Sil de Nevado @ work (op naar het Z1!!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Sil de Nevado @ work (op naar het Z1!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:44

Jeetje wat een gaaf paard!! Echt een knapperd! Ziet er goed uit Ja

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:54

moniek21 schreef:
ik vindt het echt een heel mooi paard ik snap alleen niet dat je nu al met s&t rijdt,het paard van mn tante een trakehner die loopt ook met 2 hoeven in der neus een M proef ze was indoor regio kampioen en 3e op de nederlandse in het M2 ,maar die is ook pas toen ze klaar waren voor de Z1 met s&t gaan rijden ,ik zou daar niet tevroeg mee beginnen,

Imiddels is een paar keer uitgelegd dat ze de M2 over gaat slaan. Na deze klasse gaat ze dus al naar het Z1. Dan lijkt het me nu nog niet te vroeg.

Paard ziet er super uit! Ben na sommige reacties wel benieuwd of er ook foto's zijn, waarop ze nog "kleuterachtige" bewegingen maakt, zoals jullie het noemen. Lijkt me daarom geen makkelijk paard om te rijden.

Succes alvast in het Z1 en nu nog met de winstpunten binnen halen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 21:26

PriscaZ schreef:
Paard ziet er super uit! Ben na sommige reacties wel benieuwd of er ook foto's zijn, waarop ze nog "kleuterachtige" bewegingen maakt, zoals jullie het noemen. Lijkt me daarom geen makkelijk paard om te rijden.

Ik zal er eens een paar van vorige zomer opzoeken, het verschil is op z'n zachtst gezegd best groot Schijnheilig Knipoog

Sil haar idee van kleuteren is omhoog gaan, zo hard mogelijk omdraaien, neerkomen en dan blijven draaien. Of achteruit rennen en tegelijk omhoog gaan. Of kijken, keihard door je binnenbeen heen rennen en een flinke bok er achteraan Haha! Haha!
Maar da tis echt alléén maar als er weer eens paarden-etende krokodillen achter de bordjes verstopt zitten! Schijnheilig Ja

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:43

Taaclover schreef:
Zep schreef:
Ik vind de M1 proeven eigenlijk veel beroerder dan het M2, ben ik nu de enige? Verward

Nee je bent niet de enige Haha!
Ik heb in december mijn eerste winstpunt gehaald in het M2, nu 4 wedstrijden verder heb ik er 7.
M1 heb ik ruim een jaar over gedaan Ja

Bij mij idem dito, M2 vond ik veel sneller gaan dan de M1. Nu kunnen we eigenlijk wel concluderen dat NIET de M2 de vervelendste klasse is, maar de M1.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:01

Wat een ontzettend leuk paard heb jij! Inderdaad op naar het Z1! Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:34

Missouri schreef:
Ro0sj schreef:
Zo das vroeg beginnen met stang en trens oefenen! wel leuke combi, erg vroeg, in de M1 al...naja ieder eigen keus!

Zo'n paard als dit biedt dat zelf aan Haha!

Dit is trouwens de 2e keer dat ze op stang&trens loopt, en we starten pas sinds februari/maart ofzo M1 Schijnheilig
Ze loopt met twee hoeven in haar neus 170 als ze een beetje braaf is (maar dat is heel zelden Knipoog ).

Tot begin winter (november ongeveer) heeft ze alleen basiswerk gedaan an af en toe spelenderwijs een oefeningetje. Ik rij haar maar 4 dagen in de week ongeveer... Schijnheilig Haha!

wat doe je dan toch in hemelsnaam zo vroeg al met een stang trens in,als je haar nog maar zo kort rijdt,en ook net pas in de M1 begonnen bent.
Zorg eerst dat je een eindje op weg bent met in de M2 dat je dan al wat kunt oefenen voor het Z1 maar nu al aan het begin van de M1 al met een S&T te rijden... Scheve mond

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 10:35

PriscaZ schreef:
moniek21 schreef:
ik vindt het echt een heel mooi paard ik snap alleen niet dat je nu al met s&t rijdt,het paard van mn tante een trakehner die loopt ook met 2 hoeven in der neus een M proef ze was indoor regio kampioen en 3e op de nederlandse in het M2 ,maar die is ook pas toen ze klaar waren voor de Z1 met s&t gaan rijden ,ik zou daar niet tevroeg mee beginnen,

Imiddels is een paar keer uitgelegd dat ze de M2 over gaat slaan. Na deze klasse gaat ze dus al naar het Z1. Dan lijkt het me nu nog niet te vroeg.

Succes alvast in het Z1 en nu nog met de winstpunten binnen halen.

hoezo M2 overslaan,dat kan niet eens!
mits dat ze voorheen met meerdere paarden Z1 of hoger is geweest,maar dan zou ze wel Horsconcours moeten starten in de M1 en dat doet ze geloof ik niet...dus je mag niet maar zo de m2 overslaan Knipoog

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:53

meiske16 schreef:
hoezo M2 overslaan,dat kan niet eens!
mits dat ze voorheen met meerdere paarden Z1 of hoger is geweest,maar dan zou ze wel Horsconcours moeten starten in de M1 en dat doet ze geloof ik niet...dus je mag niet maar zo de m2 overslaan

Je mag wel klasses overslaan. Als je de eerste pagina's van dit topic had gelezen dan wist je het Knipoog Ik heb het speciaal nog een keer gekopieerd:

Missouri schreef:
Citaat:
volgens mij mag dit als de amazone zelf al hoger gereden heeft, maar het paard nog te jong was om al hoger te gaan starten. Nu heeft ze dus wat ervaring opgedaan in de ' lagere' klasses en kan ze vervroegd over naar een hoger niveau.

Ik heb inderdaad al een aantal keer Z gereden met verschillende pony's en paarden.
Versneld promoveren heb ik met Silly nog niet gedaan omdat ik het eigenlijk wel best vond in die L Knipoog
Sil is echt nog een kleuter qua gedrag, en ze heeft heel veel last van spanning en zenuwen waardoor ze 'op slot' slaat.
Gelukkig rij ik mijn proeven altijd met een dikke *smile*, wat er ook gebeurt Haha!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:06

Meiske16,niet zo snel je conclusies trekken, Sabine weet héél goed wat ze doet, en ze gaat dus WEL de m2 overslaan. Clown
T ziet er echt super uit hoor! En Silly is veel meer paard geworden als toen ik haar voor het laatst zag! Toen was het nog echt een baby.. Wel een erg knappe baby Haha!
Heel veel succes in het Z!!

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 13:53

mooi dier hoor!! Knipoog

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:15

Hey Sabine,

Ziet er top uit hoor je schimmel maar pas op ik wil deze zomer met Heras gaan starten Knipoog

Citaat:
(behalve misschien de travers, omdat ik het zelf zo'n rotoefening vind en niet kan blijven rijden ).

Maar over die travers jij bent wel diegene die het mij op soes heeft geleerd. OK dan!
Nu maar hopen dat mijn schimmeltje het ook zo goed gaat doen. Tong uitsteken

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:37

Wat schattig toch dat de penny's het weer sielugh vinden en beter weten. Haha! Clown

Ik vind dat je een prachtig paard hebt, jullie zijn fijnaan het werk.
En hoezo is jouw houding beroerd?
Mens, ik zou willen dat ik zo kon zitten!

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:49

prachtig beest, of had ik dat al gezegd?!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 23:32

Had dit hele topic gemist Bloos .
Hemeltje wat heeft dat scharminkel een spieren gekregen, en het hoofd zoveel meer uitdrukking
En stout, dat was wel eens erger toch.
Vooral heel fijn dat je het zelf met je rug weer aankan OK dan!

Het lukt je vast in de Z, als je maar in de ring blijft Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:00

Silly blijft gaaaaaaaff Haha! Haha!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:04

ziet er super uit!! ook het s&t gebruik ziet er heel fijntjes en licht uit!! helemaal top ! Haha!

mister_myagi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 17:39

Hai bien, super die foto's van Silly! Even via deze weg je bedanken dat je mij altijd helpt bij het rijden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:20

Silly ziet er leuk uit zeg! Zal wel door het Balzflugbloed komen! Knipoog

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:26

Je hebt echt een gaaf paard!!! Lachen Komt zeker goed in de Z... (denk ik Tong uitsteken)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 21:19

Suzanne F. schreef:
Silly ziet er leuk uit zeg! Zal wel door het Balzflugbloed komen! Knipoog

Dat leuk uitzien wel denk ik (al lijkt ze wel veel op papa hoor... Haha! ).
Dat leuke gespring komt denk ik ook van Balzflug als ik Silly's mama zo een beetje ken... Schijnheilig
Ik ben wel Balzflug fan (geworden Knipoog ) door de enorme beweging die hij vererft!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:33

Wat een leukie!!
Veel succes met je wedstrijden! Maar dat komt vast goed! Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:14

Leuk paard, ziet er netjes uit. Z1 mag geen probleem zijn zo! (Calamiteiten uitgezonderd natuurlijk Haha!)