dat doet mijn pony ook als ik in galop wil gaat hij heel hard en dan stopt hij en geeft een vlinke bok!das niet leuk
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dat doet mijn pony ook als ik in galop wil gaat hij heel hard en dan stopt hij en geeft een vlinke bok!das niet leuk

Destinietje schreef:Ik meende dat ik het al eerder had gezegt, maar ik kan me ook vergissen hoor!![]()
![]()
Nee, maar de longeerring was erg nat, en dit paard word puur voor het rijden even een paar minuten gelongeerd om de druk eraf te halen. Ik vind het geen punt hoor, ze let goed op! En de bak is groot zat om even uit de buurt te blijven. De gene die longeerd staat overigens zie ik op bijna elke foto precies achter Stitch!
Het kan werken, maar ik denk niet dat dat aan te raden is bij paarden die dusdanig door het lint gaan... Samsab schreef:Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien staat het er al bij.
Maar wat je zou kunnen proberen (wat ik altijd deed bij de jonge paarden die zulke geintjes uithaalde) Gewoon doorrijden, zodra je voelt dat hij achtelijk gaat doen, pak je 1 teugel en trek je gewoon zn kop naar je voet toe... Doordat hij dan in zo n rare houding komt te staan heeft hij echt geen kans om door te gaan. Dus 1 teugel pakken en de ander helemaal los.... Dat werkt bij mij altijd, maar ik weet niet hoe erg die van jou is!![]()
![]()
Op een moment gaat hij wel inzien dat dat echt niet fijn is elke keer omgetrokken worden. Dus alleen doen als hij ermee begint...
Succes....
. Je hebt wel geluk gehad, op de foto ziet het eruit of je met je voet in de beugel zal blijven hangen. 

Javelin schreef:Erg pijnlijk; vallen op je stuitje (heb er zelf na 8 jaar nog steeds last van). Sterkte ermee!! En als ik de laatste foto bekijk; je moet er toch niet aan denken dat je paardje nog na zal trappen. Heel veel succes met Stitch!!
Destinietje schreef:Fritsiej schreef:Probeer hem door te laten lopen, zodat hij niet de kans krijgt om iets uit te gaan halen... Wel geinigMaar lijkt me wel heel erg zat te worden.
KOm je een keertje langs? Heeft geen nut hoor, k heb hier wel enige ervaring mee, en dit is echt een geval apart. Hij vliegt toch wel als ie wil.. En het enige wat je bereikt als je zijn hoofd ofzo om hoog gaat trekken is dat je jezelf uit het zadel trekt!
Maar je bent van harte welkom!

maar suc6 nog...

En dan kreeg je der ook niet meer vooruit. Soms kon ik het nog voorkomen, maar als ze eenmaal begonnen was dan was der geen houden meer aan