Frederik@work. (Z2-dressuurpony)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvette90

Re: Frederik@work. (Z2-dressuurpony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:05

Ik snap het nut van sommige reacties over slof-gebruik niet hoor :S Als hij zo af en toe nu eens met slof wordt gereden WAT MAAKT HET UIT!! Ieder voor zich, toch? Of leven we niet in Nederland.. In het begin dat ik hier kwam was bokt echt niet zo maar er komt gewoon seeds meer kritiek bijna nooit meer eens goh leuke pony of ziet er al goed uit ga zo door jullie komen er wel.. Dat was in het begin wel!! Oftewel ik vindt bokt achteruit gaan...

Nu ff on-topic:
Ik vind het een heel mooie pony!! Die zeker niet slecht loopt en vind het ook zeker knap dat jullie met zijn tweetjes zover zijn gekomen! Maar daar heb je dan ook 6 jaar voor getraint! Heel veel succes met de laatste paar weken/maanden!! Ik hoop dat hij weer net zo'n fanatiek ruiter/amazone krijgt!!

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:10

Sorry dat ik even mijn paardenbijbel erbij pak.... (eenvoud van dressuur, Claartje van Andel)

De piaffe
Taktfouten in draf zijn zichtbaar als een lichte onregelmatigheid, een lichte kreupelheid. Maar dan uiteraard zonder fysieke oorzaak.
Coby: "Ook het trage passage-achtige draven, waarvan veel Z-ruiters helaas denken dat het fantastisch is, kan als taktfout worden gezien. Zulke paarden zijn vaak helemaal niet meer voor het been en houden het ene voorbeen vaak ook iets langer vast in de lucht dan het andere. Bij een echte passage van een verzameld gaand paard, wordt het paard juist sneller en taktmatiger in zijn bewegingen, niet trager en onregelmatiger. De remedie is altijd: voorwaarts rijden met zit en twee benen en de regelmaat herstellen."

De slofteugel
Johann Hinnemann: "Het paard (pony) bepaalt altijd het tempo van de opleiding, dus problemen moeten altijd serieus worden genomen! Andere bitten, hulpteugels, dat heeft geen enkele zin. Dat zijn schijnoplossingen, bestrijdingen van het symptoom, die de oorzaak van het probleem niet wegnemen. Een verstandige ruiter zoekt naar de oorzaak. En gaat daarmee aan het werk."

Ik hoop van harte dat de combinatie goede begeleiding krijgt en niet oefent met de piaffe..... Lips are sealed

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:14

Jongens jongens, ik vind dat de meest actieve slof zeikerts wel een eens grove waarschuwing mogen hebben *LOL*
Zal ze leren, he wat een gezeur *Zucht*

Ik vind het wel een leuke pony,al zie je het er zeker niet vanaf dat dit een Z2 pony is ...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 20:25

Even om op bonfire terug te komen, heb hem inderdaad gezien terwijl ie niet onder t zadel was en zonder deken. En nee dan zie je het verschil dus niet! En ik geef gewoon toe, ik ben jalours, zou willen dat ik t al zover geschopt had Bloos Knipoog

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 20:48

Pfoe, wat maakt zo'n simpel teugeltje toch een hoop los hier op Bokt, zeg. Knipoog (had niet anders verwacht)Gelukkig wel een hele boel leuke reacties, waarvoor dank. Ik wil niet tegen alle andere reacties ingaan, want dan ben ik morgen nog bezig... Slapen Nog even over die 'piaffe', dat is natuurlijk niet een echte piaffe, maar (onder zeer goede begeleiding van een goede instructrice) laat ik hem wel eens een paar passen aanpiafferen, zodat de achterhand er goed onder komt en hij sterker wordt... Vork

binnenkort rij ik mijn laatste wedstrijden met hem, grote kans dat er een hoop foto's gemaakt worden die ook weer hier verschijnen!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:27

Tsjah.. Ik ben nou eenmaal absoluut niet voor een slof.. Of het nou door iemand word gebruikt die z'n paard er mee verpest (Wat hier gelukkig niet het geval is) of door iemand die weet hoe ermee omgegaan moet worden.. Ik ben er toch tegen.. En dat mag ik vinden dacht ik zo.
Ik kraak deze combinatie ook niet af omdat er met een slof gereden word.
En ik snap ook wel dat ze niet alles laten zien wat ze kunnen als die pony al een hele training achter de rug heeft.
Ik zou trouwens net als vele anderen wel is foto's willen zien van dat tie echt in actie is zeg maar.. Tong uitsteken

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:28

6 jaar training om naar de z te rijden?? dan is het een moeilijke pony of niet? of weinig wedstrijden gehad? succes met studeren en rijden natuurlijk Pling

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:33

Lienemien schreef:
6 jaar training om naar de z te rijden?? dan is het een moeilijke pony of niet? of weinig wedstrijden gehad? succes met studeren en rijden natuurlijk Pling

Waarom is dat zo raar, 6 jaar training..? Verward
Weet je iig dat ze er veel moeite voor heeft gedaan, en dat kan je niet zeggen van meisjes die een pony krijgen die al Z2 gelopen heeft.
En dan kan je iig zeggen dat je er de tijd voor genomen hebt, en dus absoluut niks overhaast heb.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:35

over die slofteugel:

als je hem gebruikt om de spieren wat op te rekken...vind ik het best..maar zolang je hem gebruikt om je pony correct in hoofd halshouding te krijgen...gaat dit voor mij te ver!
een z2 pony hoord een goede hoofd-halshouding te hebben. en hierbij moet iemand die z2 rijd het kunnen oplossen ZONDER! slof!
k zie dr ook niet af dat je pony z2 loopt..

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:18

ho ho Ik ben geen meisje dat een Zll (pony) paard onder haar kont heeft.. en ik wil niemand daar mee ''pijn'' doen, maar als je er 6 jaar over doet.. dat is vrij lang.. ik heb nu een 4 jarige die is in een jaar van niks naar mll.. die is niet moeilijk en ik heb alle klassen uit gereden (het is niet de super moeilijkste maar er zit zeker wel een gebruiksaanwijzing bij!!) en een vriendin van me heeft toch een moeilijk paardje in 2 jaar tijd naar de Zll gereden dus ja.. dus ik vroeg me alleen af of hij dan zo moeilijk is of waarom het zo lang heeft geduurd.. misschien rijd ze niet zo vaak wedstrijd.. en meisjes die een Zll ponytje onder hun billetjes hebben die moeten er ook tegen rijden.. want een Zll pony doet echt niets uit zichzelf hoor.. (de meeste althans)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 00:59

Haha echt grappig hoe sommige mensen kunnen zeggen vanaf 3 foto's (nog van iemand die al klaar was met rijden ook Verward ) dat een combinatie geen Z2 is/toont..
Hoe zien jullie dat dan als ik vragen mag? Als jullie een pony in de wei zien, kunnen jullie dan zeggen kijk die loopt M1 en die loopt Z2?

En wil het ook zeggen dat als je een Z2 ruiter ben dat je dan geen slof kan gebruiken.. Ik denk dat die combinaties het harder nodig hebben dan B combi's.. Niet alle paarden zijn even makkelijk en als je dan ook nog 's moeilijkere oefeningen moet gaan doen..
Ik zie het probleem ook eigenlijk niet zo.. De slof hangt gewoon los, ze zal ook heus niet zomaar Z2 geworden zijn, dus ze zal hem heus niet " verpest" hebben met slof..

Ff ontopic.. Ik kan eigenlijk weinig commentaar leveren op 3 foto's misschien kan je je moeder nog een keer overhalen om foto's te maken als je echt goed aan het rijden bent Knipoog

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:37

WAT EEB GEZEIK ZEG

ik vind 6 jaar helemaal niet gek misschien is er niet zo veel geld om altijd maar te lessen of van een top ruiter Haha!

ze geeft al aan dat ze net klaar was met rijden daarom toont hij misschien niet helemaal wat hij kan.

heb gewoon eens een beetje respect voor een ander dit komt bij mij over als jaloerzie!!!!!!!!!!!!

groetjes tanja

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:49

Het lijkt wat amateuristisch voor sommigen omdat de foto's niet van super kwaliteit zijn en ze ook niet op goede momenten gemaakt zijn. Dat zegt al een hele hoop! En verder lijkt haar houding krom, door de dikke trui die ze aanheeft. En het lijkt ook iets minder sjiek, omdat ze geen dure accesoires overal aan heeft hangen. Maar dat betekent niet dat deze combinatie geen Z2 kan rijden!

Ik liet mijn paard laatst voorrijden en toen had ik net een uur lang vrij zwaar gereden. Dacht je dat ze toen nog het beste van zichzelf liet zien?

Ik vind de pony idd ook niet zoveel uitstraling hebben, maar misschien verander ik van gedachten met een serie betere foto's? Haha!

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 07:50

calemity_jane schreef:
WAT EEB GEZEIK ZEG

ik vind 6 jaar helemaal niet gek misschien is er niet zo veel geld om altijd maar te lessen of van een top ruiter Haha!

ze geeft al aan dat ze net klaar was met rijden daarom toont hij misschien niet helemaal wat hij kan.

heb gewoon eens een beetje respect voor een ander dit komt bij mij over als jaloerzie!!!!!!!!!!!!

groetjes tanja

En daar sluit ik me bij aan. Waarom maken jullie je zo druk.
Ik vind het er ontspannen uitzien en een hele leuke pony.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:25

Lienemien schreef:
ho ho Ik ben geen meisje dat een Zll (pony) paard onder haar kont heeft.. en ik wil niemand daar mee ''pijn'' doen, maar als je er 6 jaar over doet.. dat is vrij lang.. ik heb nu een 4 jarige die is in een jaar van niks naar mll.. die is niet moeilijk en ik heb alle klassen uit gereden (het is niet de super moeilijkste maar er zit zeker wel een gebruiksaanwijzing bij!!) en een vriendin van me heeft toch een moeilijk paardje in 2 jaar tijd naar de Zll gereden dus ja.. dus ik vroeg me alleen af of hij dan zo moeilijk is of waarom het zo lang heeft geduurd.. misschien rijd ze niet zo vaak wedstrijd.. en meisjes die een Zll ponytje onder hun billetjes hebben die moeten er ook tegen rijden.. want een Zll pony doet echt niets uit zichzelf hoor.. (de meeste althans)

6 jaar is de 'normale' opleidings weg om naar het Z te rijden. Een jaartje eerder had gekundt, maar van deze pony kan ik zeggen dat hij met beleid is opgeleid en niet als 5 jarige in de krul loopt wat ik dus ronduit belachelijk vindt. Dus ik hoop dat je jouw 4 jarige even laat staan. Dat beest is nog niet eens uitgegroeid en daar wil je Z mee starten?? Nee dat is lekker verstandig!!! Dus lang geduurd? nee hoor. Paard is met goed verstand opgeleid wat je niet kan zeggen van al die 'pavo cup paarden'

On-topic. Mooie pony minder mooie foto's Haha! Maar binnenkort hopelijk wel meer aktie foto's?? Ben erg benieuwd.

Cassielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 08:36

leuke pony hoor! echt goed dat je zo hoog met hem rijd! jmmr dat je hem moet verkopen, het ziet er echt leuk uit! Haha! Haha! Knipoog

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:00

Leuke Foto's! En laat ze maar lekker allemaal zeuren over een slof, iedereen heeft zn eigen manier van trainen! En je bent er mee in het Z2 gekome dus je zal t tog wel goed doen!! Suc6 verder! Gr

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:34

Liever een goed gebruikte slof dan een slecht gebruikte slof, ik snap niet waarom er nog doorgegaan wordt over die slof na de reactie van de TS. Als er nou een pony op de foto's stond waarvan z'n hoofd tegen z'n borst werd getrokken dan snap ik het... Maar hier zie ik telkens een loshangende slof, of zijn dat volgens sommigen momentopnames en wordt het arme beest wel in de krul getrokken? Beetje toeval dan he...

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:40

Als iedereen altijd commentaar op bepaalde dingen heeft, durven straks weinig mensen nog een foto te plaatsen, omdat ze 'bang' zijn voor de reacties. Ik geloof niet dat dit de bedoeling is!

Wilke schreef:
Leuke Foto's! En laat ze maar lekker allemaal zeuren over een slof, iedereen heeft zn eigen manier van trainen! En je bent er mee in het Z2 gekome dus je zal t tog wel goed doen!! Suc6 verder! Gr

Hier sluit ik me geheel bij aan.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:33

Sorry hoor maar een 4 jarige al m 2 laten lopen het spijt me maar daar ben ik tegen ten 1e is het paard waarschijnlijk pas een jaar onder het zadel en wordt er dan al veel te veel van hem gevraagd

en wat de slof betreft ik rijd er ook mee af en toe is het gewoon een hulpje om net het goede contact te hebben

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:36

Mooi paardje Knipoog Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:54

De pony loopt totaal niet aangesloten van achteruit. Dat zie je vooral in de galop. Hij loopt gewoon uitelkaar.
En 6 jaar vindt ik lang om ZII te worden. Dan doe je bijna een jaar over iedere klasse....

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:00

peanutbutter schreef:
En 6 jaar vindt ik lang om ZII te worden. Dan doe je bijna een jaar over iedere klasse....

Moet ze dan maar alle klasses doorracen? Van mij mag je er best een tijdje over doen hoor... Hij is 9, had hij op z'n zesde dan al Z2 moeten zijn?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:12

Je hoeft echt niet iedere klasse door te racen dan hoor. 6 jaar is een prima leeftijd daarvoor. Om op die leeftijd Z te rijden hoef je een pony of paard ook echt niet te overvragen.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:23

sjee wat kunnen jullie zeiken zeg,
al had ze er 20 jaar over gedaan , lekker boeiend!
ze heeft het maar mooi wel even gehaald Ja