3 jarige Royal Dance @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liza_vL

Re: 3 jarige Royal Dance @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:34

Leuk paardje hoor, inderdaad goed dat je haar laat inrijden door iemand die er ervaring in heeft. Succes ermee!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:05

Ik vind haar idd wel erg schraal, echt mager vind ik het niet, maar ja misschien ben ik wel meer gewend aan vollere paarden zoals die van Anoukie en Samsam Knipoog Bovendien zie ik ze ook liever wat voller, past beter bij mijn eigen omvang Clown

Ik denk overigens wel dat Judith weet waar ze mee bezig is, maar je kunt overleggen of ze meer voer (kuil ed) mag?!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:31

Voor de duidelijkheid: Iza krijgt het beste van het beste, want m'n paarden mogen niets tekort komen. Vandaar inrijden bij Judith. Ze krijgt voldoende krachtvoer (ook speciaal voer voor extra kilo's) en kuil. Ze moet ook de nodige kilo's aankomen, maar dat gaf ik meteen al aan. Ik zou nooit een paard laten werken die té mager is. Maareh, het is geen Brooke-paard hoor! Haha! De foto's vertekenen wat, want dit paard is in super conditie. Dus ik stel voor om de discussie over wel/niet te dun hiermee af te sluiten. Niet dat ik niet tegen commentaar kan, want dan moet je niets op Bokt zetten, maar nu weten we het wel. Ik zal binnenkort een standfoto plaatsen, zodat iedereen kan zien dat Iza gezond en happy is.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 15:26

als jullie dit mager vinden hadden jullie lotte moeten zien in het begin Knipoog
mijn 3 jarige viel ook heel erg in, toen ze beleerd werd.
nu ze weer thuis is en wat conditie en spieren gaat krijgen word ze met de dag weer dikker.

ik vind haar niet mager en over een maand of 2 ziet ze er een stuk "dikker" uit, let maar op Knipoog
ik vind het trouwens een heel mooi paardje

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 16:08

dat mager zijn valt wel mee. Dat valt sowieso al op zo'n afstandsfoto moeilijk te zeggen. Het is belangrijker om te zien of een paard al redelijk is volgroeid om beleerd te worden...

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:04

O ja, zelf rijd ik nooit zonder cap, maar ieder zijn eigen keus hè. Dit is ongeveer de 6e keer dat ze erop gereden hebben.

grappig dan zeg je dat je met cap rijd en dan op de foto's rij je zonder cap ,, maak mij niet uit hoor viel me gewoon op Clown

maar ik vind het wel een leuk beestje ga je er ook wedstrijden mee rijden??

veter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:24

waar kom je precies vandaan uit de achterhoek???
en was je naam?
ik vind je paard echt super... en die kilo's komen vanzelf, maar dan als spieren neit waar?? Tong uitsteken

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 12:52

veter schreef:
waar kom je precies vandaan uit de achterhoek???
en was je naam?
ik vind je paard echt super... en die kilo's komen vanzelf, maar dan als spieren neit waar?? Tong uitsteken

ey vera,je kent haar vast wel,ze is ook een lichtenvoordenaar hoor Knipoog
kijk maar eens goed in het rond!!! Knipoog

enne @ Babs, meis ik ben het met je eens,laten ze die discussie nou eens stoppen over mager ja of nee. Ze is gewoon SLANK Bloos

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 13:03

pOnYlOvSter schreef:
O ja, zelf rijd ik nooit zonder cap, maar ieder zijn eigen keus hè. Dit is ongeveer de 6e keer dat ze erop gereden hebben.

grappig dan zeg je dat je met cap rijd en dan op de foto's rij je zonder cap ,, maak mij niet uit hoor viel me gewoon op Clown

maar ik vind het wel een leuk beestje ga je er ook wedstrijden mee rijden??

Als je goed gelezen had, had je gezien dat Babs er niet zelf op rijdt, maar dat Judith erop zit! Haha!

Jarmke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:26

Heey Babs, weet je al waneer je d'r weer mee terug naar Wamelink sleept..?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:05

Babs schreef:
Anoukie schreef:
Leuke draf zit erop, maar heel eerlijk gezegd vind ik haar wel graatmager Bloos... Het lijkt dat ze een enorm opgetrokken buik heeft.

Dat doet ze ook wel wat met het rijden, vandaar ook wat een vertekend beeld. Ze is écht niet graatmager nl, anders zou Judith er niet mee aan het werk gaan.

Ook als ze mager zijn gaat Judith er mee aan het werk hoor, wees maar niet bang.
Ik denk dat je zo'n beestje als deze nog een jaartje de tijd moet geven. Op deze manier gaat je paard er echt aan onder door. En ik denk dat je er nog graag jaren plezier van wilt hebben, toch?

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:12

Mager of niet: ze ziet er iid uit als n heel slank gebouwd paardje! Dat dikker worden komt vast wel, je merkt zelf snel genoeg of de training haar te zwaar gaat vallen Knipoog , zo zijn er onder de tieners toch ook genoeg die te dun zijn? Mogen die dan ook niet meedoen aan de gymles?
Ze ziet er voorwaarts en actief uit, dus dan denk ik zeker niet dat dit paard last heeft van "ondergewicht" of n te slechte conditie. Met verstandig beleid zie ik er niks verkeerd in om haar al n beetje aan t werk te zetten Lachen
Op de foto's vind ik haar al lekker lopen, misschien tip voor de ruiter om iets meer rechtop te gaan zitten? Dan ziet t algemene plaatje er nog netter uit Lachen

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:16

Het lijkt me overduidelijk dat dit paard een jaartje langer nodgi hebt. Op de wei met dat ding. Volgend jaar weer een jaar.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:56

Eg leuk paard ziet er naar mij smaak ook iets té slank uit

Tarah5 schreef:

Tis niet te mager hoor, alle paarden of ze nu jong of oud zijn vallen enorm af op het moment dat ze zadelmak worden gemaakt. Als ze eenmaal de training gewend zijn en gewoon lkkr gezond in hun stal staan worden ze vanzelf weer dik.

Groetjes

Ik vind dat dus onzin.. wij zeggen daarom "eerst voeren, dan werken"
Natuurlijk veranderen ze van bouw en bespiering als ze onder het zadel gaan, maar ik heb er best wel een paar ingeredenen die zijn echt niet magerder geworden van het werk.

Ze trekt inderdaad de buit wel erg op waardoor ze nog dunner lijkt. De meeste mensen zien toch liever een voller paard. Het is voor het paard zelf niet ongezond om wat slanker te zijn. Alleen het paard moet wel energie en reserves hebben om sterker te worden en spiermassa te ontwikkelen.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:14

Ten eerste wil ik je complimenteren met je mooie paard! Daar ga je zekers te weten nog heel veel plezier van krijgen!!

Ten tweede: de mensen die zeggen dat je dit paard niet zou mogen rijden maar eerst wat kilo's aan moet laten komen. DAT HOEFT HELEMAAL NIET. Als je eerst een paard vet gaat mesten en er dan opklimt, vliegt die de lucht in. Nu krijgt het paard meer conditie, en vervolgens komen die kilo's er langzaamaan weer bij (bespiering weegt meer dan vet, en het ziet er ook mooier uit).

Henrike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:02

[/quote]BARBARA_M SCHREEF:
Ook als ze mager zijn gaat Judith er mee aan het werk hoor, wees maar niet bang.
Ik denk dat je zo'n beestje als deze nog een jaartje de tijd moet geven. Op deze manier gaat je paard er echt aan onder door. En ik denk dat je er nog graag jaren plezier van wilt hebben, toch?[/quote]

Ik snap niet dat je hier nog steeds over door gaat terwijl Babs al aan heeft gegeven zeer goed voor haar paarden te zorgen! Ik ken Babs heel erg goed (onze paarden staan op dezelfde stal) en ik weet dat haar paarden niets te kort komen!!!Ook ben ik regelmatig mee geweest naar deze 3-jarige en ik kan je een ding vertellen, die is in zeer goede handen bij Judith!! En waarop baseer jij eigenlijk het feit dat Judith ook met magere paarden aan het werk zou gaan?? Ik denk dat als dit het geval was geweest, zij niet meer dit werk zou hebben, denk je ook niet??? Tenzij je dit paard in levende lijven hebt gezien en dan nog kunt oordelen dat ze te mager is voor dit werk (het is namelijk echt niet zo dat ze meteen hele dagen klaargestoomd word voor haar eerste wedstrijd), vind ik dat je je commentaar nu maar voor je moet houden!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:50

Naomi21 schreef:
Mager of niet: ze ziet er iid uit als n heel slank gebouwd paardje! Dat dikker worden komt vast wel, je merkt zelf snel genoeg of de training haar te zwaar gaat vallen Knipoog , zo zijn er onder de tieners toch ook genoeg die te dun zijn? Mogen die dan ook niet meedoen aan de gymles?
Ze ziet er voorwaarts en actief uit, dus dan denk ik zeker niet dat dit paard last heeft van "ondergewicht" of n te slechte conditie. Met verstandig beleid zie ik er niks verkeerd in om haar al n beetje aan t werk te zetten Lachen
Op de foto's vind ik haar al lekker lopen, misschien tip voor de ruiter om iets meer rechtop te gaan zitten? Dan ziet t algemene plaatje er nog netter uit Lachen

Judith zit altijd iets voorover op jonge paarden, om de rug te ontlasten. Ze heeft de Pavo cup gewonnen met Robin hood vorig jaar, dus netjes rijden zal wel lukken denk ik Knipoog

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:01

Hee Babs; ik wist niet dat jij zo'n gaaf paardje had staan ! Haha!

Heel veel succes ermee, ik denk dat je met Judith Ribbels een erg goede keuze hebt gemaakt en het komt vast helemaal goed!!!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:05

Barbara_m schreef:

Ik denk dat je zo'n beestje als deze nog een jaartje de tijd moet geven. Op deze manier gaat je paard er echt aan onder door. En ik denk dat je er nog graag jaren plezier van wilt hebben, toch?

Ik ben het met Riant en Barbara_m eens Knipoog eerst bijvoeren dan werken.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:34

Henrike schreef:
BARBARA_M SCHREEF:
[/quote]

Ik snap niet dat je hier nog steeds over door gaat terwijl Babs al aan heeft gegeven zeer goed voor haar paarden te zorgen! Ik ken Babs heel erg goed (onze paarden staan op dezelfde stal) en ik weet dat haar paarden niets te kort komen!!!Ook ben ik regelmatig mee geweest naar deze 3-jarige en ik kan je een ding vertellen, die is in zeer goede handen bij Judith!! En waarop baseer jij eigenlijk het feit dat Judith ook met magere paarden aan het werk zou gaan?? Ik denk dat als dit het geval was geweest, zij niet meer dit werk zou hebben, denk je ook niet??? Tenzij je dit paard in levende lijven hebt gezien en dan nog kunt oordelen dat ze te mager is voor dit werk (het is namelijk echt niet zo dat ze meteen hele dagen klaargestoomd word voor haar eerste wedstrijd), vind ik dat je je commentaar nu maar voor je moet houden!
[/quote]
Ik heb ook niks over haar verzorging gezegd. Dit paard is wat laat rijp, gun zo'n beest een jaartje extra, voor extra lang plezier. Simpeler kan haast niet!!!

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 23:06

Oké, als er nu ook al wordt getwijfeld aan de deskundigheid van Judith dan zet ik nu definitief een slot op dit topic. Reacties zijn prima, maar ik ga niet in den treure uitleggen dat dit paard juist in topconditie is. En waar sommige bokkers de wijsheid vandaan denken te halen...blijft een raadsel.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:58

Dit topic verloopt nog steeds op een redelijke manier.
Het gaat dan ook nog niet op slot.

Ok er worden misschien dingen gezegd die niet fijn ervaren worden. Maar het is aan de TS al dan niet iets met de kritiek te doen.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:08

weinig spieren Tong uitsteken

nou, veel succes met haar he!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:40

Als je haar goed voert (wat je al uitlegte) geloof ik best dat je er alles aan doet.
Ik vind het een onwijs mooi paard om te zien. Jammer dat tie een beetje aan de dunne kant is, maar ik hoor wel dat je er genoeg aan doet. Ga zo door Lachen