Deel 2 mishandeling van lester

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Re: Deel 2 mishandeling van lester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 06:45

@ love blacky tuurlij ik snap dat ze er niet altijd op rijd lijkt me wel meer dan logies , maare ze lokt gewoon uit om van de somige hier boven genoemnde opmerkingen te krijgen het gaat om het princiepe niet om of ze er nu wel f niet altijd op rijd! Haha!
Zo heb me zegje weer gedaan!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 11:51

Ooh wat een leuke shetlander zeg Haha!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:12

BailyKarlos schreef:
Annetje: Je kan niet echt om me heen op deze foto’s ben erg lang.
Verder hoef ik geen advies qua houding enzo want dat heeft geen zin dit was voor de lol. Gewoon kwartiertje stap, draf, galop en poseerfoto’s!

Loveblacky: Ik zou die pony super graag in het tuig willen, maja hij is niet van mij en heb het nu te druk om me er verder mee bezig te houden (dus ga ook geen dure ponykar kopen).

Siets: Hij heeft een ruitertje voor hem alleen, hoewel die niet zo heeel klein is. Kleine kinderen is gewoon niets voor hem. Hij is te bijdehand. Hij loopt ze letterlijk omver. Dus er kan wel een kleintje op alleen onder strenge begeleiding en dam moet je m stevig vasthouden.
Met die Titel steek ik de draak met waar ik voor uitgemaakt word in het vorige topic.

Fellor: Ik heb totaal geen gebrek aan iets van me eigen lengte hoor!!! Heb 2 paarden (KWPNers) en 1 bijrijpaard (ook KWPN), maar je wil wel eens wat anders. En das ff een kwartiertje om mijn enige echte knuffelpony Lester!

Qwinty: Jij geeft gewoon je eigen draai aan het verhaal???
De 2e topic is omdat ik niet al me foto’s geplaatst had doordat ik ze nog niet allemaal van mijn vriendin gekregen had. En ik me zeker niet liet tegenhouden door types zoals jij om niet nog een topic over Lester op te starten als is het alleen maar om te laten weten dat ik me er niet onder laat krijgen.
Je kan ook geen verschil zien want het is van dezelfde dag…
Als je graag commentaar wilt moet je een eigen topic opstarten dan krijg je er genoeg van…

Marije86: Heb dat al verklaart.
Loop jij graag met de horde mee, of ben ik nu te offtopic?

oee die zat haha nee juist niet heb een eigen wil maarja in dit geval ben ik het met de horde eens je gedraagtje echt als een klein kind da expres reacties wil uitlokken

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 15:31

ik wilde niet reageren , mra doe het nu toch maar Clown
als jij iets vind wat toevallig heel veel anderen vinden hoef je niet perse met de horde mee te lopen :wink: je loopt pas met de horde mee als je iets vind omdat de anderen ook zo denken.
ik ben eerlijk het is geen porem , en je trek af en toe in zijn mond , maar kan best begrijpen dat je ook weleens op een shet wil stappen.
wil je geen reacties plaats dan niks...
veel plezier nog met rondhobbelen

de goetennnnnnnn

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:27

jezuas dat ziet er echt niet uit

grapje.. enig meid

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 21:49

Annetje: Lol is dan het verkeerde woord. eenmalige fun dan!
Das ook de reden dat ik geen goed bedoelde tips hoef, want ik rij er nooit op dus kan het ook niet toepassen snappie? Ik had wat duidelijker moeten zijn.

En wat je negatief en een verdedingshouding noemt. Ik word wel in die positie geduwt vind je niet?
Lees je vele gemene negatieve dingen maar in beide topics. Moet ik dan nog aardig en vriendelijk blijven. sorry maar zo ben ik niet.
Laat niet het kaas van me broodje afknabbelen Knipoog

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:41

ik vind eigenlijk die reacties een beetje overdreven jah ze is te groot ja boeie als zij en de pony er plezier in hebben is het toch goed en ze is echt niet te groot ervoor hoor. Het is net alsof alles hier maar mooi en perfect eruit moet zien en ik zie zat paarden waar de ruiter er mooi oppast maar het paard zich echt niet lekker voelt. en zij heeft dat misschien de luxe dat ze ook nog andere paarden heeft maar er zijn ook zat kinderen die ooit toen ze er nog oppasten een shet hebben gekregen en nu ze te groot zijn geen andere kunnen kopen.

zolang ze er allebij lol in hebben is het toch goed en wat maakt het uit als het er niet uitziet als je het er niet uit vind zien kijk je toch de andere kant op
kuzz laura

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:41

stef schreef:
Fellor schreef:
Toch blijf ik de eeuwige drang van veel mensen om op te kleine paardjes te gaan zitten enit snappen. Is dat uit gebrek aan ridjen op iets voor je iegen lengte? .

Dus om op een shet te gaan zitten hoef je niet te kunnen rijden? En we moeten allemaal als we langer worden een grote KWPNner onder onze kont?

Geloof me, veel shetjes zijn niet makkelijk, en al helemaal niet voor kinderen.

Ik zeg niet dat als je op een shet moet gaan zitten je perse niet moet kunnen rijden. Over rijvaardigheid wordt niks gezegd, het enige wat ik zeg is dat ik er totaal geen voorstander van ben om op een pony te gaan zitten waar je duidelijk te groot voor bent en dat ik enit snap waarom veel mensen daar de aandrang voor voelen. Zoek lekker iets waar je tenminste goed op past.

loveblacky schreef:
nou fellor, wat zIJn we weer gezellig!

Altijd toch Vork . Sorry dat ik niet mee ga in een veel te overdreven sarcastisch topic om maar te hopen dat mensen je geen negatief commentaar geven.

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:54

Fellor schreef:

waar je duidelijk te groot voor bent .

En zij is toch zeker niet te groot? En al helemaal niet te zwaar.. Dus where are you talking about?

Ik vind het echt super foto's ! Lachen
Beginnen we weer met oeh dies veels te groot,
Dat is echt niet leuk meer.. Zo'n beestje is juist blij als er af en toe wat meegdaan word!! Waarom zouden shetten niet geschikt zijn voor te rijden?? Ze zijn af en toe lastig genoeg Lachen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:34

Hoihoi
Hoe oud is lester?
ist een hengst of ruin?
waar komt die vandaan?
haha ik ken hem misschien, zou leuk zijn als hý dat is! Haha!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:13

Gelukkig ben ik niet de enige die vind dat je deze reactie zelf uit lokt Lachen..

Nee ze is miss niet te zwaar maar zker wel TE groot!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 12:25

weet je wat mij opvalt?

ik heb veel ergere foto's gezien, waar paarden naar beneden getrokken worden.
maar hey, dat zijn wel z paarden he, die moeten werken, daar kan je niet lievig mee omgaan, het is topsport!!!!!!!!

en dan zo'n shetje, waar ik haar handen niet zie bewegen, misschien wel wat strak vast heeft, maar nu komt het gesodemieter hoor!

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:03

Citaat:
weet je wat mij opvalt?

ik heb veel ergere foto's gezien, waar paarden naar beneden getrokken worden.
maar hey, dat zijn wel z paarden he, die moeten werken, daar kan je niet lievig mee omgaan, het is topsport!!!!!!!!

en dan zo'n shetje, waar ik haar handen niet zie bewegen, misschien wel wat strak vast heeft, maar nu komt het gesodemieter hoor!

Mee eens!!

Whahaha mensen get a life!!!!
Zij heeft een shetje gaat er een keer voor de foto opzitten en rijdt een paar rondjes ( overigens netjes ) en vervolgens doen een paar mensen alsof het beestje zwaar mishandeld wordt! Als je je zo perse druk wilt maken over "mishandeling" kan ik zo 10 topics plukken waarbij paarden idioot in de krul getrokken worden etc. Maar he, dit is natuurlijk allemaal prima want de ruiters passen WEL mooi op! Gestoord

Ik moet er erg om lachen, waar sommige mensen zich druk over kunnen maken in het leven. Dit topic openen en zo'n commentaar geven is pas lef!! Dat kan ik van niet veel mensen zeggen hier op bokt.....

LoVeFeMmIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:24

milo en noukske hebben helemaal gelijk, ik zie veel paarden die helemaal afgeragd worden. volgens mij vind je paardje je heel lief. en al dat gezeik hier, laat ze lekker. iedereen kan aan die foto's zien dat jullie het allebei leuk vinden.

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:46

K vind het er leuk uitzien Lachen ik cross zelf nog uren door t bos met een shetlander met mijn 1.62m en daar hebben ik en mijn shetje de grootste lol in. Bij aankoop gebeld naar verschillende instanties die verstand hebben van shetlanders en ons werd verteld:
tot 50kilo mag je intensief op een shetlander rijden en tot 80-100kilo mag je erop zitten. stond er zelf versteld van, maar t klopt dus wel. met mijn 48-49kilo scheur ik zo de bossen door

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:58

Even offtopic:
mensen mogen echt wel hun mening geven en die is nu overduidelijk. Op dit punt gaat het gewoon over in zeuren en dan krijg je de "ik moet perse mijn gelijk krijgen" rituelen.
Geen wonder dat veel mensen bang zijn om foto's te plaatsen...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 21:58

milo schreef:

Nogal logisch dat je haar handen niet ziet bewegen op een FOTO!! Frusty

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:01

Denk dat ze bedoeld dat foto's maar momentopnames zijn. Beetje minder agressief mag ook wel hoor... Lips are sealed

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 22:34

Ik ben niet agressief... als je dat al agressief vindt.... Alleen als je een mening hebt, kom dan met GOEDE argumenten, want dit gaat gewoon nergens over.
Natuurlijk zie je handen niet bewegen op foto's, en een vast gezetten hand beweegt ook niet, maar is niet goed (hiermee zeg ik niet dat TS haar hand vast zet, het zal me een worst wezen)

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:42

hm, ben het eens met de negatieve reactie, waarbij ik nog toe wil voegen dat ik de scheerkunst ook niet echt vind om over naar huis te schrijven Clown

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:02

waar is je cap?! ongelovelijk dat je die niet op doet! Gestoord hahahaha
nee sorry dat was mijn sarcastische kant. Je bent zeeeker niet te zwaar voor die shet, want je kan der zelfs nog op als je 80 kilo weegt! (ok ik zou dan maar niet gaan galopperen enzo hehe) al moet ik wel zeggen dat je te groot bent ervoor. Het lijkt me ook eigenlijk helemaal niet lekker zitten, je kniën zo hoog opgetrokken en dan die kleine dribbelpasjes. Maar je had toch een paard?! Waarom stap je dan op zo'n shetje, of was dat gewoon sarcastisch bedoeld om deze reacties uit te lokken en een topic te maken die heeeel veel posts heeft Knipoog
Ik vind het een erg leuke shet! en volgens mij heeft hij er ook wel plezier in om bereden te worden... alleen jammer dat heel veel mensen nog steeds niet begrijpen dat zo'n shetje het echt wel aankan. Veel plezier er nog mee (vrijheidsdressuur en mennen is ook erg leuk, hint hint hint)

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 11:30

Ja hoor, iemand van 80 kilo op een shetlander. maak het effe zeg! Het zal vast gaan. maar ben je dan nog in het belang van je pony bezig? Hou je dan nog rekening met de wensen, behoeftes en fysieke krachten van je paard? Nee, totaal niet!!! Rijden we hier paard omdat we alleen onzelf willen vermaken? Of zijn we begonnen met paardrijden omdat we willen leren met deze prachtige dieren om te gaan, en hierbij ook respect te hebben voor ze. Het rijden op een veel te kleine pony getuigd van een niks geen respect voor je paard. geen goed woord voor over verder...

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 12:28

leuk ponietje!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 16:19

LoVeFeMmIe schreef:
milo en noukske hebben helemaal gelijk, ik zie veel paarden die helemaal afgeragd worden. volgens mij vind je paardje je heel lief. en al dat gezeik hier, laat ze lekker. iedereen kan aan die foto's zien dat jullie het allebei leuk vinden.

ja jij hebt gelijk, en sommige mensen lezen denk ik niet alles want ze heeft al meerdere keren gezegt dat dit 1 malig is Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 18:43

sandra83 schreef:
Ja hoor, iemand van 80 kilo op een shetlander. maak het effe zeg! Het zal vast gaan. maar ben je dan nog in het belang van je pony bezig? Hou je dan nog rekening met de wensen, behoeftes en fysieke krachten van je paard? Nee, totaal niet!!! Rijden we hier paard omdat we alleen onzelf willen vermaken? Of zijn we begonnen met paardrijden omdat we willen leren met deze prachtige dieren om te gaan, en hierbij ook respect te hebben voor ze. Het rijden op een veel te kleine pony getuigd van een niks geen respect voor je paard. geen goed woord voor over verder...

helemaal gelijk.. ik vind dit ook verschrikkelijk om te zien.. enne was dit eenmalig? nou volgens mij heb ik in topics gelezen dat je hem vaker rijd hoor!
En ik maak me druk omdat ik met een haf van 1.45 wedstrijden rij, nou uhh ik ga voorlopig door, want het kan nog veeeeel erger!
Ga maar zo stoer doen op een groot paard van 1.70, dan vind ik het veel stoerder!