Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
moniek21 schreef:ik vindt het echt een heel mooi paard ik snap alleen niet dat je nu al met s&t rijdt,het paard van mn tante een trakehner die loopt ook met 2 hoeven in der neus een M proef ze was indoor regio kampioen en 3e op de nederlandse in het M2 ,maar die is ook pas toen ze klaar waren voor de Z1 met s&t gaan rijden ,ik zou daar niet tevroeg mee beginnen,
PriscaZ schreef:Paard ziet er super uit! Ben na sommige reacties wel benieuwd of er ook foto's zijn, waarop ze nog "kleuterachtige" bewegingen maakt, zoals jullie het noemen. Lijkt me daarom geen makkelijk paard om te rijden.

Taaclover schreef:Zep schreef:Ik vind de M1 proeven eigenlijk veel beroerder dan het M2, ben ik nu de enige?

Missouri schreef:Ro0sj schreef:Zo das vroeg beginnen met stang en trens oefenen! wel leuke combi, erg vroeg, in de M1 al...naja ieder eigen keus!
Zo'n paard als dit biedt dat zelf aan
Dit is trouwens de 2e keer dat ze op stang&trens loopt, en we starten pas sinds februari/maart ofzo M1
Ze loopt met twee hoeven in haar neus 170 als ze een beetje braaf is (maar dat is heel zelden).
Tot begin winter (november ongeveer) heeft ze alleen basiswerk gedaan an af en toe spelenderwijs een oefeningetje. Ik rij haar maar 4 dagen in de week ongeveer...![]()
PriscaZ schreef:moniek21 schreef:ik vindt het echt een heel mooi paard ik snap alleen niet dat je nu al met s&t rijdt,het paard van mn tante een trakehner die loopt ook met 2 hoeven in der neus een M proef ze was indoor regio kampioen en 3e op de nederlandse in het M2 ,maar die is ook pas toen ze klaar waren voor de Z1 met s&t gaan rijden ,ik zou daar niet tevroeg mee beginnen,
Imiddels is een paar keer uitgelegd dat ze de M2 over gaat slaan. Na deze klasse gaat ze dus al naar het Z1. Dan lijkt het me nu nog niet te vroeg.
Paard ziet er super uit! Ben na sommige reacties wel benieuwd of er ook foto's zijn, waarop ze nog "kleuterachtige" bewegingen maakt, zoals jullie het noemen. Lijkt me daarom geen makkelijk paard om te rijden.
Succes alvast in het Z1 en nu nog met de winstpunten binnen halen.
meiske16 schreef:hoezo M2 overslaan,dat kan niet eens!
mits dat ze voorheen met meerdere paarden Z1 of hoger is geweest,maar dan zou ze wel Horsconcours moeten starten in de M1 en dat doet ze geloof ik niet...dus je mag niet maar zo de m2 overslaan
Ik heb het speciaal nog een keer gekopieerd:Missouri schreef:Citaat:volgens mij mag dit als de amazone zelf al hoger gereden heeft, maar het paard nog te jong was om al hoger te gaan starten. Nu heeft ze dus wat ervaring opgedaan in de ' lagere' klasses en kan ze vervroegd over naar een hoger niveau.
Ik heb inderdaad al een aantal keer Z gereden met verschillende pony's en paarden.
Versneld promoveren heb ik met Silly nog niet gedaan omdat ik het eigenlijk wel best vond in die L
Sil is echt nog een kleuter qua gedrag, en ze heeft heel veel last van spanning en zenuwen waardoor ze 'op slot' slaat.
Gelukkig rij ik mijn proeven altijd met een dikke *smile*, wat er ook gebeurt

Citaat:(behalve misschien de travers, omdat ik het zelf zo'n rotoefening vind en niet kan blijven rijden ).
.
Komt zeker goed in de Z... (denk ik
) Suzanne F. schreef:Silly ziet er leuk uit zeg! Zal wel door het Balzflugbloed komen!
).
) door de enorme beweging die hij vererft!
)