41

zo wil ik het ook gaan doen Lachen

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 23:45

Marja1988 schreef:
zo wil ik het ook gaan doen Lachen

yesss weer iemand overgehaald Cool hahaha ik hoop dat dit de manier wordt die in de toekomst veel zal worden toegepast, omdat dit de eerlijkste en rustigste manier is (vind ik dan...)

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:41

idd, alles op zn tijd. Je paard hoeft niet binnen 2 weken 'kant en klaar' te zijn. Hij moet ook tijd hebben om te verwerken en op te slaan Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:43

Wat leuk om die vorderingen zo in beeld te brengen! Ziet er erg relaxed uit! Super dat jullie het zo op je gemak doen! dat gaat vast helemaal goedkomen met jullie!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:21

Echt super gaaf! Zo zou iedereen z'n jonge paard moeten beleren. Als ik ooit nog eens een jong paardje koop gaat ik het ook zo doen!! Haha!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:59

Het ziet er geweldig uit.....en toch kun je mij er niet van overtuigen dat dit veilig is...
1. jij gaat er voor t eerst op....zonder beugels
2. niemand die m fatsoenlijk vast heeft...want aan dat halster hou je m niet hoor...hij kan nog zo ontspannen lijken hij kan ook van iets anders schrikken wat buiten jullie invloed om gebeurt.

maargoed nogmaals...het ziet er zeker goed uit...succes met zijn verdere opleiding

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:53

livo schreef:
Het ziet er geweldig uit.....en toch kun je mij er niet van overtuigen dat dit veilig is...
2. niemand die m fatsoenlijk vast heeft...want aan dat halster hou je m niet hoor...hij kan nog zo ontspannen lijken hij kan ook van iets anders schrikken wat buiten jullie invloed om gebeurt.

maargoed nogmaals...het ziet er zeker goed uit...succes met zijn verdere opleiding

1: als de beugels bungelen tegen z'n buik is de kans groter dat hij in paniek raakt en zonder beugels kan je ook wel blijven zitten op een bokkend paard
2: en met bit zal hij wel te houden zijn? In de grondwerkoefeningen hebben we hem al geleerd om stil te staan als het touw op de grond hangt en met halster is hij heel snel in te houden (ook al meerdere keren gebeurt) Daarnaast wekt zo'n bit in z'n mond alleen maar pijn en stress op waardoor hij nog meer door het lint zou gaan (áls dat dan zou gebeuren)

nog niet overtuigd?! dan geef ik het op Tong uitsteken hahaha iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening erover Lachen

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:30

casjuh schreef:
livo schreef:

1: als de beugels bungelen tegen z'n buik is de kans groter dat hij in paniek raakt en zonder beugels kan je ook wel blijven zitten op een bokkend paard
2: en met bit zal hij wel te houden zijn? In de grondwerkoefeningen hebben we hem al geleerd om stil te staan als het touw op de grond hangt en met halster is hij heel snel in te houden (ook al meerdere keren gebeurt) Daarnaast wekt zo'n bit in z'n mond alleen maar pijn en stress op waardoor hij nog meer door het lint zou gaan (áls dat dan zou gebeuren)

nog niet overtuigd?! dan geef ik het op Tong uitsteken hahaha iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening erover Lachen

Haha nee nog niet overtuigd....als je erop zit...met beugels...sta jij in de beugels en bungelen deze niet tegen zijn buik....op het moment dat het paard bokt stuiter je zonder beugels eerder in t zadel dan met....toch?

Als ik voor t eerst op een groen paard ga zitten..is hij echter allang gewend aan bungelende beugels en alles wat eng kan zijn....

maar nogmaals dit is absoluut geen kritiek want het ziet er super uit....en ik heb vaak genoeg alleen pony's mak gemaakt en er dan op kruipen wanneer er niemand in de buurt is....want ik had ze geleerd stil te staan....
altijd goed gegaan maar tegenwoordig neem ik het zekere voor t onzekere....

en dan nog een puntje???
waarom met drie man sterk bij t paard....aan twee heb je toch meer dan genoeg...ik zeg altijd hoe minder mensen erbij hoe beter...als t paard in paniek raakt loop je mekaar met zn allen in de weg....

dit zijn gewoon dingen die ik me afvraag...waarom je dat zo doet...

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 06:27

livo schreef:
Haha nee nog niet overtuigd....als je erop zit...met beugels...sta jij in de beugels en bungelen deze niet tegen zijn buik....op het moment dat het paard bokt stuiter je zonder beugels eerder in t zadel dan met....toch?

Als ik voor t eerst op een groen paard ga zitten..is hij echter allang gewend aan bungelende beugels en alles wat eng kan zijn....

maar nogmaals dit is absoluut geen kritiek want het ziet er super uit....en ik heb vaak genoeg alleen pony's mak gemaakt en er dan op kruipen wanneer er niemand in de buurt is....want ik had ze geleerd stil te staan....
altijd goed gegaan maar tegenwoordig neem ik het zekere voor t onzekere....

en dan nog een puntje???
waarom met drie man sterk bij t paard....aan twee heb je toch meer dan genoeg...ik zeg altijd hoe minder mensen erbij hoe beter...als t paard in paniek raakt loop je mekaar met zn allen in de weg....

dit zijn gewoon dingen die ik me afvraag...waarom je dat zo doet...

Lachen je hebt wel een beetje gelijk met de beugels inderdaad. Nu ik erover nadenk zou het inderdaad handiger en veiliger zijn om met beugels erop te klimmen.
Veyton heeft ook al geleerd om stil te staan en schrikt nu bijna van niets meer. Dus vandaar dat ik er wel vertrouwen in had om op z'n ruggetje te kunnen zitten zonder dat hij gekke sprongen maakt.
De 2e keer gingen we met bare-back-pad erop (= ook zonder beugels) wat veel meer bewegingsvrijheid geeft voor je paard dan een zadel.

Waarom we met 3 man aan het werk zijn is omdat zij hem uiteindelijk gaat longeren, ik zit erop en hij loopt de eerste paar keren nog even mee. Uiteindelijk zal hij ook uit het beeld gaan verdwijnen haha want dan moet ik het alleen gaan doen. De eerste keer was hij erbij om mij een zetje te geven mocht ik er niet in een keer over kunnen hangen (maar gelukkig ben ik lang en is hij niet zo heel erg groot en is het opstapblok op een erg mooie hoogte gemaakt) dus was dat achteraf niet echt nodig. (daar heb je dus ook gelijk in Knipoog hoe minder mensen erom heen hoe rustiger het is voor het paard)

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:13

oke nu is t allemaal wat duidelijker...bedankt voor de info en succes met de verdere training...