Yvonniej met Ian (v Nimmerdor) @ work met nieuw zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Yvonniej met Ian (v Nimmerdor) @ work met nieuw zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 10:41

hey renske..

thnxs voor je leuke reactie.. ik zou eens gaan kijken op de manege..
we gaan een keer samen rijden he? en nee.. heb mijn rijbewijs nog niet.. *bijna*..Knipoog

groetjes Yvon

@Shannay.. ik gebruik het bit niet om hem in de krul te trekken of iets dergelijks, want ontspannen kan ie heel goed, maar wat ik ook goed kan is een kant op vliegen of wilde sprongen maken..

@Knolliepower.. Ik heb er een dubbele teugel aan omdat ik dan de pessoa los kan laten en erbij pakken als het nodig is.. heb het hoofdstel trouwens verder niet zo strak zitten dat bij elke beweging van mijn hand de hefboomwerking al werkt.

Verder weet ik zelf heel goed waarom ik voor dit bit gekozen heb rn ken ik mijn paard het beste dus daar hoef ik verder eigenlijk geen tips over..

Over mijn rijden zou ik graag wat tips horen..

Groetjes Yvon

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 14:17

Yvonniej schreef:
Verder weet ik zelf heel goed waarom ik voor dit bit gekozen heb rn ken ik mijn paard het beste dus daar hoef ik verder eigenlijk geen tips over..

oke daar heb je een punt Haha! ,
bij de zevende foto lijkt het net of je handen ook mee lichtrijden, weet niet of het echt zo is hoor omdat het een moment opname is Tong uitsteken

Wat mij een beetje afschrikt bij de foto's is de dubbele teugel, het pessoa bit en dan ook nog tiedeman teugels, tja dan komt bij mij meteen de vraag, wat voor hulpdingetjes zou ze nog meer in de kast hebben liggen? Rijden moet je uiteindelijk toch echt zelf doen.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:51

Mooi paardje !
Mooi zadeltje !

Ah ja er zijn altijd wel van die mensen die niets nuttig kunnen zeggen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:07

diablo_zot schreef:
Mooi paardje !
Mooi zadeltje !

Ah ja er zijn altijd wel van die mensen die niets nuttig kunnen zeggen !

Daar ben jij nu een mooi voorbeeld van Clown

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:18

knolliepower schreef:
nodig. ik zou dus echt nooit met een pessoa bit gaan rijden! sommige pony's/paarden zie ik wel eens door het parcour vliegen en dan begrijp ik echt wel waarom ze er zo'n bit in gooien. maar om met dresuur een pessoa bit in te gooien vind ik gewoon niet kunnen! met een normaal bit berijk je echt het zelfde hoor, het voelt alleen veel bruter omdat je er meer kracht achter moet zitten, met een pessoa bit merk je dat niet, maar het effect is het zelfde en dan zou ik dus echt voor een andere oplossing gaan zoeken. Bloos

Als je het de eerste keer ook op deze manier neer zou zetten, kwam dat een stuk beter/aardiger over, ipv meteen zo te gaan zitten vitten en hakken.
Leuk paard {en erg groot Knipoog }

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:33

bij het longeren zet je ze bij om ze leren na te geven, je nodig ze als ware uit tot ontspanning te komen en hun rug goed te gebruiken.

Ook iemand als Lammert Haanstra (voor de gene die het niet weten is het de authoriteit op het longeer gebied) gebruikt een touwtje of slof bij het longeren.

Sorry hoor maar heb zelf de cursus van lammert gevolg en die zet de jonge paarden ook niet zo strak aan de hulpteugels naar beneden zoals jij en bouwt alles op vanuit de ontspanning. Eerst zoeken aan een losse hulpteugel en dan zodra de onspanning er is beetje bij beetje goed bijzetten!!!

ONTOPIC: Ziet er goed uit heb zelf ook behoorlijk last van mn rug en kan dan absoluut niet zo netjes zitten als jij. Zadel ziet er mooi uit maar zou hem zelf ook niet op een vos leggen. Veel succes met je paard Pling

groetjes

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:36

zo strak zit de longe niet hoor Haha! , foto gewoon op een slecht moment genomen, normaal loopt hij heel mooi laag lekker door het lijf en maar hij kan behoorlijk kijkerig zijn en aan die kant van de bakrand valt er altijd wel wat te zien, dus deed hij zijn hoofd hoog. en dan kan ik hem wel losser gaan doen, maar als hij dan weer diep gaat lopen dan stapt ie er zo in Tong uitsteken en voor alle duidelijkheid, mijn paardje is één en al ontspanning (oke, als hij iets engs aan de bakrand ziet dan even niet)

en persoonlijk vind ik dat longeren zonder een paard bij te zetten geen enkel nut heeft (kun je hem toch net zo goed rondjes in de wei laten galloperen Verward )
en mijn paardje is wel zo ontspannen dat ik bij het rijden nooit een slof nodig heb en er nooit een heb gebruikt.

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 17:48

Hier ga ik niet eens op in... Als jij zonodig wil gaan zeiken over iemand anders kijk eerst eens naar jezelf en spreek jezelf niet tegen in posts...

Dit lijkt me een heel leuk paard en met een rug die niet mee werkt kan het rijden behoorlijk lastig zijn en heb respect voor Yvonn dr manier van rijden op zo'n joekel zou t zelf niet eens aandurven met mijn rug

groetjes

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:16

Mvanlenthe schreef:
Hier ga ik niet eens op in... Als jij zonodig wil gaan zeiken over iemand anders kijk eerst eens naar jezelf en spreek jezelf niet tegen in posts...

Dit lijkt me een heel leuk paard en met een rug die niet mee werkt kan het rijden behoorlijk lastig zijn en heb respect voor Yvonn dr manier van rijden op zo'n joekel zou t zelf niet eens aandurven met mijn rug

groetjes

Wijze woorden Haha! dan is hiermee het gezeur over hoe wat wanneer en waarom je wat gebruikt afgesloten Clown
@yvonniej: we gaan zeker een keer rijden binnenkort, want je móet mee op de boktrit in bronneger, als je voor die tijd nog een x naar buiten wil, en je wil niet alleen, moet je me ff pb'en dan spreken we voor die tijd nog ff wat af! Dan kom ik met de haf van mams en die heeft al zoveel paarden begeleidt met 'buitenritmak' worden Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:36

cool.. als jij kan moet je het maar even laten weten, heb er namelijk echt zin in. Heb dit zadel toch maar niet genomen omdat ik toch liever een zwarte wil..

Ik hoor snel van je.. Lachen

Groetjes Yvon

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:41

Mvanlenthe schreef:

groetjes

Dank je.. Ik ben blij dat er mensen zijn die het wel begrijpen, want zielig is het echt niet..! Slapen
Hhet is gewoon af en toe een sterk dier (ook 10 jaar hengst geweest, vandaar af en toe die gekke sprongen..) Cool

Groetjes Yvon

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 18:44

knolliepower schreef:
Yvonniej schreef:

oke daar heb je een punt Haha! ,
bij de zevende foto lijkt het net of je handen ook mee lichtrijden, weet niet of het echt zo is hoor omdat het een moment opname is Tong uitsteken

Wat mij een beetje afschrikt bij de foto's is de dubbele teugel, het pessoa bit en dan ook nog tiedeman teugels, tja dan komt bij mij meteen de vraag, wat voor hulpdingetjes zou ze nog meer in de kast hebben liggen? Rijden moet je uiteindelijk toch echt zelf doen.

welke thiedeman?
Slapen Slapen

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:51

Alsjeblieft meis... heb zelf ooit ook eens zo'n joekel gereden en moest afhaken omdat mn rug het niet aan kon (ook vanwege de rare sprongen) weet hoe lastig het kan zijn vandaar ook mn respect voor je, heb nu gelukkig een paardje van net 160 die redelijk makkelijk uit te zitten is en best breed is zodat ik mn balans beter kan vinden. Wel kent ze nog maar weinig maar er zit schot in en heb vanochtend zelf een sprongetje gemaakt met haar iets wat ik een jaar geleden nooit aan had gedurft met welk paard dan ook. Keer msnen? pb me maar ff dan

groetjes

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:33

is goed doen we... Lijkt me wel even leuk.. ervaringen uit te wisselen...

Groetjes Yvon

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:35

Yvonniej schreef:

welke thiedeman?
Slapen Slapen

kijk maar eens goed op de foto's, dan ze je de thiedeman ringen aan de teugels Haha!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:38

ja dat weet ik wel dat zijn mijn eigen teugels.. ( Haha! ) Maar ik gebruik er ja geen thiedeman bij, dus vindt het een onnozele opmerking.. Want die ringetjes hebben geen nut als je er geen thiedeman aan vast knupt.. (haha)

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:42

Domme opmerking weer hehehehe eerst eens goed kijken mensen

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:03

denk dan ook even na!! thiedeman teugels koop je samen met een thiedeman (volg je het nog?) dat betekend dat je dus ok een thiedeman hebt (gaat het nog? wil het wel herhalen als het te snel gaat hoor)

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:07

knolliepower schreef:
zielig hoor als je niet kunt rijden dat je de hulpteugels en pessoabitten er maar bij gaat halen

Dames en heren, hier spreek anky de 2e..
Wat een reactie zeg..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:24

ja klopt, alleen die gebruikte ik (!)eerder(!) voor buitenritten.

Want ik wil daarmee veilig op pad, en een slof is niet mijn ding, maar voor je verder gaat over hulpteugels..

Je eigen paard span je heel strak op met longeren. (ook nog een jong dier ook) en ik gebruik voor buitenritten mijn thiedeman op het langste gaatje. Wat een ander ook van een thiedeman met buitenritten vindt. Ik ben van mening dat als je naar buiten gaat ik graag mijn veiligheid waarborg en dat van een ander. Ik ga nou eenmaal niet met slof rijden dat vindt niet prettig voor het paard.

Mvanlenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:44

ehm knollie??? misschien een gek idee hoor maar zou het ook kunnen zijn dat die tiedemann misschien al jaren in de kast ligt en er misschien maar een paar keer gebruikt is? Oordeel er niet over je ziet hier niet dat ze hem gebruikt dus waar loop je nou in vredesnaam te zeveren hier??? Moet je nou zo nodig je gelijk hebben???

Je hebt gelijk ( vingers gekruist ) zo nu je zin??? Clown

Yvonn? heb je ge-pbt met mn mail adres

groetjes

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:44

oke ik voeg je toe Lachen

Groetjes Yvon

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 22:50

weet je, ik denk dat we beter met deze discussie kunnen stoppen, we komen er toch nooit uit Tong uitsteken
maar ik wil nog even zeggen (aller laatste reactie hoor Haha! ) dat ik mijn paardje niet strak aan span, (heb dit al eerder uitgelegd) en dit hebben we alleen de eerste paar keer gedaan (van zichzelf een heel ontspannen beestje dat eigenlijk de slof niet nodig heeft om aan de teugel te lopen, doet ie al vanzelf Bloos )

oowh ja, daar ging dit topic eigenlijk over:
heel erg mooi zadel, (ja, ik kan er niet om heen) vind het een heel appart kleurtje Knipoog

@ReBaTi: er zijn nog geen klonen toegepast op mensen, dus een Anky de tweede zal waarschijnlijk nog niet op deze wereld rondlopen Schijnheilig

@Mvanlenthe: ik moet inderdaad mijn gelijk hebben, en nou ik die heb gekregen lijkt het voor mij een goed moment om dit topic te verlaten Doei!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 22:52

haha ja.. je hebt je gelijk Knipoog

Al weten we met zijn allen nog niet wat jij nou een probleem vindt. Je paardje is wel een leukerd

amando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 23:07

heey wat een leuk zadel heb jij Haha!
die heb ik namelijk ook Knipoog
't zit wel lekker vind ik toch??
leuk paardje!!

groetjes Lotte