Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vi0r schreef:wat geweldig dat hij zo braaf is![]()
het lijkt wel of dat hij stiekem als is ingereden voor dat je hem had
haha nee grapje![]()
nou veel plezier en succes
x
Paljassofie schreef:snif, die laatste foto doet het niet
Marja1988 schreef:zo wil ik het ook gaan doen
livo schreef:Het ziet er geweldig uit.....en toch kun je mij er niet van overtuigen dat dit veilig is...
1. jij gaat er voor t eerst op....zonder beugels
2. niemand die m fatsoenlijk vast heeft...want aan dat halster hou je m niet hoor...hij kan nog zo ontspannen lijken hij kan ook van iets anders schrikken wat buiten jullie invloed om gebeurt.
maargoed nogmaals...het ziet er zeker goed uit...succes met zijn verdere opleiding
casjuh schreef:livo schreef:Het ziet er geweldig uit.....en toch kun je mij er niet van overtuigen dat dit veilig is...
1. jij gaat er voor t eerst op....zonder beugels
2. niemand die m fatsoenlijk vast heeft...want aan dat halster hou je m niet hoor...hij kan nog zo ontspannen lijken hij kan ook van iets anders schrikken wat buiten jullie invloed om gebeurt.
maargoed nogmaals...het ziet er zeker goed uit...succes met zijn verdere opleiding
1: als de beugels bungelen tegen z'n buik is de kans groter dat hij in paniek raakt en zonder beugels kan je ook wel blijven zitten op een bokkend paard
2: en met bit zal hij wel te houden zijn? In de grondwerkoefeningen hebben we hem al geleerd om stil te staan als het touw op de grond hangt en met halster is hij heel snel in te houden (ook al meerdere keren gebeurt) Daarnaast wekt zo'n bit in z'n mond alleen maar pijn en stress op waardoor hij nog meer door het lint zou gaan (áls dat dan zou gebeuren)
nog niet overtuigd?! dan geef ik het ophahaha iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening erover
livo schreef:Haha nee nog niet overtuigd....als je erop zit...met beugels...sta jij in de beugels en bungelen deze niet tegen zijn buik....op het moment dat het paard bokt stuiter je zonder beugels eerder in t zadel dan met....toch?
Als ik voor t eerst op een groen paard ga zitten..is hij echter allang gewend aan bungelende beugels en alles wat eng kan zijn....
maar nogmaals dit is absoluut geen kritiek want het ziet er super uit....en ik heb vaak genoeg alleen pony's mak gemaakt en er dan op kruipen wanneer er niemand in de buurt is....want ik had ze geleerd stil te staan....
altijd goed gegaan maar tegenwoordig neem ik het zekere voor t onzekere....
en dan nog een puntje???
waarom met drie man sterk bij t paard....aan twee heb je toch meer dan genoeg...ik zeg altijd hoe minder mensen erbij hoe beter...als t paard in paniek raakt loop je mekaar met zn allen in de weg....
dit zijn gewoon dingen die ik me afvraag...waarom je dat zo doet...