Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Bijna weekend elmiran schreef:Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, zie wel vaak 3jarige die al nagevelijk zijn, vind het zelf nog te vroeg om daar aan te beginnen, als ze wat meer gaat ontspannen komt dat vanzelf wel.
Ontspanning kan er op deze manier niet komen, je houdt zóveel druk in de mond, dat het paard niet kán gaan ontspannen. Daarbij geeft jouw houding aan dat je zelf geen balans kan vinden, wat het plaatje geen goed doet.
T was een heel moeilijk paard met inrijden, het heeft maanden geduurd voordat we er dan eindelijk op konden gaan, ik longeerde haar heel vaak, ook af en toe zonder longe en ze doet het super, we hebben er wel mee gestapt maar de draf, galop en het sturen heb ik aan iemand anders overgelaten. Daar heeft ze 3maanden gestaan. Bij die man die haar dus verder africhte liep ze in het begin precies t zelfde, beetje gespannen maar later voel je dan wel aan de rug dat ze gaat ontspannen.
Hier op is mijn commentaar: blijkbaar heeft deze persoon er ook niet echt kaas van gegeten. Sorry, maar ik ken een hoop jonge paarden, welke net ingereden zijn en dat ziet er toch een heel stuk ontspannener uit. Indien je paard er nog niet aan toe is, qua bespiering, om bereden te worden, dan kan ik ermee inkomen dat het moeilijk is om een paard ontspannen/nageeflijk te rijden, maar dat is in dit geval niet zo.
Ik weet niet precies waaraan jullie t zien dat Umi t dus niet leuk vind...ze heeft geen een keer gezwiept met d'r staart dus vond het niet eens zo slecht gaan. Op t eind brieste ze en liep al een stuk lager dat vind ik wel een teken van ontspanning.
Ze loopt met haar rug en hals gespannen, dat ziet iedereen wel.
Degene die haar verder afgericht heeft zei dat ik de teugels bij Umi dus vrij kort moet houden, nu laat ik ze al wel wat langer vind t zelf ook niet zo prettig rijden korte teugels. Als ik wat langer rijd (gister zat ik er maar 10minuutjes op) dan laat ik haar wel een paar keer de hals strekken dat ze zich kan ontspannen.
Wederom een teken dat degene die haar verder 'in' heeft gereden, lekker bot bezig is geweest. Een jong paard moet je niet op zo'n manier hoeven rijden....
les is hier moeilijk te krijgen, ik heb er al wel twee gevonden die aan huis kunnen komen, moet alleen nog even me pa over halen voor lessenHeb ook zeker wel les gehad bij die stal waar ze afgericht is daardoor is m'n houding ook ietsjes beter geworden en weet ik waar ik op moet letten.
Nogmaals: jong paard + jonge ruiter zonder al te veel ervaring = slechte combinatie.
wow heel lang verhaal maarjah
!!

Kitty1 schreef:Fout, neem snel begeleiding want anders krijg je grote problemen. Zonde van dit talentvolle paard.
elmiran schreef:imker schreef:Als ze 'al' 3 maanden onder het zadel is, vind ik het er nog slechter uitzien als dat ik al eerder zei. Paard zou op zijn minst nageeflijk moeten lopen.
Ik ben van mening dat een jong paard met een onervaren ruiter PLUS nog eens een keer een bijrijder, geen goede combi is (en dat is een understatement)....
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, zie wel vaak 3jarige die al nagevelijk zijn, vind het zelf nog te vroeg om daar aan te beginnen, als ze wat meer gaat ontspannen komt dat vanzelf wel.
T was een heel moeilijk paard met inrijden, het heeft maanden geduurd voordat we er dan eindelijk op konden gaan, ik longeerde haar heel vaak, ook af en toe zonder longe en ze doet het super, we hebben er wel mee gestapt maar de draf, galop en het sturen heb ik aan iemand anders overgelaten. Daar heeft ze 3maanden gestaan. Bij die man die haar dus verder africhte liep ze in het begin precies t zelfde, beetje gespannen maar later voel je dan wel aan de rug dat ze gaat ontspannen.
Ik weet niet precies waaraan jullie t zien dat Umi t dus niet leuk vind...ze heeft geen een keer gezwiept met d'r staart dus vond het niet eens zo slecht gaan. Op t eind brieste ze en liep al een stuk lager dat vind ik wel een teken van ontspanning.
Degene die haar verder afgericht heeft zei dat ik de teugels bij Umi dus vrij kort moet houden, nu laat ik ze al wel wat langer vind t zelf ook niet zo prettig rijden korte teugels. Als ik wat langer rijd (gister zat ik er maar 10minuutjes op) dan laat ik haar wel een paar keer de hals strekken dat ze zich kan ontspannen.
les is hier moeilijk te krijgen, ik heb er al wel twee gevonden die aan huis kunnen komen, moet alleen nog even me pa over halen voor lessenHeb ook zeker wel les gehad bij die stal waar ze afgericht is daardoor is m'n houding ook ietsjes beter geworden en weet ik waar ik op moet letten.
wow heel lang verhaal maarjah
QueJira schreef:
Kijk nu een naar het paardje op deze foto s---> viewtopic.php?f=10&t=399265
en dan naar die van jou,beessie heeft constant oren naar achter en loopt er hastikke gespannen bij.
imker schreef:Als ze 'al' 3 maanden onder het zadel is, vind ik het er nog slechter uitzien als dat ik al eerder zei. Paard zou op zijn minst nageeflijk moeten lopen.
Ik ben van mening dat een jong paard met een onervaren ruiter PLUS nog eens een keer een bijrijder, geen goede combi is (en dat is een understatement)....